Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 7 van de 12 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 70 van de 117

Onderwerp: Opladen van apparaten

1. Top | #61
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2009

Standaard Re: Opladen van apparaten

Wij hebben het opgelost met de prima aankopen uit dit floridaforum, nog bedankt Michael voor de snelle zending !
    Wat wij alleen niet begrijpen is dat onze telefoonoplader niet doet wat ie moet doen namelijk de telefoon opladen, vooral handig om straks te kunnen bellen dat we er weer zijn en graag opgehaald willen worden van Schiphol, weet iemand hoe dat kan ??

2. Top | #62
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004

Een telefoonoplader die niet wil opladen, dat is voor mij niet nieuw. Ook ik heb dit meegemaakt. Ondanks goede voorbereiding (ja, er staat 100-240V input op de lader) sta je dan toch met je handen in het haar. Waarom doet'ie het niet?!?

Je kunt je hoofd er lang over breken, feit blijft dat'ie het niet doet. Ook zijn er vast technici die perfect kunnen uitleggen waarom dat ding niet wil laden (of het wel zou moeten doen), feit blijft dat'ie het niet doet.

Beter: oplossen. Hoe kun je de accu van je telefoon dan wel opladen?

Meerdere oplossingen. De goedkoopste (vaak) is het zoeken van een andere oplaadbron dan het lichtnet. Heb je een USB-laadkabeltje bij je? Gebruik die dan. Wel met/aan je computertje, want een losse 110V>5V500mah-omvormstekker wil het soms/vaak ook niet doen (Waarom? Zie twee alinea's hierboven: hij doet 't niet). Ook die uit de Florida Forum Shop niet ...

Heb je niet zo'n kabeltje? Aanschaffen bij de Walmart / BestBuy / Weetikveel-electronicawinkel.

Heb je geen laptop? Dan een 110V lader die specifiek voor jouw toestel geschikt is aanschaffen bij één van genoemde winkels. Vaak een dure oplossing. Het kan soms goedkoper. Hoe?

Een autolader aanschaffen. Ja, die werken meestal wel goed. Is mijn ervaring.

Probleem opgelost? Ja, nee, nog niet, want als je weinig rijdt is het lastig opladen als de lader uitschakelt zodra je het contactsleuteltje van de auto er uithaalt. Hmm, dan toch maar een villa met garage huren, waar je de auto in kunt zetten en het contact kunt aan laten zonder dat het dievengilde de boel meeneemt (auto én telefoon). Al zou dat het probleem ook meteen oplossen ...
    Nee, dan liever even zoeken naar een 12V aansluiting in je auto die het blijft doen, ook als het contact uit staat. Vaak zit er in de achterbak een extra aansluiting. Voor een (enorme) electrisch gevoederde koelbox die het moet blijven doen ook al staat het contact uit. Of in het dashboardkastje, of de middenconsole tussen de voorstoelen. Of .... op de raarste plekken kom je ze tegen. Lang leve de autobouwers, bij je huurauto krijg je een speurtocht kado!

Zo, vele wegen leiden naar Rome City, IN. Dus dit probleem (deze situatie) is ook wel op te lossen. Zoutzuur erover; opgelost! Zoals mijn scheikundeleraar vroeger zei.

Epiloog/Nabrander:
    Is het aan te geven welke laders het nou wel of niet doen? Nee. Als consument vetrouw je er toch op dat een apparaat het zal doen als er 110-240V op staat en je de 110V-voorziening in Florida erop loslaat. Als het niet werkt merk je dat pas ter plaatse en is het een ergernis. Thuis gaan klagen bij de verkoper? Heeft dat zin? Vast wel. Misschien krijg je een "sorry" of its anders waar je in feite niets aan hebt. Misschien doen ze je een autolader kado voor het geval je nog een keer naar het-verre-oerwoud-dat-Florida-heet gaat. Terwijl je zo'n autolader daar net hebt gekocht op aanraden van de één of andere betweter iemand op het Florida Forum ....
    Nee, da's niet de oplossig die ik kies. Reizen is verrassen, dus ook op dit gebied. Verrassen wat wel en niet werkt, verrassen hoe je dit ter plaatse op kunt lossen. Of láten oplossen. Want dat vinden de medewerkers op de electronica-afdelingen in Florida wel leuk: zo'n vreemde snoeshaan uit den vreemde die je in gebarentaal uit mag leggen dat ze het hier in de Joe Es of Eeee dan toch beter hebben geregeld dan in het antieke Europa. ](*,)

OK, dat was het weer. Hoofd weer geleegd en vingers moe.

Als laatste: Mijn ervaring is dat de modernste telefoons met de nieuwste techniekjes vaker last hebben van het 110V-spook dan de simpele bel-en-SMS toestelletjes. Vraag me niet waarom, het is een waarneming. De simpele nokiaatjes van 2-3 tientjes doen hun stinkende best voor hun geld, met goed gevolg. Hun luxere broedertjes en zustertjes met (breek me de bek niet open) touchscreen, qwerty, 3G, WDW-apps :roll: en weet-ik-wat allemaal voelen zich vaker tekortgedaan door een gebrek aan voltjes en haperen direct. Waarom? Waarschijnlijk omdat een banaan krom is; als je ze recht zet dan vallen ze om.

Goedemorgen. =D>
    Laatst gewijzigd door Michael66; 11-05-10 om 06:38.

Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

3. Top | #63
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Tip van de Maand; Ik zag bij Conrad een multilader voorbijkomen. Lijkt me ideaal.

Hier vindt je de link, en dan zoeken op multilader. (hopenlijk doet deze link het wel :-))
    Kan mooi samen met een setje Floridastickers in de koffer :mrgreen:
    Laatst gewijzigd door Njit; 06-03-11 om 13:50. Reden: link aangepast
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

4. Top | #64
    Florida Groupie Bosevents's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Het leven is een reis maar ik ga het liefst naar Florida.

5. Top | #65
    Florida Groupie ietie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007

Vorig jaar zag ik op het vliegveld in chicago van die oplaadzuilen om je laptop op te laden, heb ik daar een speciale aansluiting voor nodig of is mijn usa stekker voldoende?

6. Top | #66
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

gewoon je usa stekker lijkt me genoeg.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

7. Top | #67
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2008

+ je Creditcard

8. Top | #68
    Ingeschreven
    Dec 2004

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    gewoon je usa stekker lijkt me genoeg.
    Yup, of die van de Florida Forum Shop ;-)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 6foot6 Bekijk Berichten
    + je Creditcard
    Nee, da's gratis. Zie de FAQ op de website van O'hare:

Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

9. Top | #69
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Tip van de Maand; Ik zag bij Conrad een multilader voorbijkomen. Lijkt me ideaal.

Hier vindt je de link, en dan zoeken op multilader. (hopenlijk doet deze link het wel :-))
    Kan mooi samen met een setje Floridastickers in de koffer :mrgreen:
    Even een update (zat toevallig toch in dit topic ); hij is geweldig.
    We hebben de lader dus aangeschaft en per direct kan al het andere de teil in.
    Hij laadt werkelijk alles, verschillende telefoons, I-pod en Touch en zelfs de TomTom.

En zowel van 12, 220 als 110V. Beste aankoop van de laatste tijd =D>\\/.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 18-07-10 om 19:56.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

10. Top | #70
    Ingeschreven
    Dec 2004

Zeker een bruikbaar reisdingetje.

Maar ...... er is altijd een "maar":

Veel losse onderdeeltjes = ben ik altijd net dat onderdeeltje kwijt dat ik op dat moment nodig heb ...... :roll:

Forum Rechten