Is het nodig om een internationaal rijbewijs te hebben?
<<Moderator Michael66: Vraag verplaatst naar bestaand onderwerp over Internationaal rijbewijs.>>
Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
Wij hebben verleden jaar een redelijk zwaar ongeval gehad en alles is zeer goed afgehandeld door politie en HERTZ en zonder IR. Er is ook niet naar gevraagd.
Ook ben ik ooit eens aangehouden voor routine controle en ook toen is er niet naar gevraagd.
Kan wel begrijpen dat de ANWB zegt dat je het nodig hebt, want ze verdienen er geld mee.
Ook mijn advies......NIET nodig, NIET aanschaffen.
![]()
Is het nodig om een internationaal rijbewijs te hebben?
<<Moderator Michael66: Vraag verplaatst naar bestaand onderwerp over Internationaal rijbewijs.>>
Laatst gewijzigd door Michael66; 21-03-10 om 18:56.
hi
Ik wil hier nog even 'n vraag over stellen. Heb een auto gehuurd bij Budget-rent-a-car en volgens hen is t wel verplicht. Ik vraag me dan af ... wat doen ze als je t niet bij je hebt? Bedoel, je kunt t ook compleet per ongeluk vergeten zijn mee te nemen!?
Neem aan dat je dan toch gewoon je huurauto mee krijgt, die is immers betaald.
Mhh, zal ik 1st mijn excuses aanbieden voor t stellen v 'n vraag? :-k
Of zal ik uitleggen wat ik bedoel? Laat ik dat laatste maar doen ...
Wat ik bedoel is/was: er zijn zoveel verhuurbedrijven, ze kunnen toch allemaal hun eigen regels hebben? Wat als 1 van hen 't toevallig wel verplicht stelt (zoals de email van Budget mij doet geloven) en je hebt 't niet op orde?
Waarom informeert Budget mij dat 't verplicht is als dat niet zo is?
In dit geval hoef je je m.i. nergens zorgen over te maken. Een internationaal rijbewijs wordt in Florida niet gevraagd. Maar mocht je je rijbewijs soms per ongeluk vergeten, dan krijg je de auto, ook al heb je 17 vouchers, echt niet mee.
Maar wie/wat bij Budget heeft je aan het twijfelen gemaakt?
Budget zegt hierover op hun site:
All named drivers must hold a full, clean and valid drivers licence, valid for the country of use (an international license is recommended, however at certain locations they will only accept an international license, please call central reservations to clarify) and held for a minimum of one year.
Foreign licences are valid in the United States for those countries that are party to the following conventions.
1. United Nations conventions on road traffic (Geneva 1949)
2. Convention on the regulation of the interamerican automotive traffic.
hi Teleton
Heb geboekt via US-Rent a Car en heb daarna naar Budget zelf gemaild om t te checken. Hun email gaf dus aan dat een internationaal rijbewijs verplicht was en misschien dus omdat t Orlando is?
Kijk, ik wil gewoon geen gedoe aan de balie na een lange reis.however at certain locations they will only accept an international license
Dan betaal ik liever 15 E bij de ANWB en opgelost.
Die 15 E maken t verschil ook niet op een vakantie naar the sunshine state.
@mrloes: dit is voor het eerst dat ik lees dat er in Florida een internationaal rijbewijs nodig is. Ik koop er al jaaaren geen meer want er werd werkelijk nooit naar gevraagd. In jouw geval zou ik het dan toch maar doen, om - zoals je al zegt - gedoe aan de balie te vermijden waar je net niet op zit te wachten als je doodmoe uit het vliegtuig bent gestapt. Vreemde regel, van Budget.
Groeten van Eric!
Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.
Misschien dat Budget de B is in ANWB. Pure onzin, dat int. rijbewijs.
En probeer het vooral niet te tonen aan oom agent, dan heb je gelijk een verlengde vakantie.
Maar als je je er goed bij voelt, vooral doen :-)
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF
AAA Member (All America Addicted)
Mission Completed ! All 50 States Visited