het gaat om de 321 gs of 321 gsx die zijn het weekend van 5/6 september in de aanbieding en laat ik nou net dan in orlando zyn, heb trouwens gekeken op de site van de douane als ik het goed lees betaal ik 2,5 % invoer en 19 % BTW
Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
hoe goedkoop ook.....altijd zonde van je geld.
er zijn producten waar je meer waar voor je geld krijgt.
wie betaald bij bose trouwens al die tv reclames(elke avond)? advertenties in vrijwel alle tijdschriften?
http://reviews.cnet.com/home-theater...2031834-1.html
Weet iemand nog een andere grote electronica store in Orlando waar je digitale cameras kan kopen behalve Best Buy en Wal Mart ? Vind toch het verschil qua prijs behoorlijk als je voor een Samsung bv hier 350 euro betaald en daar 210 euro.
Aangezien ik mogelijk van plan ben een iPad te kopen als ik volgende maand in Florida ben en e.e.a. uitgezocht heb wil ik dit uiteraard met jullie delen
De iPads zijn er op dit moment (allen voorzien van WiFi) in respectievelijk:
16GB --> $499 +tax
32GB --> $599 +tax
64GB --> $699 +tax
De versies met Wifi EN 3g zijn echter nog niet in de verkoop.
De vrijstelling voor invoerrechten, omzetbelasting, accijnzen en verbruiksbelastingen is op dit moment €430.
Kom je echter boven dit bedrag uit, moet je WEL betalen (Nederland en Duitsland in ieder geval 19%). Je komt dan de 19% aan het betalen over het GEHELE bedrag. Dus heb je iets met een (naar euro's) omgerekende waarde van €431 kom je over het gehele bedrag de BTW aan het betalen en niet alleen over de €1. (heel zwart/wit natuurlijk, echter ik weet niet hoe de douane hier mee omgaat)
En nu komt het.......
De 16GB-versie komt omgerekend (dollarkoers vandaag $1,3348) op €373,84
De 32GB-versie op €448,76
De 64GB-versie op €523,67
De salestax in Florida ligt op dit moment tussen de 6 en 7,5% afhankelijk waar je het koopt.
Zover ik heb kunnen nagaan kun je de tax weer terugvragen op het vliegveld bij vertrek, hoe dit echter precies in elkaar zit weet ik niet.
Dus als er mensen zijn die hier ervaring mee hebben hoor ik dat graag !
Het probleem is nu dus dat de 32GB-versie €18,76 boven de vrijstelling zit waardoor je dus (uitgaande van bijvoorbeeld Nederland/Duitsland) de 19% BTW aan het betalen komt en uitkomt op een bedrag van €534,02 !
Ik heb vandaag nog tel contact opgenomen met de Douane op het vliegveld van Düsseldorf om te informeren naar de koers welke hun hanteren.
Blijkt dat men op de 1e dag van de maand de dollarkoers vaststellen welke dan geldig is tot het einde van de desbetreffende maand.
Op dit moment (dus voor de maand april 2010) wordt door hun een koers gehanteerd van $1,3338.
Dus wil je iets invoeren en je zit net rond de grens van €430 informeer dan even vantevoren bij de Douane van het land waar je landt naar de door hun gebruikte koers, zodat je niet voor verrassingen komt te staan en mogelijk alsnog BTW moet gaan betalen !!
Ik zou het liefst de 32GB-versie willen kopen, maar om onder de €430 te komen moet de douane op 1 mei 2010 wel de dollarkoers vast gaan stellen op $1,394 maar ben bang dat dat niet zal gaan lukken :cry:
Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018
Ik heb gisteravond als een echte fanboy mijn iPad WiFi + 3G 64GB Besteld, hij wordt verstuurd vanaf 'Late April'.
Ik hoop dat ik hem dus begin Mei in mijn armen kan slaan :wink:.
Ik ben totaal $955 kwijt voor de iPad 64GB WiFi + 3G, iPad Case en iPad Dock en tax.
als je een ipad koopt bv 599 komt er nog tax bovenop, maar dan...
als je in europa landt, wordt je dan bij de douane aangeslagen voor het bedrag inclusief btw (usa) of wordt dat er vanaf getrokken, en rekenenen ze hier het eigen btw tarief.
Pascal
Dat zou ik ook graag horen.![]()
Kun je misschien aangeven waar je dat hebt nagegaan, dat je de salestax terugkrijgt?
Vergeet het namelijk maar =;, de salestax ga je echt niet terugkrijgen. Daar is al een heleboel over geschreven op het forum, maar los daarvan hieronder de info die ik toevallig vandaag langs zag komen op de website van de luchthaven van Orlando (MCO):Wat in die laatstste zin staat geldt helaas niet voor Florida.Can I get my sales tax refunded at the airport?
According to the U.S. Customs and Border Protection web site (www.cbp.gov), foreign visitors to the United States frequently confuse the state sales tax with value-added tax (VAT). The state sales tax is a small tax on purchases or services, calculated at the time of purchase, which the individual states assess and which the U.S. federal government neither determines nor receives. VAT, on the other hand, is a national tax commonly applied in foreign countries that is included in the actual sales price of an item. The United States does not have a VAT, and the federal government cannot refund state sales taxes. Some states do not charge tax on items shipped out of state, therefore please ask about sales-tax policies in the state where you make your purchases.![]()
Die laatste zin geldt volgens mij wel voor Florida; tenminste, volgens mij staat er dat sommige staten geen tax berekenen als je het naar het buitenland laat versturen. Wij hebben wel eens iets vanuit WDW naar Nederland laten versturen, en dan komt er geen tax bij.
Het is wel zo dat er enkele staten zijn (volgens mij 2 of 3), waar je de betaalde tax wel terug kunt krijgen, maar weet even niet zo snel welke. Florida in ieder geval niet !
Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018