Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 8 van de 97 EersteEerste ... 6789101858 ... LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 969

Onderwerp: Vliegtickets voor 2004-2010

  1. Top | #71
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Berichten
    11

    Standaard

    he, A3, wij gaan precies hetzelfde als jullie, ben wel benieuwd hoe het zal lopen in milaan met 1 uur overstap tijd
    Vorig jaar in Madrid vertrokken we 10 minuten te laat uit Miami en was er geen trap op madrid om uit te stappen, daardoor mistte we de terugvlucht naar Schiphol en moesten 5 uur wachten, werd al met al toch een lange dag voordat we thuis waren

  2. Top | #72
    Stamgast christophe's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Locatie
    Bilzen
    Berichten
    193

    Standaard

    Ik merk ook dat alles veel duurder is geworden, gelukkig heb ik via het werk een korting van 7 procent bij jetair.
    Ga nu wel eens een prijs laten maken in een reisbureau in Nederland. (woon in Belgie)

    In nederland kan je ook rechtstreeks vliegen via martinair. dat scheelt wel wat denk ik. Is er veel minder comfort bij martinair dan bij delta of american airways?

  3. Top | #73
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Berichten
    92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door christophe
    In nederland kan je ook rechtstreeks vliegen via martinair. dat scheelt wel wat denk ik. Is er veel minder comfort bij martinair dan bij delta of american airways?
    Christophe,

    Over Martinair zijn al zoveel topics gestart en berichten geschreven.
    De een vindt M'air prima vanwege de rechtstreekse verbinding de ander kraakt af vanwege de slechte service en comfort. Geen personal entertainment en te weinig ruimte zijn de grootste klachten. Voor een indicatie kan je kijken op http://www.airlinequality.com/Forum/martinair.htm of anders hiero de zoekfunctie gebruiken.

    groet
    Trainspotters

  4. Top | #74
    Stamgast christophe's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Locatie
    Bilzen
    Berichten
    193

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Trainspotters
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door christophe
    In nederland kan je ook rechtstreeks vliegen via martinair. dat scheelt wel wat denk ik. Is er veel minder comfort bij martinair dan bij delta of american airways?
    Christophe,

    Over Martinair zijn al zoveel topics gestart en berichten geschreven.
    De een vindt M'air prima vanwege de rechtstreekse verbinding de ander kraakt af vanwege de slechte service en comfort. Geen personal entertainment en te weinig ruimte zijn de grootste klachten. Voor een indicatie kan je kijken op http://www.airlinequality.com/Forum/martinair.htm of anders hiero de zoekfunctie gebruiken.

    groet
    Trainspotters
    bedankt, heb alles eens bekeken en ga toch kiezen voor wat meer comfort denk ik, ik wil niet uitgeput aankomen in orlando. En een filmpje, wat eten, service op de vlieger vin dik best aangenaam.

  5. Top | #75
    Newbie
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Berichten
    7

    Standaard

    Voor wie dacht niet meer goedkoop te kunnen reizen, kijk op www.wrc.nl, daar bieden ze 3 weken vlucht en autohuur met British Airways aan voor 386 euro pp....

  6. Top | #76

    Standaard

    Hallo,

    Even voor wat betreft het boeken van een vlucht met tussen stop, bv als je met Ali vliegt via milaan, ik zag dat de scheduled omstap tijd 50 minuten is... dit is errug krap!!

    Ik kan echt aanbevelen om minimaal 2 uur te nemen voor het overstappen. En anders bespaar je de stress en boek een non-stop.

    Uit ervaring kan ik zeggen dat een Ali vlucht om 07:20 vanaf AMS nooit op tijd vertrekt. Reken maar zeker op 20 minuten omstappen ipv 50. Zelf kom je dan nog wel mee met de aansluit vlucht, ze organiseren dan een zgn. direct transfer, maar je koffers kun je vergeten, voor dat die uitgeladen, gesorteerd en weer ingeladen zijn ... al wel eens geprobeerd met de Italiaanse lost and found te telefoneren....??
    Verder wordt een ICA vlucht nooit delayed als er pax of bag. ontbreekt.

    Groeten,

    Leander

  7. Top | #77
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Berichten
    92

    Standaard

    Hoi Leander,

    De mensen niet angstiger maken dan ze al zijn joh. AZ heeft hier al een slechte naam. Is het niet door de nick dan is het wel door de 125 mln die KLM afhandig is gemaakt. :lol:

    Transfer tijd op Malpensa is scheduled 60 minuten, dat scheelt 20%.
    Volgens NOS teletekst en SPL vertrek info zijn sommige AZ115 vluchten vertraagd vertrokken maar nooit is sterk overtrokken. In de tijd dat ik deze vlucht controleer is de maximale SPL vertraging 20 minuten en de vertraagde MIL aankomst 5 (volgens AZ dus dat zal wel touchdown tijd zijn). En wacht een ICA nooit ook niet bij voldoende feeders? Slottijden zijn toch gering variabel en verder is het dan toch een simpele kosten/baten analyse. Tenminste zo opereert KLM.

    Overigens let wel: jouw know-how wordt door mij niet in twijfel getrokken.

    groet
    Trainspotters
    Laatst gewijzigd door Michael66; 01-04-09 om 20:28. Reden: full quote eruit

  8. Top | #78

    Standaard

    Hoi Trainspotters,

    Wil niemand bang maken hoor :wink:
    maar zelf zou ik zo'n vlucht nooit boeken, alleen al vanwege de stress bij evt. vertraging. En dan maakt het niet uit of je nu met Ali, BA of Iberia vliegt. Beter zou dan zijn, denk ik, om dan met een USA carrier te vliegen, mocht je dan te laat zijn voor je aansluit gaat er waarschijnlijk een paar uur later weer een vlucht richting FL.

    De statistieken van Ali vluchten 's morgens naar Milaan ken ik niet, maar in de zomer/vakantie periode en in de 'ochtendspits richting het zuiden' met alle low-cost vakantie maatschappijtjes, is de kans zeer groot op departure vertraging. En een half uur heb je dan zo te pakken.

    Ik ken alleen maar de Lufthansa policy natuurlijk vwb het wachten op passagiers voor een ICA vlucht. Het is natuurlijk zo dat wel even gewacht wordt op transfer passagiers, 10 a 15 minuten. Zodra die er dan zijn gaat de deur dicht, zoals ik al zei kun je dan je bagage gewoon vergeten, dat duurt minstens 45 minuten, en zeker im MXP :?
    Het ergste is dan dat je denkt, .. PFFF we hebben het gehaald en dat je vervolgens 10 uur later geen schone kleren hebt, er is echt niemand die je dat verteld....

    Slotttijden zijn idd variabel. Verkeersleiding in brussel verstrekt deze tijden aan al het verkeer in bijna heel Europa. Krijgt Ali een slot om bv. 07:20, dan MOET hij in de lucht hangen tussen 07:15 en 07:30. (altijd 5 min. voor en 10 min. na) Dit geldt ook voor ICA vluchten, en het halen van een slottijd gaat altijd boven het wachten op passagiers, omdat het missen van een slot een minimale vertraging oplevert van een uur. En dat kost pas echt geld.

    Stel je voor. Zit je lekker en optijd in je Ali vlucht naar Milaan, wordt er omgeroepen 'we wachten nog even op een passagier' en vervolgens missen ze hun slot, omdat de passagier toch niet komt opdagen en zijn/haar bagage weer uitgeladen moet worden....

    Anyway, neem lekker 2 uur de tijd, .. bakkie koffie.. geen stress
    of boek een non-stop.

    Zo, .. nu heb ik wel genoeg getypt voor deze week

    Groeten,

  9. Top | #79
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard Vliegtickets: Grote prijs verschillen !

    Hoe is het toch mogenlijk dat ik in duitsland voor de exacte zelfde vlucht veel minder betaal dan bijv. bij aireka ? Het is echt de zelfde vlucht , Zelfde dagen Etc Etc. Het scheelde 2800,00 in het totaal! Daar kun je in ons geval 3 x van naar orlando vliegen. Het was ook nog eens een overstap in Dusseldorf v.a amsterdam, Terwijl wij v.a Dusseldorf rechtreeks vliegen! Wie heeft hier een verklaring voor ? Groetjes van marisca. p.s Kan het ook zijn dat het vliegtuig waar wij in zitten al gevuld is met schiphol gasten ? Nou, dan is mij dat reisje naar dusseldorf het wel waard! BY. :shock:

  10. Top | #80
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Grote prijs verschillen !

    Als je de prijsverschillen van de verschillende maatschappijen kan verklaren, moet je meteen een boek schrijven, want er is nig steeds niemand op deze wereld die dat kan doorgronden.
    Voorbeeldjes?
    * Retour veel goedkoper dan enkele reis,
    * Vertrekken vanuit het buitenland
    * Amsterdam - Milaan - New York voor minder dan Amsterdam - Milaan
    * Brussel - Amsterdam - Brussel ---> Madrid voor minder dan gewoon Brussel ---> Madrid, waarbij je de eerste twee vluchten gewoon alleen theoretisch aflegt,
    * Je buurman in het vliegtuig die 250 euro minder heeft betaald voor exact dezelfde stoel.
    Zo ken ik er nog wel meer.
    Eric



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •