Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
...........Maar, wat waar is is waar; je krijgt na wat duw- en trekwerk, echt de laagste prijs bij eautohuur............
Het is te hopen, dat bij eventuele problemen het zonder dit werk afgehandeld wordt.
Knaapje
Laatst gewijzigd door knaapje; 18-01-10 om 17:11.
Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 18-01-10 om 17:46. Reden: quote gefixt
2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida 2018 Florida
Zoals al eerder aangegeven deze x bij eautohuur gehuurd omdat deze het voordeligste uitkwam en inderdaad onder de laagste prijs van een ander ging zitten. Kreeg gisteren ineens een gewijzigd kontrakt via de mail waarin de tekst: ""tank of fuell payable locally"" was aangebracht. Leek me erg vreemd. Had immers het pakket genomen zonder extra bestuurder en tank bezine. Volgens mij is het dan nog altijd zo dat in mijn geval je een auto huurt met een volle tank en deze met een volle tank weer terug brengt. Nu echter zal de tank benzine betaald moeten worden aan de balie en reken maar dat dat een vrije dure tank bezine zal worden. Op mijn vraag aan eautohuur waarom eea ineens is gewijzigd kwam het volgende commentaar:
"Het verschil met deze 2 paketten is simple.
Het eerste is een standaard pakket met alle verzekeringen maar zonder extra bestuurders of eerste tank benzine.
De tweede optie is alles van de eerste plus een tank benzine en extra bestuurders.
Als men geen extra bestuurder heeft of ophaald in Florida dan raad ik deze optie meestal direct af.
Als men alleen voor een tank benzine het premium pakket neemt is de kost veel hoger dan als men dit lokaal aankoopt".
Snap jij het dan snap ik het!.
Ik snap het wel, denk ik: stel je betaalt voor het uitgebreide pakket 500 E en voor het normale pakket 400 E dan betaal je dus 100 E voor de extra bestuurder(s) en de tank brandstof.
Als je geen extra bestuurder hebt/wilt zou de volle tank je dus 100 E kosten.
In die zin zal een volle tank brandstof altijd goedkoper zijn (volgens eautohuur) dan die 100 E verschil ...
Toch????
Wie had kunnen denken dat ik het nog voor eautohuur moest opnemen...ops:. Maar in de offerte die je hebt gekregen staat volgens mij:
Er is dus eigenlijk niets 'ineens"gewijzigd. Overigens is deze regel per verhuurder verschillend en staat het los van eautohuur. Als ik via usareisen bij Dollar of Alamo boek, zelfde pakket, heb ik met dezelfde regel te maken. Je kunt bij de balie nog wel onderhandelen of je de auto toch niet vol kunt terugbrengen. Ik geef ons weinig kans..........Brandstof beleid
Bij aankomst betaalt u voor de benzine en u hoeft de tank niet vol terug te brengen.
Ongebruikte benzine wordt niet terug betaald
In het eerste kontrakt stond specifiek aangegeven dat er geen verdere kosten meer bij kwamen. In het tweede ineens dat de bezine betaald moest worden. En wat de uitleg van mrloes betreft........ inderdaad! Bedankt!.
Die tank brandstof en de extra bestuurders is ook een beetje krom.
Tussen de 2 tarieven zit een bepaald verschil per week/dag.
Stel EUR 15 p/d. Waarvan stel EUR 8 voor extra bestuurders en stel EUR 7 voor benzine.
Als je relatief kort huurt, stel 1 week, betaal je dus voor de benzine EUR 49, maar wanneer je 2 weken huurt EUR 98.
Even de extra verzekeringen daargelaten.
Overigens is dit al je 2e onaangename verrassing met Eautohuur naar ik begrijp. Al of niet ontstaan uit onduidelijkheden op de site.
Ze hebben in ieder geval een voordeel, je mag kosteloos annuleren.
De tank benzine wordt je gewoon bij afhalen in rekening gebracht tegen een tarief wat aanmerkelijk hoger ligt dan bij de eerste de beste pomp.
In oktober stond er op de balie in Jacksonville een bordje met daarop de tarieven die berekend werden en die lagen zo'n 20% hoger dan de pomp.
En het zal wel take it or leave it zijn.
Knaapje
Laatst gewijzigd door knaapje; 18-01-10 om 18:58.
Niet zo chique, zo'n flauwe kulverhaal. Netter zou zijn als je gewoon toe zou geven dat je de voorwaarden niet goed hebt gelezen. En als je, volgens de 'formule van Knaapje', de berekening had gemaakt, had je ook kunnen zien dat dit pakket, als je voor een relatief korte periode huurt, niet zo voordelig is als het lijkt. Een tip die overigens al vaker op dit forum is gegeven.
Een andere tip die hier altijd wordt gegeven is om vooral de voorwaarden goed te lezen. Uiteindelijk was jij het zelf die juichend naar de site van eautohuur verwees. Over de voorwaarden geen woord, de prijs was belangrijk. Een aantal forumleden, waaronder ik zelf, was en is nogal kritisch over hun prijsstelling, hun communicatie en hun voorwaarden. En het blijkt nogal wat voeten in de aarde te hebben voor we hier e.e.a helder hebben. Door een levendige discussie begint hier nu wat duidelijkheid in te komen.
We wisselen hier op het forum informatie uit waar andere forumleden hun voordeel mee kunnen doen. Maar het is, zowel naar andere forumleden als naar de firma's waar we hier over praten, wel chique en sportief als de informatie werkelijk klopt. Niemand is gebaat bij flauwekul verhalen. Van een clausule in de voorwaarden "dat er geen verdere kosten bijkomen" is geen sprake.
Voor belangstellende Forumleden die dit topic als naslagwerk gebruiken en willen weten hoe het er bij eautohuur aan toe gaat:
Eautohuur stuurt je, voor je definitief met hen in zee gaat, een autohuurcoupon met alle gegevens m.b.t de huur. Het bevat een duidelijk overzicht van de voorwaarden en de kosten.Bovenaan deze coupon de volgende tekst: Quotation only, Prijsopgaaf. Je zit dan nog nergens aan vast. Het is heel simpel, wanneer de voorwaarden je niet aanstaan, ga je ergens anders boeken. En wie, nadat de overeenkomst is gesloten, toch nog ontevreden is kan kostenloos annuleren. Om bij de volgende aanbieder weer met dezelfde voorwaarden geconfronteerd te worden........
Dit is uw autohuur coupon. Controleer of alle gegevens juist zijn. U moet deze coupon aan de leverancier afgeven wanneer u de auto ophaalt. eAutohuur heeft uw auto gereserveerd bij de hieronder aangegeven leverancier, eAutohuur is niet aan één bepaalde leverancier verbonden. De huur van de auto is onderhevig aan de wetten van het land waar de huur plaatsvindt en u wordt ter plaatse verzocht een contract met de leverancier te ondertekenen. Lees de pagina's goed door en bewaar deze zorgvuldig.
Laatst gewijzigd door Teleton; 18-01-10 om 19:37. Reden: tekst gemarkeerd
.........Lees de pagina's goed door en bewaar deze zorgvuldig. ..........
En dat in een vreemde taal, na een vliegreis van 12 uur, hopelijk zonder vertraging, met 6 uur tijdsverschil, oververmoeide kinderen en 1 uur in de wachtrij te hebben gestaan.
Toch heeft het ook voordelen als je wellicht iets meer betaald, maar van tevoren je contract per mail thuisgestuurd krijgt en je het in je eigen stoel onder het genot van een kop koffie/thee of iets sterkers kunt lezen .
Knaapje
Even voor het goede begrip want je gaat ietsje kort door de bocht: Zoals ik al zei: De voorwaarden staan in de offerte afgedrukt. In het nederlands....... Heb het zelf, onder het genot van een versnapering, uitgebreid gelezen en probeer het hier met het forum te delen. Het contract dat je bij de verhuurder aan de balie tekent is niet anders dan dat van alle andere aanbieders. En wat adviseren wij hier op het forum altijd? Om dat contract zorgvuldig te lezen voor je je krabbels zet! Netjes van eautohuur dat ze hun klanten daar ook op wijzen, toch?
Overigens, bij wie je ook huurt, in de regel schrijven de bedrijven waar je boekt deze waarschuwing dit allemaal vooraf aan hun klanten.
Laatst gewijzigd door Michael66; 18-01-10 om 23:30. Reden: full quote eruit