Op MCO kreeg ik een compact mee, ze hadden 'm helaas pindakaas. Want ook vaak hebben ze geen compact. Het stuur trok naar links (niet goed uitgelijnd denk ik), dus omgeruild. Ik mocht weer een compact pakken. Baalde ik van, want er konden net 2 koffers achterin en op de achterbank eentje. En dan moesten we terug met het dubbele aan baggage. Even gevraagd of ik een gratis upgrade mocht krijgen vanwege de problemen die ik met hun auto had. Dat kon wel. Dus met een midsize weggereden... ik kon nu de hele achterbak vullen en 1 koffer op de achterbank (en dan praat ik over de dubbele bagage). Ik blij. Het stuur trilde wel vanaf 65mph en hield rond 75mph op. Dus op de snelweg vaak rond het trillingsvrije getal gereden en voor de rest eronder richting de Keys (je mag daar toch niet hard). Ik was allang blij dat ik al die koffers erin kwijt kon... want de andere midsizes hadden minder ruimte.
Anders had ik deze ook weer omgeruild maar van sommige midsizes moet ik heel hard huilen. Denk aan de Nissan Cube. De dames wilden de Cube. Goed.. koffers erin gemikt, ik ga er in zitten... en wat voelde ik me ongelukkig in zo'n auto. Wat een lelijk geval. Snel eruit en in een Kia Optima gestapt. Thuis rijd ik een kleine Cuore, waar ik me niet voor schaam, maar een Nissan Cube? Wat heeft die ontwerper gesnoven???
Al met al als ik voortaan met m'n vriendin op pad ben ga ik denk ik in de toekomst een midsize huren en ben je met 3 man dan zou ik zelf al snel neigen naar een fullsize zodra men veel baggage wil meenemen. Voor mij niet zo snel meer economy of compact nu ze ze ook echt hebben staan. :mrgreen:
Zo, wat een lang verhaal is het geworden.
Ohja, die Cube was een 2009 model. Nu ziet de 2008 er nog redelijk goed uit met vierkante ramen, maar de 2009 met de ronde ramen maakt 'm écht spuuglelijk. Zie hier:
dit was trouwens het 2008 model:
![]()