Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 57 van de 101 EersteEerste ... 747555657585967 ... LaatsteLaatste
Resultaten 561 tot 570 van de 1003

Onderwerp: Auto huren 2010-2012

1. Top | #561
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008

Standaard Re: Auto huren 2010/2011

Ja dat de prijzen voor brandstof veel hoger zijn is niet onbekend, tenminste, niet bij mij. Ik kijk vaak wat het verschil is bij het huren met en zonder tank brandstof en wat voor soort auto het is en wat de huidige koersen dan zijn. Al moet ik zeggen dat rondom de vliegvelden de prijzen ook hoger zijn dan normaal.

2. Top | #562
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JKG Bekijk Berichten
    Maar dan ben ik ook benieuwd waarom sommige Florummers zeggen dat je wel volledig aansprakelijk bent voor bijv. ruitschade en de volle klap mag betalen, ook boven eigen risico. Eigen ervaring? Ervaring gehoord van vrienden, kennissen etc.?
    Het is lastig om de Terms and Conditions van het Rental Agreement zoals je dat meekrijgt, boven water te krijgen Op de site van Alamo kan ik het niet integraal vinden wel zag ik ergens deze tekst: Rental Terms, Conditions and Prices are subject to change without notice and may vary by location.

Dat schiet dus niet op...Voor zover mij bekend is er in het verleden altijd sprake geweest van uitsluiting van schade aan onderkant, ruiten, banden etc. Dit viel toen beslist niet onder de CDW/LDW. De 'beruchte' Roadside Assistance is hier voor in het leven geroepen. Zoals in een vorig bericht al gemeld, is de Roadside Assistance volgens de beschrijving alleen nog maar voor sleutelhulp, hulp bij verwisselen van een wiel etc. van toepassing.

Hier zit de oude situatie ons dus in deze discussie behoorlijk in de weg omdat juist die voor de verwarring zorgt. In de huidige omschrijving van CDW/LDW komt deze uitsluiting op de site niet meer voor. Ook in de Terms and conditions voor Inders, vind je geen uitsluitingen op dit gebied. Heldere voorwaarden, daar houden we van...;-)

Voor wat betreft de borg en de belasting van je cc is het ook lastig om een exacte beschrijving te vinden. In vroeger jaren tekende je op de huurovereenkomst voor een clausule dat je creditcard belast zou worden voor de kosten die niet onder de cdw/ldw vallen. In mijn geheugen (wat is het nog waard...#-o) stond hier dat je belast kon worden voor alle kosten, ook die de hoogte van de borgsom te boven gaan.

In de huidige voorwaarden staat:
    You agree to pay upon demand:
    1. All rates, charges, surcharges, taxes and airport fees, including charges for miscellaneous service and equipment, then in effect, which apply to the Vehicle You drive under the Program for the term of the Rental transaction. You can obtain the applicable rates, charges, surcharges, fees and taxes at the time You make a reservation; they will also appear on the receipt you will receive at the time of Rental. A more expansive description of certain charges that may apply to your Rentals is set forth below.
    2. Vehicle Damages or Loss - See Paragraphs 9.
    3. Collection and vehicle recovery expenses, as described in Paragraph 4 and 8.
    4. Fines and Penalties - All fines, penalties, and related expenses, as described Paragraph 21.
    enz. enz.

men besluit met :
    YOU UNDERSTAND THAT ALL CHARGES ARE SUBJECT TO FINAL AUDIT. You authorize any credits or additional charges to be made and paid by the designated method.
    Hier lees ik toch echt dat je er met de borg (let op, da's weer wat anders dan eigen risico volgens mij) niet vanaf bent wanneer de cdw/ldw onverhoopt niet van toepassing zou zijn. Voor de onderwerpen ruit, banden, onderzijde, dak hoeven we ons, zo lijkt het, geen zorgen meer te maken omdat die kennelijk tegenwoordig gewoon onder de CDW/LDW vallen.

De aanvullende verzekeringen die usareisen en sunnycars bieden, lijken nu ook veel minder noodzakelijk. Een nieuwe band betalen kan er, als de nood aan de man komt, bij mij nog wel van af......

Ik blijf het lastig vinden dat de voorwaarden niet duidelijk op de site worden gecommuniceerd. Dat maakt het gemakkelijker om bepaalde zaken uit te zoeken. Liefhebbers van de kleine lettertjes vinden op www.alamo.com bij de faq's de mogelijkheid om een pdf bestand van 34 pagina's te lezen waarin de terms & conditions van de Master Agreement te lezen zijn. Gebruik de zoekfunctie, tik in: terms 7 conditions en maak je er vrolijk mee.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 07-01-11 om 19:47.

3. Top | #563
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007

@Teleton, kan jij er niet een klein uittreksel van maken met de hoofdpunten? :-\" :-\" :-\" :grin:

4. Top | #564
    Ingeschreven
    Feb 2008

De rental terms van Dollar heb ik gewoon op papier, maar wel van 2008. Daar stond dus niets in over die dingen. Maar ik vermoed ook dat het nu in de damage waiver zit.
    Dat het er vroeger niet in zat is mij niet bekend, maar ik ben dan ook pas sinds 2008 een USA-bezoeker.

Paragraaf 9 zou je nog even moeten quoten, maar een full damage waiver zegt naar mijn mening ook meer dan genoeg en moet die tekst over ruiten en banden etc. oude informatie zijn van vroeger wat men is vergeten te verwijderen?

Ik had altijd gedacht dat de borg je eigen risico is. Maargoed, die 'final audit' doet het 'm...

5. Top | #565
    Stamgast fransje's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008

Bij Holidaycars.com is de borg in ieder geval niet het eigen risico. Bij hun moet je dat afkopen voor 3,50 euro per dag, en is bedoeld voor de ramen, bodem, banden en spiegels tot een bedrag van 1500 euro.
    • De NoRisk Garantie is een verzekering die u dekking geeft tegen onvoorziene omstandigheden zoals schade, diefstal, brand, vandalisme of incidenten. Schade aan ramen, bodem, banden en spiegels zijn inbegrepen (maximum tot en met €1.500,-).
    • Deze verzekering is een exclusief product dat we pre-paid aanbieden. De NoRisk Garantie kan u voor € 3,50 (incl. 7%assurantiebelasting) per dag afsluiten.
    • Met de NoRisk Garantie hoeft u ter plaatse geen Super CDW of Super Cover af te sluiten ter waarde van €10 tot €20 per dag, daar u via ons compleet verzekerd bent.

?

6. Top | #566
    Ingeschreven
    Feb 2008

Holiday Cars is ook een broker. En een broker zal in zijn voorwaarden altijd zeggen dat de voorwaarden gelden van de verhuurder.

Opgelet !!! :

Ok, ik heb antwoord van Dollar USA gekregen op mijn vraag als er een auto voor je rijd, een steen door je voorganger in de lucht naar je voorruit wordt geschoten en je raam een dikke scheur heeft of er uit ligt, hoe dit gedekt is.
    Thank you for your recent inquiry,
    The ldw insurance would cover that in the event of an accident so when those things happen just fill out the accident damage report form located in the vehicle usually in the glove box or in the sleeve of the driver side door and also call our 24 hour roadside assistance department and they will help set up an exchange for a new vehicle.
    Met accident bedoelt hij zowel eenzijdig als met een partij die je bijv. aan heeft gereden. In het geval iemand jouw auto aantikt, heb ik gevraagd wat er gebeurd met de borg.

Binnen een paar minuten antwoord terug:
    In the event you are hit by someone you just follow the same procedure as noted before the only difference is that you notify the local authorities and get a police report number to give to the agent in the roadside assistance departme when you call in and if you have ldw you will be covered
    Dus voor wat betreft Dollar; De damage waiver (full) omvat alles, inclusief de ruiten en andere schades, TENZIJ ze dus apart staan vermeld in de rental terms die je krijgt bij het afhalen van de auto. Voor Dollar zijn er geen uitzonderingen. Ook ben je dankzij de damage waiver niet je borg kwijt die ze vastzetten op je creditcard.

Met andere woorden, ik kan bij eAutohuur in principe blijven zitten, echter wil ik ze toch echt wijzen op hun 'geen annuleringskosten', die ze wel berekenen bij een aanbetaling. Op deze manier zetten ze kwaad bloed en komen ze minder betrouwbaar over in mijn ogen, terwijl ik toch 3x naar volle tevredenheid via eAutohuur een auto heb gereden in Florida en Nevada. Overigens merk ik wel dat ze nu een en ander op de site aan het aanpassen zijn, hier en daar nog wat stukken in een Scandinavische taal.

Morgen maar even bellen, nog even wat dingen kortsluiten en als dat allemaal naar wens is dan kunnen ze het volledige bedrag van de cc halen en hoop ik de voucher binnen 48u in handen te hebben en heb ik weer een zorg minder en kan ik me focussen op de hotels en dan ben ik godzijdank klaar. :mrgreen:

Hopelijk is het voor jullie ook zo duidelijker, uiteraard moeten we eigenlijk ook kijken wat Alamo, National, Hertz etc. zeggen over de LDW en schade aan ruiten en banden.

Het enige wat dus eventueel verstandig kan zijn, is toch Road Side Assistance te nemen. Bij een ongeluk of defecte auto moet je immers wel de sleepkosten betalen en stel dat RSP 5 dollar per dag is en je gaat 2 of 3 weken, dan moet je jezelf afvragen of eventueel afslepen duurder zal zijn dan 70 a 105 dollar. Ik denk het wel. Het is alleen weer de vraag 'hoe groot is die kans'.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 08-01-11 om 04:23. Reden: lettertype

7. Top | #567
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007

Mooi dat het antwoord bij jou er al wel is, ik heb niets gehoord tot op heden maar verwacht dan hetzelfde antwoord. Dan ben je dus gewoon goed en volledig ingedekt m.u.v. de roadside assistance als je die er niet apart bij neemt.

En de sleep kosten zal je hoogstwaarschijnlijk alleen betalen als het ongeval jouw schuld is, als de andere de oorzaak van de aanrijding is zullen ze deze kosten toch verhalen op de tegenpartij neem ik aan.

Met deze uitleg snap ik alleen de toevoegingen niet van de brokers/tussenpersonen omtrent deze schade's, maar blijkbaar hebben ze hun werk dan niet goed gedaan of verschilt het misschien nog in welke staat je huurt. Maar dan nog zou een tussenpersoon per staat over de juiste informatie moeten beschikken lijkt mij.

8. Top | #568
    Ingeschreven
    Feb 2008

Ik heb ook even moeten wachten hoor op het antwoord. Snelste is gewoon bellen natuurlijk.

Misschien gebruiken de brokers ook oude teksten of is het in sommige landen niet gebruikelijk en zie je algemene tips, regels, voorwaarden etc. in plaats van specifiek voor Amerika. Ik ben ook van mening dat alle mensen die jou te woord staan, de juiste kennis hebben.

Zojuist nog even eAutohuur gesproken, alles is helemaal rond, hele bedrag heb ik nu akkoord voor gegeven om direct er af te halen.
    Dollar kent dus geen uitsluitsels bij de CDW, tenzij je aan drank of drugs doet onder het rijden.

Eigenlijk moeten we van Alamo, Hertz, National en eventueel Budget die 'terms' krijgen zodat we daarin één duidelijk antwoord kunnen geven per verhuurder voor wat betreft de CDW inhoud.

Eigenlijk is het net zoiets als een bakker die z'n brood aanprijst 'inclusief korst en granen'.
    Bij Dollar zit het bij de CDW in, dus onnodig om te noemen want dat wekt vragen (en zoektochten) op.

9. Top | #569
    Stamgast
    Ingeschreven
    May 2007

Wij gaan naar LA en moeten 4 dagen een auto huren bij wie kan ik dat het beste doen, willen een midsize auto.

Alvast bedankt.

10. Top | #570
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Bij de bekende verhuurders zoals USAReisen.de, eautohuur.nl, exit-reizen.nl, sunnycars.nl etc etc.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

Forum Rechten