Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 24

Onderwerp: [Reisverslag] Orangedevil: Miami-Orlando 2009

  1. Top | #11

    Standaard Re: Reisverslag en reisschema Orangedevil: Miami-Orlando

    Zaterdag dag 8. Boodschappen en Blizzard beach.

    Vandaag aankomen? Afvallen!!

    Om 07:20 wakker en ik probeer meteen het zwembad uit. Ik kan er via de buitenkant niet in. Dan maar via het clubhuis. In dit clubhuis bevind zich een woonkamer,keuken,fitnessroom en een gameroom. In de woonkamer zit een bewaker die mij waarschijnlijk niet verwacht had zo vroeg. Het water van het zwembad is gelukkig verwarmd wat bij Caribe Royale niet was. Het bubbelbad is wat aan de hete kant maar ik kan daar ook niet zo goed tegen.



    Tegen een uur of half 9 loop ik terug. De andere 2 zijn inmiddels ook wakker. We gaan eerst boodschappen doen want de grote koelkast moet gevuld worden. We rijden naar de Publix aan de 192 hier een mijl aan de rechterkant. Gelukkig is deze niet zo heel groot als die van vorig jaar.
    We kopen voor $100 boodschappen. Het scheelt dat we deze keer geen bbq spullen hoeven te kopen aangezien we dat dit jaar niet kunnen doen.

    Alles word netjes voor je ingepakt. Deze keer niet door een oude knar maar door een zaterdaghulpje. Blijft toch apart om zo staan toe te kijken terwijl het hier heel normaal is. Met 100 tasjes in de kofferbak breng ik de kar terug. Komt er zo'n oud vrouwke van de winkel toegesneld om mijn kar op te halen,het is niet de bedoeling dat de klanten hem zelf terugbrengen. Ok mooi. ops:

    Thuis aangekomen boodschappen opgeruimd,zwemkleren aan en karren maar naar Blizzard beach een waterpark van Disney. Gethematiseerd als een skiresort met skilift en al.



    Het is 12:30 als we er zijn en we lopen naar het kinderdeel,het is hier druk maar vinden toch een plekje in de schaduw. Is wel mooi hier,je hebt 2 kindergedeeltes. 1 Voor 0-5 en 1 van 5-12 jaar. In een zwempark maak je meestal niet veel foto's omdat je wil zwemmen en onze camera is niet waterdicht en je wil het toch niet onbeheerd achter laten. Maar toch wel een aantal gemaakt.





    Goed geregeld en Savannah gaat helemaal los op de glijbanen. Ze kan zelf van een bandenglijbaantje en ze kan er geen genoeg van krijgen.





    Na een uur eten we onze broodjes op die we bij de Publix gekocht hebben. Lekker met kip en we hebben ook Mountain dew mee. We hebbben een koeltas gevuld met ijs uit onze ijsblokjesmaker en dan het eten erin.

    Dan is het tijd om de rest van het park te verkennen. Eerst berg ik wat spullen op in een kluisje. De zon brand hier werkelijk op de grond en ik kan er eigenlijk niet staan op mijn blote voeten. Mensen met slippers zie ik gniffelen maar via een miraculeuze tapdans aktie lukt het me toch om alles erin te leggen. We maken een heel rondje in de lazy river. Een rondje duurt toch wel zeker 25 minuten. En Savannah waarschuwt ons als we weer eens nat worden door een waterval.

    We doen dan een familieraft. Savannah mag er ook in.Je gaat in een vlot met 5 personen via een heel lange glijbaan naar beneden. Dit ding gaat best wel hard maar Savannah is dapper en komt er goed doorheen.
    Femmy gaat dan met Savannah terug en ik ga voor het zwaardere werk.
    Ik kijk nog even bij Summit Plummit. De hoogste en steilste glijbaan ter wereld met zijn 65 meter. Maar ik ga hier niet in dacht het niet. Een achtbaan mag zo hoog,steil,hard gaan als ie wil. Maar in deze glijbaan stap ik niet,dan kan ik net zo goed gaan bungeejumpen en dat doe ik ook niet.



    Waar ik wel in ga is de Double Dipper. Hier race je tegen iemand in een band en je tijd word opgemeten. Je maakt letterlijk 2 steile drops voor je er bent. Wel een instinker. Sta je in de rij krijg je je band ga je de hoek moet je nog in de rij voor de glijbaan. Na een kwartier ben ik. Ik ben met een tijd van 5.48 beneden voor de insiders onder ons. Best snel want iedereen zit boven de 6 sec.



