Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 31

Onderwerp: WDW met autipas (pas voor autistische mensen)

  1. Top | #11
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Berichten
    78

    Standaard Re: Ervaringen met autipas (pas voor autistische mensen)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corrus Bekijk Berichten
    Een GAC wordt nauwelijks afgegeven tegenwoordig...
    Een GAC wordt vaker afgegeven dan jij kennelijk denkt, voor een plethora aan beperkingen.

    En dan moet ze nog steeds wachten met het zoontje ... en daar ging het om...
    Voor deze kinderen gaat het veelal om de combinatie wachten en de drukte van de wachtrijen. Daar zal voor diegenen met een GAC met desbetreffende aantekening omheen gewerkt worden. Voor de een werkt het gebruik van een stroller in de wachtrij al als een half wonder, voor de ander is het de alternatieve wachtoptie die geboden kan worden.

    Béétje vertrouwen in de voorzieningen die men in WDW treft, is nooit weg.

  2. Top | #12
    Florida Groupie mrloes's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Nbr.
    Berichten
    307

    Standaard Re: Ervaringen met autipas (pas voor autistische mensen)

    Weet iemand ook hoe t zit bij andere parken, bv Universal?
    Wij gaan wrschlk niet naar WDW of heel misschien Epcot of Animal Kingdom.
    (ik heb Universal inmiddels al een email gestuurd, let's wait & see)

    T idee van "kind in buggy" gaat niet altijd op want in ons geval betreft het een tiener van 15 ... dus ja, die laat zich echt niet in een buggy zetten en ook t idee van een Nintendo mee nemen is niet voor iedereen een oplossing. Probleem zit 'm wrschlk in de veelvoud aan handicaps/stoornissen en t zal per kind verschillen.

    We gaan t ervaren en mocht er 'n mogelijkheid zijn om bv wachtrijen te omzeilen dan zou dat prettig zijn, al was t alleen maar voor het kind in kwestie met 1 begeleider/familielid: ik zeg niet dat de hele meute dan maar overal lekker snel langs op mag/kan natuurlijk.

  3. Top | #13
    Regelmatige Bezoeker Jojo7826's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Locatie
    Emmen, Drenthe
    Berichten
    24

    Standaard Re: Ervaringen met autipas (pas voor autistische mensen)

    Bedankt voor jullie reacties, maar de afkortingen die gebruikt worden zeggen mij niet zo heel veel. Wat houdt DLRP in? Het GAC had ik al wat over gelezen op internet, maar als ze in Disney niet echt met een soort autipas werken, is voor ons de optie: nintendo, dit heeft tot nu toe bij vele atractieparken goed gewerkt. Gek, onze zoon vindt drukte niet fijn, maar toch vindt hij atractieparken geweldig en hij weet dat hij lang moet wachten, maar vindt het wel moeilijk. We zien wel hoe het gaat.
    Je had het nog over Open Mouse Passporter, waar vind ik deze, dat zouden we alvast thuis dingen kunnen voorbereiden. Voorbereiden is waar we nu mee bezig zijn, ook naar onze zoon. Alsvast bedankt voor je reactie. Gr. Jolanda
    Laatst gewijzigd door Michael66; 31-08-09 om 11:37. Reden: fqe

  4. Top | #14
    Florida Groupie mrloes's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Nbr.
    Berichten
    307

    Standaard Re: Ervaringen met autipas (pas voor autistische mensen)

    http://www.passporter.com/wdw/specialneeds/

    Dit kwam ik net ff snel tegen via Google.

    Volgens mij bedoelen ze met DLRP: Disney Land Resort Paris!

  5. Top | #15
    Vaste Bezoeker dennis_diana's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    Almere
    Berichten
    110

    Standaard Re: Ervaringen met autipas (pas voor autistische mensen)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jojo7826 Bekijk Berichten
    Wat houdt DLRP in?
    Disney Land Resort Parijs

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jojo7826 Bekijk Berichten
    Je had het nog over Open Mouse Passporter, waar vind ik deze
    bijvoorbeeld:
    http://www.amazon.com/PassPorters-Mo...033554&sr=8-13
    maar wellicht dat google nog meer vindt...

    en wellicht heb je nog iets aan http://disneyworld.disney.go.com/wdw...iesPage&bhcp=1

  6. Top | #16
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: Ervaringen met autipas (pas voor autistische mensen)

    Gewoon een GAC halen bij Guest Services.

    Geen probleem wordt heel gemakkelijk afeggeven, want van de WET mogen ze er niet eens moeilijk over doen.

    Leg de situatie uit en zij maken en passende GAC voor je.

    Kijk voor echt alle goede en juiste info op de disboards.

    (alles uit eigen ervaring mei 2009).

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  7. Top | #17
    Regelmatige Bezoeker Jojo7826's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Locatie
    Emmen, Drenthe
    Berichten
    24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shockblade Bekijk Berichten

    schaf jezelf een versie van de Open Mouse Passporter aan.
    Thnks voor de tip, ik heb het boek inmiddels besteld en ben zeer benieuwd.
    Gr. Jolanda (jojo)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yvet Bekijk Berichten
    Gewoon een GAC halen bij Guest Services.
    (alles uit eigen ervaring mei 2009).
    Thnks, zullen we doen, dit maakt het voor ons en vooral voor onze zoon, aangenamer. Het ligt ook a/d wachttijd, ook hij moet leren wat wachten is, en niet automatisch bevoorrecht zijn van deze card.

    Je spreekt uit eigen ervaring, neem aan dat iemand in jouw omgeving ook autistisch, gehandicapt is, anders ben je niet zo goed op de hoogte v/d GAC.

    Nogmaals bedankt voor je reactie.
    Gr. Jolanda
    Laatst gewijzigd door Michael66; 31-08-09 om 11:39.

  8. Top | #18
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Berichten
    78

    Standaard Re: Ervaringen met autipas (pas voor autistische mensen)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jojo7826 Bekijk Berichten
    Bedankt voor jullie reacties, maar de afkortingen die gebruikt worden zeggen mij niet zo heel veel. Wat houdt DLRP in? Het GAC had ik al wat over gelezen op internet, maar als ze in Disney niet echt met een soort autipas werken, is voor ons de optie: nintendo, dit heeft tot nu toe bij vele atractieparken goed gewerkt. Gek, onze zoon vindt drukte niet fijn, maar toch vindt hij atractieparken geweldig en hij weet dat hij lang moet wachten, maar vindt het wel moeilijk. We zien wel hoe het gaat.
    Je had het nog over Open Mouse Passporter, waar vind ik deze, dat zouden we alvast thuis dingen kunnen voorbereiden. Voorbereiden is waar we nu mee bezig zijn, ook naar onze zoon. Alsvast bedankt voor je reactie. Gr. Jolanda
    Je bent al op heel veel dingen gewezen. Open Mouse zul je al snel als een geschenk ervaren. Informatie is macht en maakt een stuk geruster.

    Zoals ook al aangegeven, de autipas doet er in de USA niet toe. Niet omdat deze 'minderwaardig' zou zijn, maar omdat ze daar nimmer aan bewijsjes doen. Dus stel; iemand kan geen trappen lopen. Die zijn er bij bepaalde attracties wel, voor die mensen is er een GAC die aangeeft dat ze trappen mogen omzeilen. Ook zij hoeven geen handtekening van de arts te overleggen. Het gaat echt op behoefte en dat uitleggen bij guest services (vindt je voorin elk park) en van daaruit zal de cast member de nodige maatregelen treffen.

    Je kunt overigens de GAC in 1 keer voor de gehele trip regelen. Dus stel je gaat eerst naar het Magic Kingdom en de dag erop naar Animal Kingdom. Als je een GAC al geregeld hebt in het eerste park, dan hoef je niet vervolgens in Animal Kingdom opnieuw de hele zooi opnieuw te regelen. Punt is wel dat men de persoon waarvoor de voorziening getroffen dient te worden aanwezig zijn bij het babbeltje. Nu zijn sommige kinderen daar nogal gevoelig voor -al zal dat met het taalverschil en deze leeftijd al een hoop schelen-, in dergelijke gevallen kun je ook schriftelijk de info geven die je nodig acht. Het belangrijkste is dat men het kind zíet, en daarmee dus als het ware weet dat de persoon daadwerkelijk bestaat waar men voor aan de slag gaat. Geen test o.i.d. dus, alleen aantonen dat je bestaat. :lol:

    Ken je de fastpasses al? Is al een goede manier van wachtrijen vermijden, én het biedt structuur. Als eerste lekker samen snel op zo'n machine afstevenen. Even lekker energie kwijt. Dan is er vervolgens een tijdstip waarop kind weet wanneer desbetreffende attractie gedaan zal worden. Combineer dat met een paar attracties waarvan je de wachttijd redelijk kun inschatten, wat rustmomenten en bijv. eens lekker spelen in een speeltuin of bij een waterfontein. Als jouw kleine gevoelig is voor structuur zal dat ook al heel prettig vallen die voorspelbare tijden.

    Daarnaast; vroeg in het park aanwezig zijn. Verblijf je in een disney resort? Neem onder de middag een break. Dan zijn kids vaak wel even op. Even lekker rustig bijkomen, wat zwemmen -lekker energie verbranden, wat rondrennen- en dan hups weer terug naar een park als jullie er aan toe zijn. Tijdens een Extra Magic Hours avond is het bijv. het 1e uur vaak behoorlijk druk. Maar het 3e uur? Zeker als dat later op de avond of zelfs in de nacht is; lekker rustig.

    Ga naar www.disboards.com en investeer wat tijd (nou ja, iets meer dan wat) en voor je het weet leer je al snel welke attracties wanneer rustiger en drukker zijn. Daarop plannen scheelt je ook veel.

    En waar school het toe laat; ga vooral in de rustigere seizoenen bij WDW. Ook wel value seizoen genoemd. Dat is o.a. eind augustus tot begin oktober, begin december en januari.

    Zelf volg ik vooral de strategie van het seizoen goed uitzoeken. Het resultaat? Langste wachtrij waar ik tot op heden mee van doen heb gehad was een uur. Voor Soarin' om een uur of 3 's middags. Nog heel acceptabel voor desbetreffende attractie zonder fastpass, maar beduidend de langste tijd waar ik mee van doen heb gehad.

    Gemiddelden? Oh, tussen de 5 en 25 minuten max. En dat afgezet tegen het feit dat ik vaak lánger heb moeten wachten omdat er nu eenmaal een beperkt aantal rolstoelplaatsen beschikbaar is.


    Maar echt, WDW is voor iedereen en daar voorziet men ook vervolgens in. Zelf heb ik een lichamelijke beperking. In NL heb ik voor van alles en nog wat allerlei hulp nodig. De Efteling? Sja, ehm, leuk om het Sprookjesbos te zien en daar houdt het bij op, dat werk een beetje. WDW daarentegen? Ik reis er gerust alleen naar toe. In WDW doen beperkingen er niet meer toe. Hulp heb ik daar qua parken en resort niet nodig, simpelweg omdat men élke klant belangrijk genoeg acht en daarvoor staat. En dat doen ze niet alleen bij zichtbare en/of lichamelijke beperkingen. Veel plezier!

  9. Top | #19
    Florida Groupie cloggie68's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Locatie
    De Meern
    Berichten
    670

    Standaard Re: Ervaringen met autipas (pas voor autistische mensen)

    Misschien als aanvulling hierop nog een tip die ik voor mijn oudste heb gebruikt (die ook erg hecht aan structuur, heeft een gegeneraliseerde angststoornis)... ik heb een abonnement genomen op de site van TourguideMike, daarop uitgeplozen wat de rustigste dagen in elk park zijn. Daarna heb ik van Disboards een plaatjes schema in Excel geplukt en met plaatjes aangegeven wat we iedere dag gingen doen (daar konden we alleen ook nauwelijks van afwijken want afspraak = afspraak). A4 met plaatjes schema is geplastificeerd met op vakantie gegaan en heeft uitstekend z'n werk gedaan. Zoonlief wist iedere dag precies wat 'm te wachten stond.

  10. Top | #20
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Berichten
    116

    Standaard Re: Ervaringen met autipas (pas voor autistische mensen)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cloggie68 Bekijk Berichten
    A4 met plaatjes schema is geplastificeerd met op vakantie gegaan en heeft uitstekend z'n werk gedaan. Zoonlief wist iedere dag precies wat 'm te wachten stond.
    Ik heb voor mijn dochter een soortgelijk iets gemaakt. Werkte ook bij ons voortreffelijk. Het is dan allemaal wat minder spannend.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •