Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 5 van de 12 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 113

Onderwerp: Internationaal rijbewijs t/m 31-12-2012

1. Top | #41
    Regelmatige Bezoeker floriaantjes's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2008

Standaard Re: Internationaal Rijbewijs

Onlangs was ik op ons ANWB kantoor (voor kofferriemen met speciale sloten) en ook daar adviseerde ze ons een I.R. Gelukkig had ik eerder op het forum gelezen dat dit niet nodig was. Ik zei dat ik van "vrienden" had gehoord dat het zonde van het geld was. Toen zei de dame daar dat het mijn eigen risico was, zeker als er iets zou gebeuren en de politie er naar zou vragen. Toch beleefd geweigerd in de hoop dat ik het nooit nodig zal moeten hebben.

2. Top | #42
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2009

Onlangs heb ik van een familielid gehoord dat ze aangehouden waren (gewoon controle). Ze hadden een internationaal rijbewijs en gaven deze.

De politie vroeg hun: Wat is dit?

De normale herkende hij wel.

3. Top | #43
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2009

Vandaag alle reispapieren opgehaald en op het reisburo vroegen ze nog of ik een I.R. had. Die heb ik niet en was ook niet echt nodig volgens de mevrouw maar als ik ongelukken zou maken zou alleen DAT IR geldig zijn. Nu lees ik ook in de papieren dat het bij een EU rijbewijs niet nodig was om een IR aan te schaffen, maar wat is dan weer een EU rijbewijs, zijn dat die nieuwe rijbewijzen in creditcard formaat ?? IK heb zelf nog zo'n "ouderwets" roze papiertje.......

4. Top | #44
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008

Voor zover ik weet: In Florida niet nodig, maar er is of zijn wel andere staten waar je het IR wel bij je dient te hebben.
    Volgend bezoekje Jun/Jul 2014
    Vorige keren: Nov. 2013, Nov. 2012, Jun. 2012, Sep. 2010, Apr. 2010, Okt 2009, Apr. 2009, Sep. 2008 en Apr. 2004

5. Top | #45
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007

Het probleem zit hem erin dat ons rijbewijs niet bij elke diender bekend is in Amerika en het internationale rijbewijs wel.

Wantrouwen ze je rijbewijs dan zal je mee moeten naar het bureau waar deze gecheckt wordt en als hij niet is vervalst mag je daarna weer gaan.

Dat is dus het ergste wat je kan gebeuren want je standaard rijbewijs is daar gewoon geldig.

6. Top | #46
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harryhonda Bekijk Berichten
    Vandaag alle reispapieren opgehaald en op het reisburo vroegen ze nog of ik een I.R. had. Die heb ik niet en was ook niet echt nodig volgens de mevrouw maar als ik ongelukken zou maken zou alleen DAT IR geldig zijn.
    Die mevrouw praat uit haar nek. Je IR is enkel een vertaling van je rijbewijs.
    Dus hoe kan dat IR je uiteindelijke rijbewijs vervangen?

Zie ook hier: FAQ: Internationaal rijbewijs
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

7. Top | #47
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harryhonda Bekijk Berichten
    Vandaag alle reispapieren opgehaald en op het reisburo vroegen ze nog of ik een I.R. had. Die heb ik niet en was ook niet echt nodig volgens de mevrouw maar als ik ongelukken zou maken zou alleen DAT IR geldig zijn. Nu lees ik ook in de papieren dat het bij een EU rijbewijs niet nodig was om een IR aan te schaffen, maar wat is dan weer een EU rijbewijs, zijn dat die nieuwe rijbewijzen in creditcard formaat ?? IK heb zelf nog zo'n "ouderwets" roze papiertje.......
    Goed reisburo... :roll:

Niet kopen, spaart weer geld uit...

Wanneer je deze aan een agent laat zien, vraagt ie of je ook een ËCHT rijbewijs hebt...

Dus... een internationaal rijbewijs is volstrekt niet nodig
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

8. Top | #48
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009

Alleen in de staat Massachussets is het een verplichting. Voor de rest niet. Wij hebben er zelf wel eentje gehaald, om zeker gezeik te voorkomen. 10 jaar geleden hebben wij de oostkust gevolgd, dus ook deze staat. En zeg nu zelf, overgewicht of echt hoge kosten zijn het niet...
    Volgens een vrouw bij de anwb, die zelf ook in Orlando en omgeving was geweest, heeft zij haar IR zelfs gebruikt als legitimatiebewijs. Niet bij douanes e.d maar om aan te tonen dat ze jarig was ten tijde van een park bezoek enzo.

9. Top | #49
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

De ANWB verdient er geld aan. Dan zou ik dat ook zeggen
    'Nee echt waar het is heel handig - ik gebruik hem zelf ook'

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

10. Top | #50
    Florida Groupie sonja's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005

Het blijft een hardnekkig terugkerende vraag en de ANWB blijft eraan verdienen.

Een IR is niet nodig, we hebben een forse aanrijding in Florida gehad, onze schuld, politie erbij en het Nederlandse rijbewijs was echt voldoende, er werd niet gevraagd naar het IR.

Forum Rechten