Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26

Onderwerp: Miami zonder auto

  1. Top | #1

    Standaard Miami: Auto nodig?

    20 juni komen we aan op Miami Airport en we blijven 1 week in het Golden Strand Ocean Villa Resort, 17901 Collins Avenue (nort Miami).
    Nu vroeg ik me af of je vanaf deze accomodatie een auto nodig hebt om de omgeving te leren kennen. We blijven hier 1 week en gaan vervolgens 1 week in Fort Meyers bivakeren. Ons uitgangspunt is met name shoppen, luieren en mensen loeren...celebrity´s zou ook leuk zijn!!

    Graag jullie tips...in eerste instantie wilden we een auto huren voor Miami maar omdat we volgens mij ook goed met de metro en dergelijke kunnen als we toch niet ver weg gaan dan is alleen de 2e week een auto huren nodig of toch niet......en hoe komen we vanaf het vliegveld op onze locatie....

    groetjes Marjan

  2. Top | #2
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Auto nodig??

    Als je iets anders wilt dan in je hotel zitten, JA!
    Je hotel zit op Sunny Isles Beach. Dat is North Miami. Als je iets van de bekende plekken wilt zien in Miami zoals South Beach en Coral Gables dan ontkom je niet aan een auto. En zijn ook niet echt de kosten. De goedkoopste klasse (Economy) heb je voor 130 euro per week. Aangezien ze deze (voor 99.9% zeker) nooit hebben heb je automatisch een gratis upgrade (laat je vooral niet overhalen om te betalen voor een upgrade!) naar een Compact. En dat is prima geschikt om mee te shoppen en highlights te bezoeken.

    En welke metro had je willen nemen? Die is er namelijk niet in Miami..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #3
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Auto nodig??

    Om met je laatste vraag te beginnen; met de taxi, of een hotelshuttle, of met je eigen auto, natuurlijk.
    Dat geeft ook al een indicatie wat het antwoord op je eerste vraag zal worden.

    In de US zijn afstanden dusdanig groot (zelfs straatgewijs) dat een auto nagenoeg onntbeerlijk is. Dat is althans mijn bescheiden mening.
    Over dit vraagstuk zijn er op dit forum (welkom overigens) al bladzijden volgeschreven, waar de algemene uitkomst laat zien dat 95% mijn mening deelt.

    Als je "auto"mobiel bent heb je zo veel meer vrijheid, al zal een taxi je natuurlijk ook brengen waar je wilt. Het openbaar vervoer is vaak erg summier en zeer tijdrovend, en zeker niet te vergelijken met Nederland.

    En de afstanden zijn huge, al was het maar naar een restaurant of supermarkt.
    Laat staan voor sightseeing of een shopping mall, dus gewoon doen, die auto.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #4
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Auto nodig??

    Zeker een auto huren hoor. Je gaat het je beklagen als je het niet doet . Als je wil gaan shoppen in een mall heb je hem nodig wil je buiten je hotel komen heb je hem nodig en taxis zijn als je het berekend op een week zeker even duur als een auto huren voor 1 week . En vergeet geen gps te huren want zonder is ook een stuk moeizamer

  5. Top | #5
    Florida Groupie cloggie68's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Locatie
    De Meern
    Berichten
    670

    Standaard Re: Auto nodig??

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cindy74 Bekijk Berichten
    En vergeet geen gps te huren want zonder is ook een stuk moeizamer
    Of koop ereen bij de Walmart want dat is vaak een stuk goedkoper als huren. Voor 90$$ heb je al een nieuwe TomTom!

  6. Top | #6
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Auto nodig??

    huren kost $10 per dag. Dus als je maar een weekje blijft dan ben je net iets goedkoper.
    Maar ja, je kan ook daar een TomTom aanschaffen en na je vakantie hier op het Forum aanbieden voor een leuk bedrag. Of zelf houden en er kaarten van Europa bijkopen..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  7. Top | #7
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    16

    Standaard Re: Auto nodig??

    Als ik een TomTom bij Walmart koop, hoe kom ik dan van de airport bij mijn hotel? En hoe kom ik natuurlijk bij een Walmart?

    Let wel: ik heb een heel goed richtingsgevoel. Ben in NL niet in het bezit van een TomTom.
    Laatst gewijzigd door Chablis; 10-06-09 om 22:22.

  8. Top | #8

    Standaard Re: Auto nodig??

    Wat dacht je van een routebeschrijving uitprinten met behulp van google maps?!

  9. Top | #9
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Locatie
    Rotterdam, Netherlands
    Berichten
    261

    Standaard Re: Auto nodig??

    3 jaar achter elkaar routebeschrijving uitgeprint met behulp van google maps, zijn altijd overal gekomen. Dit jaar gaat er voor het eerst een Tom-Tom mee.

  10. Top | #10
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    16

    Standaard Re: Auto nodig??

    Goed plan en ik realiseer me ineens dat ik ook GPS op mijn mobieltje heb. Gaat vast helemaal goed komen. In 1e instantie wilde ik gewoon alles met de taxi/ov doen, maar door alle adviezen op dit forum een auto te huren ben ik overstag gegaan. Voor de prijs hoef ik het zeer zeker niet te laten en het maakt me een stuk mobieler



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •