Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 23

Onderwerp: Strand in de buurt van Orlando

  1. Top | #11

    Standaard Hotels aan het strand zo dicht mogelijk bij Orlando

    Hallo iedereen,

    Ik ga in de zomer van 2010 naar Florida. Wij verblijven daar ongeveer 2 weken en zouden graag 1 week willen verblijven in Orlando(pretparken e.d.) en 1 week aan het strand. Dit moet wel zo dicht mogelijk bij Orlando zijn omdat we daar vandaan terug vliegen naar NL en omdat ik 18 ben kan ik nog geen auto huren. Weet iemand leuke hotels eof dorpen/steden aan het strand zo dicht mogelijk bij Orlando? En hoe zouden we daar kunnen komen?

    Gr. Caroline

  2. Top | #12
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Hotels aan het strand zo dicht mogelijk bij Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carolinesp Bekijk Berichten
    en omdat ik 18 ben kan ik nog geen auto huren.
    Tsja, Orlando ligt nu eenmaal niet aan de kust en een Florida vakantie zonder eigen vervoer blijft behelpen. ''Dicht bij' maakt daarbij niet zoveel uit. Om met het ov te reizen moet je echt zelf tijd investeren om e.e.a. goed uit te zoeken. Het is daar niet van hop on the bus...... Een tip om je vooruit te helpen: Er rijdt (kennelijk) 22 keer per dag een shuttlebus tussen Orlando (airport !) en Daytona Beach. Je doet er ongeveer twee uur over en je mag aan boord niets eten of drinken. En ja, je moet ook nog eerst naar het vliegveld......Je kunt ook met deze bus naar Fort Myers.

    Je zou eens kunnen overwegen om toch maar in de Orlando area te blijven. De zwemparken die je daar hebt zijn voor sommigen een leuk alternatief voor het strand, anderen vinden het zelfs leuker! Overigens, ook in de Orlando area is het ov niet ideaal, maar je kunt je redden.



  3. Top | #13
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Hotels aan het strand zo dicht mogelijk bij Orlando

    Niemand die mee gaat kan auto rijden ?? Dan maak je jezelf wel heel erg afhankelijk van de shuttle busjes en het beetje OV in Orlando.

    En dan zal je ook iets moeten regelen voor het vervoer naar het strand hotel en weer terug. Ik zou zeker de tip van Teleton overwegen om dan puur Orlando te doen en een Hotel ergens in de buurt van de I-Trolley te nemen want volgens mij komt die langs de meeste attracties. En even kijken wat voor shuttle services het hotel bied voordat je reserveert.


  4. Top | #14
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Hotels aan het strand zo dicht mogelijk bij Orlando

    Heb je al een vliegticket? Denk ook eens aan een combi met Miami. Niet dichtbij, maar wel korter reizen dan met de bus van Orlando naar Daytona. Een ticket waar je mee naar Miami vliegt en via Orlando terug is natuurlijk het handigst. Voor 89 dollar incl. vlieg je in een uurtje met AA van Miami naar Orlando en vandaar, na een heerlijke vakantie terug naar huis.

    Vlieg je direct naar Orlando? Dan kies je er beter voor om een retourticket Miami te boeken. Dat kan al voor 150 dollar + 20 dollar tax.



  5. Top | #15
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Hotel aan strand vlakbij Orlando Intl Airport

    Cocoa Beach > 48 miles van MCO - klein uurtje rijden. Check de link.
    http://maps.google.com/maps?f=d&sour...6&ie=UTF8&z=10
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 16-04-10 om 23:48. Reden: aanpassing
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  6. Top | #16
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard Re: Hotel aan strand vlakbij Orlando Intl Airport

    De oostkust ligt inderdaad beter (sneller) binnen bereik dan de westkust. De tip van Sunshine State is ook goed. Dit jaar heb ik voor de zekerheid een dag extra villa bijgeboekt omdat ik op de laatste dag ook zo vroeg uit m'n hoompje moet, en watte dan, met een auto vol koffers?

    Ik weet nu dus ruim van tevoren dat ik lekker tot op het laatste moment carefree in de villa mag blijven. Het management laat soms (vaak?) toe dat je gratis nog een paar uur langer mag blijven, maar ik heb liever de zekerheid 'for a few dollars more'....
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  7. Top | #17
    Stamgast christophe's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Locatie
    Bilzen
    Berichten
    193

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    Als je vanuit Orlando een dagje strand wil doen, welke stad is dan het meest geschikt? Dacht aan Daytona of Cocoa beach, ben in beide steden nog niet geweest. Iemand ervaring?

  8. Top | #18
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    Ben in beiden geweest, erg leuk, en goed te doen, uurtje rijden ofzo. Geef zelf de voorkeur aan Daytona, maar dat is ook omdat het zo leuk is dat je met de auto het strand op kan.
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  9. Top | #19
    Florida Groupie Bosevents's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Nunspeet
    Berichten
    256

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    overigens mag dat strand opgaan niet meer altijd....
    De precise regel weet ik niet meer maar heeft te maken met het weer en evenementen etc.
    Het leven is een reis maar ik ga het liefst naar Florida.

  10. Top | #20
    Stamgast christophe's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Locatie
    Bilzen
    Berichten
    193

    Standaard Re: Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!

    Zoeken eerder een rustig proper strand, ga dus voor cocoa beach kiezen ipv daytona.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •