Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26

Onderwerp: [Huis] Southern Dunes

  1. Top | #1
    Florida Groupie mrloes's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Nbr.
    Berichten
    307

    Standaard [Huis] Southern Dunes

    hi

    We denken er aan om een villa te huren op Southern Dunes. Nu zijn we allen verre van golf-liefhebbers en er gaan 2 kids mee, 12 en 15 jaar.
    Wat me zo mooi lijkt aan S.D. is de rust (natuur-achtig) en t feit dat veel villa's uitzicht hebben op de golfbaan, lijkt me mooier dan t zwembad van de achterburen, een muur of schutting oid.

    Zijn er mensen hier die ooit op S.D. gezeten hebben?
    Wat zijn jullie ervaringen?

  2. Top | #2
    Vaste Bezoeker rotarynette's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    87

    Standaard Re: villa op Southern Dunes

    SD is zeker ook leuk als je niet aan golf doet,wij noemden het altijd 'teletubbieland".
    Niet elk huis kijkt op de golfbaan,vraag hier wel naar.
    Wij hebben wel een keer zo'n golfkar gehuurd en het parcour afgereden heel leuk.
    Houd er wel rekening mee dat je 40 minuten van Orlando zit.
    Het is er rustig en er zit 24 u per dag beveiliging voor de poort en wat wij belangrijk vonden,voordat je SD oprijd een walmart(gaat nooit dicht) links en rechts winn dixi en dollar tree.
    Succes!gr Annet.

  3. Top | #3
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: villa op Southern Dunes

    Wij hebben ook een villa gehuurd op SD, heel mooi.
    Alleen het nadeel dat het toch best "ver" is van orlando.
    Verder alles prima.
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  4. Top | #4
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: villa op Southern Dunes

    Een paar jaar geleden zaten we tegelijkertijd met kennissen in Florida. Wij in Kissimmee, zij op Southern Dunes, een flink stuk verderop, dus.

    We zijn toen voor een verjaardag bij hen op bezoek geweest, en het eerste wat ons opviel, is dat de villa erg benauwd stond. Nauwelijks een meter vrijheid rondom, ook bij de pool, waar je bij wijze van spreken de buren zonder moeite kon natspatten.

    Daar zou ik dus voor passen. Dus als je daar huurt, zorg er dan echt voor dat je een villa met een view krijgt, en dan bedoel ik niet aan drie kanten een zwembad op een meter ;-)
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  5. Top | #5
    Stamgast Michael's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    208

    Standaard Re: villa op Southern Dunes

    Wij, 2 volw. en 2 tieners, hebben ook een tweetal keren een villa gehuurd in Southern Dunes via AE. SD is erg mooi en rustig. De afstand richting Orlando hebben wij nooit als negatief ervaren. De eerste maal een 14 persoons villa gehad welke erg mooi was. De tweede maal een 10 persoons die enigzins tegenviel maar dat kan je eigenlijk overal wel eens gebeuren. Haines City, de plaats waar SD ligt, is een typisch Amerikaans dorp met bijbehorende charme. Alles wat je ook maar nodig kan hebben is hier aanwezig dus je komt niets tekort (Super Walmart, Winn-Dixie, Publix, Lowe's Alle fastfoodketens, Beals Outlet :razz:, en ga zo maar door).Wij vonden het er erg prettig om te verblijven.
    Wij hebben trouwens nooit gebruik gemaakt van de golf mogelijkheid.

    Groet Michael.
    Laatst gewijzigd door Michael; 27-08-09 om 22:28.

  6. Top | #6
    Florida Groupie mrloes's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Nbr.
    Berichten
    307

    Standaard Re: villa op Southern Dunes

    hi

    Dankjewel voor alle reacties. Waarschijnlijk heeft ieder resort/community wel een voor/nadeel en dat is voor mij erg lastig want ja, wat kies je dan?
    T mooie aan Southern Dunes lijkt me de natuur en dat t wat rustiger ligt maar t kan ook té rustig en té ver weg zijn. 8-[
    Een andere optie is Terra Verde.
    Of misschien heeft iemand van jullie wel heel goede ervaringen met iets anders? T zou mooi zijn als er een meer was, evt een restaurantje/bar, misschien een gemeenschappelijk zwembad ... beetje leuk aangekleed allemaal ... ooh ooh wat moeilijk.

    (je wilt niet weten hoe lang ik heb lopen dubben om 'n keuze te maken voor een thema-hotel in Las Vegas in 2007 ... )

  7. Top | #7
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: villa op Southern Dunes

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrloes Bekijk Berichten
    hi
    (je wilt niet weten hoe lang ik heb lopen dubben om 'n keuze te maken voor een thema-hotel in Las Vegas in 2007 ... )
    Haha, dit herken ik wel, ik heb inmiddels voor de komende vakantie 5 hotels geboekt. Uiteindelijk moet je toch de knoop door hakken, het is natuurlijk wel een beetje een luxeprobleem

    Maarja, er is ook zoveel keus!
    Wij hebben in SD een leuke tijd gehad, incl, Orkaan Wilma Het was toen inderdaad rustig, maar we zaten dan ook niet in het hoogzeizoen.

    Bij Sd zat ook een gemeenschappelijk zwembad, ben er 1x naar toe geweest, er was helemaal niemand.

    Zelf zou ik liever voor een villa in de buurt van kissimee gaan, toch iets meer in het vertier, wat ik wel gezellig vind en het scheelt toch een eindje rijden, wij gingen bijna iedere dag naar Orlando.

    groetjes Sylvia
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  8. Top | #8
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Berichten
    20

    Standaard Re: Villa-ervaring: Southern Dunes

    oke southern dunes waar ze dus in eerste week november 2011 , het in hun hoofd halen om midden in de nacht 5:00 am elke dag gras te gaan maaien en de zandbak met motor voertuigen gaan bewerken ??? , als de villa geen overgordijnen heeft , is het elke nacht een alien ophaal ervaring in je slaapkamer. dit terwijl in de huisregels staat STILTE tussen 11:00 pm en 7:00 am

  9. Top | #9
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Villa-ervaring: Southern Dunes

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duikkie Bekijk Berichten
    het in hun hoofd halen om midden in de nacht 5:00 am elke dag gras te gaan maaien en de zandbak met motor voertuigen gaan bewerken ???
    Hoor ik hier een Alberto Stegeman toontje? Als je nou eens gewoon rustig vertelt wat er precies aan de hand was....? Midden in de nacht en elke dag , wat moet ik me daar precies bij voorstellen? In deze tijd van het jaar groeit het gras nauwelijks. Wat valt er dan midden in de nacht iedere dag te lopen maaien? Bij wie had je de villa gehuurd? En heb je ter plekke overlegd en naar een oplossing gezocht? Met wie was dat en wat was de reactie?

    Bij de villaverhuur in dat soort communities gaat het leven voor de mensen die daar wonen en werken gewoon door, terwijl wij vakantie vieren. Dat betekent dat ze (heel) vroeg beginnen. En het zou best kunnen dat je al vroeg het maaien van de golfbanen hoort. Maar iedere dag midden in de nacht? Zou het misschien kunnen zijn dat je hier een heel klein beetje overdrijft?

    En Gordijnen? In een villa? Die zie je maar zelden, je zult het met lamellen of luxaflex moeten doen. Vrijwel overal.



  10. Top | #10
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Villa-ervaring: Southern Dunes

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duikkie Bekijk Berichten
    als de villa geen overgordijnen heeft , is het elke nacht een alien ophaal ervaring in je slaapkamer.
    Vorig jaar had ik een slaapkamer aan de straatkant met een lantaarnpaal recht voor mijn raam. Dus ik kon 's nachts een boek lezen zonder binnen een lamp aan te moeten doen.
    Wij wonen op het platteland en als het hier donker is dan is het ook echt donker!
    Tegen de tijd dat we weer naar huis moesten was ik pas gewend aan die hoeveelheid licht zo midden in de nacht.
    Dus... nu bekijken we, voor we boeken, via www.bing.com/maps hoe een villa precies ligt en of er geen straatlamp voor de deur staat. Ook hoe het zwembad ligt, of je direct bij de buren binnen kijkt, etc.
    Bing/maps geeft een bird's eye view en je kunt alles van 4 kanten bekijken.
    Dit kan veel teleurstellingen voorkomen.

    We zijn vorig jaar wezen kijken naar SD en Calabay Park at Tower Lake. Mooie buurt maar veel te ver van alles, vonden wij.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •