Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 21 van de 50 EersteEerste ... 11192021222331 ... LaatsteLaatste
Resultaten 201 tot 210 van de 498

Onderwerp: Electronica kopen in Florida

1. Top | #201
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007

Standaard Re: aankoopbewijs electrische apparaten

Officieel is dat wel het geval, echter heb ik dat nog nooit meegenomen en nog nooit problemen mee gehad.

En anders liggen ze thuis. :-D

2. Top | #202
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Ik heb één keer een factuur van een net nieuwe laptop meegenomen, maar alleen om onze eigen douane eventueel te overtuigen dat ik hem hier gekocht had.

Verder nooit, ook niet vorig bezoek met de net nieuwe camera.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

3. Top | #203
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005

Het is niet verplicht, maar wel erg handig als je wordt gevraagd aan te tonen dat je je spullen in Nederland hebt gekocht. Laatst ben ik nog aangehouden bij terugkomst in Nederland. De aandacht ging gelijk uit naar mijn fotocamera en horloge (allebei vrij nieuw, maar gekocht in Nederland). Nadat ik de kopieën van de aankoopbonnen had laten zien stond ik een minuut later weer buiten.
    Laatst gewijzigd door Guus; 21-07-09 om 19:35.

4. Top | #204
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008

De douane weet ook wel wat recent is en wat niet, en bepaalde namen op apparaten verschillen tussen Europa en Amerika, bijv. Canon Eos en Canon Rebel, waaruit je kan opmaken waar het vandaan komt. Ik heb het bijv. net als Ta2 Gerrit een factuur meegenomen van een laptopje die ik toen ook pas een maandje had ofzo.

Voor oudere apparatuur neem ik het niet mee, en gebruikssporen erop scheelt volgens mij ook wel.

5. Top | #205
    Regelmatige Bezoeker LEOnie211's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2009

ze kunnen toch ook aan het serienummer zien van bijv een laptop waar hij gekocht is?

6. Top | #206
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JKG Bekijk Berichten
    De douane weet ook wel wat recent is en wat niet, en bepaalde namen op apparaten verschillen tussen Europa en Amerika, bijv. Canon Eos en Canon Rebel, waaruit je kan opmaken waar het vandaan komt.
    Volgens mij geldt dit alleen voor de ‘3 digit’ serie van Canon (b.v. Canon EOS Digital Rebel XSi [Noord Amerika] = Canon EOS Kiss Digital X2 [Japan] = Canon EOS 450D [overige landen]). De rest van de type aanduidingen is gewoon hetzelfde.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LEOnie211 Bekijk Berichten
    ze kunnen toch ook aan het serienummer zien van bijv een laptop waar hij gekocht is?
    Ik vraag me af of dat echt zo is. Voor Canon camera’s b.v. heb ik altijd begrepen dat uit de serienummers van de body wel is af te leiden voor welke markt deze is geproduceerd. Voor objectieven schijnt dat weer niet het geval te zijn. Om een boel discussie en tijdsverlies te voorkomen (jij moet per slot van rekening aantonen dat je de spullen in Nederland hebt gekocht, niet de douane) heb ik altijd kopieën van nota’s bij van de meest recent gekochte spullen. Dan heb ik het over die dingen die enige waarde hebben. Dus niet de bonnetjes van b.v. kleding. Tot op heden heeft me dat veel tijdswinst opgeleverd. Ik wordt namelijk altijd aangehouden. Schijnbaar pas ik in het profiel van de gemiddelde smokkelaar.
    Laatst gewijzigd door Guus; 22-07-09 om 12:38.

7. Top | #207
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nadine De Neef Bekijk Berichten
    Heb ook gehoord dat in geval je die niet meer hebt je een foto kan meenemen met het voorwerp en een krant van een bepaalde dag hier in België om aan te tonen dat je het niet in Florida gekocht hebt.
    Lijkt me niet zo'n sterk bewijs,anders hoef je alleen maar een oude krant en mee te nemen op vakantie....;-). Voor dure apparatuur hebben de meeste mensen toch wel een garantiebewijs en de aankoopbon bewaard? In extreme gevallen, waar de douane onterecht een boete heeft opgelegd, is dat het enige bewijsstuk dat achteraf geldig is.

Heb in een winkelorganisatie gewerkt waar veel 'reizigers' om een tweede aankoopbon kwamen vragen, meestal voor de claim van de reisverzekering. Een aankoopbewijs mag echter maar één keer worden verstrekt. Een bankafschrift als bewijs van aankoop ligt ook moeilijk als er geen artikel- of barcodenummer op staat. Zelf de bon bewaren dus.

Toegevoegd: Of vooraf een douaneverklaring ophalen, maar ik denk niet dat veel mensen dat zullen doen voor hun laptop of fototoestel.
    Laatst gewijzigd door Teleton; 22-07-09 om 11:45. Reden: Douaneverklaring

8. Top | #208
    Newbie
    Ingeschreven
    Nov 2005

Standaard fotocamera en videocamera goedkoper

Hallo,

Weet iemand of de prijzen van foto en videocamera's in Florida goedkoper zijn dan in Nederland ?

9. Top | #209

Standaard Re: fotocamera en videocamera goedkoper

Ja, dat zijn ze.
    Enkel opletten dat je internationale garantie hebt anders moet je terug naar de V.S. voor herstellingen.
    Laatst gewijzigd door disney-golf; 08-08-09 om 08:10.

10. Top | #210
    Vaste Bezoeker Sanibel's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009

Standaard Re: fotocamera en videocamera goedkoper

Ze zijn wel goedkoper op dit moment, maar ik vind het verschil zo weinig dat ik mijn fotocamera toch hier in Nederland heb gekocht.
    Sinds jaren helaas geen vakanties in het vooruitzicht

Forum Rechten