Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 17 van de 41 EersteEerste ... 7151617181927 ... LaatsteLaatste
Resultaten 161 tot 170 van de 401

Onderwerp: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

  1. Top | #161
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    He, leuke pre-launch foto! In de verte zie je een wit tentje aan het uiteinde van de pier. Daar zaten wij inderdaad, maar een klein stukje verder dus.



  2. Top | #162
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    78

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Wij zijn in de richtig van Titusville gereden, maar door de files bij de toll plazas niet op tijd gekomen. We stonden om 2.20 pm langs de 528 op de vluchtstrook met velen.
    Ik denk dat het zo'n 30 mijl van KSC verwijderd was. We hebben mooie plaatjes kunnen schieten, het verbaasde me alleen dat je niets hoorde...dat hadden we wel verwacht.
    Maar desalniettemin een unieke ervaring om er zo dichtbij te zijn!
    USA-bio1998 NYC, Washington, Californie 2001 NYC 2001 Chicago & Denver, 2003 New England, 2005 Denver, 2007 Florida, 2009 Florida, 2010 Florida, 2011 Florida, 2012 Zuidwest USA (CO, AZ, NV, UT), 2013 Florida

  3. Top | #163
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    64

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Ik zag ´s ochtends al enorme files op de Highways richting KSC, had in de dagen ervoor al besloten het maar vanaf de TV te bekijken. Op Channel 13 was er al een paar uur van te voren een live uitzending vanaf KSC. Ben na de lancering naar buiten gerend in Kissimmee en heb fotos kunnen maken, je hoort uiteraard alleen het gebulder niet. Het is maar waarvoor je kiest. Dichtbij de lancering meemaken in bijv Titusville is leuk, maar op de TV kan je meeluisteren met het radiocontact tussen de launch director en de astronauten. Zag op de TV enorme rijen autos die op de vluchtstrook van de Highway 1 stonden geparkeerd. Ieder zijn meug, ik vond het prima zo voor de TV.

  4. Top | #164
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    406

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    14 mei hebben we de lancering van Atlantis mee mogen maken vanaf het strand en dat was toch wel een aparte ervaring om al die Amerikanen en toeristen te zien staan. Veel gejuich na afloop en geklap. De lancering ging precies op de seconde op tijd de lucht in. We hebben het ook mooi kunnen filmen. Als je de kans krijgt zou ik zeker gaan kijken.

    We wilden eerst naar Titusville rijden, maar om 10.15 uur stond daar al 25 km file. Toen zijn we eerst naar Cocoa geweest om te zwemmen en toen zagen we veel mensen langs de weg in de berm geparkeerd staan en die stonden op het strand te kijken. Heb een Amerikaan gesproken daar die zei dat het zicht hetzelfde was vanuit Cocoa als Titusville (hij had al veel lanceringen meegemaakt en gefotografeerd). Dus besloten we om daar mooi te blijven kijken en konden zo alles zien.
    Laatst gewijzigd door pumi1000; 17-05-10 om 19:55.

    1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

  5. Top | #165
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Wij waren rond 9 uur vertrokken uit Orlando om in titusville te kijken naar de spaceshuttle en hebben daar heerlijk op de rotsen gezeten tot het zo ver was, we zaten recht tegenover de lanceerbasis en hebben het heel mooi kunnen zien alhoewel het nog een aardige afstand is naar het platform toe.

    Als tip wil ik dan ook meegeven om te zorgen voor een goede telelens als je het goed wil kunnen fotograveren of filmen, of je moet behoorlijk ver digitaal kunnen inzoomen met de camera waarbij de kwaliteit ook nog eens goed blijft.

    Toch is het een hele ervaring om daar te staan en hem de lucht in te zien gaan met die wolken en vlammen er achteraan. De vorige lancering had ik gevolgd via spaceflightnow maar ik had het echt niet willen missen deze keer.

    Dus ik ben wel blij dat we de moeite hebben genomen daar al vroeg te zijn en te wachten op de lancering ipv hem wederom op TV te volgen.

    En wat betreft het geluid, ik begreep van de Amerikanen dat het normaal harder klinkt maar waarschijnlijk door de wind deze keer minder te horen was op de plaatsen waar wij zaten.

    Info waar we zaten op onze blog.

    Gratis parkeren en zitten op de rotsen, toilet om de hoek en eten en drinken ook in de nabijheid. En wellicht heb je het geluk zoals Teleton overkwam dat je 100 meter verder wordt uitgenodigd om het daar in de tuin te volgen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 06-02-12 om 17:28. Reden: op verzoek


  6. Top | #166
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Berichten
    21

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Wij hadden een motel in Titusville.
    We waren al om 8:15 in spaceviewpark in titusville.
    en dan het lange wachten tussen al die amerikanen en
    de spanning die wordt op gebouwd tot HET moment.
    en ik kan je zeggen dit had ik nooit willen missen!
    wat een ervaring!

  7. Top | #167
    Florida Groupie A.Hofman's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Berichten
    433

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    De laatste 2 Space Shuttle lancereringen zijn uitgesteld.

    STS-133 Discovery van 16 september naar 1 november,

    STS-134 Endeavour van medio november naar 26 februari 2011(of later).

    Wij hoopten dat de lancering van STS-134 in onze vakantie zou vallen (1 t/m 15 nov), maar nu schuift STS-133 binnen ons bereik. 1 november zitten wij nog in het vliegtuig, dus nog een dag uitstel zou ons prima uitkomen


    http://www.nasa.gov/missions/highlights/schedule.html

  8. Top | #168
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    201

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Nou..... wij hadden voor de 16e gepland, niet leuk..

  9. Top | #169
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Zwaag
    Berichten
    44

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Er komt toch nog een 3e Shuttle vlucht!!

    De Space Shuttle Atlantis gaat toch nog een vlucht maken en word daarmee de aller laatste Shuttle die gelanceerd gaat worden.
    Een datum is er nog niet maar wel is er besloten om Atlantis aan een missie te koppelen.

    Atlantis werd al volledig missie klaargemaakt voor noodhulp, als één van de 2 andere Shuttles door problemen niet meer zouden kunnen terugkeren, dan zou Atlantis ingezet worden als redder.
    Het idee om de start klare Atlantis alsnog te gebruiken hing al een tijdje in de lucht maar nu is toch echt besloten om de Shuttle te gebruiken voor een aller laatste missie (waarschijnlijk alleen bevoorrading).

    Natuurlijk komt deze extra missie te vervallen als Atlantis gebruikt moet worden om gestrande bemanning terug op aarde te krijgen.
    Dit betekent overigens wel dat er minder bemanning mee gaat met Atlantis, stel dat de shuttle niet in staat is om heelhuids terug te keren dan moet de bemanning mee kunnen met de Russische Soyuz.
    Laatst gewijzigd door USAfan; 20-07-10 om 17:54.

  10. Top | #170
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

    Dat Atlantis nog een keer zou gaan werd ons al in mei verteld, alleen was er nog geen officiële toestemming vanuit de regering, nu dus blijkbaar wel.

    Mocht het nodig zijn de Atlantis al eerder in te zetten wordt er vast een andere shuttle ingezet voor die laatste missie. Want zo en zo wordt er nu nog 1 klaar gemaakt om als rescue shuttle klaar te staan voor de Atlantis tijdens zijn missie. Het is nml. een verplichting voor de NASA om een rescue shuttle klaar te hebben bij elke missie en deze moet binnen een beperkt aantal dagen ook gelanceerd kunnen worden.

    Ach, zo hebben nog meer mensen kans om dit mee te maken. Op ons heeft het behoorlijke indruk gemaakt om dit van dichtbij te zien. Al zou ik een volgende keer toch proberen tickets te pakken te krijgen om het vanaf de NASA basis te zien zodat je toch wat dichterbij zit.

    De prijs van die kaarten zijn wat ik begreep ook niet extreem hoog als je het vergelijkt met de normale toegang tot het NASA complex.




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •