Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 21 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 203

Onderwerp: Visa Waiver (groene formulier I-94)

  1. Top | #41
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: visum aanvragen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door judje
    Wie weet waar ik de papieren voor een visum aanvraag kan downloaden in het nederlands?
    Ik heb ze alleen in het engels en daar kom ik niet echt uit. :lol:
    Voor je vakantie naar Florida heb je geen Visum nodig, alleen een I-94 Visa Waiver formulier.

    Deze krijg je in het vliegtuig gewoon in het Hollandsch..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  2. Top | #42
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    dussen
    Berichten
    9

    Standaard Re: visum aanvragen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door judje
    Wie weet waar ik de papieren voor een visum aanvraag kan downloaden in het nederlands?
    Ik heb ze alleen in het engels en daar kom ik niet echt uit. :lol:
    Voor je vakantie naar Florida heb je geen Visum nodig, alleen een I-94 Visa Waiver formulier.

    Deze krijg je in het vliegtuig gewoon in het Hollandsch..
    Mijn vriend heeft hem wel nodig,ivm een strafblad.

  3. Top | #43
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: visum aanvragen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door judje
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door judje
    Wie weet waar ik de papieren voor een visum aanvraag kan downloaden in het nederlands?
    Ik heb ze alleen in het engels en daar kom ik niet echt uit. :lol:
    Voor je vakantie naar Florida heb je geen Visum nodig, alleen een I-94 Visa Waiver formulier.

    Deze krijg je in het vliegtuig gewoon in het Hollandsch..
    Mijn vriend heeft hem wel nodig,ivm een strafblad.
    In dat geval: http://netherlands.usembassy.gov/hoe...visum_aan.html

    Zou er wel op tijd mee beginnen...
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #44
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    dussen
    Berichten
    9

    Standaard

    Op die site kan ik allen in het engels downloaden.
    We gaan in januari als het goed is,dus ik hoop op tijd.

  5. Top | #45
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door judje
    Op die site kan ik allen in het engels downloaden.
    We gaan in januari als het goed is,dus ik hoop op tijd.
    Mjah.. je moet hem toch in het engels invullen.. Dus aan een nederlands formulier heb je weinig..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  6. Top | #46
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    dussen
    Berichten
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door judje
    Op die site kan ik allen in het engels downloaden.
    We gaan in januari als het goed is,dus ik hoop op tijd.
    Mjah.. je moet hem toch in het engels invullen.. Dus aan een nederlands formulier heb je weinig..
    Balen! :?
    Dan maar iemand zoeken die wat engels kan :lol:
    Heb al kontakt gehad met viceversa,die wilden wel helpen.

  7. Top | #47
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door judje
    Op die site kan ik allen in het engels downloaden.
    We gaan in januari als het goed is,dus ik hoop op tijd.
    Ik zou er zeker niet te lang meer mee wachten, het is een rampendal.
    Je moet een schat aan info invullen, 90 euri´s doneren en dan is het nog volstrekte willekeur en bij pech krijg je nog een stapel in te vullen papieren linea recta retour met de meest waanzinnige vragen.
    Let vooral op dat de ingestuurde pasfoto exact aan de gevraagde maten voldoet, anders nada visum.

    Wij hebben dit 2 jaar geleden voor een kennis moeizaam geprobeerd en het op een gegeven moment maar opgegeven.
    3 maand voor vertrek begonnen en uiteindelijk zou hij moeten verschijnen bij het consulaat, op onze vertrekdatum !!
    Hij heeft de gok (op advies van een marechaussee) maar genomen en netjes overal "nee" ingevuld op de waiver (GEEN ADVIES VAN MIJ !!) en zich voorbereidt op een zeer kort (airport)verblijf in de US.
    Maar hij mocht gewoon lekker op vakantie en heeft geen problemen gehad.
    Zijn veroordeling/strafblad was overigens voor 1x rijden onder invloed, geen halszaak, maar toch verkeerd.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  8. Top | #48
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    dussen
    Berichten
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door judje
    Op die site kan ik allen in het engels downloaden.
    We gaan in januari als het goed is,dus ik hoop op tijd.
    Ik zou er zeker niet te lang meer mee wachten, het is een rampendal.
    Je moet een schat aan info invullen, 90 euri´s doneren en dan is het nog volstrekte willekeur en bij pech krijg je nog een stapel in te vullen papieren linea recta retour met de meest waanzinnige vragen.
    Let vooral op dat de ingestuurde pasfoto exact aan de gevraagde maten voldoet, anders nada visum.

    Wij hebben dit 2 jaar geleden voor een kennis moeizaam geprobeerd en het op een gegeven moment maar opgegeven.
    3 maand voor vertrek begonnen en uiteindelijk zou hij moeten verschijnen bij het consulaat, op onze vertrekdatum !!
    Hij heeft de gok (op advies van een marechaussee) maar genomen en netjes overal "nee" ingevuld op de waiver (GEEN ADVIES VAN MIJ !!) en zich voorbereidt op een zeer kort (airport)verblijf in de US. Maar hij mocht gewoon lekker op vakantie en heeft geen problemen gehad.
    Zijn veroordeling/strafblad was overigens voor 1x rijden onder invloed, geen halszaak, maar toch verkeerd.
    Wij hebben het twee jaar geleden ook al geprobeert zonder succes.
    Dit is ook geen grote strafzaak geweest,een vechtpartijtje maar toch een visum nodig.Het is gewoon echt jammer,anders hadden we allang eens in usa geweest.

  9. Top | #49
    Newbie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    7

    Standaard Visa waiver niet ingeleverd, wat te doen?

    Hoi,

    Ik ga met een vriend op 17 oktober naar Florida voor een Fly & Drive. Hij is echter twee jaar geleden al naar California geweest voor een soortgelijke rondreis. Bij het vertrek naar NL heeft hij dat groene strookje van zijn Visa waiver uit het paspoort niet ingeleverd, want er werd nergens om gevraagd en hij wist verder van niets.

    Hij heeft het echter inmiddels weggegooid, wat toevallig vorige week ter sprake kwam. Dat betekent dus dat zijn vertrek niet goed geregistreerd is.

    Volgens usembassey.nl ( http://www.usembassy.nl/i-94_dutch.html ) kan dat een probleem opleveren bij het opnieuw binnengaan van de USA. Wie van jullie heeft hier ervaring mee? Er staan wel tips hoe je het kan oplossen, maar ik ben bang dat het niet zoveel zin heeft, want wij vertrekken over minder dan een maand...

    Alvast bedankt voor de tips!

  10. Top | #50
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Visa waiver niet ingeleverd, wat te doen?

    Heeft je vriend toevallig nog iets waarmee hij kan bewijzen, dat hij toen de VS heeft verlaten? Misschien zijn ticket bewaart (dagboek) of zo?
    Of anders lijkt het me een prima idee om iets mee te nemen waarmee hij kan bewijzen, dat hij in de tussenliggende periode in Nederland is geweest, hoe officieëler hoe beter.
    Het is zeer onwaarschijlijk dat hij nog in het systeem zit in de VS, maar voorkomen is beter dan genezen, maar ik weet meer mensen die het ooit vergeten zijn, en die hebben ook nooit problemen gehad.
    Succes, Eric



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •