Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 8 van de 12 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 117

Onderwerp: Wonen en werken in Florida

1. Top | #71
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.

Standaard Re: Wonen in de USA

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renske1978 Bekijk Berichten
    Oké maar als iemand tegen mij zegt `horizon verbreden, uitdagingen aangaan, Lekker internationaal dus`dan denk ik meteen, die willen van andere culturen zien en meemaken. Maar zet 10 keer een westerse cultuur (zoals NL, Italië en de VS) naast elkaar en je hebt 10 keer bijna dezelfde cultuur, ik dacht dus dat je gewoon wat van allerlei culturen wilde proeven ipv meer van hetzelfde met minimale verschillen. .
    Je mag vinden wat je wilt. Na je twee 'positieve' reacties op mijn berichten is mij duidelijk dat jij anders tegen uitdagingen kijkt dan ik. Prima. :grin: Ik vind het een uitdaging om familie en vrienden achter te laten voor drie jaar. Ik vind het een uitdaging om daar nieuwe vriendschappen te sluiten. Ik vind het een uitdaging om ineens geen werk meer te hebben, terwijl ik gewend ben om fulltime te werken. Ik vind het een uitdaging om na 3 à 4 jaar uit het arbeidsproces te zijn geweest weer een baan te zoeken. Ik vind het een uitdaging om daar helemaal opnieuw te beginnen (nieuwe omgeving, ander huis etc). Tja, dat mijn uitdaging niet met een tentje naar de rimboe is vind ik niet erg. Het is míjn uitdaging. Ons Amerika avontuur, zoals ik het ook beschrijf op mijn blog.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renske1978 Bekijk Berichten
    Een uitdaging met beperkte risico's (man heeft zekerheid van een baan en het huisje wordt betaald en je hebt de Nederlandse sociale voorzieningen) zie ik niet echt als een uitdaging hoor.
    Wat dacht je van het feit dat wij wel degelijk mee betalen aan de huur en wat dacht je van het feit dat mijn salaris wegvalt. Voor jou informatie...wij gaan voor de ervaring en zeker niet voor het geld. Heel makkelijk om te oordelen, terwijl je de werkelijke situatie niet eens kent .

Ik heb er in ieder geval ontzettend veel zin in. Vanuit Amerika lekker veel reizen. Er staat in ieder geval veel op het verlanglijstje. Ja, Australië bijvoorbeeld....verbreed ik daarmee wel mijn horizon :wink:??

2. Top | #72
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JKG Bekijk Berichten
    Alleen dat niet iedereen de stap durft te nemen, ligt denk ik meer aan het feit dat niet elke baan zich leent om internationaal te gaan.
    Persoonlijk heb ik andere ervaringen op dit punt. Ik werk voor een werkgever die vrij veel mogelijkheden heeft om in het buitenland aan de slag te gaan. Dit soort zaken zijn bij ons redelijk goed geregeld. Veel van mijn collega’s zouden best wel eens een tijdje in het buitenland geplaatst willen worden. Althans, dat zeggen ze. Als echter puntje bij paaltje komt dan trekt het merendeel de keutel weer in. Vaak komen ze dan met de een of andere zwakke smoes. Bijvoorbeeld dat hij wel wil maar zijn vrouw niet (alsof je dat vooraf al niet had kunnen weten). Blijkbaar is dromen over leven en werken in het buitenland mooier en vooral veiliger dan de droom omzetten in een actie, het gewoon gaan doen. Op zich kan ik me dat trouwens heel goed voorstellen. Veel mensen zijn gehecht aan de eigen vertrouwde omgeving, familie en vrienden. Ik denk dat er over het algemeen te licht wordt gedacht over de stap om voor een aantal jaren in het buitenland te gaan werken. Mensen zien in eerste instantie vooral de mooie dingen. In het buitenland wonen en werken heeft echter ook grote nadelen. Die ervaar je pas op het moment dat er zich b.v. minder plezierige zaken voordoen in de familie of vriendenkring. Het feit dat jij op afstand zit en helemaal niets kunt doen kan erg frustrerend zijn. Daarnaast kan het verblijf in het buitenland ook erg eenzaam zijn. Je hebt meestal wel wat collega’s in je omgeving wonen, maar dat zijn dan vooral collega’s. Dat is toch heel iets anders dan familie en vrienden. Ga maar bij jezelf na hoeveel collega’s uiteindelijk zijn verworden tot een echte vriend(in). Ik kan ze op één hand tellen, zelf indien ik vier vingers zou missen.

3. Top | #73

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Natasja L. Bekijk Berichten
    Ik vind het een uitdaging om daar helemaal opnieuw te beginnen (nieuwe omgeving, ander huis etc). Tja, dat mijn uitdaging niet met een tentje naar de rimboe is vind ik niet erg. Het is míjn uitdaging. Ons Amerika avontuur, zoals ik het ook beschrijf op mijn blog.
    Ik heb er in ieder geval ontzettend veel zin in. Vanuit Amerika lekker veel reizen. Er staat in ieder geval veel op het verlanglijstje. Ja, Australië bijvoorbeeld....verbreed ik daarmee wel mijn horizon :wink:??
    Hallo Natasja,
    Gewoon genieten van deze uitdaging !! Het is voor anderen toch vaak moeilijk zich te verplaatsen in iemand anders zijn situatie.
    Toen wij ons huis in Florida kochten hebben we heel veel leuke reacties, maar toch ook wel negatieve reakties, zoals waar beginnen jullie aan, dit wordt een financieel debacel etc. etc. Uiteraard zijn we gewoon onze eigen weg gegaan en genieten volop van onze vakanties in Florida.
    Je weblog komt bij mijn favorieten, ik ga jullie avontuur volgen !
    Groeten
    Ina

4. Top | #74
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006

Inmiddels ben ik iets meer dan 25 jaar getrouwd en heb daarvan 12 jaar op 3 verschillende plaatsen gewoond in het buitenland.
    Dit komt dus ook door het werk van mijn man Wij zelf vonden dat heel leuk, en wij zouden ook nog graag eens voor 3 jaar naar Washington gaan!
    We verhuizen gemiddeld om de 3 jaar.

Zelf vond ik het iedere keer toch best een avontuur/uitdaging, kinderen weer naar een andere school, zelf weer helemaal wennen. Voor mijn man was dat 'makkelijker' omdat hij toch zijn collega's /werk had.
    Ook ik heb mijn fulltime baan destijds op moeten zeggen, en het valt inderdaad niet mee om terug in nederland weer aan de slag te gaan.
    Maar ik zou het zo weer over doen!

Nog wel wil ik even over de andere 'culturen' wat zeggen, wij woonden bv een tijd in Brussel, ook een internationaal gebeuren, en wat blijkt, Hanna uit Noorwegen, Grace uit de US, San-Lu uit Engeland, gaan ook rond 18.00 de aardappeltjes schillen, en daarna gaan ook doodgewoon de kindjes naar bed

Whatever, geniet er van, probeer je zelf niet optewinden. Er zijn toch altijd mensen die op alles en iedereen wat aan te merken hebben, als je je daarvan wat aan moet gaan trekken?

Groetjes Sylvia
    Laatst gewijzigd door Syllvia; 06-08-09 om 22:36. Reden: taalfout eruit
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

5. Top | #75
    Florida Groupie sonja's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Natasja L. Bekijk Berichten
    Mijn vriend heeft zich de afgelopen jaren bewezen in zijn werk en daar plukken we nu de vruchten van. Niet iedereen durft die stap te nemen en dan kan ik best begrijpen. Wij willen dit al jaren en nu wordt het ook nog eens werkelijkheid. Het brengt ook risico's met zich mee. Ik moet mijn baan opzeggen en ik moet ook maar zien of er nog een leuke baan op mij wacht als ik terugkom. Dan ben ik ook de jongste niet meer...maar dat zie ik dan wel weer.
    Super Natasja, go for it, er zijn weinigen die de kans krijgen en jullie krijgen en pakken die kans=D>.
    Wonen en werken in Amerika zal heel wat anders zijn dan er op vakantie te gaan. Andere mensen en gewoonten, je moet er je baan voor opzeggen, familie en vrienden achterlaten, je vriend zal er in zijn job ook voor moeten gaan, me dunkt, uitdagingen genoeg.
    Je weblog volg ik al een tijdje en ik ben heel benieuwd naar jullie belevenissen. Succes met de huizenjacht en heel veel geluk.

6. Top | #76
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida

Het was in maart dat mijn collega - net als ik met een bovengemiddelde Florida-interesse - aan ons kwam aankondigen dat hij naar Orlando zou gaan emigreren. Hij had er een zaak gekocht met personeel erbij en voldeed ermee aan de voorwaarden voor een semi-permanentzakenvisum. Je wil niet weten hoe stinkend jaloers ik was.
    Ik heb 'm van de zomer opgezocht en gezien dat het hem goed gaat. Hij runt een grote wasserette in Winter Park ('dat is recessie-proof'). Zijn huis in Orlando is zoals zoveel daar: gigantisch huis op een postzegel grond in een gated community. Hij was verrast zoveel ruimte om ons huis in Sebring te zien. Leuk om te zien dat het hem goed gaat. We houden contact.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 10-08-09 om 21:59. Reden: iets te snel op opslaan gedrukt :-/

7. Top | #77
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Standaard Re: wonen in key west

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door patrick.misc Bekijk Berichten
    hoe ik mij kan voorbereiden op wonen en werken in key west?
    Persoonlijk zou ik me, als ik zulke ingrijpende plannen had, maar eens orienteren op de site van de Ambassade van de USA. Hier kan je lezen aan welke voorwaarden je moet voldoen om daar te mogen werken en wonen. Op het Florida Forum wordt voornamelijk info over Florida als vakantieland uitgewisseld. Hoewel er hier ook best wel een paar experts op het gebied van succesvol werken en wonen zijn, is het maar de vraag of ze je op weg kunnen of willen helpen. Je zet het namelijk niet maar even in een paar regeltjes voor iemand op een rijtje. Voor emigratie zijn er fora die zich nog beter lenen voor orientatie. Google is je vriend...

8. Top | #78
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Standaard Re: wonen in key west

Dit zou alvast een goede voorbereiding kunnen zijn: Emigratie naar Amerika
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

9. Top | #79
    Newbie
    Ingeschreven
    Oct 2004

Als ik de kans zou krijgen zou ik 'meteen' gaan. Met een grote berg geld zouden we echt binnen een paar weken 'vertrokken' zijn, met het winnen van bijvoorbeeld de DV lottery (waar we nu voor het zesde jaar aan mee doen) zouden we er iets langer over doen en dan zouden we wellicht ook eerder naar het Westen van de VS gaan ivm wat meer mogelijkheden qua werk, maar hoe dan ook zouden we er erg graag willen wonen.

10. Top | #80
    Florida Groupie reneefrankrijk's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007

Permanent zou ik niet willen. Wij hebben Nederland permanent omgeruild voor Frankrijk en het bevalt ons hier meer dan prima. Enige nadeel, de Franse taal is wel moeilijker dan de Engelse taal #-o:grin:
    Hier is het voor ons veel beter wonen dan in Nederland (ligt deels aan je persoonlijke situatie). Nederland is inderdaad heel erg veranderd in de laatste 10 jaar en dit bedoel ik niet positief.
    Toch willen wij na ons pensioen graag 4 tot 5 maanden per jaar gaan overwinteren in Florida. Heerlijk lijkt me dat!! Of dit allemaal mogelijk is moeten we uitzoeken. Maar we hebben nog tijd (jammer genoeg).
    Maar een huis/condo kopen, nee, nooit. Beter huren, scheelt enorm in de kosten. Behalve als je een hele grote zak met geld heb dan zou ik kopen wel overwegen, maar dan ook alleen als ik mijn huis niet zou hoeven verhuren om de kosten te dekken, dat zou ik absoluut niet willen.
    Keuzes, keuzes, keuzes. Moeilijk hoor......of toch niet?

www.schoutenjanssen.nl Florida in: 1986, 1992, 2000, 2008, 2010 en 2012

Forum Rechten