Op 11 november is het veteransday. Misschien dat dat nog invloed heeft op de drukte in de parken.
Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
Hou er rekening mee dat de 4e donderdag in november Thanksgiving is. Dan is er veel gesloten. De parken zijn dan geopend. Seaworld is bijvoorbeeld 's avonds gesloten terwijl het park de overige dagen in dat weekend tot 11 uur 's avonds open is. Begin November verwacht ik dat het rustig is. Geen feestdagen of iets dergelijks.
1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.
Op 11 november is het veteransday. Misschien dat dat nog invloed heeft op de drukte in de parken.
Reisverlag Florida Juli 2013 Reisverslag Florida Augustus 2011 Reisverslag Florida November 2010
New England 2016 Florida 2017
Hoi,
wij gaan in 2011 ook weer naar Florida voor de derde keer. Eerder zijn wij in aug/sept geweest en voor het laatst zijn we er in 2009 geweest, eind april/half mei.
Aug/sept doen we nooit meer, veel te warm. April/ mei was ideaal. Maar nu vraag ik me af of het veel scheelt als we begin april gaan (2 april t/m 21 april).
Maar we zouden ook in mei of juni kunnen gaan. Wat is volgens jullie de beste periode om naar Florida te gaan? We gaan zo'n 20 dagen.
Ik zal de opties even opsommen:
2 april t/m 21 april
eind april t/m half mei
mei (vertrekken na de meivakantie)
juni
Rekening houdend met:
-prijzen van hotels nog in laagseizoen (op de bonnefooi m.b.v. couponnenboekjes)
-vliegticket prijzen (dus niet in de meivakantie neem ik aan)
-niet tijdens springbreak of andere Amerikaanse schoolvakantie
-lekker warm, maar niet te heet en zo min mogelijk regendagen
-drukte pretparken (we gaan alleen naar 2 disneyparken)
Ben benieuwd wat jullie zouden kiezen. Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door kimm82; 27-12-10 om 16:26.
Mmmm, je praat over een kwart van het jaar waarin het heerlijk toeven is, maar dat geldt ook voor de andere driekwartjaar.........[-o<
De criteria die je noemt zijn lang niet allemaal seizoensgebonden en zeker niet voorspelbaar. Hotelprijzen worden bijvoorbeeld ook beinvloed door seminars en andere grote evenementen. Vliegticketprijzen zijn ook afhankelijk van de bezettingsgraad, hier zit soms al op verschillende dagen in de week verschil in. Lekker warm is het altijd, voor zo min mogelijk regendagen kan je het best in de Enkhuizer Almanak kijken. Botjes en koffiedik zijn net even iets minder betrouwbaar......ops:. Ook de drukte in de pretparken is minder voorspelbaar dan je denkt. In de rustige periode zijn er vaak grote evenementen, zo troffen wij een bijeenkomst voor Chevroletdealers en hun genodigden uit alle staten in een park. In mei en juni zijn er grote drommen jongelui die daar hun afstudeerfeestje houden; in galatenue. Prachtig gezicht overigens.
Mijn idee? Gewoon een lekkere datum prikken en gaan met die banaan!
Ik ben het bijna helemaal met Teleton eens, al zou ik die banaan graag vervangen door een Floridiaanse citrusvrucht 8-[
Kwestie van sinaasappels en bananen vergelijken in plaats van appels en peren.
Terzake:
Ook in de weekenden is het vaak drukker. In de eerste helft van het jaar zijn de weekenden rond moederdag en Memorial Day altijd erg druk (vergeet ik nog een andere feestdag?). Geen probleem als je dan in Florida bent, blijf alleen weg bij de themaparken als je niet van drukte houdt. Ook zijn de hotelprijzen wat hoger; da's gebruikelijk als de vraag groter is.
Je noemt het niet als optie, maar ik heb goede ervaringen met de eerste 2 weken van oktober.
Ben nu al 3 keer in de periode in Florida geweest en is prima bevallen. Goede vliegtarieven, vrij rustig in de parken, goede hotelprijzen en niet te vergeten temperaturen van zo'n 25 gr C. en wat hoger.
In 2009 en 2010 in 2 weken geen druppel regen gezien.
Knaapje
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb net naar de ticketprijzen gekeken. Ik heb voor 3 april (t/m 21 april, ...dus terug voor het paasweekend) een mooie prijs gezien voor 435 euro. Het liefst was ik rond 25 april gegaan maar ik kan niks vinden onder de 500 euro (en dat is mijn doel). Het scheelt zelfs zo'n 150 euro als ik rond die datum ga, dus dan wordt het waarschijnlijk 3 april. Weet iemand of het dan erg verschilt in temperatuur. De laatste keer waren wij daar van 20 april t/m 8 mei 2009 en de temperatuur was toen heerlijk. Is het begin april niet vaak kouder dan eind april? Ik ken het "glazen bol" verhaal, maar misschien zijn er mensen die vaker begin april zijn geweest en is dat dan goed bevallen? Ik wil wel gewoon in zomerkleding kunnen lopen en af en toe lekker zonnen op het strand.
Of wellicht heeft er iemand toch een ticketprijs gezien onder de 500 euro voor vertrek rond 25 april? (vertrek vanaf Amsterdam en max. 1 tussenstop)
Laatst gewijzigd door kimm82; 27-12-10 om 20:13.
25 April valt in de meivakantie. Het zal heel moeilijk zijn om daar nog tickets van onder de eur 500 te vinden. Verder is uit onze ervaringen het weer begin april net zo lekker als eind april. Als je een villa huurt moet je wel een zwembad met verwarming nemen omdat begin april het zwembad aan de koude kant kan zijn. OOk dat weten we uit ervaring.
Laatst gewijzigd door Ebelix; 28-12-10 om 13:28. Reden: toevoeging
1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.
De drukte hangt ook vaak samen met feestdagen, dus als je vóór de Pasen weer thuis bent dan scheelt dat al.
Je kunt voor de crowd calender ook eens kijken op de site van de Brit's Guide of van Touringguide Mike.
Heyz,
Wij willen dit jaar graag naar Florida gaan in mei. 6 t/m 29 mei. Hoe zit het dan met de drukte van parken etc?
Normaal gaan we in oktober, en heel vroeger met mijn ouders in het hoogseizoen. Dus is mei te vergelijken met oktober qua drukte?? Ik ben nog nooit in die periode geweest.
Thanks alvast
Carmen
<<Moderator Michael66: Uiteraard is daarover al een zeer uitgebreid onderwerp op het forum. Met ook al behoorlijk wat antwoorden op jouw vraag / over de maand mei. Daarom heb ik je maar aan dat onderwerp toegevoegd.>>
Laatst gewijzigd door Michael66; 21-01-11 om 18:15.