Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26

Onderwerp: Naar Florida met "een maatje meer"

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    75

    Standaard Naar Florida met "een maatje meer"

    Hallo,

    het duurt nog een week of 7... en dan mogen wij eindelijk ook naar Florida.
    Zucht.. Komt goed. Gewoon nog even volhouden..:roll:

    Maar natuurlijk heb ik weer een vraagje.
    Hoe is het eigenlijk met de maten van duikpakken, rollercoaster-stoelen e.d. gestelt ?
    Ik ben aan de stevige kant, voor NL begrippen... Voor Amerikaanse begrippen denk ik wat minder..:-\"
    Wij willen graag gaan zwemmen met zeekoeien (dus een duikpak aan..) en in rollercoasters, maar ga ik daar inpassen?
    Nee, ik voeg geen foto's of maten bij ( ik weeg geen 150 kilo ofzo hoor), maar volgens mij kunnen de Florida-kenners wel inschatten hoe het met de maten staat van de diverse pakken/stoelen e.d.
    Ik voel er weinig voor om er ter plekke achter te komen dat ik niet in een pak pas en dus niet kan gaan zwemmen met de manatees, of door moet lopen bij een rollercoaster en mijn man alleen moet laten gillen.

    Alvast bedankt.

  2. Top | #2

    Standaard Re: Maten

    Haha, nou ik ben ook niet een van de slankste hoor, tot nu toe pas ik overal in :mrgreen:. Die duikpakken hebben ze in allerlei maten, zat heerlijk en stoeltjes in de pretparken zijn eigenlijk ook geen probleem. Vaak is er bij de ingang van de attractie nog een "proef"stoel, kun je even testen of het past.

  3. Top | #3
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Maten

    Wat Pyca zegt. Gewoon even proefzitten. Maar de stoeltjes zijn gemaakt voor de gemiddelde Amerikaan.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #4
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: Maten

    Je zal geen problemen hebben om in de rollercoasters of andere attracties te gaan.

    Maten van (huur)kleding zoals duikpakken gaan tot ver in de x (wij hebben ooit een duikpak in 9xl gezien).....

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  5. Top | #5
    Vaste Bezoeker Bqtje's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Locatie
    Mechelen , België
    Berichten
    83

    Standaard Re: Maten

    Geen probleem . Ik woog 2 jaar terug 132kg .Ik paste overal in .
    In Kraken bv. , een attraktie in Seaworld , wou ik instappen in een gewone plaats , maar het lukte niet . Ik mocht echter in het volgende wagentje , op een speciaal breder zitje plaats nemen . Niemand die je schuin of uitlachend bekijkt .
    Veel plezier .\\/

  6. Top | #6
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: Naar Florida met "een maatje meer"

    Als je de gemiddelde Amerikaan gezien hebt die in de rollercoasters stapt dan weet ik eigenlijk al zeker dat je erin past.
    We zullen maar zo zeggen in Amerika is alles groter ;-)

  7. Top | #7
    Florida Groupie FloridaVerslaafde's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Heinenoord
    Berichten
    329

    Standaard Re: Naar Florida met "een maatje meer"

    Ook ik heb een maatje meer, misschien wel een MAAT meer, en ik ondervind ook geen problemen. Voel me vaak slank als ik daar ben, want er zijn daar zoveel mensen groter dan ik. Wat betreft de rollercoasters, er zijn inderdaad speciale 'big seats' en daar pas ik zonder problemen in. Niemand die je daar vreemd aankijkt of nawijst omdat je nu eenmaal wat groter bent.

    Ook het shoppen naar kleding vind ik altijd heerlijk, gewoon naar een rek lopen en de maat pakken die je hebt en er achter komen dat er nog veel grotere maten liggen. Sommige merken verkopen zelfs 5XL - 6 XL shirts, iets wat je hier in NL echt niet ziet.

    Zelfs de openbare toiletten hebben grotere hokjes dan hier, en "zit" je graag wat ruimer (zoals ik) dan ga je gewoon naar het hokje voor invaliden en/of rolstoel toegankelijk. Het in een gewoon toilet maar ingericht voor invaliden gebruik, gewoon toegankelijk voor iedereen en gewoon toegestaan. (dat zijn veel "gewoons" achter elkaar ;-) )

    Heel veel plezier in Florida en geniet ervan !!

    Walter

  8. Top | #8
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: Naar Florida met "een maatje meer"

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FloridaVerslaafde Bekijk Berichten
    Sommige merken verkopen zelfs 5XL - 6 XL shirts, iets wat je hier in NL echt niet ziet.
    Ff off topic: tegenwoordig zie je zeker wel kleding t/m 5xl in de "gewone" winkels (Makro en C&A).
    Bij C&A hebben ze zelfs t/m maat 9xl, er is zelfs een speciale afdeling voor.

    On-topic: In Amerika is 5 en 6 xl heel gewoon zelfs bij de Wal-Mart, groter hebben ze ook maar is wat meer zoeken.

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    75

    Standaard Re: Naar Florida met "een maatje meer"

    Allemaal bedankt !
    Vooral het feit dat je kunt 'proefzitten' of verplaatsen naar een bredere stoel klinkt goed. Gewoon het gevoel dat je niet voor l#l staat, als je er niet in past, vind ik prettig.
    Misschien dat mijn man het minder vind, als ik voor de zoveelste keer in (dezelfde) attractie wil..;-)

  10. Top | #10
    Florida Groupie Lea's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    Den bosch
    Berichten
    326

    Standaard Re: Naar Florida met "een maatje meer"

    Is erg vervelend als je eruit moet omdat je niet "past"zeg maar.

    In het Heide park afgelopen zomer al meerdere keren gezien van mensen die echt niet in de riemen paste van de "Collossus"

    Sta je ook nog eens verschut.

    Maar inderdaad fijn dat je kan proefpassen ( misschien ook nog wel iets voor mij ben al veel kilootjes kwijt maar toch)



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •