Daar heb je een achterbank voor .....
Vorig jaar hadden wij ook een Cobalt ,en daar gingen 4 koffers / tassen en 2 stuks handbagage in.
Met twee personen kan je heel flexibel zijn.
Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
Dat lijkt in 1e instantie wel te lukken. Maar let eems op de blauwe beugels / scharnieren! Die klappen niet weg als je de klep dicht doet, maar proberen zich in je koffers te boren als die enigzins in de weg zitten. Dat is dus echt een nadeel van veel kleinere amerikaanse sedans. Met flexibele reistassen gaat het allemaal wel lukken, maar twee grote, harde samsonites kun je echt wel vergeten.
Daar heb je een achterbank voor .....
Vorig jaar hadden wij ook een Cobalt ,en daar gingen 4 koffers / tassen en 2 stuks handbagage in.
Met twee personen kan je heel flexibel zijn.
Ik had in september wat pech bij Alamo, compact gehuurd en compact gekregen. Er stonden er nog 2. Een gezinnetje pakte de witte en ik had geen andere keus dan een gouden Kia Spectra. We waren met z'n 3en dus er moest ook een koffer op de achterbank anders ging het niet passen. Met 2 man is een compact over het algemeen wel voldoende, met 3 man adviseer ik een fullsize.
Maargoed, gezinnetje met die witte auto had geluk, de tank was niet vol. Dus wat kregen zij omdat de compacts opwaren (omdat ik helaas dus net te vroeg de parkeergarage in liep), zij kregen een gratis upgrade...
Maargoed, mijn stuur trok naar een kant, dus dag erna nog omgeruild voor een midsize (moest wel zelf vragen om de gratis upgrade). En dat was dus nog niet genoeg toen we ieders 2 stuks bagage bij ons hadden moest er nog wat op de achterbank. :mrgreen: Hiervan trilde het stuur tussen 70-75mph, daarboven was het weg.. geen zin om weer terug te gaan, en voor de paar uur dat ik snelweg moest rijden nam ik dat voor lief.
Alamo zal nog wel een upgrade proberen aan te smeren als je de auto op haalt. Ik kon ook niet in die compact helemaal van Orlando naar Miami rijden met de koffers zei de vrouw, dat zou niet te doen zijn... nou weet niet hoor, maar 'thuis' heb ik een Cuore en daarmee zou ik nog naar Spanje rijden als het moet.
Maar zo'n Ford Mustang hoort bij de fun collectie (ik weet niet of Alamo 'm heeft, anders moet je eens kijken bij Dollar, Hertz etc.) en die is wat prijziger en ik vraag me af hoeveel koffers je kwijt kan in een Mustang.
Komende keer wel weer een compact, maar dan zijn we met z'n tweetjes. Stiekum hoop ik op een mooie gratis upgrade, we landen nu pas om 21.30u ipv 19.30u, dus dat wil soms ook nog wel eens schelen met de voorraad.
We zullen zien wat voor auto we mee kregen. Een mustang was natuurlijk ook wel ver gezocht :P. Maar ja wie weet. Met de koffers moeten we inderdaad maar kijken, anders één van ons maar in de kofferbak, en koffer op de passagiersstoel :P.
Hopelijk zijn de compact autos op en krijgen we een gratis upgrade..
Mocht het in elk geval niet passen, kan je natuurlijk altijd je contract upgraden. Maar standaard zullen ze je vast wel een upgrade willen aansmeren.
Ben benieuwd of ze dat bij mij ook weer doen de komende keer, maar dan neem ik weer 2 auto's mee ipv 1.![]()
wij hebben ook de colbalt gehuurd voor mei
we hebben 2 koffers en 1 handbagage, en en kindertroley..
mijn idee was ook om de achterbank te gebruiken
het is voorons alleen voor naar het vliegveld tot het hotel en terug
we blijven de gehele vakantie in het zelfde hotel
ik had zo gedacht dat het toch wel moet lukken
een koffer+handbagage in de kofferbak...kind op achterbank met koffer, en het kindertrolley-tje van voor ..
en mocht ik nu helemaal uit mijn bol gaan in de outlet zal er nog een koffer mee moeten op de terug weg
het zal toch allemaal weg passen:-k
Laatst gewijzigd door moonlight91; 29-01-10 om 10:41.
2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018
Net eens dit forum doorgenomen. Heb ik het goed begrepen, of is de kans op een gratis update hoe later hoe groter? Wij landen namelijk rond 20u?
4 april 2010: onze eerste Florida-reis
Orlando-Palm Beach-Miami Beach-Key West-Homestead-Fort Myers-Orlando
..er zijn denk ik wel forumleden die deze theorie aanhangen. De vraag is of ze gelijk hebben; ik denk van niet. Persoonlijk denk ik meer dat het domweg een kwestie van geluk is. Of pech, als je geen upgrade krijgt......Vergeet niet dat de verhuurders op Orlando Airport per dag honderden auto's verhuren, er worden dus gedurende de dag ook honderden auto's aangevoerd. De garage is 24 uur per dag geopend, het is dus een continue proces. Wie een kwartiertje in de garage rondloopt kan dit zelf zien; zo staat de rij met bijvoorbeeld midsize suv's vol, en zo blijven er twee karige Kia's over......De medewerkers in de garage bieden je meestal de keuze, u kunt tien minuutjes wachten of nu een minivan nemen.
Wanneer je een economy auto hebt gehuurd is het nog lastiger te voorspellen. Deze categorie wordt door de amerikanen niet veel gehuurd, dus in het verleden hadden ze ze niet eens. Tegenwoordig zijn ze er wel, maar niet in grote aantallen. Kom je dus uit een Martinair toestel, dan is het qua upgrade niet handig om vooraan te staan als je een economy hebt gehuurd......
Zelf ben ik natuurlijk altijd blij met een upgrade. Maar ik huur de categorie die ik nodig heb. Het verschil tussen een economy en een midsize is, pakweg, 15 euro per week. Voor 30 euro per week meer dan een economy car kost, heb ik een midsize suv. Voor die bedragen ga ik toch niet het risico lopen om drie weken in een mini autootje te rijden? Het risico om aan de balie een poot uitgedraaid te worden, sluit ik daarmee ook uit.
Wat ik heb gehoord is dat als er bij de balie erg wordt aangedringd om een upgrade te nemen, dat er dan meestal geen auto in jouw bestelde formaat staat in de garage. Weet iemand of dit waar is, of wordt er altijd gevraagd om te upgraden?