Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 73 van de 100 EersteEerste ... 2363717273747583 ... LaatsteLaatste
Resultaten 721 tot 730 van de 1000

Onderwerp: Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen (1)

1. Top | #721
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Standaard Re: Villa huren

Als het maar niet te warm is. Wij hadden vorig voorjaar een pool waar je niet afkoelde.
    Mijn vrouw vond het heerlijk, maar ik vond het alleen lekker als je zo uit de jacuzzi de pool in ging.

Die stond dan ook op 100F, dan is alles eronder verkoelend :-).
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

2. Top | #722
    Florida Groupie mrloes's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009

Standaard Re: Villa huren

Even contact gehad met villa-eigenaar: hun zwembad is binnen 16-24 u warm, kost $25 per nacht om t te verwarmen (elektr) en hun advies is: 'deken' over t water en dan blijft t water warm! We zien wel hoe t is als we aankomen. Thuis hebben we ook geen privé zwembad dus dan redden we t daar vast wel voor 1 dag zonder

3. Top | #723
    Florida Groupie reneefrankrijk's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007

Standaard Re: Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen

€ 150 per week voor poolheat is erg veel. De hoogste prijs die ik heb gezien is 100 Britse ponden, da's € 120 per week. De meeste villa eigenaren zitten zo rond de 70 pond per week.

Wij hebben 2 jaar geleden voa AE gehuurd met poolheat. We kwamen op maandag aan en de vrijdag erna werd ie pas aangezet na telefoontjes van ons naar Management en e-mail naar AE. Balen. We wisten niet of ie aan stond of niet en hebben na een dag aan de bel getrokken.
    Ja, we hebben een paar dagen terugbetaald gekregen maar een kleine week niet kunnen zwemmen. Daar ging het tenslotte om.
    Wij boeken niet meer via AE, we waren niet tevreden.
    Deze keer hebben we alles zelf geregeld en tot nu toe verloopt alles al beter.

www.schoutenjanssen.nl Florida in: 1986, 1992, 2000, 2008, 2010 en 2012

4. Top | #724
    Stamgast baluga's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009

Vraagje???

We hebben inmiddels een 'villa' op het oog en zijn in onderhandeling met de eigenaar.
    Nu vraagt hij een getekend formulier, zodat hij geld via de creditcard kan afboeken oor alle geleden schade aan de villa.
    De villa hebben we gezien op www.holidaylettings.co.uk en op www.vrbo.com.
    De verhuurder 'klinkt' symphatiek, en verder wordt alles geregeld met het agentschap in florida.
    Wij zijn hier helemaal niet bekend mee, is dit de gebruikelijke manier om borg te betalen/ af te rekenen?

5. Top | #725
    Ingeschreven
    Sep 2004

Het is vrij normaal dat je een security-deposit betaald, buiten de gewone deposit.
    Dat is voor de eventuele achtergelaten schade, en die wordt in de regel vrijwel direct na het verlaten van de villa teruggestort.

De beide deposits wordt vaak via de CC geregeld, of via bankoverschrijving.
    Dus er is niets vreemds aan. Ik neem aan dat je de rest van de betalingen ook via de eigenaar doet ?
    Als je die via het agentschap doet, dan zou de deposit logisch gezien ook naar hun moeten.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 24-04-10 om 19:57. Reden: full quote eruit
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

6. Top | #726
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2008

Standaard Villa huren?

De vraag "kunnen jullie ons adviseren waar we het beste een villa kunnen huren en/of welke wijk" etc. wordt op de forum regelmatig gevraagd.
    Er wordt dan een opsomming van verhuurders e.d. gegeven. Erg handig, maar beantwoord niet de vraag wat heb jij voor gekozen hebt en hoe beviel het (ervaring).

Op dit moment ben ik zelf op zoek naar een villa. Ik vind het nogal onoverzichtelijk om direct info hier over te vinden. Dat is mijn mening.

Twee jaar gelden zaten wij op een 12 pers. villa in een fantastische gated community in Cumbrian Lakes. Ik ben op zoek naar een soortgelijke villa. Dit keer in een andere community, dit valt niet mee.

Is het misschien mogelijk om een soortgelijke topic als bijv.: autohuur: welke kreeg je mee of vliegtickets voor 2010 op te starten.

Bijv. verhuurder: part. of nederlandse verhuursite (AV e.d)
    soort villa/hoeveel pers./kamers
    community
    plaats

Tot slot, ik begrijp dat het kiezen van een verblijfplaats persoonlijk blijft, maar om het overzichtelijk te hebben in een soort topic als autohuur etc. kan wel helpen bij het maken van je persoonlijke keuze, denk ik.

7. Top | #727
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Standaard Re: Villa huren?

Het eerste wat mij te binnen schiet is; als het al zinvol is om zo'n overzicht te maken, dan moet je het adres van de villa vermelden. De villa's verschillen immers allemaal van inrichting, staat van onderhoud en stijl omdat ze van particulieren zijn. Een Equinox is een Equinox en een stoel van United kan je ook nog wel met Martinair vergelijken. Maar villa's.....

Het noemen van de community is eigenlijk zinloos: Wij zaten bijvoorbeeld in Lindfields, 8 persoons villa, particulier gehuurd en het was perfect. Leuke info, maar je kunt er niets mee, ook niet als het netjes in een topic met soortgelijke info staat. In dezelfde wijk staan namelijk ook villa's die ik zeker niet zou aanbevelen. Veel particuliere verhuurders (zoals die van ons) houden hun exacte adres om veiligheidsredenen maar liever geheim. Je krijgt het niet voor niets vaak persoonlijk. Hun reserveringen staan immers op internet en je kunt dus zo zien wanneer er niemand verblijft.

Goed over nadenken dus of zo'n overzicht haalbaar en zinvol is, lijkt mij.

8. Top | #728
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2008

Hoi

Wij hebben deze gehuurd in juni http://www.floridaholidayrental.co.uk
    Ik ben lid geworden van het DIBBS- forum en kreeg ook nog 10% korting.
    Wij vonden het ook moeilijk welke villa, waar te huren.
    We willen ieder jaar een andere.
    Deze gevonden op het DIBBS- forum waar ik hier op het forum over gelezen had.
    Ik heb hier gewoon alles gevolgd wat over villa's ging en zo informatie op gedaan.
    Dit is wel ook een beetje van de voorpret

kyra

9. Top | #729
    Ingeschreven
    Sep 2004

Ik ben het helemaal met Ton eens, het is nauwelijks zinvol.
    En de vergelijking met het autotopic gaat ook niet helemaal op. Daar wordt alleen maar verteld welke auto je meekreeg, niet hoe die bevallen is.
    Hetzelfde met de vliegtickets, alleen de prijs is het bewijs.

Ervaringen zijn altijd puur persoonlijk, zowel voor de villa als voor de community waar hij staat. De één is de ander niet, dus dat is zinloos.

Wij hebben al vele villa's gehuurd in verschillende communitys, en ons criterium is, behalve de specifieke villawensen,; hoe ver van de I4 ?
    En wat de vila zelf betreft; we hebben een keer met kennissen in een villa in Indian Wells gezeten, een perfecte lokatie qua uitval naar Daytona, maar we vonden de villa zelf maar zozo, terwijl onze kennissen (firsttimers) hem helemaal geweldig vonden.

Verder denk ik dat er al heel veel villa-ervaringen (ook in de reisverslagen) op het forum staan, dus vergelijkingsmateriaal is er genoeg. Wijzelf blijven de laatste tijd bij één eigenaar hangen, maar vonden (en vinden) het altijd nog een prettig tijdverdrijf met voorpret om alle sites af te struinen naar die ene perfecte villa.

10. Top | #730

Standaard Villa huren, maar welke locatie

We zijn al diverse keren in Florida geweest maar hebben altijd in hotels overnacht. Nu hebben we voor a.s. zomer gebruik gemaakt van een goede aanbieding bij American Vacations waarbij 1 week een Villa is inbegrepen. Ondertussen heb ik hier op het forum al weer veel gelezen over de villa's maar ben er nog niet uit. Welke locatie te kiezen?
    Ben zelf niet zo gecharmeerd van Kissimmee, maar dat is wel gebaseerd op een ervaring uit 1999, misschien is het inmiddels wel veranderd, maar in m'n geheugen was het 1 lange weg met veel stoplichten en winkels en restaurants:shock: met veel vergane glorie.
    Volgens AV kan ik dan beter kiezen voor Davenport, daar zijn de villa's moderner. Klopt dat? De afstand tot Disney niet zo belangrijk voor ons, daar gaan we niet naar toe, ik zou wel graag in de buurt willen zitten (redelijke afstand, we hebben tenslotte een auto) van winkels en restaurants.
    Kortom om een lang verhaal kort te maken: welke community en/of omgeving raden jullie aan?

Forum Rechten