Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 11 van de 24 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 110 van de 231

Onderwerp: Medicijnen / Medisch Paspoort

  1. Top | #101
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Berichten
    78

    Standaard Re: Douane en invoer medicijnen (opiaten)

    Ja, eindelijk de info gevonden. Kon het helaas niet 1-2-3 op de website van de US ambassy in NL vinden, dus heb het van de US ambassy in Canada geplukt (zelfde VWP regels). Weet niet of ik hier mag linken, dus ik quote even;

    When would I check the box "yes" for the portion of question "A" that asks: "Do you have a communicable disease?
    Only answer yes if one of the following applies:
    Communicable Diseases

    • Chancroid
    • Gonorrhea
    • Granuloma inguinale
    • Human immunodeficiency virus (HIV) infection
    • Leprosy, infectious
    • Lymphogranuloma venereum
    • Syphilis, infectious stage
    • Tuberculosis, active
    When would I check the box "yes" for the portion of question "A" that asks about a physical or mental disorder?
    Answer "yes" if you:
    • have a physical or mental disorder and behavior associated with the disorder that may pose or has posed a threat to the property, safety or welfare of the individual or others; or
    • have had a physical or mental disorder and a history or behavior associated with the disorder that has posed a threat to the property, safety or welfare of the individual or others and which behavior is likely to recur or lead to other harmful behavior.

    Answer "No" if:
    • You currently have no physical or mental disorders; or
    • You have or had a physical or mental disorder without associated behavior that may pose or has posed a threat to your property, safety or welfare or that of others; or
    • You currently have a physical or mental disorder with associated behavior, but that behavior has not posed, does not currently pose nor will pose a threat to your property, safety or welfare or that of others; or
    • You had a physical or mental disorder with associated behavior that posed a threat to your property, safety or welfare or that of others, but that behavior is unlikely to recur.

  2. Top | #102
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Berichten
    19

    Standaard Re: Douane en invoer medicijnen (opiaten)

    Weet iemand toevallig of de regelgeving met betrekking tot de invoer van het medicijn Dexamfetamine sulfaat gelijk is aan de invoer van ritalin/concerta?
    Mijn ADHD-ertje kan niet tegen een stofje dat in ritalin-achtige medicatie zit en gebruikt dus dit tweede keus medicijn.

    Ben bang dat alleen al de naam amfetamine alle alarmbellen af laat gaan:sad:


    You only live once!

  3. Top | #103
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Berichten
    78

    Standaard Re: Douane en invoer medicijnen (opiaten)

    Rebel,

    stap 1 is om te checken of het mee mag de VS in. Dat kun je checken via de website van de FDA of desbetreffende medicatie daar op de markt toegestaan is. Moet je wel de engelstalige en/of latijnse naam weten. Stel het is op de Amerikaanse markt niet toegestaan, dan mag het niet ingevoerd worden. Ook niet voor persoonlijk gebruik.

    Ik kan het niet 1-2-3 vinden, maar wat ik snel van google begrijp zal het waarschijnlijk tevens een andere naam hebben (medicatie is ook niet terug te vinden onder deze naam in Farmacotherapeutisch Kompas, oftewel de 'grote bijbel' der medicatie die o.a. artsen gebruiken), dus ik zal waarschijnlijk verkeerd zoeken. Je kunt hier zoeken op alfabetische volgorde; http://www.accessdata.fda.gov/script...1&StepSize=100

    OK, dus nu weet je of het toegestaan is (of niet). Uitgaande van de info die je geeft -en de naam amfetamine- mogen we vermoeden dat het geen 'lieverdjes' zijn die pillen. Met logisch verstand kom je dan al snel tot een put waarop je mag verwachten dat je e.e.a. aan bewijslast bij je moet hebben om aan te tonen dat je niet aan het smokkelen bent, maar slechts kind wilt behandelen.

    Oftewel;
    -medisch paspoort laten invullen, en
    - aparte! medische verklaring in engels met daarop o.a. NAW-gegevens, medicijnnaam (ook in engels en/of latijns de werkzame stofnaam), dosis, aantal dagen dat je reist en dus totale aantal pillen waarmee je reist
    - braaf 'ja' antwoorden op vragen omtrent medicatie die je bij je hebt.

  4. Top | #104
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Berichten
    19

    Standaard Re: Douane en invoer medicijnen (opiaten)

    Hoi Shokblade,

    Op de door jou opgegeven site heb ik het middel "Adderall" gevonden, bij de uitleg staat:
    (AMPHETAMINE ASPARTATE; AMPHETAMINE SULFATE; DEXTROAMPHETAMINE SACCHARATE; DEXTROAMPHETAMINE SULFATE)
    Mag ik aannemen dat hier hetzelfde medicijn maar dan onder een "merknaam" wordt bedoelt? Zo ja, betekend het dan ook dat met medicijn ingevoerd mag worden?

    Natuurlijk zorgen we ook netjes voor een medisch pasport en medische verklaring, dat spreekt voor zich!


    You only live once!

  5. Top | #105
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Berichten
    78

    Standaard Re: Douane en invoer medicijnen (opiaten)

    Rebel, de apotheek kan het je 100% zeker vertellen of het hetzelfde is maar zo leest het inderdaad wel weg. Let nog even op de dosering, al loopt dat vervolgens 9 van de 10 keer wel los. (met wat gegoogle kom je er ook al snel achter dat Adderall gebruikt wordt voor ADHD, klinkt dus als hetzelfde)

    Als het door de FDA goedgekeurd is, mag je het inderdaad invoeren voor eigen gebruik met de benodige papieren die je zoals al gezegd zult regelen.

  6. Top | #106
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Berichten
    19

    Standaard Re: Douane en invoer medicijnen (opiaten)

    Bedankt voor de info Shockblade! Ik zal nog wat info opvragen bij de apotheek, maar ik heb het gevoel dat het wel goed zit.
    Rest nog de benodigde papieren regelen en bijna 8 maanden wachten.:sad:


    You only live once!

  7. Top | #107
    Stamgast Chanti's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    195

    Standaard Vliegen: Niet voorgeschreven 'medicijnen'

    Volgende week zondag is het zo ver, dan gaan we beginnen met onze reis. Nu zit het eerste gedeelte van de reis me niet zo dwars, want dat is maar een uurtje. Maar de dag erna is de vlucht toch wel wat 'heftiger' en duurt het 9 1/2 uur.

    Het probleem is dat ik vlieg met een man met extreme vliegangst en een kind die moeilijk in slaap kan komen als ze niet gewoon in haar bed ligt. 'Feest' dus... #-o

    Voor mijn man heb ik nu pilletjes gekocht: valdispert rust extra sterk. Nou maak ik me hier niet zo'n zorgen om, want het zijn pilletjes. Ik denk dat we daar wel mee weg komen.

    Maar voor mijn hyperactieve dochter heb ik na veel websites af gespeurd te hebben: valdispert kids rust gekocht en dat is dus vloeistof. En ja hoor, laat dat nu alleen maar in flesjes van 150 ml komen #-o

    Nu zit ik er aan te denken om het over te gieten in een kleiner flesje (als ik iets kan vinden) van 100 ml of minder. Ik weet niet hoe moeilijk ze daar over doen bij het vliegveld? We gaan vanuit Gatwick vliegen (de eerste reis houd ik gewoon alles in de koffer, van Nederland naar Engeland, want dat uurtje vliegen moeten we wel doorkomen)

    Heeft iemand ervaring hiermee? Ik ben normaal sowieso niet zo van de 'middeltjes', maar het idee om met een oververmoeid kind 9 1/2 uur in een vliegtuig te zitten.... daar krijg ik zelf extreme vliegangst van. ](*,)
    Groetjes Chanti


    verslag april/ mei 2013

  8. Top | #108
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: vliegen met niet voorgeschreven 'medicijnen'

    Ik zou je willen aanraden om naar je huisarts te gaan en daar iets voor je man en kind te vragen.
    Die Valdispert en andere vrij verkrijgbare middeltjes werken voor geen meter.( als ze wel werkten kon de hele farma industrie zijn boeltje wel inpakken)
    Gewoon uitleggen wat er aan de hand is en je huisarts zal je echt wel weten te helpen.
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  9. Top | #109
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: vliegen met niet voorgeschreven 'medicijnen'

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chanti Bekijk Berichten
    Ik weet niet hoe moeilijk ze daar over doen bij het vliegveld?
    Lijkt mij geen probleem hoor:

    TSA regels:

    To ensure the health and welfare of certain air travelers, in the absence of suspicious activity or items, greater than 3 ounces of the following liquids, gels and aerosols are permitted through the security checkpoint in reasonable quantities for the duration of your itinerary (all exceptions must be presented to the security officer in front of the checkpoint).


    Additionally, we are continuing to permit prescription liquid medications and other liquids needed by persons with disabilities and medical conditions. This includes:
    • All prescription and over-the-counter medications (liquids, gels, and aerosols) including KY jelly, eye drops, and saline solution for medical purposes;
    Laatst gewijzigd door Teleton; 21-11-09 om 15:35. Reden: Quote geplaatst uit TSA regels.



  10. Top | #110
    Stamgast Chanti's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    195

    Standaard Re: vliegen met niet voorgeschreven 'medicijnen'

    Yay Ton, jouw google skills zijn beter dan de mijne. Ik ga het gewoon 'riskeren'

    @Tinkerbell: Grote kans dat je gelijk hebt, maar om nou helemaal naar de dokter te gaan. Vorige keer hebben we voor de vliegangst van mijn man van de dokter een vergelijkbaar middeltje gekregen, dus dit jaar dacht ik: kan ik ook gewoon zelf bij de apotheek halen. Voor Elora is het anders, maar we zien wel hoe dat gaat. Ik denk namelijk niet dat de dokter echt iets voor haar gaat voorschrijven. En ik wil haar sowieso geen slaappillen ofzo geven. Dat lijkt me niets.
    Groetjes Chanti


    verslag april/ mei 2013



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •