Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 45 van de 100 EersteEerste ... 3543444546475595 ... LaatsteLaatste
Resultaten 441 tot 450 van de 999

Onderwerp: Autohuur: Alamo (1)

1. Top | #441

Standaard Re: Autohuur: Alamo

Ik vind het er dus niet duidelijker op worden.

Ik heb stellig de indruk dat Sunnycars de enige is die alle meeverzekerd.
    Of zie ik dat verkeerd?

2. Top | #442
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007

Zoals Knaapje ook al zegt heb ik begrepen dat deze roadside service vooral is voor je eigen gebrek of onkunde te verzekeren.

Het dekt dingen zoals een lekke band laten vervangen, sleutels verloren of in de auto laten zitten, lege accu e.d. waarbij je Alamo het laat oplossen. De schade aan de auto is verder gewoon gedekt, dus een kapot raam, de band zelf e.d. zijn gewoon gedekt door de verzekering van het totaalpakket excl. roadside service.

Ook de gewone lekke band valt onder het standaard pakket echter je moet dan wel zelf het wiel wisselen of tijdig bij een Alamo vestiging aankloppen om de auto om te ruilen.

3. Top | #443

Weet iemand hoe het zit met medebestuurders? Afgelopen vakantie mocht maar 1 van ons 2 rijden en de ander alleen als we 10$ per dag bijbetaalden.
    Terwijl wij gewoon samen wonen en altijd met zijn 2-en mochten rijden. Het was bij Alamo.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

4. Top | #444
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door verwijderd Bekijk Berichten
    Zoals Knaapje ook al zegt heb ik begrepen dat deze roadside service vooral is voor je eigen gebrek of onkunde te verzekeren.

Het dekt dingen zoals een lekke band laten vervangen, sleutels verloren of in de auto laten zitten, lege accu e.d. waarbij je Alamo het laat oplossen. De schade aan de auto is verder gewoon gedekt, dus een kapot raam, de band zelf e.d. zijn gewoon gedekt door de verzekering van het totaalpakket excl. roadside service.

Ook de gewone lekke band valt onder het standaard pakket echter je moet dan wel zelf het wiel wisselen of tijdig bij een Alamo vestiging aankloppen om de auto om te ruilen.
    OK Bedankt
    Ik dacht al: even een steentje op je voorruit van je voorganger en je bent de Sjaak.
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

5. Top | #445
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orangedevil Bekijk Berichten
    Weet iemand hoe het zit met medebestuurders? Afgelopen vakantie mocht maar 1 van ons 2 rijden en de ander alleen als we 10$ per dag bijbetaalden.
    Terwijl wij gewoon samen wonen en altijd met zijn 2-en mochten rijden. Het was bij Alamo.
    Zoals ik begrepen heb is het met de all inclusive/gold pakket (of hoe ze het ook noemen) dat je een tweede bestuurder gratis kon opgeven. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik daar tot op heden geen gebruik van heb gemaakt maar zal dat volgende keer wel gaan doen omdat ik afgelopen vakantie 1 dag slecht in staat was om te rijden en toen wel moest in verband met de verzekeringen e.d.

@Sylly: Dat is de lezing die ik van Alamo heb gehad op MCO, om die reden heb ik de verzekering geweigerd. Want een wiel verwisselen kan ik zelf wel(al doe ik het liever niet aangezien ik zeg maar een Equinox rij in NL). En als ik de sleutel in de auto laat liggen, wat mij nog nooit is gebeurt, tja dan is dat dom en zal ik moeten betalen.

6. Top | #446
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004

@Orangedevil:
    M.b.t. (mede)bestuurders is het eigenlijk heel simpel: Je mag/krijgt waar je voor betaalt.

Standaard mag alleen de huurder die op het contract staat de auto besturen. diegene mag niemand anders de auto laten besturen. Mocht er bij een ongeluk of schade geconstateerd worden dat een ander de auto op dat moment bestuurde, dan gelden de afgesloten verzekeringen niet. In tegenstelling tot NL wordt/is in de VS niet de auto verzekerd (ongeacht wie er rijdt) maar de individuele bestuurder.

Als je een pakket verzekeringn en extra's bij de autohuur neemt waar niet specifiek instaat dat extra bestuurders in dat pakket zijn meegenomen, dan zit dat er dus niet in en kun je dat alleen nog ter plaatse erbij nemen tegen betaling van een x-aantal dollars per dag, plus alle daarvoor nog verschuldigde opslagen en taxen.

Als je zeker weet dat er in je vakantie ook anderen dan jezelf de auto willen/gaan besturen, dan is het veel voordeliger om dit al in NL/BE te regelen door een pakket verzekeringen/extra;s te nemen waar dit al in zit. Bij de diverse reisorganisaties is de naam van zo'n uitgebreid pakket vaak weer anders, de meest voorkomende namen zijn "Gold" en "Super Inclisief Plus" (of afgeleiden daarvan). Een kwestie van even goed zoeken, lezen en/of vragen.

Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

7. Top | #447

Ok goed om te weten, bedankt.
    Ik moet zeggen 3 weken in je eentje overal naar toe moeten rijden ben je wel een keer moe
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

8. Top | #448
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006

En de 2e bestuurder moet dan ook een handtekening zetten, bij het verhuur bedrijf.
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

9. Top | #449

wij gaan waarschijnlijk voor de Intermediate SUV. Bij Alamo op de site staat de Saturn VUE or simalar. Het is natuurlijk maar de vraag welke je krijgt, maar iemand ervaring met deze auto?

10. Top | #450
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maarten-Annique Bekijk Berichten
    Bij Alamo op de site staat de Saturn VUE or simalar. Het is natuurlijk maar de vraag welke je krijgt, maar iemand ervaring met deze auto?
    De Saturn VUE wordt in NL verkocht als Opel Antara dus als je een indruk wilt krijgen moet je ff langs je plaatselijke Opel dealer

Om een of andere reden vindt ik de Saturn iets meer hebben dan de Opel, maar dat zal wel te maken hebben met mn voorkeur voor de USA merken...

Nu maar weer 'on-topic'

Groetjes,
    Pieter
    Laatst gewijzigd door PENPE; 26-10-09 om 21:08. Reden: Tsja, wilde snel reageren en vergat dus een complete zin.....
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

Forum Rechten