Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Onderwerp: Strand in de buurt van Orlando

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker metendiana's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    58

    Standaard Strand in de buurt van Orlando

    Hallo mensen,wij hebben een villa gehuurd in davenport.Maar nu willen we van uit davenport ook een strand bezoeken ,wat voor strand ligt een beetje op de route ,En is een beetje de moeite waard om te bekijken,en niet te ver weg .

    bvd diana

  2. Top | #2
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    114

    Standaard Re: Strand vanuit Davenport

    Oost en westkust zijn ongeveer even lang rijden. Wij hebben beide kanten bezocht, beiden hebben voor en nadelen.

    Clearwater beach is het mooiste strand. Golf van Mexico, niet al te hoge golven en heel fijn wit zand, bijna schelpenzand. Zeer geschikt voor (kleine) kinderen.

    Oostkant is wat "ruiger" , atlantische ocean, hogere golven, iets winderiger, qua zand meer "Zandvoort" zand. Erg leuk is het met de auto het strand op gaan by Daytona Beach, ook Cocoa Beach is mooi.

    Mijn persoonlijke voorkeur : Clearwater Beach, zie http://zecolt.blogspot.com/2008/05/d...dag-3-mei.html
    Laatst gewijzigd door rolthof; 01-06-09 om 17:05.
    Mvg,
    Roy.


  3. Top | #3
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Strand vanuit Davenport

    Bij Google maps is het zo'n 1 en 3/4 uur, wat ook ongeveer zal gelden voor Daytona en Cocao Beach.
    http://maps.google.com/maps?f=d&sour...7,3.971558&z=8
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    114

    Standaard Re: Strand vanuit Davenport

    Reken in de praktijk, inclusief parkeerplek zoeken en laatste stukje lopen naar het strand op zeker 2 uur.
    Mvg,
    Roy.


  5. Top | #5
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Re: Strand vanuit Davenport

    Clearwater is mooi. Leuke pier, mooi strand en mogelijkheden om Dolfijnencruise te maken. Het is een mooie route via Tampa te rijden. In het weekeinde is het vrij druk in Clearwater en is parkeren lastiger. Er bestaat dan vaak een mogelijkheid om bij een van de hotels (betaald) te parkeren (15 dollar voor de hele dag). Westkust kan daar zeker niet aan tippen is onze mening. Vanaf Davenport de I4 naar Tampa nemen en Clearwater aanhouden. Trek er 1,5 uur voor uit. Dat is zeker goed te doen. Veel plezier!

  6. Top | #6
    Stamgast Micktomar's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Locatie
    Almere
    Berichten
    178

    Standaard Re: Strand vanuit Davenport

    Hou er in ieder geval wel rekening mee dat je niet de hele dag kan gaan liggen "bakken" de zon is echt bloed heet, en even lekker afkoelen in de zee is er ook niet bij omdat de temp van het zeewater vrij warm is.
    Neem dus een parasol mee en een zonnebrand met hoge beschermingsfactor.
    Toen wij er in 2003 waren vond ik het er ontzettend mooi, het strand was echt spierwit en erg schoon, is de rit zeker wel waard!

    Gr Marja

  7. Top | #7
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Welk strand is dichtbij?

    Blizzard Beach is het dichtste bij denk ik. Die bevind zich in Disney.
    Voor de overige stranden wil ik je graag verwijzen naar dit topic: Stranden in Florida
    Afstanden kun je eenvoudig zelf bekijken op http://Maps.Google.nl > Routebeschrijving
    Laatst gewijzigd door Njit; 21-08-09 om 08:03.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Berichten
    77

    Standaard Strand op 3 kwartier rijden vanaf Orlando

    Ik weet dat er al diverse topics over de stranden in Florida zijn, maar helaas krijg ik er mijn antwoord niet uit :sad:.

    Er schijnt een strand op 3 kwartier rijden vanaf Orlando te zijn. Welke is dat? De stranden die ik kan vinden liggen toch allemaal rond de 5 of 6 kwartier rijden.

  9. Top | #9
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: strand op 3 kwartier rijden vanaf Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nancy1 Bekijk Berichten
    Er schijnt een strand op 3 kwartier rijden vanaf Orlando te zijn.
    Hmmm..het zal je teleurstellen maar er blijkt volgens de grote Bosatlas dus geen strand op drie kwartier rijden vanaf Orlando te liggen, hoewel het natuurlijk een kwestie is hoe je de Orlando area definieert. Wanneer je van de uiterst oostelijke kant vertrekt, zit je zo aan de atlantische kust. Volgens sommigen ligt Kennedy Space Center dan ook in de Orlando area.

    Enne.....volgens mij is dat antwoord echt al gegeven; voor het strand heb je de zee nodig en die ligt echt minstens een dik uur rijden vanuit Orlando.



  10. Top | #10
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: strand op 3 kwartier rijden vanaf Orlando

    Orlando <-> Cocoa Beach,
    ongeveer 90 minuten rijden

    Orlando <-> St. Petersburg/Clearwater,
    ongeveer 90 minuten rijden

    Orlando <-> Zandvoort,
    Té ver...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •