Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 32 van de 60 EersteEerste ... 22303132333442 ... LaatsteLaatste
Resultaten 311 tot 320 van de 595

Onderwerp: Everglades

  1. Top | #311
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2010
    Locatie
    Maria Alm
    Berichten
    8

    Standaard Re: Everglades

    Hallo Forumlezers,

    we willen in april 2011 de everglades bezoeken, dit hebben we ingepland tussen ons bezoek aan orlando en Key west. Maar is er meer dan everglades city? Het gebied is zo groot zo dat wij ons kunnen voorstellen dat er meerdere locaties zijn (met name richting Miami) vanwaar we de everglades kunnen bekijken. Wie heeft hier ervaring mee?

    groetjes Sybrand en Gonnie

  2. Top | #312
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2010
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    63

    Standaard Re: Everglades

    vlakbij Key Largo kan je ook de everglades op, dan hoef je niet eens om te rijden.

    edit: google wees me de goede richting uit, Everglades national park bij Homestead http://www.nps.gov/ever/index.htm

  3. Top | #313
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2010
    Locatie
    Maria Alm
    Berichten
    8

    Standaard Re: Everglades

    Hey Don,

    Thanks! Dit geeft een nieuw inzicht. We hebben onze plannen kunnen maken en zelfs een overnachting in Florida City geboekt, de volgende dag door naar Key West.

    Sybrand

  4. Top | #314
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard W.J. Janes Memorial Scenic Drive

    't Is niet helemaal Everglades meer, d.w.z. niet meer het Everglades National Park, maar toch.

    Iemand bekend met de W.J. Janes Memorial Scenic Drive? Ik heb 'm hoog op mijn verlanglijstje staan! De route begint bij Copeland ten westen SR 29, wat ten noorden van de kruising met US 41, en loopt door het Fakahatchee Strand State Preserve. Dit moerasbos (hammock), is ooit nog een houtkapgebied geweest maar zodanig is hersteld dat het de rijkste flora herbergt van heel Florida:
    Its groves of native royal palms are the most abundant in the state and the ecosystem of the Fakahatchee Strand is the only place in the world where bald cypress trees and royal palms share the forest canopy. It is the orchid and bromeliad capital of the continent with 44 native orchids and 14 native bromeliad species.
    Bij het bezoekerscentrum, vlakbij Copeland, is een boardwalk, verder loopt de weg in westelijke richting over een van de voormalige spoorbaantjes die dienden voor de afvoer van het hout en die het gebied nog doorkruisen.

    De weg komt uit in een ander gebied, het Picayune Strand State Forest, ooit bedoeld en verkaveld als een gigantisch huizenbouwproject maar na falikant mislukt te zijn, nu teruggegeven aan de natuur. Ik heb voor mezelf een route uitgestippeld die uiteindelijk in Naples eindigt; maar ik vroeg me af of iemand hier al eens geweest is en wat de ervaringen zijn.

    Als ik de route heb gedaan, waarschijnlijk deze zomervakantie, zal ik in dit topic uitgebreid verslag ervan doen.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 13-01-11 om 21:52.

  5. Top | #315
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Berichten
    3

    Standaard Avontuurlijk Everglades

    Is er iemand die ervaring heeft met een tocht (wandelen of varen) door de Everglades?
    Ik wil graag twee dagen avontuurlijk in de Everglades doorbrengen en 1 nacht overnachten.
    Heeft iemand dit al eerder gedaan? Is het mogelijk zonder gids te doen? En waar hebben mensen geslapen???
    Of kent iemand goede georganisserde tochten.
    Ik ben best sportief en wil veel van de natuur zien.

    Bedankt!!!

  6. Top | #316
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Everglades

    Hoi Els,
    Ik heb je vraag toegevoegd aan het onderwerp over de Everglades wat al langer bestaat (daar ben ik Moderator voor). Hierin staan al heel wat (on)mogelijkheden en tips van andere forum-leden. Misschien heb je er wat aan. En als je vragen hebt ... brand maar los! :!:

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #317
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Everglades

    ook wij gaan naar de everglades
    oa een bezoek aan shark valley brengen
    we willen graag een airboat ride maken , afgelopen jaar is dat op boggygreek zo goed bevallen, dat we dit zeker niet willen missen

    nu begrijp ik dat je op in de everglades zo`n beetje overal wel een airboat ride kunt doen..
    maar waar is het volgens de kenners het mooiste gedeelte
    we hoeven niet noodzakelijk allerlei shows ed erbij te doen
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  8. Top | #318

    Standaard Re: Everglades

    Hallo Allemaal,
    Wij maken in april/mei een rondreis florida met onze dochter van 6. Uiteraard doen we ook de everglades aan. Ik kom overal Shark Vally, Alligator Farm en Everglades safaripark tegen. Welk park is het meest geschikt voor een zesjarige of maakt het niet uit?
    Liesbeth

  9. Top | #319
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    N-Br
    Berichten
    846

    Standaard Re: Everglades

    Hoi Liesbeth,
    Lees ons reisverslag eens van Florida 2008 dag 03
    We hebben die dag zowel Everglades safaripark als Shark Vally gedaan. Onze dochter was toen ook 6 jaar en vond het wel leuk.
    Grz
    Ton
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.

  10. Top | #320
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moonlight91 Bekijk Berichten
    nu begrijp ik dat je op in de everglades zo`n beetje overal wel een airboat ride kunt doen..
    maar waar is het volgens de kenners het mooiste gedeelte
    Ok. Everglades (het hele gebied, niet speciaal het nationaal park) bestaan grotendeels uit drie landschappen.
    1. Meest bekend is de 'river of grass', een (erg) natte prairie, vegetatie vooral gras. Landschap is vrij kaal maar erg geschikt voor een airboat ride. Globaal het midden en oosten van de Everglades; bijv het meer oostelijke deel langs US 41.
    2. Langs de kust vind je de mangroven. Bosjes bomen/struiken op stelten die tegen zeewater kunnen met getijden kunnen en daartussen water. Ook in dit gedeelte kun je met een airboot varen. Bijvoorbeeld: Everglades City.
    3. de zgn. hammocks: moerasbossen waar de belangrijkste boomsoort de moerascypres is. Dicht begroeid en weinig geschikt voor airboten. Zelf vind ik dit het meest indrukwekkende gedeelte van het gebied. Grootste aaneengesloten gebied is Big Cypress National Preserve (westelijk deel US 41, oostelijk van State Road 29, en Fakahatchee Strand State Preserve (westelijk van State Road 29).

    Alledrie de landschappen hebben een zeer rijke flora en fauna. Hou er wel rekening mee dat een airboot nogal wat lawaai maakt en dus niet het meest geschikt is voor het spotten van vogels, alligators, herten en andere wildlife. Veel mensen vinden de manier waarop de airboot vaart wel spectaculair, dat kan een reden zijn om dit te gaan doen (zelf heb ik daar niet zoveel mee).

    Binnen het Everglades Nationaal Park mag niet met de airboot worden gevaren. Langs US 41, aan de grens van het nationaal park, wel. Vandaar dat daar veel airboat rides worden aangeboden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door els78 Bekijk Berichten
    Is er iemand die ervaring heeft met een tocht (wandelen of varen) door de Everglades?
    Ik wil graag twee dagen avontuurlijk in de Everglades doorbrengen en 1 nacht overnachten.
    Probeer deze site eens: http://www.everglades.national-park.com
    Je vindt er o.a. informatie over de mogelijkheden tot kamperen. Familie van mij heeft in Flamingo wel eens een bootje gehuurd (was iets avontuurlijker dan ze gewild hadden want de motor hield ermee op en daar dobberden ze dan stuurloos tussen de alligators).
    In Flamingo is ook een campground, dus zou dat een aardig startpunt kunnen zijn voor je. Flamingo is alleen te bereiken vanuit Florida City, ten zuidoosten van Miami dus in een rondreis moet je het wel goed plannen.
    Wandelen is er ook mogelijk (en op nog heel veel meer plekken). Hou er rekening mee dat het erg warm kan zijn en dat de muggen je helemaal op zullen vreten - vooral in het regenseizoen. Neem voldoende water en een antimuggenmiddel met een hoog percentage DEET mee. Is in Amerika beter te krijgen dan hier. De kans op duizend muggenbeten is 1000 keer groter dan een hap van een alligator. Het is verbazingwekkend wat een suffe beesten dat eigenlijk zijn (al is voorzichtigheid wel geboden, want gevaarlijk blijven ze).
    Laatst gewijzigd door Michael66; 28-01-11 om 21:24. Reden: 1+1



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •