Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 6 van de 19 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 182

Onderwerp: Bagage: Toegestane maat en gewicht van koffers / tassen

1. Top | #51
    Stamgast Chanti's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2009

Standaard Re: Koffermaten

oh thank god for this topic! Ik maak me hier dus ook stiekem een beetje bezorgd over. Onze koffer is 4 cm groter dan wat eigenlijk is toegestaan! (Ik had trouwens gelezen dat het 158 in totaal was) en met mijn geluk....

Maar ik ben blij dat ze hier niet zo'n big deal van maken. Dat is een opluchting om te lezen. Ik vind het sowieso een beetje raar dat er 'standaard' koffer maten niet geaccepteerd zouden worden. Vooral omdat wij gewoon nieuwe goede koffers hebben gekocht. Ik kan me voorstellen dat mensen die enorme bakbeesten willen mijden (ik heb wel eens koffers gezien en me afgevraagd of dit een goedkope manier was om je familie mee te vervoeren), maar 'gewone' koffers moeten toch kunnen? Waarom maken ze ze anders in verschillende maten?
    Groetjes Chanti

verslag april/ mei 2013

2. Top | #52
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

@chanti:
    Er zijn geen standaard koffers, net zo min als er standaard reizigers zijn.
    In dit forum wordt alleen gesproken over luchtreizen naar de USA, maar er zijn natuurlijk ook reizigers, die per bus, auto of boot/cruise reizen en daar kunnen heel andere normen/maten gelden.
    Ook diverse luchtvaartmaatschappijen hanteren andere maat- of gewichtsnormen.
    Bovendien zijn deze door de luchtvaartmijen in de loop de tijd aangepast. Wat jaren terug was bijv. KLM een van de weinige intercontinentale vluchten vanaf Schiphol, die alleen naar de maat van je koffer keek. Een grote koffer en een van een kleinere maat, maar niet naat het gewicht.
    Maar ja, ze hebben nu geld nodig.

Knaapje

3. Top | #53
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009

Ik heb een mail terug gehad van de KLM, maar dat was een standaard antwoord net zoals dat op de site zelf staat. 158 cm mag de maat zijn, en ze gaven geen antwoord op mijn vraag of 163 cm een probleem zou zijn.......

Dus heb ik mijn bestelde koffer teruggestuurd (V&D) en ga ik een ander koffer kopen wat beneden die maat blijft.

Groetjes

4. Top | #54
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Kortom, soms heb je geluk dat je grotere koffer er doorheen komt maar kijk niet raar op als de regels gehanteerd worden.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

5. Top | #55
    Ingeschreven
    Sep 2009

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Kortom, soms heb je geluk dat je grotere koffer er doorheen komt maar kijk niet raar op als de regels gehanteerd worden.

Klopt en daarom ga ik ook een andere koffer kopen die wel binnen die maat valt.
    Mijn samsonie die ik al jaren heb die is net 158 of 159 ligt eraan hoe je het meet (met wielen en handvat) en die gaat gewoon mee, dat is een standaard koffer. Maar voor de nieuwe wil ik zeker beneden die maat blijven en onze dochter die heeft al een kleinere.

Groetjes
    Laatst gewijzigd door pumi1000; 12-10-09 om 20:09.

6. Top | #56

Standaard (L+B+H) bagage martinair

Hallo!

Ik weet dat ik iets over de bagage regels heb gelezen hier op het forum maar ik kan het niet meer vinden! Net nu ik met een meetlint in de aanslag bij mijn koffer sta! Dus even een snel vraagje!

Hoe zit het nou precies? Wij hebben allebei een grote samsonite koffer en die is alleen al 81/81CM in de lengte, 54CM breed en zo'n 33CM diep. Hoe moet ik die 158 CM die martinair.com aangeeft zien? 81+54+33 = 168cm? - Zitten we er dus dik 10 cm overheen... :shock: Dat wordt dus nieuwe koffers kopen?
    Als we een weekendje Londen doen nemen we deze koffers al stampvol mee ops:
    Laatst gewijzigd door Michael66; 30-04-10 om 16:07. Reden: lege regels eruit

7. Top | #57
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Standaard Re: (L+B+H) bagage martinair

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marjoo.net Bekijk Berichten
    81+54+33 = 168cm? - Zitten we er dus dik 10 cm overheen... :shock:
    Dat wordt dus nieuwe koffers kopen! Of bijbetalen.....meer in dit topic.

<< Mod Ta2 Gerrit; Dit topic is inmiddels ook dit topic :-) >>
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 30-04-10 om 15:35. Reden: berichten verplaatst

8. Top | #58
    Florida Groupie ietie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007

Standaard Re: Koffers wegen

Vanaf zaterdag 29 mei zijn er weer weegschalen te koop bij de aldi voor 4,99.

9. Top | #59
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2010

hallo bij ons in Belgie zijn ze te koop in de action voor dezelfde prijs,misschien bij jullie ook
    groetjes

10. Top | #60
    Ingeschreven
    Sep 2009

Bij Action liggen ook van die koffer wegers, 1,80 euro.

1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

Forum Rechten