Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 4 van de 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 61

Onderwerp: [Reisverslag] Ta2 Gerrit: De laatste keer kort - Biketoberfest 2010

1. Top | #31
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006

Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Biketoberfest 2010 - De laatste keer kort

Hoi, wat en leuk verslag weer.
    Morgen gaan wij naar Daytona, en ooit heb je me eens verteld waar je dan een lekker happie kunt eten. Maarrrrrr ik weet het niet meer en kan het niet meer vinden ook.
    Nu ben ik niet bang dat we van de honger om komen, maar het leek me leuk om dat tentje eens uit te proberen.

Nah!! we waren op de zelfde dag bij de Ugg winkel!! Ik heb ook mooie laarsjes gekocht

bedankt alvast,
    groetjes sylvia
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

2. Top | #32
    Florida Groupie Sunshine State's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2008

Heerlijk verslag, en goed gelukte foto's hoor, de rustdagen zijn ook zo heerlijk, en herkenbaar. Nog veel plezier op het Biketoberfest !!
    Florida Vacation September/Oktober 2024 http://www.oldersom.nl

3. Top | #33
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylly Bekijk Berichten
    Hoi, wat en leuk verslag weer.
    Morgen gaan wij naar Daytona, en ooit heb je me eens verteld waar je dan een lekker happie kunt eten. Maarrrrrr ik weet het niet meer en kan het niet meer vinden ook.

groetjes sylvia
    Wij zijn net terug uit Daytona. Even bij de HD dealer op North Beach Street (vanuit Main Street de brug over en dan linksaf) geweest.
    Het was erg rustig nog, maar het zal wel drukker worden.

De T-shirts zijn wel erg goedkoop dit jaar (crisis). 7 dollar en een beetje p/s, of 3 voor 20. Ik heb mijn toegestane hoeveelheid al weer binnen. 2 stuks [-X.
    Meer niet, want de kast wortd erg vol. Ik denk dat ik er minstens nog honderd in de kast heb liggen, en wat ik al weggegooid heb.

De eettent heet Hog Heaven Bar-BQ en zit tussen Ocean Center en Main Street, aan A1A-Atlantic Avenue. Erg lekkere burgers en broodjes vlees.
    Wij gaan Zaterdag weer. Naar de Rat's Hole Choppershow, ook wel bekend va de Biker Build-Of 's van Discovery Channnel.
    Die wordt gehouden in de Lagoon (zwembad) aan de andere kant van Ocean Center.

Veel plezier nog.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

4. Top | #34
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

Ik ben er vandaag ook naartoe gereden.
    Destination Daytona en ergens onderweg naar de kust was een soort braderie, maar dan met motoren en onderdelen.
    Het was voor mij als leek, maar geinteresseerd best leuk. Ik vond het al redelijk druk.
    Kan me best voorstellen als je werkelijk iets, of meer dan dat, met motoren hebt, je iedere keer naartoe gaat, zeker omdat het ook nog in Florida is.:-)

Veer plezier., voor mij zit het er morgen weer op.

Knaapje

5. Top | #35
    Ingeschreven
    Sep 2004

Dank je, wij mogen nog een paar dagen. Zondag gaan we de kou weer in. Goede reis.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

6. Top | #36
    Ingeschreven
    Sep 2004

Donderdag 14-10-2010 – Het is lekker rustig.

Het moet niet gekker worden. Als dit zo doorgaat moet ik een wekker gaan zetten. Tien voor zeven uit bed, schandalig. Ik kan nog net een randje lokaal nieuws meepikken. Verder blijft het ochtendritueel hetzelfde, alleen heb ik mijn dagelijkse sjuutje nog niet half op, en Marion staat al naast me, ongekend, het lijkt wel de omgekeerde wereld.
    Gelukkig had ik de koffie al klaarstaan. Waar ik ook gelukkig van wordt is het mailtje van Zappo, en de manier waarop het geschreven is. De schoenen die gistermiddag besteld zijn, zijn volgens de tracker 5 minuten geleden (7.11 am) “sent out for delivery”. Super !
    Maar vooral de manier waarop Zappo de mail geschreven heeft vindt ik vermakelijk, kijk zelf maar.

Net als wij de deur uit willen gaan, komt de meneer van UPS het tuinpad opgelopen met de schoenen. Wat een timing ! Dus gaan we nog even naar binnen om de waar te controleren.
    En dan is het tijd om naar Daytona af te reizen. Over de 417 tolweg deze keer, want volgens het boze oog is de I4 hier en daar “slighty congested” en is er veel “police activity”. En dat willen we beide vermijden, mede omdat mijn 15 tot 20% toeristenopslag op de snelheid niet door iedereen erkend wordt. Op de 417 is het erg rustig, en dankzij dat en de Sunpass transponder zijn we in no-time voorbij Sandford, waar we de I4 weer opduiken.

Waar het ook rustig is, of in ieder geval lijkt, is in Daytona. Normaal rijdt je een paar mijl voor Daytona al ruim tussen de motoren, maar nu zien we de eersten pas bij de Speedway. Daar staan er wel heel veel, maar toch minder dan andere jaren. Crisistijd, vermoeden wij, en dat ze wel zullen komen voor alleen het weekend, is ook één van onze theorieën.
    Ook op North Beach Street, waar ook een vestiging van Bruce Rossmeyer’s Harley Davidson zit, zijn ook minder mensen, en vooral veel minder kramen dan andere jaren. Hadden we vorig jaar nog het idee dat deze hotspot weer aan het opklimmen was, nu is het weer minder.

Misschien dat ook dat in het weekend verbeterd wordt. Maar goed, we zijn er nu toch, dus gaan we het wandelpad op om alle kramen met een bezoek te vereren. Dat zijn er de helft minder als anders, dus we zijn op tijd weer thuis vandaag. De totale score op koopgebied is 2 T-shirts double-ex en 2 riemen size medium, alles bij elkaar voor net 20 dollar.
    Verder zijn we niks nodig, alle gewenste en bestelde spullen liggen immers al in huis. We maken hier en daar nog wat foto’s en gaan dan weer richting automobiel, die geheel naar onze zin naast de HD dealer geparkeerd staat op het terrein van het County Office.
    Niet geheel legaal, maar met minder risico op wegslepen dan bij de rechtbank waar we eerder altijd parkeerden.

De terugweg gaat geheel over de I4, want we moeten nog op bagagejacht. En dat doen we op International Drive, waar we eerst nog een Taco Bell opzoeken voor onze vaste lunch.
    We hadden gisteren tijdens ons rondje nog één zaak overgeslagen (reed een beetje te hard), dus gaan we daar eerst nog even naar toe. Je weet maar nooit, en dat klopt dan ook feilloos.
    Het is de Luggage Super Store op de hoek van Kirkman Road en I-Drive (I4 kant) en die is behoorlijk groot en staat helemaal volgepakt met allerlei koffers van diverse merken, waaronder ook de bekende als Samsonite, Delsey, Travelpro en American Tourister. Maar niet in een zootje, zoals bij de andere zaken, maar netjes op merk en soort. Heel netjes.

Ook de koffers die in mijn wishlist staan zie ik voorbij komen, en als ik even stilsta komt de Chinese, Koreaanse, in ieder geval Oosterse uitbaatster (met haar man) mij vragen of ze wat voor mij kan doen. Ik wil nog wat zoeken, dus laat ze me met rust, en vindt ik de Delsey die ik elders bij mijn favo’s had gezet. Direct staat ze weer bij me, met een calculator in de hand, en tikkerdetik gaat er een stuk van de prijs af. En hij was al goedkoper dan bij die ander.
    Ze vraagt of ik speciaal een Delsey wil en ik wijs dat niet af, dus loopt ze naar een ander model, dat ik nog niet gezien had, maar zeker net zo mooi vindt, zo niet mooier. En hij is, uiteraard, duurder, ondanks dat hij al 2 keer afgeprijsd is. Maar hij is dan wel lichtgewicht en deels van Kevlar; “Is bulletproof Sir”. Weer ratelt de calculator, en rolt er een leuke prijs uit.

Marion vraagt terloops of daar de “Today only 10% discount” die op de posters staat nog vanaf moet. Met een zuur glimlachje kan dat nog net. Deze koffer is mijn.
    Of ze verder nog wat voor ons kan doen, beantwoord ik met de mededeling dat ik bij de concurrent een grote tas heb gezien die mij wel aanstond, en prompt komen er allerlei tassen tevoorschijn, maar niet de juiste. Dan gaan we maar naar de conculega verderop.
    Dat laat de Oosterse niet gebeuren, en manlief wordt erbij gehaald. Die denkt in het magazijn nog wel iets naar mijn gading te hebben liggen. Een paar minuten later komt hij terug met exact de tas die ik wil hebben, en nog steviger en goedkoper als bij de andere winkel.

Volop tevreden verlaten wij het pand, en iedereen die ooit nog een extra, of koffer of tas zou willen kopen, raadt ik aan naar deze zaak te gaan. Een wereld van verschil met de anderen.
    Als een speer racen we naar de waterbak achter ons huis, want het is bloedjewarm. Daar aangekomen inspecteren we de koffer eens goed, en halen het verpakkingsmateriaal er af. Dan blijkt dat de koffer ooit nog eens bij Kohl’s in de winkel heeft gestaan, volgens het prijskaartje wat we vinden, en ruim de dubbele prijs laat zien van wat wij betaald hebben.
    De rest van de dag dobberen we wat rond, en vermaken ons kostelijk tot etenstijd. De honger gaat gestild worden bij de Cracker Barrel, één van onze favoriete eettenten. Normaal kun je daar rustig en lekker, voor zeer lage prijzen een goed hapje eten, maar vandaag niet.

Het is er niet erg druk, want we kunnen zo doorlopen, en worden geplaatst in een deel waarvan de meeste tafels onbezet zijn. Het is ook nog redelijk vroeg. Maar rustig is het daar niet . Twee tafels achter ons zit een gezin, vader, moeder en twee kinderen, een meisje en een jongen. En die laatste zorgt voor heel wat tumult, ik zeg heel wat tumult. Het komt natuurlijk vaker voor dat kinderen wat druk zijn en wat lawaai maken, maar deze jongen overtreft dat alles tot de tweede macht. Hij schreeuwt, slaat, gaat op de grond liggen, rent door de zaak en nog zo wat dingen. Die is duidelijk niet helemaal goed, is mijn eerste gedachte. Hij gaat maar door, roept om hulp, provoceert zijn moeder, en dat allemaal op maximaal volume. De ouders zijn er niet blij mee, understatement van het jaar, en het zusje zit met de handen over de oren, en uiteindelijk gaan ze, zonder gegeten te hebben naar buiten. Niet zonder slag of stoot, ook door de volgepakte winkel, zoals door het hele restaurant, en ver daarbuiten luid en duidelijk te horen is.

Buiten gaat “de show” volop verder. De jongen wil de auto niet in, gaat midden op de parkeerplaats liggen en slaat op de grond, duwt zijn moeder, schreeuw tegen zijn vader, die overigens bewonderenswaardig kalm blijven. Daardoor ontstaat binnen al gauw het idee dat dit geen incident is en de ouders dit vaker meemaken. De moeder is ondertussen volop aan het telefoneren, en al snel wordt duidelijk waarom. Een tiental minuten later verschijnen 2 politieauto’s en gaan agenten en de ouders in conclaaf, waarbij de jongen zichtbaar rustiger wordt. Het overleg duurt een behoorlijke tijd, en is nog bezig wanneer wij de Cracker Barrel, waar het eten overigens weer als vanouds goed en goedkoop was, verlaten, om ons thuis op koffie en cheesecake te storten. Wat een toestand !, zou Sjef van Oekel zeggen.

Wij brengen de avond iets relaxter door, met The Big Bang Theory en CSI op de kijkbuis, uiteraard afgesloten door Jay Leno. Morgen gaan we een poging doen al de vergaarde spullen in de koffers te krijgen, en voor de rest genieten van de warme dag die er gaat komen.

7. Top | #37
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Oct 2005

Leuk verslag weer Gerrit. Wij hebben nog nooit bij de Cracker Barrel gegeten, is het ergens mee te vergelijken?

8. Top | #38
    Ingeschreven
    Sep 2004

Nee, eigenlijk niet. Het eten is goed, gezond en vooral eenvoudig. Geen megasteaks opgeleukt met allerlei sauzen, just simple country food. Meatloaf, catfish, wortels en doppers, in die geest.
    Kijk maar eens op de foto's en het menu.

De zaak ziet er uit als een oude boerenschuur, en is aangekleedt met plattelandspullen.
    Geen alcohol en prijzen waar je van achterover slaat. Het eerste is jammer, het 2e joepie :-( / :lol:

9. Top | #39
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Leuk weer ! Hoe oud was die 'zoon', even om een idee te krijgen waarom er zelfs politie bij moest komen ....:-s ?

Offtopic: ook net wakker 8-[
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

10. Top | #40
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006

Bedankt voor de info over heaven bar-BQ, we gaan er vandaag naar toe
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

Forum Rechten