Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 10 van de 14 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 100 van de 134

Onderwerp: Vliegen van/naar/via Amsterdam - Schiphol

  1. Top | #91
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Mislukte aanslag op vlucht Schiphol-Detroit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lea Bekijk Berichten
    Je hoort er nu helemaal niks meer over.
    Ook niet over de bodyscan, zelfs het bericht dat die op schiphol geplaatst zouden worden is van de website van schiphol verwijdert
    Op Schiphol staan ze anders al een paar jaar hoor. Ze werden alleen niet gebruikt naar Amerika volgens mij.. of sporadisch.
    Florummer MattRob ging gister trouwens wel door de bodyscanner.
    Maar dat dat apparaat niet goed werkt is in elk geval wel duidelijk sinds dat Duitse tv-programma.

  2. Top | #92
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Mislukte aanslag op vlucht Schiphol-Detroit

    Vandaag was de bodyscan (beide) buiten gebruik en werden we volledig gefouilleerd.
    Ach, en ook dat heb ik al vaker ondergaan. We jammer, ik was graag gescand :-)
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  3. Top | #93
    Stamgast Francien's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Schiedam/Bonita Springs FL
    Berichten
    177

    Standaard Re: Mislukte aanslag op vlucht Schiphol-Detroit

    Zo, daar ben ik weer! Was weer heerlijk 14 dagen in Naples. Op Schiphol moest ik door de bodyscan. Bovendien werd ik grondig gefouilleerd. Erger dan normaal. Vervolgens wilde de douane in Detroit mij weer door de bodyscan aldaar hebben. Tis wat!!!! What is wrong with my face?? Ik weigerde, want ik weet niet hoeveel gammastraling een mens mag hebben per keer. Ik weet wel dat op grote hoogte vliegen de gammastraling ook al meer is voor je lichaam dan een foto van de kaakchirurg, dus om nou 2x door zo'n scan te gaan.......ik weet het niet hoor. Enfin, er werd direct omgeroepen: WE HAVE A REFUSER!!!!! Ik werd meegenomen naar een aparte kamer en weer uitermate grondig gefouilleerd. Er werd zelf onder mijn BH-beugel gevoeld. Pfff... vervolgens mocht ik gaan. Mijn man was mij volledig uit het oog verloren inmiddels en stond met al mijn handbagage wat net gescand was, wat vreemd om zich heen te kijken. Waar was ze nou gebleven??? hahahaha. Dus mijn tip van de dag.....je hoeft niet erdoorheen hoor als je niet wilt, maar je kan dan wel the royal treatment verwachten.
    Floridian Francien

  4. Top | #94
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Versnelde douaneprocedure voor Amerika-reizigers

    Heb zojuist de folder eens doorgenomen - wij hebben onszelf onlangs privium cadeau gedaan.
    Bij elkaar is het nogal een prijzige bedoening.
    - Privium € 99 of Privium-plus € 159 per jaar (belangrijkse features voor plus: een supersjieke lounge die in het weekeinde dicht is en first class inchecken bij een aantal luchtvaartmaatschappijen ook al vlieg je economy) Een volgend gezinslid betaalt € 65
    - Flux (het programma om versneld Amerika binnen te komen): € 159 per jaar plus een eenmalig bedrag van € 100

    Je moet meewerken aan een antecedentenonderzoek door de Nederlandse en de Amerikaanse overheid, plus een gesprek met een medewerker van de Amerikaanse Custom & Border protection en de Nederlandse marechaussee. Je moet foto's en vingerafdrukken geven plus de irisscan voor de Nederlandse douane (als je nog geen priviumlid was).
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 14-05-10 om 22:48.

  5. Top | #95
    Stamgast Francien's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Schiedam/Bonita Springs FL
    Berichten
    177

    Standaard Re: Versnelde douaneprocedure voor Amerika-reizigers

    Hoop geld zeg! We wachten aan de overkant gemiddeld zo'n 15 minuten in de rij voor de douane. Soms een half uur en soms lopen we zo door. Op grote vliegvelden gaat het meestal sneller dan op kleine luchthavens is mijn ervaring. De douanier ziet precies wanneer je voor het laatst geweest bent, hoe vaak je komt, waar je steeds heen gaat en hoe lang je steeds blijft etc. Ze vragen altijd standaard aan ons: "when was the last time you entered the USA"?. Soms zitten we er naast qua datum en dan corrigeren ze ons, nee het was niet de 14de maar de 15 de!!! Oke dan! Geen idee waarom ze dit steeds vragen, zeker een dubbelcheck of zo. De klap van de stempel klinkt meestal al na 1 minuut, dus ik heb geen klachten.
    Laatst gewijzigd door Francien; 15-05-10 om 12:10.
    Floridian Francien

  6. Top | #96
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Versnelde douaneprocedure voor Amerika-reizigers

    Ja, ik heb ook Privium en dacht dat het wellicht een klein extraatje was, maar vind het toch wel een hoop geld. Het is ook niet op alle luchthavens (wel veel) en ik moet nog zien hoe het allemaal werkt ...

    En eerlijk is eerlijk, het laatste jaar is het eigenlijk steeds vrij rustig bij de immigratie en gaat dat vrij snel. Dus toegevoegde waarde is ook niet echt super, tenminste voor het geld. Is mijn bescheiden mening :mrgreen:
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  7. Top | #97
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Versnelde douaneprocedure voor Amerika-reizigers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mattrob Bekijk Berichten
    Dus toegevoegde waarde is ook niet echt super, tenminste voor het geld. Is mijn bescheiden mening :mrgreen:
    100% met je eens...
    Trouwens dit was al een vrij oude post... intussen is het veel moelijker geworden met de VWP... en god mag weten wat nog meer... dus dat "sneller" valt ook wel tegen, bovendien is één ding zeker het is in ieder geval DUURDER... en als iedereen Via een Iris scan binnen zou gaan wrdt het vanzelf weer langzamer...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  8. Top | #98
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Snellere grenscontrole op Schiphol

    Even een oud topic omhoog trappen.
    Ik heb dit systeem niet gezien op de heenreis, stond weer fijn in de rij. Heb ik niet goed om me heen gekeken of is deze proef vertraagd?

  9. Top | #99
    Florida Groupie r.teeuwsen's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Purmerend, NL & Kissimmee, FL (USA)
    Berichten
    642

    Standaard Re: Snellere grenscontrole op Schiphol

    Nee, proef is volgens mij bezig, maar je moet er geloof ik voor betalen, iets van €80,- tot €120,- ,volgens mij echt iets voor de 'zakenreiziger'
    Ik hoorde laatst iemand er over praten, maar dacht, echt weer geldklopperij.
    Niets voor de 'gewone' toerist....

    Maar ben niet zeker van deze info. Klok/klepel....zou zo maar kunnen!!

    Greetz, Remco

  10. Top | #100
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Snellere grenscontrole op Schiphol

    Dat is Privium, maar dat is meer dan alleen snel langs de douane.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •