Een telefoonoplader die niet wil opladen, dat is voor mij niet nieuw. Ook ik heb dit meegemaakt. Ondanks goede voorbereiding (ja, er staat 100-240V input op de lader) sta je dan toch met je handen in het haar. Waarom doet'ie het niet?!?
Je kunt je hoofd er lang over breken, feit blijft dat'ie het niet doet. Ook zijn er vast technici die perfect kunnen uitleggen waarom dat ding niet wil laden (of het wel zou moeten doen), feit blijft dat'ie het niet doet.
Beter: oplossen. Hoe kun je de accu van je telefoon dan wel opladen?
Meerdere oplossingen. De goedkoopste (vaak) is het zoeken van een andere oplaadbron dan het lichtnet. Heb je een USB-laadkabeltje bij je? Gebruik die dan. Wel met/aan je computertje, want een losse 110V>5V500mah-omvormstekker wil het soms/vaak ook niet doen (Waarom? Zie twee alinea's hierboven: hij doet 't niet). Ook die uit de Florida Forum Shop niet ...
Heb je niet zo'n kabeltje? Aanschaffen bij de Walmart / BestBuy / Weetikveel-electronicawinkel.
Heb je geen laptop? Dan een 110V lader die specifiek voor jouw toestel geschikt is aanschaffen bij één van genoemde winkels. Vaak een dure oplossing. Het kan soms goedkoper. Hoe?
Een autolader aanschaffen. Ja, die werken meestal wel goed. Is mijn ervaring.
Probleem opgelost? Ja, nee, nog niet, want als je weinig rijdt is het lastig opladen als de lader uitschakelt zodra je het contactsleuteltje van de auto er uithaalt. Hmm, dan toch maar een villa met garage huren, waar je de auto in kunt zetten en het contact kunt aan laten zonder dat het dievengilde de boel meeneemt (auto én telefoon). Al zou dat het probleem ook meteen oplossen ...
Nee, dan liever even zoeken naar een 12V aansluiting in je auto die het blijft doen, ook als het contact uit staat. Vaak zit er in de achterbak een extra aansluiting. Voor een (enorme) electrisch gevoederde koelbox die het moet blijven doen ook al staat het contact uit. Of in het dashboardkastje, of de middenconsole tussen de voorstoelen. Of .... op de raarste plekken kom je ze tegen. Lang leve de autobouwers, bij je huurauto krijg je een speurtocht kado!
Zo, vele wegen leiden naar Rome City, IN. Dus dit probleem (deze situatie) is ook wel op te lossen. Zoutzuur erover; opgelost! Zoals mijn scheikundeleraar vroeger zei.
Epiloog/Nabrander:
Is het aan te geven welke laders het nou wel of niet doen? Nee. Als consument vetrouw je er toch op dat een apparaat het zal doen als er 110-240V op staat en je de 110V-voorziening in Florida erop loslaat. Als het niet werkt merk je dat pas ter plaatse en is het een ergernis. Thuis gaan klagen bij de verkoper? Heeft dat zin? Vast wel. Misschien krijg je een "sorry" of its anders waar je in feite niets aan hebt. Misschien doen ze je een autolader kado voor het geval je nog een keer naar het-verre-oerwoud-dat-Florida-heet gaat. Terwijl je zo'n autolader daar net hebt gekocht op aanraden van de één of andere betweter iemand op het Florida Forum ....
Nee, da's niet de oplossig die ik kies. Reizen is verrassen, dus ook op dit gebied. Verrassen wat wel en niet werkt, verrassen hoe je dit ter plaatse op kunt lossen. Of láten oplossen. Want dat vinden de medewerkers op de electronica-afdelingen in Florida wel leuk: zo'n vreemde snoeshaan uit den vreemde die je in gebarentaal uit mag leggen dat ze het hier in de Joe Es of Eeee dan toch beter hebben geregeld dan in het antieke Europa. ](*,)
OK, dat was het weer. Hoofd weer geleegd en vingers moe.
Als laatste: Mijn ervaring is dat de modernste telefoons met de nieuwste techniekjes vaker last hebben van het 110V-spook dan de simpele bel-en-SMS toestelletjes. Vraag me niet waarom, het is een waarneming. De simpele nokiaatjes van 2-3 tientjes doen hun stinkende best voor hun geld, met goed gevolg. Hun luxere broedertjes en zustertjes met (breek me de bek niet open) touchscreen, qwerty, 3G, WDW-apps :roll: en weet-ik-wat allemaal voelen zich vaker tekortgedaan door een gebrek aan voltjes en haperen direct. Waarom? Waarschijnlijk omdat een banaan krom is; als je ze recht zet dan vallen ze om.
Goedemorgen. =D>