    Dan is het tijd voor de matjesglijbanen. Hier kan ik geen genoeg van krijgen. Ik doe eerst de steile versie. Je racet dan met 6 of 8 mensen naar beneden langs elkaar. Het moet een skihelling voorstellen. De bedoeling is dat je als eerste aankomt. Ik word eerste hoewel ik laat van start ging. Sommige jumpen echt de baan op. Is leuk om iedereen dan in te halen. Ook glij ik aan het eind het verst door. Krijg nog commentaar van mijn buurman:"you definily won dude''.
    :wink:



    De 2e keer gaat net zo maar nu heb ik de jumpstart ook door. Gewoon het matje vastpakken en voorover duiken. Hierna doe ik de matjesglijbaan op een normale glijbaan. Je moet hier zo veel trappen lopen dat ik vandaag in elk geval niet aankom. Er is wel een stoeltjeslift maar dat duurt te lang. :wink:



    Weer bij Femmy aangekomen gaan we in het golfslagbad,je kan hier ook op een band dobberen echt cool.



    We zijn weer moe en gaan weer naar onze plek. Ik koop als verassing een funnel cake. Gehoord dat die dingen erg lekker zijn. Ik neem er 1 met alles erop en aan maar ik vond hem tegenvallen. Het smaakt naar een platgeslagen oliebol met chocoladesaus en slagroom. Tenslotte doe ik nog een aantal keer een paar glijbanen en na een halve lazy river ben ik terug. Savannah heeft zich ook goed vermaakt.







    Het is ook 17 uur en het gaat sluiten. In het appartementencomlex relaxen we wat en willen dan gaan eten bij Chili's hier voor de deur. Hier zouden we nog heen gaan omdat ik mij in Miami niet helemaal fit voelde daar. Maar de wachttijd is 15 minuten en das ongewoon in Amerika. Dan maar naar de buren van Uno Chicago grill,ziet er goed uit. Nog nooit geweest maar erg lekker. We nemen allebei een sirloin steak en Savannah een kindermenu. Zoals je ziet is ze heel content.



    Dat bord voor haar neus is dus een kindermenu. :shock: :roll:

    We gaan ook nog even naar Old Town,het vermaakcentrum van Kissimmee. Het is zaterdagaovnd en dan is het druk en er is een autoparade. Waar ik al bang voor was geschied. Geen plek meer en je moet goed kijken waar je hem neerzet want anders slepen ze je weg. Op een groot veld toch nog een plekje gevonden. Er gaan veel mensen weg want de parade is inmiddels voorbij. We lopen eerst de kermis van Fun USA op. Leuke kermis alleen Savannah mag nergens in. Te klein voor de draaimolen zelfs. :evil: We houden het al snel voor gezien misschien volgende week nog eens heen. Terug naar het appartement.

    Vandaag in de Publix zag ik een plaatselijk biertje. Ik moet zeggen dat ik wel nieuwsgierig was naar de inhoud van dat blauwe flesje, dat er om heel eerlijk te zijn, niet eens verkeerd uit ziet. Ook straalt het flesje toch wel iets van kwaliteit uit.
    Vandaag heeft mijn drang naar het onbekende gezegevierd, en heb ik 1 flesje Oettinger Pils in mijn kar gegooid. Geloof het of niet, maar zo’n flesje kost € 0,23. Ja echt waar. Om het even in perspectief te zetten: In de kroeg betaal je meer dan het dubbele om te pissen.
    Ok, het moment was daar. Ik zat lekker onderuitgezakt K1 te kijken (niet te verwarren met K3). Inmiddels had ik al een paar flesjes Coors naar binnen gewerkt, en vond het tijd voor de eerste ontmoeting. In plaats van een ontmoeting, was er eerder sprake van een aanvaring.
    Als de hel vloeibaar was geweest en je gooit het in een glas, zou het zo smaken!!
    Bier bestaat uit 3 simpele ingrediënten: water, gerstemout en hop. Hoe ze het zo kunnen verpesten is mij een raadsel. Dit is gewoon 33cl. pure ellende in een flesje.
    Gelukkig kon ik hem snel weer wegspoelen met een vertrouwd flesje Coors, en heb ik de conclusie getrokken dat ik voor m’n geld beter een halve keer had kunnen gaan pissen in de kroeg.

    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  2. Top | #12

    Standaard Re: Reisverslag en reisschema Orangedevil: Miami-Orlando

    Zondag dag 9. Epcot.

    Characters,characters en nog eens characters.

    Om 07:45 wakker en de andere 2 om 08:15. Femmy is bezig met de was en ik ben bezig met het verslag. Ook maakt Femmy ontbijt. Lekker scrammbled eggs,toast,etc. Toch wel fijn dat je s'morgens niet de deur uit hoeft voor eten. Ik haal ook even het bevroren water uit de vriezer. Die nemen we mee naar Epcot vandaag. Die doen we lekker in een tas en kunnen we heel de dag drinken. Niet om zuinig te doen maar die flesjes water kosten in de parken $2,50. En in de supermarkt bijna niks. elke dag een paar van die flesjes 3 weken lang dat loopt toch op. Een tip is wel om ze niet in een koeltas te doen want dan zijn ze s'avonds nog niet ontdooid. Gewoon in een plastic tas is goed.



    Om 11:30 gaan we dus op weg naar Epcot. Dit park zijn we al geweest eergisteren maar dat was voornamelijk voor het vuurwerk. $12 Parkeergeld klaar gelegd. Is niet genoeg zegt die goochem in het hokje. Schijnt het omhoog gegaan te zijn naar $14. Zomaar even 15% omhoog. 5 Jaar geleden was het nog $8. Zullen de andere parken ook wel snel volgen. Het lijkt rustig in het park want er rijden nog geen trammetjes en het is al 11:30.

    We doen eerst Spaceship earth. de grote bekende golfbal. het is redelijk druk hier want iedereen die binnenkomt gaat daar meteen naar toe, net zoiets als de bob in de Efteling. Je kan Spaceship earth beter op het eind doen dan is er geen hond. Deze leuke attractie gaat over de geschiedenis. Ook leuk dat je zelf betrokken word in het verhaal. Er word een foto van je gemaakt. En op het laatst zie je een filmpje. Wel jammer dat het touchscreen niet goed werkt. Toen we onze woonplaats aan moesten wijzen kwamen we in Turkije uit. Nou ja altijd beter dan India van vorig jaar.
    Zoals je ziet is Savannah er klaar voor,der hechtingen zijn nog steeds niet opgelost en dat zou na 10 dagen gebeuren en het is al 2 weken geleden dat ze viel.





    Dan gaan we zoals beloofd naar de character spot. Ik haal eerst even 2 Fastpasses voor de attractie soarin'. Binnen 5 minuten ben ik terug. In characterspot staan diverse characters te wachten zodat je op de foto met ze kan. Na 45 minuten zijn we aan de beurt. Vorig jaar werd het 1 groot fiasco. Savannah schrok van de poppen en dat werd dus niks. In het echt zijn ze natuurlijk veel groter dan op tv. Van Mickey moet ze nog niet veel hebben hoewel we heel het jaar haar hebben voorbereid. Met Pluto gaat het al wel beter maar nog niet echt 100%.



    Bij Minnie gaat het goed,dapper stapt ze erop af en gaat ermee op de foto. Het ijs is gebroken.



    Maar oh oh daar staat een eend genaamd Donald Duck.


    Whaaaaaaaa Savannah goes bzrk!!

    Alleen wil ze niet dan maar met papa. :twisted:
    Bij Goofy ging het ook wel okee.
    We lopen weer naar een attractie. Het word journey with Figment. Dat gaat over zintuigen enzo. Savannah vind het echt leuk.





    We doen meteen Honey i shrunk the audience. Hier nog nooit gedaan wel in Parijs. Deze 3-d film is wel oud maar blijft leuk.
    We hebben honger en Savannah slaapt. Perfect moment om rustig te gaan eten. We kiezen voor het themadeel japan en eten bij een Japans eettentje. We nemen rijst met kip en sushi. Het smaakt allemaal goed.



    We nemen dan voor de eerste keer ooit de taxiboot naar de andere kant van het meer. Je loopt je eigen een breuk in dit gigantische park. Hier heb je zeker 2 dagen voor nodig en we kunnen dit jaar hier niet alles doen. Geeft niet want we hebben alles al eens gedaan in andere jaren.
    We komen langs coolzone. Hier kan je verschillende frisdranken gratis proeven over heel de wereld. Ik had een of ander rood Fanta fruitdrankje maar weet ff niet meer uit welk land.

    We gaan op weg naar soarin'. Savannah slaapt nog steeds en we gaan omstebeurt in de attractie. Savannah slaapt maar ze mag er toch nog niet in. Ondanks dat we een Fastpass hebben duurt het toch een half uur voor je terug bent. Dus wij zijn in totaal 1 uur kwijt. Soarin' is echt een unieke attractie. Je komt in een rij stoelen te zitten. je word dan omhoog getakeld en gaat een stuk naar voren richting een groot rond projectiescherm. je ziet dan geen grond of plafond meer alleen het scherm. Je maakt dan al hangglidend een reis langs de mooiste plekjes van Californie. Het lijkt zo echt met wind en geur dat het net lijkt alsof je echt vliegt. Jammer dat het effect op de achterste rij wat minder is. Je ziet dan de benen voor je en de randen van het scherm. In Los Angeles zaten we front row en dat is beter.

    Savannah word wakker en heeft dorst.


    Via Innoventions lopen we naar de uitgang. Dit is een soort Evoluon(witte wel die grote paddestoel in ons aller Eindhoven). Hier kan je allerlei nieuwe snufjes doen. Thuis gaan Femmy en Savannah even liggen en ik ga zwemmen. Man wat is het druk in het zwembad. Ik tel wel 45 mensen!!! Het is een soort kinderfeestje van een familie cubanen. Het is zondag en mensen van buiten het complex(familie) komen hier dan ook zwemmen natuurlijk. Gelukkig is het doordeweeks rustiger. Eigenlijk wel apart denk ik zo. Als je hier in Amerika een appartement koopt als Amerikaan dan heb je samen met iedereen een eigen zwembad ,gameroom fitnesscenter etc. Wij hebben thuis ook een appartement maar ik kan het me niet voorstellen dat het bij ons ook zo is. Lekker na het werk ff in het bubbelbad en daarna een potje poolen.:cry:
    Want wij als toeristen zitten hier nou wel maar het is geen vakantie resort. Hier wonen ook gewoon mensen alleen wij huren het dan van de bewoners.

    We eten vandaag lekker thuis. Femmy maakt spagetty bolognese.



    We vinden het allebei anders smaken dan thuis maar het blijft lekker.
    Na het eten rijden we via de 192 naar een internet cafe in het Howard Johnson East hotel. Dit hotel kennen we. We mailen naar huis,bekijken bankzaken en PSV heeft met 0-0 gelijk gespeeld uit tegen FC Utrecht. Niet slecht maar wel de koppositie kwijt. Naast het internetcafe zit Pirategolf op de voormalige grond van Watermania. We hadden van vorig jaar nog een free play munt maar die ligt thuis in Nederland. De spanning is om te snijden en Femmy blikt mij op het eind in met 46-51. Ik had mijn dag vandaag niet zo. Elke keer bleef de bal ergens achter liggen en ik moest beginnen dus Femmy kon leren van mijn fouten. Totaalstand is nu 1-1.

    Thuis kijken we nog wat tv en om 23:15 is het stil.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  3. Top | #13

    Standaard Re: Reisverslag en reisschema Orangedevil: Miami-Orlando

    Maandag dag 10. Relaxen+Magic Kingdom.

    Nog meer characters whaaaa.

    Savannah en ik zijn rond een uur of 8 wakker. Ik besluit om voor het ontbijt te zorgen vandaag. Ik laat de pannen,de eieren en het spek in de kast en koelkast staan en ga met Savannah op pad. Femmy zal voorlopig toch wel slapen. Lekkere verse broodjes denk ik te gaan halen. Dan moet ik bij een bakker zijn. Een normale bakker zoals in nederland kennen ze niet. Maar hier verderop zit een Perkins bakery. Dat is een restaurant met een bakkerij. Savannah en ik zijn er zo maar in de bakery hebben ze alleen maar gebak,taart en ander snoep. Geen vers belegde broodjes.

    Voor het appartement zou een Subway zitten maar nog niet gezien dan maar een andere zoeken. Vlakbij Old Town zit er een maar daar aangekomen is ie nog dicht. Ook de Quizno Subs ernaast is dicht. Dan gaan we maar naar de Publix. Ik neem een soort kiptender footlongbrood voor $8. Ik had er 2 besteld ook voor Femmy 1 maar de beste man hoorde mij niet goed en maakte er maar 1. Maar goed ook want ze gooien er een kuub sla op en dat is waar Femmy van gruwelt. sla lust ze wel maar niet op brood. Voor Femmy hebben ze niet veel en ik kom ook niet wijs uit wat ze hebben. Dan maar een vers kaal stokbrood meenemen we hebben thuis beleg zat.

    Thuis is Femmy om 10 uur wakker en blij verrast met het verse brood want die houdbare mik(brood) is ook nie alles. Ze is blij dat ik niet zo'n broodje voor haar heb gekocht. Ik vind hem overigens lekker smaken maar wel zwaar op de mag. Helaas vergeten een foto te maken. :cry: Maar een voorbeeldje van internet.



    Vandaag is het de bedoeling dat we in de ochtend gaan relaxen. In de middag gaan we naar Magic Kingdom waar we vanavond gaan eten met Winnie the Pooh en zijn maten. En natuurlijk de lichtjesparade niet vergeten.

    De ochtend gaat na het ontbijt verder in het zwembad. Dat hadden we gisteren beloofd. Er zijn meer Nederlanders deze keer en das fijner om te horen dan dat Spaans. We hebben ze daarna niet meer gezien trouwens terwijl wij toch bijna elke dag gezwommen hebben waterratten dat wij zijn. Savannah heeft vandaag leren springen en leren duiken in het water. 2 jaar he!!! :shock: Ok het duiken is gewoon voorover het water in vallen maar dat ze dat al durft.





    Om 12 uur hebben we het gehad in de pool maar het is nog wel te vroeg om naar Magic Kingdom te gaan want we moeten nog heel de avond. We komen op het voor Femmy grandioze idee om vantevoren even Florida mall aan te doen. 1 Van de grootste winkelcentra van Florida.
    Ik zet de auto neer bij de M&m's store zodat we wat foto's kunnen maken. Normaal gesproken parkeren we de auto aan de andere kant .





    We kijken wat rond in de winkel maar we kopen niks. We zijn vlakbij de Macy's en daar wil femmy rondkijken. Dan gaan Savannah en ik naar het speelhoekje die we nog kennen van vorig jaar.



    Femmy koopt wat kleren voor de newbornbaby van ons. Alles schijnt sale te zijn. Ok mooi. Maar ze zoekt een of andere zalf maar die kan ze niet vinden. Op weg naar de auto koop ik een lekkere rode fruit punch. Savannah wil ook al vind ik dat geen goed idee. Stel dat ze morst. Maar het drinken gaat goed. Maar dan......
    Femmy pakt het flesje van haar aan en wil die aan mij geven. En dan gebeurd er iets. Keuze 1: Femmy geeft hem verkeerd aan en glipt uit haar handen of keuze 2: Ik neem hem verkeerd aan en glipt uit mijn handen. Resultaat het flesje word leeggegoten over Savannah's mooie witte kleren zie foto met M&M.

    Wat er dan gebeurd kent iedereen van menig tv-serie. Gestechel over wiens schuld het is in een drukke mall. We vallen toch al op met ons Nederlands en een kind zo rood als een aardbei. Nou ja gebeurd is gebeurd niks aan te doen. Als we bij de auto aankomen zien we dat ze zo toch echt niet over straat kan.

    We hebben geen reserve kleren mee dus Femmy neemt een sprintje naar de Macy's. Nog mooie kleren ook en dat voor $10. Tijd voor Disney.
    Om 15 uur zijn we in het Magic Kingdom en precies op tijd voor de parade. We bekijken hem op het eindpunt. Wel irritant, Savannah had mooi zicht tot zo'n prinsessenkind ervoor ging staan,zie 3e foto van de parade. Vorig jaar sliep Savannah maar nu heeft ze veel oogcontact met de mensen op de wagens.







    Na de parade gaan we even in het baby care center de luier vervangen. Echt fijn hier heb je alles wat je nodig hebt wanneer je met een kleine bent. Ik maak van de gelegenheid gebruik om een Fastpass te halen voor Big Thunder Mountain en splash mountain. Mag Femmy niet in dus ik kan voor allebei 1 halen. Het duurt wel lang voordat ik terug ben. Wat is het hier druk zeg,voetje voor voetje pffff.

    Ok wat gaan we nu doen. Savannah moet eigenlijk nog wat slapen maar dan kan ze nergens in. We gaan gewoon iets met haar doen. En als ze moe word zien we wel als we het zien en dan kunnen we altijd nog kijken.
    Is dit goed Nederlands?? We lopen naar Pirates of the Caribean. Daar kunnen we meteen instappen. Savannah vind het niet eng. Onze kinderwagen vinden we terug na lang zoeken want die hadden ze verplaatst. Bij Alladin zijn we ook meteen aan de beurt. Femmy word natgesprietst door een kameel die water spuugt haha. Oh ja kunnen jullie meteen Savannah's nieuwe kleertjes zien. :wink:





    Bij Jungle cruise is het 30 minuten wachttijd dus die laten we zitten. We spelen wat met de radarboten en het begint ligt te regenen. Na het korte buitje zit ik te twijfelen. Om 18 uur hebben we character diner in het Crystal Palace. Maar ik mag mijn 2 Fastpasses gebruiken tussen 17:15 en 18:15.
    Allebei de attracties haal ik niet want ik moet er nog heen en je bent niet meteen aan de beurt. En eentje word misschien krap. Ach ik laat ze allebei zitten dan heb ik ook geen zorgen haha. Om 17:30 komen we bij Crystal Palace aan. Veel te vroeg maar misschien kunnen we eerder denken we. Het is heel druk en maar goed dat we in Nederland al gereserveerd hebben. We zijn uiteindelijk om 18:15 aan de beurt.





    Het eten is niet echt aan de lekkere kant. Ik kan er kort over zijn het is bunt. Het is weer vooral veel Amerikaans eten en vette troep met vetranden,gravy,aardappelpuree,etc. Maar de poppen zijn het belangrijkst.



    Eerst komt Eeyore de ezel langs en Savannah is bang en moet er niks van hebben.



    Ook bij Tygertje is het niet veel.



    Bij Winnie the pooh gaat het beter. En ze gaat zelfs lief op de foto met knorretje.



    Als we klaar zijn met eten en willen gaan rent ze de eetzaal door op zoek naar characters. Ze knuffelt ze en aait ze alle remmen gaan los.



    Om 20 uur is de lichtjesparade en die bekijken we bij het treinstation. Femmy maakt foto's en ik film. Ik hop van de ene plek naar de andere. Ik film wat vanaf de grond,wat vanaf de trap en wat van boven op het treinstation. Ik koop een lichtring voor Savannah en ze vind de parade geweldig. We hebben mazzel want de parade begint omgekeerd. Tenminste in vergelijking met de middagparade. Dus we hoeven niet zo lang te wachten.









    Om 21 uur is het vuurwerk van Wishes. We vinden het te laat voor Savannah en nemen de monorail terug. Bij het ticketcenter aangekomen hebben we bij het bootstation wel een mooi uitzicht op het vuurwerk. Maar het is pas half 9 en dan moeten we nog een half uur wachten. We besluiten om naar huis te gaan we hebben het vorig jaar toch al eens gezien. Om 21 uur zijn we thuis, we zitten echt lekker dichtbij. Om 22:30 zijn we bekaf en gaan we slapen.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  4. Top | #14

    Standaard Re: Reisverslag en reisschema Orangedevil: Miami-Orlando

    Dinsdag dag 11. Big Bounce Speelpaleis+relaxen.

    Teleurstelling voor Savannah maar komt later goed.

    Om 08:15 alledrie wakker. Weer lekker thuis ontbeten.



    Vandaag gaan we naar Big Bounce speelpaleis in Clermont. Daar kan Savannah vanalles doen met springkussens enzo. We rijden via de 192 naar de 27. Hier hebben we vorig jaar vaak gereden omdat we ook langs de villawijk kwamen waar we zaten. De omgeving veranderd in heuvelachtig gebied en het is toch verder als we dachten. Ik wist het adres niet maar had via Google Earth een beetje gezien hoe we moesten rijden en ja hoor gevonden. Het ziet er wel donker uit. En helaas,gesloten. In het naseizoen alleen geopend in het weekend en op vrijdag. Of ik heb op internet niet goed gekeken of het stond er verkeerd op. Helaas later deze vakantie geen tiid meer hiervoor dus dat word volgende keer. Wat gaan we dan doen? We hebben niet echt zin in een park. Het is vandaag ook voor het eerst echt heet(Miami niet meegeteld).

    Zwemkleren hebben we niet mee. We kiezen ervoor om naar Downtown Disney te gaan om wat rond te kijken en misschien naar Disneyquest.
    Daar aangekomen is het nog warmer. Het heeft geregend en ipv dat het dan koeler word word het warmer omdat door de regen de vloer afkoelt.
    We komen langs de lego winkel en Savannah vind het allemaal interresant.



    Ik wilde graag naar het nieuwe T-Rex cafe om te eten. Dit restaurant is gethematiseerd met dino's.



    Na een kwartier wachten worden we naar onze plaats gebracht. Je kijkt je ogen uit niet normaal. Om de zoveel minuten is er nog een meteorietinslag met geluiden enzo. Echt perfect hier, er is veel herrie zodat als Savannah herrie maakt het niet opvalt en Savannah kan goed rondkijken hier.







    Wel blij dat we niet in de Ice age grot zitten, daar word je gek van het licht.
    Ik neem een double cheeseburger en Femmy flatbread. Savannah een schaal met corndogs.





    Na dit lekkere eten gaan we verder Downtown Disney in. Maar door de aanhoudende hitte hebben we niet echt veel zin meer om verder te winkelen of naar Disneyquest te gaan. Ik kijk nog wel even naar de luchtballon waar je in kan maar helaas gesloten omdat er 1 zuchtje wind is. Later deze week nog maar eens proberen. Femmy koopt nog een fotoboekje en ik een chocolade Belgische milkshake bij Haagen dasz.
    De prijs zal ik niet noemen want die is weer schandalig duur. Als ie nou nog lekker was maar pure chocolade vind ik niet om weg te krijgen dus een vuilnisbak krijgt 3/4 van mijn beker.
    :?

