Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 17 van de 45 EersteEerste ... 7151617181927 ... LaatsteLaatste
Resultaten 161 tot 170 van de 442

Onderwerp: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

  1. Top | #161
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: omwissel dollars

    Als je nou een land wil hebben waar je met plastic kunt betalen is het wel........
    Zeker als je met z'n tweeen bent en een paar verschilende passen/creditcards bij je hebt hoef je vrijwel niets mee te nemen, net wat voor koffie op een tussenstop of voor de tolweg. Bij de eerste keer boodschappen doen kan je cashback vragen.
    Je bent met hier in Ned. wisselen altijd duurder uit, daar je omwisselingskosten en ongunstiger koers hebt op dezelfde dag bezien.
    Je kunt hooguit gokken, dat tussen de aankoop hier en je verblijf daar de koers sterk in gunstige zin verandert.

    Heb ik het nog niet over het risico van contant geld in je hotel of op zak.

    Maar ieder zijn idee daarover.
    Ik verwonder mij ook als ik bij AH iemand een bedrag van zo'n 100 a 200 euro contant zie betalen.

    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 13-10-10 om 01:16. Reden: fqe

  2. Top | #162
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Da's wel vaker ter sprake gekomen. Ieder maakt zijn eigen keuze daarin. En dat is een andere discussie. En een ander onderwerp op het forum.

    Dit topic is voor degene die wel contante dollars mee wil nemen en die zo gunstig mogelijk wil aanschaffen in NL/BE.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #163
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    @ knaapje,

    Krijg jij je loon dan niet in een envelop mee ;-)

    Dat zijn degene die contant met grote coupures betalen in de supers. :sun:


  4. Top | #164
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Kreeg ik maar loon....:mrgreen:

  5. Top | #165
    Stamgast nikie1968's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Locatie
    oss
    Berichten
    176

    Standaard Re: omwissel dollars

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten
    Als je nou een land wil hebben waar je met plastic kunt betalen is het wel........
    Zeker als je met z'n tweeen bent en een paar verschilende passen/creditcards bij je hebt hoef je vrijwel niets mee te nemen, net wat voor koffie op een tussenstop of voor de tolweg. Bij de eerste keer boodschappen doen kan je cashback vragen.
    Je bent met hier in Ned. wisselen altijd duurder uit, daar je omwisselingskosten en ongunstiger koers hebt op dezelfde dag bezien.
    Je kunt hooguit gokken, dat tussen de aankoop hier en je verblijf daar de koers sterk in gunstige zin verandert.

    Heb ik het nog niet over het risico van contant geld in je hotel of op zak.

    Maar ieder zijn idee daarover.
    Ik verwonder mij ook als ik bij AH iemand een bedrag van zo'n 100 a 200 euro contant zie betalen.

    Knaapje
    knaapje

    wij gaan daar flink shoppen dus komt allemaal op........
    voor nood hebben we pin en creditpassen bij...
    en natuurlijk lekker eten.....

    groetjes Monique

  6. Top | #166
    Regelmatige Bezoeker Phillostar's Avatar
    Ingeschreven
    May 2010
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    19

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Weet iemand toevallig of je in Orlando (of in Nederland) op het vliegveld bij een bank Thaise Baht kan inwisselen tegen Dollars?
    Ik heb nog 9000 Bahtjes liggen van mn vakantie vorig jaar, omgerekend zou dit ongeveer 230 dollar zijn. Zou een leuk extra zakcentje zijn

  7. Top | #167
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Bij banken kan je normaal gesproken geen vreemde valuta wisselen in de US.

    In de Outlet malls Prime en Premium heb ik wel booths gezien van "geldhandelaren", die allerlei soorten geld wisselen naar en van US dollars.
    Of er ook bahts bij stonden weet ik niet.
    Gewoon meenemen en proberen.

    Knaapje

  8. Top | #168
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Wie zou er voor mij even willen nagaan welke koers Rabo op dit moment hanteerd. (hebben zelf ABN maar misschien de moeite waard om bij rabo een rekening te openen)
    Ik heb al even op de site gezocht maar kan de juiste infomatie niet vinden. Wij hebben nog zo'n 6500 dollar nodig en Pott waar wij normaal geld wisselen is op dit moment niet echt gunstig 122.7.
    Ik heb inmiddels begrepen dan cashback in de supermarkt de meest voordelige optie is maar aangezien dat max 50$ per keer is schiet dat voor ons niet echt op. (2 volw+ 4 kids)
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida




  9. Top | #169
    Florida Groupie carmen1988's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    267

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Hey,

    Ik heb even voor je gekeken op mijn account. De koers staat momenteel bij rabobank als ik het wil bestellen op 1,20.

    Greetz

  10. Top | #170
    Regelmatige Bezoeker Patrick#23's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Locatie
    Oosterhout NBR
    Berichten
    31

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Ik heb begrepen dat ABN Amro geen dollars meer heeft op de districts kantoren, maar dat je ze moet wisselen op Schiphol. Kan dit bij een andere bank (RABO) nog wel of is dit allemaal veranderd. Bij GWK kan het nog maar daar is het niet echt aantrekkelijk.
    Graag jullie reactie?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •