Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 32 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 315

Onderwerp: Busch Gardens Tampa

  1. Top | #1

    Standaard Busch Gardens Tampa

    Voor mijn vakantie in Florida in september ben ik er nog niet uit welke parken ik ga bezoeken. Ik heb hier al veel gelezen over de Disney en Universal parken maar nog weinig over Busch Gardens.

    De website ziet er goed uit maar ik hoor graag persoonlijke ervaringen.
    Wie van jullie is er geweest?
    Kun je het vergelijken met de Disney/Universal parken?
    Is het de moeite waard om een dagje naartoe te gaan?

    Bedankt!

  2. Top | #2
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    IJmuiden
    Berichten
    86

    Standaard

    Het is zeker de moeite waard! Erg gezellig, het park zit goed in elkaar en de attracties zijn leuk. Ook voor mensen die niet van achtbanen houden(zoals ik), hoewel er uiteraard een hoop van deze attracties zijn.
    Ik ben ook naar Universal Studios geweest, en daar kun je het niet erg mee vergelijken omdat Universal Studios is gebaseerd op films en dergelijke. Disney is..tsja, erg Disney natuurlijk. In Busch Gardens is dit beiden niet het geval. Hier wordt de nadruk op allerlei wilde dieren gelegd. Er zijn speciale dierenattracties en natuurlijk ook dierenshows. Erg leuk gedaan allemaal.

  3. Top | #3
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Busch Gardens

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart Benz
    Voor mijn vakantie in Florida in september ben ik er nog niet uit welke parken ik ga bezoeken. Ik heb hier al veel gelezen over de Disney en Universal parken maar nog weinig over Busch Gardens.

    De website ziet er goed uit maar ik hoor graag persoonlijke ervaringen.
    Wie van jullie is er geweest?
    Kun je het vergelijken met de Disney/Universal parken?
    Is het de moeite waard om een dagje naartoe te gaan?

    Bedankt!
    Busch Gardens is echt wat anders als de Disney parken.
    Toen ik er een paar jaar geleden was, was er een ijsshow a la"Holiday on Ice", verwacht je toch niet in bloedheet Florida.
    Neem de tijd voor de rit als je vanuit Orlando gaat, de tijdsduur viel ons een beetje tegen, het schoot niet echt op voor ons gevoel.
    Is de moeite van de rit uit Orlando echt waard.

    Universal hangt toch een beetje tegen MGM aan qua opzet, maar is ook best de moeite waard.

    Goede reis
    Knaapje

  4. Top | #4
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Volgende week ga ik met veel plezier weer twee keer naar Busch Gardens. De achtbanen zijn fantastisch, ben ook erg benieuwd naar de nieuwe: Sheikra. Schijnt echt helemaal fantastisch te zijn.
    De sfeer in het park wijkt erg af van de Disney's en Universal's. Niet van die harde muziek als in Universal, niet dat continue blije Disney-gedoe, gewoon leuk en veelzijdig. Echt wel een aanrader, ook als je met (kleinere) kinderen bent is er veel te zien en te doen.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    23

    Standaard

    Sheikra viel een btje tegen, had het 'was dit nou alles gevoel' vorige week. En hoewel ik achtbanen leuk vind, had ik dat na 3 parken met achtbanen dat de kick er vanaf ging. Op een gegeven moment was het 'hè, wéér een looping' 8)

    Kraken in Seaworld blijft het vetst.

  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Berichten
    102

    Standaard

    Via de website heb ik onderstaande lijstje gemaakt:
    Montu, Gwazi, Sheikra, Kumba, Rhino Rally, Tanganyika Tidal Wave, KaTonga (show)

    Deze dingen wil allemaal proberen op 1 dag te doen. Mis ik naar julie insziens nog iets? Ziet er in iedergeval allemaal wel erg leuk uit...

  7. Top | #7
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mapsit
    Via de website heb ik onderstaande lijstje gemaakt:
    Montu, Gwazi, Sheikra, Kumba, Rhino Rally, Tanganyika Tidal Wave, KaTonga (show)

    Deze dingen wil allemaal proberen op 1 dag te doen. Mis ik naar julie insziens nog iets? Ziet er in iedergeval allemaal wel erg leuk uit...
    Volgens mij heb je de leukste dingen wel genoemd.. Het is er meestal ook niet zo heeeel druk dus dat moet allemaal wel lukken op 1 dag..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #8

    Standaard

    Ik weet niet wanneer je wil gaan maar in het naseizoen(sept,okt,nov) is het echt rustig.Op de herfstvakantie na.Je kan dus alles(meerdere malen) doen.Vergeet niet Scorpion,Python,de boomstammekes en de Congo river te doen.Als het zo rustig is kan je ook rustig aan doen bij de dieren zonder er doorheen te rennen.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Berichten
    102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orangedevil
    Ik weet niet wanneer je wil gaan maar in het naseizoen(sept,okt,nov) is het echt rustig.Op de herfstvakantie na.Je kan dus alles(meerdere malen) doen.Vergeet niet Scorpion,Python,de boomstammekes en de Congo river te doen.Als het zo rustig is kan je ook rustig aan doen bij de dieren zonder er doorheen te rennen.
    Eind november zal het ergens worden. Als het inderdaad rustig is pakken we nog een aantal andere dingen erbij, maar dat moeten we ter plekke bekijken.

  10. Top | #10
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2005
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3

    Standaard

    Wij zijn eind juli geweest. Best druk in het park, maar toen in 1 dag wel alles kunnen doen. Sheikra is aardig, maar de Montu het spectaculairste.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •