Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 15 van de 41 EersteEerste ... 5131415161725 ... LaatsteLaatste
Resultaten 141 tot 150 van de 401

Onderwerp: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

1. Top | #141
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2010

Standaard Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roberto_ Bekijk Berichten
    Waar heb je dat bericht gehoord? Op de site van het KSC staat deze namelijk nog steeds gepland op de 14e, en we hebben het al wel opgenomen in onze vakantieplanning
    Nou er zijn site op het Internet die heel snel informatie hebben over de space shuttle missies. Hier staat het meestal 24 uur van te voren, voordat het officieel bekend wordt gemaakt. Als goed is wordt 12 of 15 April besloten of de lancering op 14 Mei doorgaat. Wij hebben al een hotel geneokt in titusville voor 13 en 14 mei. Mocht het toch doorgaan en/of 24 uur worden uitgesteld. Want dan wordt het een nacht lancering. en de volgende mogelijk heden om te lanceren zijn dan pas weer in juni/juli.

Wij zijn van plan om 13 mei naa cape canaveral te gaan is het dan nog mogelijk om de up and close tour te doen? valt er dan wat te zien een dag voor lancering?

2. Top | #142
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2010

Hallo,

wij gaan in juli in Florida zijn, en zien dat er een lancering voorzien is op de 29st

wanneer is het het interessantste om dan het spacecenter te bezoeken, voor de lancering, de dag van de lancering (is er dan wel voldoende te zien daar het toch zeer vroeg in de ochtend is) of na de lancering.

Dank bij voorbaat voor een antwoord

christel

3. Top | #143
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2009

Standaard

Op de dag van de lancering is het spacecenter NIET open voor "gewone" bezoekers, dan kun je er dus niet heen! Als je een kaartje hebt voor de lancering dan kun je er dus wel heen en ook alles gewoon bekijken op KSC (alleen geen tours).
    En zoals ik al eerder schreef in deze topic, kun je de dag VOOR lancering alles gewoon doen en bezoeken maar qua tour kun je de plank flink misslaan omdat NASA zelf heel voorzichtig is en snel zo'n tour omleid en jij dus niet de Space Shuttle van dichtbij kunt zien.

De Shuttle staat er bijna een maand van te voor, dus al die tijd kun je hem zien met de tour, hoe dichter je bij de lancering komt hoe meer kans je hebt dat je tour word ongeleid en je dus de Shuttle misloopt.
    Na de lancering is ook alles gewoon weer open geloof ik, weet ik niet 100% zeker maar ga er vanuit dat je gewoon alles kunt doen qua tours, het KSC park gaat gewoon weer open de dag na de lancering.
    Maar ik lees ook dat de spullen pas 6 mei verstuurd worden. Wij vliegen dus 8 mei....dus ik kan feitelijk geen tickets bestellen voor de lancering van 14 mei?
    Mmmm tja ik las het net, vreemd zoiets. Je zou contact met ze kunnen opnemen en uitleggen hoe het zit, dat je zo nooit de kaartjes op tijd binnen hebt. Voor internationaal verzenden moeten ze gewoon wat anders doen. Erg raar van ze.

Ik kreeg mijn kaartjes 2,5 week voor lancering thuis gestuurd. Ze gaan wel per koerier, dus ze zijn wel snel. (kreeg toevallig ook nog eens een amerikaan aan de deur, echt toevallig)

Hoop voor je dat het nog gaat lukken!

Toen ik kaartjes ging bestellen werd er duidelijk vermeld dat je shipping adres het zelfde moet zijn als waar je rekening heen gaat, anders was het niet mogelijk. Moet je even goed hun site lezen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 11-05-10 om 08:30. Reden: samengevoegd

4. Top | #144
    Stamgast arno's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2006

STS-132 Space Shuttle Launch Viewing Tickets Update
    Launch scheduled for Friday, May 14, 2010 at 2:19 p.m. ET.

Launch time and date subject to change.

The new sale date for STS-132 launch viewing tickets is Monday, April 26 at 9:00 a.m. ET. The virtual waiting room will open at 8:00 a.m. ET.
    IMPORTANT: We recommend that you bookmark the link below and go directly to this page on the day of sale. This will take you directly into the STS-132 launch viewing ticket store.

