Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 57 van de 105 EersteEerste ... 747555657585967 ... LaatsteLaatste
Resultaten 561 tot 570 van de 1049

Onderwerp: Vliegen met Martinair

1. Top | #561

Standaard Re: Vliegen met Martinair

Onze ervaring is dat Martinair moeilijker doet dan sommige Amerikaanse maatschappijen. Lijkt wel alsof ze hier extra inkomsten uit genereren. Ik heb meegemaakt dat thuis met pro-weegschaal het gewicht van een koffer 22 kilo was en Martinair er bijna 24 vn maakte. Zelfs de rugzak werd gewogen en gemeten.

2. Top | #562
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004

Vooralsnog maken ze geen problemen. Dat zou ze trouwens meer problemen dan geldelijk gewin opleveren. Ik zie het al voor me .... tweederde van de passagiers die bij moet gaan betalen vanwege enkele centimeters ...

De meeste standaardkoffers van de meeste kofferfabrikanten voldoen (zo goed als) aan de koffereisen van de vliegtuigmij'en. En zullen derhalve geaccepteerd worden.

De grens is er met name om uitwassen te voorkomen. Als je geen grenzen stelt zijn er altijd wel passagiers die met onmogelijke maten bagage komen en dan beledigd zijn als er moeilijk over gedaan wordt. ](*,)

Waar je eerder tegenaan zult lopen met een dergelijke grote koffer is het maximum gewicht; 23 kilo heb je zo in een koffer, en meer ook. Je zult dus eerder uit moeten kijken dat je de koffer niet te vol / zwaar maakt. Een kilootje teveel kost je al gauw € 35-40 (dacht ik, of $ 50).
    Laatst gewijzigd door Michael66; 20-04-10 om 13:47.

Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

3. Top | #563
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008

Op de heenweg is de koffer en de handbagage niet gemeten, wel gewogen.

Zowel de ruimbagage-koffer werd gewogen (ruim binnen de limiet van 23 Kg) als de handbagage-koffer werd gewogen (deze had overgewicht, wat ik wist te verklaren door 2 laptops mee te nemen en een camera).

Je mag 1 koffer en 1 stuks handbagage meenemen (per persoon). De maten zijn niet zo streng, de kilo's wel.
    Volgend bezoekje Jun/Jul 2014
    Vorige keren: Nov. 2013, Nov. 2012, Jun. 2012, Sep. 2010, Apr. 2010, Okt 2009, Apr. 2009, Sep. 2008 en Apr. 2004

4. Top | #564
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjemmie Bekijk Berichten
    de handbagage-koffer werd gewogen (deze had overgewicht, wat ik wist te verklaren door 2 laptops mee te nemen en een camera).
    En wat was de consequentie, oftewel, hoe heb je het opgelost ? En werd deze bij inchecken gewogen, of bij binnengaan vliegtuig ?
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

5. Top | #565
    Florida Groupie cloggie68's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2008

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjemmie Bekijk Berichten
    Je mag 1 koffer en 1 stuks handbagage meenemen (per persoon). De maten zijn niet zo streng, de kilo's wel.
    Ik heb de tickets in juni al geboekt en we vertrekken volgende week zaterdag. Op deze tickets staat nog steeds dat we 2PC per persoon mee mogen nemen, ik ga er vanuit dat dat nog steeds klopt. We zullen het niet nodig hebben met 4 volwassenen en 2 kids (12 koffers, ze zien me aankomen) maar ik ga er wel vanuit dat het mag...

6. Top | #566
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007

Dat is toch mooi Cloggie, als de andere te veel koffers hebben kunnen we jou dus vragen om die mee te nemen. ;-)

Mijn mond viel trouwens vandaag open van verbazing toen ik las dat Martinair een EXTRA vlucht ging maken om mensen van en naar Orlando te krijgen. Dat had ik niet zomaar verwacht van Martinair. :-k
    Laatst gewijzigd door [verwijderd]; 22-04-10 om 20:34. Reden: taalfoutje gecorrigeerd

7. Top | #567
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door verwijderd Bekijk Berichten
    Mijn mond viel trouwens vandaag open van verbazing toen ik las dat Martinair een EXTRA vlucht ging maken om mensen van en naar Orlando te krijgen. Dat had ik niet zomaar verwacht van Martinair. :-k
    Mooi voor de mensen die dan toch nog sneller dan verwacht aan hun vakantie kunnen beginnen.
    Dat Martinair zo reageert, zal idd wel te maken hebben met KLM.

Als je die verhalen leest en hoort hoe Amerikaanse ( en ook Chineze) luchtvaartmaatschappijen profiteren van de situatie door ticketprijzen te vragen ts €3.000 en €7.000 pp om van Amerika terug te kunnen vliegen naar Europa. Dit zijn echte maffiapraktijken
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

8. Top | #568
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009

Waarmee we dus mogen concluderen dat Martinair zo slecht nog niet is ;-)

9. Top | #569
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door belgske Bekijk Berichten
    Als je die verhalen leest en hoort hoe Amerikaanse ( en ook Chineze) luchtvaartmaatschappijen profiteren van de situatie door ticketprijzen te vragen ts €3.000 en €7.000 pp om van Amerika terug te kunnen vliegen naar Europa. Dit zijn echte maffiapraktijken
    Die verhalen kende ik nog niet, behalve dan als je een First of Business Class ticket koopt, maar dat is altijd zo duur.
    Is er ook nog een bron voor deze stelling :-k ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iris02 Bekijk Berichten
    Waarmee we dus mogen concluderen dat Martinair zo slecht nog niet is ;-)
    Eén zwaluw maakt nog geen zomer :mrgreen:, maar het getuigd wel van goede wil.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

10. Top | #570
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2009

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cloggie68 Bekijk Berichten
    Dat is inderdaad een nette actie... ze zijn nu KLM-dochter en ze groeien op, misschien gaan ze zich nu een beetje zo gedragen
    Het grappige is wel dat ArkeFly morgen de extra vlucht gaat doen voor Martinair. Je zou toch verwachten dat KLM voldoende toestellen heeft :-\"

Forum Rechten