Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 48 van de 86 EersteEerste ... 38464748495058 ... LaatsteLaatste
Resultaten 471 tot 480 van de 852

Onderwerp: Creditcard

1. Top | #471
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005

Standaard Re: Problemen met creditcardlimiet?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moonlight91 Bekijk Berichten
    ook zeiden ze bij de bank dat kontant geld opnemen met mijn pinpas gratis is, gezien mijn betaalpakket
    dus als het echt nood aan de man is..........
    Naast een dubbele CC is het inderdaad altijd handig om wat cash geld bij te hebben (niet te veel) en een betaalpas waarmee je geld kunt pinnen. Overigens is geld pinnen niet echt gratis. Je betaalt tegenwoordig steeds vaker een fee ($2-3) aan de bank waar je het geld opneemt. Daarnaast hebben de meeste Nederlandse banken hun fee verdisconteerd in de wisselkoers die ze hanteren. Zo berekent de Rabobank bijvoorbeeld een opslag van 1% indien je geld in het buitenland opneemt of indien je met je CC betaalt. Maar goed, de banken moeten ook ergens hun geld aan verdienen. Voor niets gaat de zon op.

2. Top | #472
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1250 Bekijk Berichten
    Ja maar als ze vooraf zijn betaald betekend dat nog niet dat de borg is betaald...
    Klopt helemaal. Echter, de borg is vaak een fractie van de daadwerkelijke kosten voor autohuur en hotelovernachtingen. Dat zal dus niet zo’n erg grote belasting voor je CC zijn.

3. Top | #473
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008

Ja, je moet gewoon zorgen voor genoeg credit op je card en als je vermoedt dat het te weinig is, kun je er altijd gewoon geld op storten van tevoren. Ik heb er in 2008 in ieder geval geen last van gehad, maar ik had dan ook 3 credit cards bij me en daarbij twee pinpassen en wat cash.

4. Top | #474
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009

Wij gebruiken de cc ook alleen voor het eten, shoppen en borg auto en moeten nog 2 hotels betalen voor 1 nachtje.

Contant aan dollars hebben we al en eventueel pinnen met pinpas. Maar het is wel verstandig om het telefoonnummer bij te hebben van de cc mocht hij geblokkeerd worden om wat voor reden dan ook - zoals weleens verteld wordt bij verdachte transacties.

1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

5. Top | #475
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pumi1000 Bekijk Berichten
    Maar het is wel verstandig om het telefoonnummer bij te hebben van de cc mocht hij geblokkeerd worden om wat voor reden dan ook - zoals weleens verteld wordt bij verdachte transacties.
    Ik weet niet precies van wie je een telefoonnummer mee wilt nemen (het voormalige Interpay of de bank?), maar beide zullen niet veel voor je kunnen betekenen. Ik heb het tot op heden twee keer meegemaakt dat tijdens mijn verblijf in de VS mijn CC werd geblokkeerd. De eerste kan vanwege het feit dat mijn CC nummer op het Internet was gepubliceerd. De tweede keer omdat de Rabobank tijdens mijn vakantie had besloten mij een nieuwe CC te verstrekken. Dat hadden ze overigens netjes gemeld. Helaas was de betreffende brief een dag na vertrek gepost. Maar goed, in beide gevallen konden noch de bank nog het voormalige Interpay iets voor me betekenen en heb ik het zelf op moeten lossen.

6. Top | #476
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009

@knaapje

Lijkt me erg vervelend als je cc geblokkeerd wordt. Wij hebben er alleen eentje via de ING en dat is een mastercard. Dus je wordt niet geholpen als je je eigen bank belt als de cc geblokkerd wordt in de USA?

Ik gebruik nooit een cc dus speciaal voor nu hebben we er een aangeschaft. Heb wel al kaartjes voor Universal via de cc gekocht en schiphol parkeren betaald, dus hij werkt wel :wink:

1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

7. Top | #477
    Stamgast hockey's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2006

@knaapje. Ik kan online ook mijn cc uitgaven , limiet etc bijhouden. Ik heb nog nooit een blokkade gezien op mijn online overzicht en wist dus niet dat die mogelijkheid er ook is. Ik ga het deze zomer eens goed in de gaten houden . (uit nieuwsgierigheid, limiet moet meer dan voldoende zijn)
    2005, 2007, 2008, 2010 , 2013 Florida 2009 NY 2009 Zuidwesten 2011 NY en Washington 2012 Denver en Yellowstone 2014 IJsland en Noordoosten 2015 van Florida naar NY

8. Top | #478
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2010

Standaard Zonder Creditcard?

Oke ik weet al dat dit niet het meest handige is om te doen maar probleem is, ik en mijn vriend kunnen beiden geen creditard krijgen! grrr

Ik heb begrepen dat we op deze manier niet eens een auto kunnen huren in Miami?
    En veel betalingen worden gedaan met cc, dus dat is helemaal lastig.
    en om nou te gaan pinnen overal of met cash te lopen lijkt me ook geen sterk plan.

Dus is het niet te doen zonder creditcard te gaan?

Zo nee, hoe komen wij dan nog aan een creditcard??

Ik hoop dat er veel tips komen

9. Top | #479
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Standaard Re: Zonder Creditcard???

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door USSyl Bekijk Berichten
    Ik heb begrepen dat we op deze manier niet eens een auto kunnen huren in Miami?
    En veel betalingen worden gedaan met cc, dus dat is helemaal lastig.
    Nou, onmogelijk is het niet maar je zult de borg dan cash moeten betalen. En omdat je vriend nog geen 25 is zou dat wel een s om een behoorlijk bedrag kunnen gaan. Uitzoeken dus en er is al een topic over!

en om nou te gaan pinnen overal of met cash te lopen lijkt me ook geen sterk plan.
    Wat is er eigenlijk tegen pinnen? In veel gevallen lukt dat, (supermarkten bijvoorbeeld) maar in andere niet. In de VS zijn de restaurants en de hotels bijvoorbeeld nog erg ingesteld op cc betalingen. CAsh is gevaarlijk en maar zeer beperkt verzekerd. Maar je kunt ook voor traveller cheques kiezen. Daar kan je probleemloos op veel plaatsen mee betalen.

Zo nee, hoe komen wij dan nog aan een creditcard??
    Op sommige vragen moet zelfs het Floridaforum het antwoord schuldig blijven........

10. Top | #480
    Florida Groupie A.Hofman's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009

Standaard Re: Zonder Creditcard???

Misschien kan je bij je bank vragen om een CC met een limiet van bijv. €1000. Dan kan je in elk geval een auto huren, en de rest van je uitgaven cash betalen, en pinnen met je Europas.

Forum Rechten