STS-132 Launch Ticket Store Link:
    http://www.tickets.com/kennedyspacecenter
    We apologize for any inconvenience this may have caused. Thank you for your interest. We look forward to hosting you for this special event.
    For updates on launch viewing tickets and other upcoming events, follow us on Twitter or become a KSCVC Facebook fan.

5. Top | #145
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009

Standaard

Ik denk dat het te druk was afgelopen Donderdag bij de kaartverkoop, vandaar de site plat en een nieuwe verkoop datum.
    Je hebt nu ook een uur de tijd om je in te schrijven ipv 15 minuten.
    Hoop voor iedereen dat het nu wel goed gaat en dat je dan ook daadwerkelijk word uitgeloot.

Wie er gepland heeft om de lancering van 29 Juli bij te wonen moet ik helaas teleurstellen, deze lancering is uitgesteld tot iig November ivm payload problemen.

http://www.spaceflightnow.com/shuttl...4/100426delay/
    Laatst gewijzigd door Michael66; 11-05-10 om 08:31. Reden: samengevoegd

6. Top | #146
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008

Juist wel een close-up tour lijkt me.
    Geen shuttle op het platform betekent dat ze dichterbij mogen komen (veiligheid voor alles), dan wanneer er wel een shuttle gereed staat.

Tenminste, dat is mijn ervaring met vorige close-up tours en werd me ook zo uitgelegd door de buschauffeur.
    Volgend bezoekje Jun/Jul 2014
    Vorige keren: Nov. 2013, Nov. 2012, Jun. 2012, Sep. 2010, Apr. 2010, Okt 2009, Apr. 2009, Sep. 2008 en Apr. 2004

7. Top | #147
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004

Een space shuttl van heeel dichtbij zien kan niet als'ie klaarstaat voor vertrek op het platform. Dat zou leuk zijn, maar is niet realistisch om dat te denken.

Maar er is een zeer goed alternatief: http://floridaforum.nl/showthread.ph...&postcount=279

(aangezien dit niets met lanceringen te maken heeft heb ik die info in het topic over KSC gezet)
    Laatst gewijzigd door Michael66; 11-05-10 om 07:56.

Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

8. Top | #148
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007

En voor de mensen die 14 mei naar de lancering willen kijken, is het misschien een leuk idee om toch ergens met alle florummers te gaan kijken? Lijkt me erg gezellig maar ik heb mezelf nog niet verdiept in de vele genoemde locatie's hier maar er is vast wel iemand die dat al wel gedaan heeft.

9. Top | #149
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    Een space shuttl van heeel dichtbij zien kan niet als'ie klaarstaat voor vertrek op het platform. Dat zou leuk zijn, maar is niet realistisch om dat te denken.
    Ik vind dit toch aardig dichtbij moet ik zeggen.
    http://i42.tinypic.com/20a6kqw.jpg

Dichterbij kom je als bezoeker niet.
    Er zijn wel andere mogelijkheden om tot aan het platform te komen maar dat laten ze tegenwoordig zeeeer weinig toe, niet voor 'gewone' bezoekers dus.

10. Top | #150
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009

Vandaag naar KSC geweest. Tijdens de bustoer kom je bij een soort uitkijkpost waar je naar de platforms 39A en 39B kan kijken. Die uitkijkpost is zo'n 3 mijl verwijders van het dichstbijzijnde lanceerplatform. De Atlantis stond al op het platform, je ziet echter door de grote afstand alleen de neus van de grote bruine brandstofraket boven de rest uitsteken. Dichterbij kom je nu niet, denk echt niet dat ze met de bus langs het lanceerplatform rijden, want dan wordt het een grote teleurstelling. Je krijgt na zo'n dag best een goede indruk van het ruimtevaart programma, zeker de lanceersimulatie en het IMAX theater vond ik de moeite waard.

Heb besloten om toch maar niet naar de lancering te gaan a.s. vrijdag omdat je er echt heel ver vanaf staat. Een dame van KSC die ik er om vroeg, vertelde me dat je eigenlijk alleen een plekje kan zoeken bij de Highway 1, want zelfs gedeelten van het strand van Titusville worden afgesloten. Omdat de geplande lancering overdag is, zie je in de zon op een afstand alleen een witte lichtbal omhoog gaan. Ik kijk wel op de TV.

Ik vond KSC absoluut de moeite waard, maar niet om er a.s. vrijdag voor terug te gaan vanuit Kissimmee.

Forum Rechten