Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 35 van de 69 EersteEerste ... 25333435363745 ... LaatsteLaatste
Resultaten 341 tot 350 van de 685

Onderwerp: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

1. Top | #341
    Stamgast cant51's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007

Standaard Re: Oktober 2009

Wij zijn al een aantal jaren in oktober geweest, meestal rond de 25 gr. kan wel een een koele avond tussen zitten, dan gewoon een dunne trui meenemen, maar wij vinden de temp. geweldig in deze tijd van het jaar.

Ook hotels ter plaatse boeken meestal geen probleem, maar boek wel altijd Key West vanuit Nederland, wil er altijd in het weekend zijn en dan is het over het algemeen goed druk

Toos
    Laatst gewijzigd door Michael66; 13-07-09 om 09:56. Reden: full quote eruit

2. Top | #342
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007

wij zijn de laatste 2 weken van okt. '08 geweest. Altijd temperaturen ts de 26 en 30°C gehad, op 2 dagen na ( ca 17°C).
    Een halve dag regen gehad, een paar dagen licht tot zwaar bewolkt. En voor de rest zon, zon en nog eens zon. (geen drukkende warmte).
    Het is wel zo dat je nog in het hurricane seizoen zit, al is de kans wel uitermate klein dat je dit eind okt. nog meemaakt.

Belgske
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

3. Top | #343
    Stamgast cant51's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007

Wij gaan dit jaar van 8 okt tm 15 nov ops:, maar zijn ook vaak de laatste week september en de hele maand oktober geweest. (heb het geloof ik nog niet aangepast in "wie gaat wanneer" daar gaan we nog korter maar konden langer vakantie nemen dus blijven we maar wat langer..........erg vervelend LOL)

Maar ben geloof ik zo langzamerhand in iedere maand geweest, alleen juli en augustus 1x doe ik persoonlijk nooit meer vond het zelf veel te warm en te vochtig, maar ik heb makkelijk praten, kan vakantie opnemen wanneer ik wil\\/

Grtjes Toos
    Laatst gewijzigd door Michael66; 13-07-09 om 09:56. Reden: full quote eruit

4. Top | #344
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009

Wat temperatuur betreft hoeven we ons dus geen zorgen te maken...

Mijn vraag was ook of er ervaringen zijn met de wachttijden e.d. in oktober. In hoeverre is het dus nodig om een Fastpass o.i.d. aan te schaffen? Ik denk het niet, aangezien ik las dat het met de drukte mee valt. Zit er dan nog veel verschil met weekenden en door de weekse dagen?

Groeten

5. Top | #345
    Regelmatige Bezoeker Melanie's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2007

wij gaan al een paar jaar eind september / begin oktober naar florida en de pretparken en ik vind de wachtrijen harstikke meevallen, als we ergens een kwartiertje moeten wachten vind ik dat al lang:lol: bij de Efteling sta je langer in de rij:wink:
    Bij disney kan het wel wat langer zijn maar daar ben ik maar 1x geweest dus daar niet zoveel ervaring mee, wij haalden fastpasses, werkt prima!
    Temperatuur ook altijd goed geweest tussen 25-30 graden met vaak wat uitschieters naar boven:sun:

groetjes Melanie

6. Top | #346

Ben zelf in FT Myers helemaal lek geprikt in oktober!
    In mei nooit geprikt in FT Myers, weet niet of dit aan de maand ligt of aan de windrichting.
    In oktober kwam de wind uit het land en in mei altijd vanuit zee.
    In Orlando nooit last van extreme beten (zowel in mei als in oktober niet)

Ft Myers ligt natuurlijk dicht bij de Everglades dus daar zou het mee te maken kunnen hebben maar Florida is een groot moeras dus zouden ook in Orlando stekende insekten moeten zitten.
    In iedergeval heb ik er in Orlando nooit last van, ook niet in oktober!

7. Top | #347
    Vaste Bezoeker flowerscaper's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2009

Standaard Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

Hey Ien,

Het is niet vanzelfsprekend dat je hotel over een shuttle service beschikt. Soms is de shuttle betaald soms niet. Bij 9 van de 10 hotels met shuttle service rijden ze alleen naar het WDW Resort. Voor vervoer naar Sea world wil ik je aanraden een reservering te maken ( bijvoorbeeld bij MEARS erg goed!) geloof dat een retourtje 30 dollar pp is. Er zijn veel mensen die schreeuwen over het huren van auto, wil je je tijd besteden in de parken en eventueel wat shoppen en verblijf je in het Lake Buena Didtrict (erg aan te raden) dan moet je absoluut geen auto huren. Buiten de shuttle service van je hotel om is het niet ver lopen naar Downtown disney vanwaar je gebruik kan maken van het gratis disney vervoer. Ook de taxi ritjes vanuit lake buena naar downtown zijn niet duur varieert van 5 tot 8 dollar ongeveer. Outletshoppen is ook te lopen, vanuit de outlet is er ook veel mogelijk wat betreft openbaar vervoer.

Beste Maxime,

Wij komen net terug van een fantastische 21 dagen Orlando.
    Ik kan het je aanraden een combi te maken met de herfst vakantie qua weer en drukte gunstig. Uiteraard kids wel een weekje laten spijbelen. Lekker op je gemak van het WDW resort genieten? 10 day park hopper pas met waterpark and more optie. Dit is de tweede keer dat wij voor dit ticket hebben gekozen en het is ideaal om je tyd er voor te kunnen nemen, moet wel vakantie en ontspannen blijven. Zoals eerder gezegd ga je voor d eparken en een beetje shoppen,, geen auto huren en shuttle gebruiken. Qua hotel is het Marriott Village zeer aan te raden, op alle fronte scoort dit hotel zeer goed, erg centraal ( loopafstand shopping en downtown D) en een gratis ontbijtje ( niets byzonders wel lekker even de maag vullen ).
    Laatst gewijzigd door Njit; 04-11-09 om 17:12. Reden: tekst recht gezet

8. Top | #348
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Standaard Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flowerscaper Bekijk Berichten
    Er zijn veel mensen die schreeuwen over het huren van auto, wil je je tijd besteden in de parken en eventueel wat shoppen en verblijf je in het Lake Buena Didtrict (erg aan te raden) dan moet je absoluut geen auto huren.
    Over het gebruik van OV is veel te zeggen, maar wanneer forumleden over dit onderwerp geadviseerd worden, is het wel handig om de pro's en contra's te noemen. Schreeuwers over de voordelen van een auto huren ben ik nog niet tegengekomen op dit vrolijke Forum. Misschien zijn de (vele) mensen die adviseren om te overwegen om een auto te huren wat realistischer?

Laten we even naar de situatie die jij schetst kijken. Lake Buena Vista is een vrij uitgestrekt gebied en lang niet alle hotels liggen op loopafstand van Downtown Disney. Vanaf het Extended Stay is het bijvoorbeeld ruim 3 miles, een stevige tippel. Ook vanuit het Marriot Village is het niet zo comfortabel om naar DTD te lopen. Reken gerust op 2 miles en de nodige stoplichten. Over 1 mile loop je gerust een kwartier in rustig wandeltempo.

Het advies om voor Seaworld met Mears te gaan en daar 30 dollar pp voor te betalen is volgens mij niet echt voordelig voor Ien. De Lynx-bus stopt immers ook gewoon bij Seaworld? Een ééndaagse ticket kost $4,50. Kijk voor meer informatie over bustransport op Lynx.

Tot slot vertrekken de bussen vanuit DTD toch naar het transportation center? Vandaar kan je vervolgens toch pas een bus naar de verschillende parken nemen? Disney Transportation is gratis, maar je moet er wel tijd voor uit willen trekken.

Al met al wordt de situatie zonder auto wel erg rooskleurig voorgesteld in dit bericht. Misschien is het handig om hier nog eens naar de bestaande discussie over het OV versus autohuur te verwijzen, dan horen Ien en Maxime het ook eens van verschillende kanten en kunnen ze vervolgens zelf hun keuze maken. Niks moet immers, en al helemaal niet tijdens een Floridavakantie. Vrijheid, blijheid.
    Laatst gewijzigd door Teleton; 04-11-09 om 17:31. Reden: Dan wilde ik de tekst in de quote ook recht zetten....

9. Top | #349
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009

Standaard voor het eerst...

wij vertrekken voor het eerst naar florida
    ook is het de eerste keer dat we vliegen..!!!!!!

wie legt ons in oerhollandse jip & janneke taal uit wat, hoe en waar
    want op de sites van de vlieghavens verdwaal ik al:roll:

even zwart/wit uitgelegd...

we vliegen met Delta vanaf Amsterdam( om 13u.50) naar orlando, met een overstap in Atlanta (van 2u.40 min)
    ik check thuis online in, hoe werkt dit, kan ik dan zonder blunders 3 stoelen naast elkaar vast leggen ???,( er is ook een kiosk bij de bali begrijp ik???)
    dan stap ik schiphol binnen(we worden gebracht) en dan...??

wat ik verstandig aan kleingeld ($)mee te nemen??
    vervolgens stap ik in Atlanta over...(ook delta)
    douane/emigration(daar heb ik op het forum wel al wat van gelezen maar jah blond!!).....steek mij maar lek:-k ,waar vind ik wat ,en waar let ik op

dan in orlando, kom ik aan en dan ??, de huurauto bij Alamo,hoe vind ik die??

tolweg van vliegveld naar hotel, kleingeld??

wie geeft me DE handleiding stap voor stap voor een succesvolle reis..
    en als ik de heen reis snap,kom ik dan 2 weken later ook weer thuis(als ik dat nog wil natuurlijk:grin

we reizen met 2 volw. en een kind van 8 jaar
    Laatst gewijzigd door moonlight91; 21-01-10 om 19:55.
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

10. Top | #350
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008

Standaard Re: voor het eerst...

Met inchecken bij Delta kan ik je niet helpen. Online zal je wel iets in moeten vullen qua reserveringsnummer en achternaam. Zo werkt het bij United ongeveer.

Geld meenemen, is wel makkelijk als je even wat wilt eten of drinken op de luchthaven. Creditcard voldoet trouwens ook, maar zelf neem ik toch wel graag wat losgeld mee. Met 3 personen samen is het denk ik fijn als je zo'n 50 dollar bij je hebt, daar moet je echt wel wat van kunnen eten en drinken. Daarbij heb je meteen wat geld terug voor de tolwegen.

Douane kan je niet voorbij ,je gaat het vliegtuig uit en je kan maar 1 kant op. Let wel op dat je niet in de rij voor US Citizens gaat staan, maar er staan volgens mij wel mensen om je te begeleiden hier en daar. Atlanta heb ik geen ervaring mee, alleen Chicago en Washington.
    Huurauto bij Orlando? Eerst bordjes bagage claim volgen om je koffer op te halen en dan de bordjes met 'rentals'. Als je je koffer hebt gepakt is het 1 trap naar beneden en dan naar links.

Tolweg vliegveld naar hotel; daar heb je mooi wat voor in je zak zitten als je wat in Atlanta hebt gekocht. Pak het poortje met 'Change Provided' (meestal de 2 meest rechtse banen). Als je teveel hebt, krijg je gewoon wat terug van een medewerker.

Voor de rest zou ik hier en daar het forum lekker lezen voor verdere tips.

Forum Rechten