    Ik bied aan om de auto te gaan halen en Femmy neemt het aanbod aan. Met behulp van mijn afstandsbediening laat ik de auto toeteren zodat ik hem snel gevonden heb. In de auto is het kokend heet,stuur, alles. Ik laat de airco vol loeien. Met de deuren eerst open natuurlijk zodat de warme lucht eruit word geblazen. Tip van Femmy. En daarna alle deuren potdicht.

    Ze staan niet op de afgesproken plek dus ik moet wat rondjes rijden want je mag hier niet stilstaan. Uiteindeljik zijn ze er en kunnen we op weg. We stoppen even bij de Publix voor wat boodschappen. Vijf flessen fris voor maar $5. Inlaaien die hap. Bij Disney heb je daar nog niet eens een milkshake voor.:roll:

    Na thuiskomst zijn Savannah en ik alvast naar het zwembad gegaan en Femmy ging even liggen en kwam later. Het was weer goed toeven en heerlijk verkoelend. Het is ook bijna 40 graden vandaag.





    S'avonds eten we thuis. Femmy heeft biefstuk met aardappels gemaakt. Helaas geen groente omdat ik bij de Publix ipv een krop sla een krop kool heb ingeladen. Op het nieuws zien we dan dat het abnormaal heet is voor Oktober en dat er records gebroken worden. En s'nachts is het sinds 1986 niet meer zo warm. Hebben wij dat weer. Gaan we speciaal in Oktober omdat het dan minder warm is dan September. Terwijl het vorig jaar in September zelfs af en toe fris was s'avonds en in het zwembad. In ieder geval houd de hitte tot aan het eind van de vakantie aan en daarna komt er een koufront.
    Lekker s'avonds donuts en ijs gehaald bij Krispy kreme en CVS hier voor de deur. Rest van de avond wat rongezapt.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  5. Top | #15

    Standaard Re: Reisverslag en reisschema Orangedevil: Miami-Orlando

    Woensdag dag 12. Universal Studio's.

    Doet ie het of doet ie het niet?

    De wekker ingesteld op 07:30. Das uniek,de wekker was al bijna in slaap gevallen. Maar helaas ging ie niet af en werden we pas om 08:30 wakker.

    We willen vandaag vroeg in Universal zijn. Er is daar een nieuwe achtbaan genaam Rockit. Deze achtbaan is populair omdat ie nieuw is bovendien is ie niet altijd open vanwege dat alles nog niet 100% werkt. Het is een gok. Als ie meteen om 9 uur open is zijn we op tijd maar het kan ook best zijn dat ie pas om 11 uur open gaat. Femmy vind het jammer voor mij dat we nu wat later zijn maar voor het zelfde geld gaat de achtbaan pas later open. En op zich is er niks aan de hand want we mogen 2 dagen hoppen tussen Universal en Islands of Adventure dus ik kan er op de tweede dag ook nog in.



    De navigatie stuurt ons ipv naar de parkeergarage naar de leverancier ingang en de make up etc. We zullen wel het verkeerde ingetypt hebben je moet goed kijken of je wel precies de goede aanklikt. 12$ Parkeergeld dus nog niet omhoog maar ik wed dat het over een paar dagen als we naar Islands of Adventure gaan omhoog is gegaan.
    We moeten de Rechterparkeergarage in. Dat is na al die jaren voor het eerst. De linker zal toch niet vol zitten? Maar nee die is zelfs leeg.

    We zitten op E.T. en via de rolband gaan we naar het uitgaanscentrum Citywalk toen. Tenminste Femmy via de rolband want ik mag met kinderwagen er niet op. Op het centrale plein nemen we de splitsing naar rechts naar het Universal park.



    Van daar zie je de mooie Rockit al opdoemen maar hij draait nog niet. Het is inmiddels al 11 uur dus ik had gelijk. Na het kopen van de kaartjes lopen we naar de Nickelodeon attractie. Ik kan me herinneren dat dit niet zo veel aan is maar voor Savannah wel. Maar ze mag er alleen in als ze onder begeleiding in een karretje plaats neemt die niet beweegt. Ja laat dan maar dan is het leuke er van af.

    Dan gaan we maar in Shrek 4-D. Na 15 minuten in de nu al snikhete wachtrij zijn we lekker in de airco binnen. De show is redelijk leuk maar niet zo goed als andere 3/4-D shows. Savannah vond hem ook wel eng.
    Als we buiten komen zie ik dat we bij de ingang zijn van Rockit. Even polshoogte nemen hoe lang het nog gaat duren. Ze zijn wel bezig met vanalles en er staat al een medewerker bij de poort. Andere kapers op de kust schurken al naar de rij toe. Ik wil ook wel vooraan staan maar ik moet nodig naar nummer 11(het toilet) :wink:





    Als ik terug kom zwaait Femmy dat ik door moet lopen en ik zie overal mensen rennen. Wat is er aan de hand oorlog? Is er een wervelwind uit twister? Zijn er aliens uit Men in Black ontsnapt? Of kreeg de Mummy het op zijn heupen? Nee Rockit is open en iedereen wil er in. Ik sluit meteen aan in de rij en er staat nog geen 30 man voor mij. Frontrow is wat langer maar dat hoeft voor mij niet dat duurt altijd zo lang. Er zijn mensen die zeggen dat ie tegenvalt maar ik zal het snel genoeg merken want ik mag instappen. Je gaat vrijwel meteen in een hoek van 90 graden recht omhoog en je word echt in je stoel gedrukt. Een paar tellen later ben je boven en word je voorover omlaag gekiepert. Je komt dan meteen in een soort omgekeerde looping. In plaats van dat je op het hoogste punt op zijn kop hangt sta je gewoon boven op de rails.



    Het verdere verloop is ook heel goed en ik vind deze baan echt fantastisch. Niet zo intens als andere banen zoals Manta maar echt een topper. Waarom staat zo'n ding nou niet in Kaatsheuvel he.



    Je mocht achtergrond muziek instellen en ik koos voor MC Hammer. Ook kan je een filmpje van jezelf kopen want je word tijdens de rit gefilmd. Schijnbaar is deze baan s'avonds mooi verlicht.
    Ik ga nog een keer want het is nog niet druk. Wel drukker als net maar de single riders line is ook open gegaan en ik ben zo aan de beurt.
    Hij is weer fantastish maar ik laat het hierbij want de rij is inmiddels al 3 kwartier. We gaan weer wat doen wat we met zijn drieeen kunnen doen.
    De Animal actor show begint om 12:30 dus we zijn mooi op tijd. Hier laat men zien hoe je dieren traint voor in de film. Ook zien we het hondje uit Men in Black.





    We gaan in E.T waar Savannah gelukkig net in mag. Dit is een soort droomvlucht attractie maar dan over E.T.

    We gaan dan wat eten want het is al ver over het middaguur en het ontbijt is er bij ingeschoten door de haast vanmorgen. Femmy neemt hier pas haar eerste burger van de vakantie. Proficiat!!





    Na het eten lopen we naar de Kid's zone.



    Hier is vanalles te doen voor kinderen met gijbanen en water. We hebben het hier goed naar onze zin. Savannah en water is een goede combi want de temperaturen lopen op. In 2000 heb ik trouwens nog mijn kop onder een fontein gehouden staat nog op film.8) Foto's zeggen weer genoeg.











    Dan zijn we aangekomen bij The Simpsons. Dit is een nieuwe attractie in het voormalige gebouw van Bumpy uuhh Back to the future. Tenminste nieuw voor mij want we waren in dit park voor het laatst in 2005(LA niet meegeteld). Ik ben snel aan de beurt en wat is dit een coole attractie zeg. In het begin lijkt het net of je in een echte achtbaan zit. Moeilijk te omschrijven je moet hem gewoon doen.



    In men in Black mag Femmy wel in maar ze past want ze word ff niet goed van de hitte en blijft in de schaduw wachten. Ik doe hem wel via de single riders line en ben snel aan de beurt. In deze attractie moet je aliens neerschieten vanuit een karretje. Ik had 27.000 ptn.

    We gaan dan met zijn drieen in Jaws. Ik heb deze voor het laatst in 2000 gedaan. En Femmy nog nooit want in 2005 was ie dicht. Ik weet precies waar we moeten zitten aan de linkerkant in het midden voor het beste resultaat. Ik heb de film van 2000 zo vaak gezien ik kan deze ride wel dromen. Ik playback mee met de medewerker want de tekst is hetzelfde. Iedereen kijkt naar rechts maar jongens toch links is het te doen. En iedereen trapt erin en ik ben denk ik de enige met een goede foto.





    Je komt de haai een aantal keer tegen en tenslotte bijt ie in een electriciteitskabel net zoals in 1 van de films. De attractie is oud maar leuk. Savannah was helemaal niet bang.





    We drinken nog wat en dan ga ik tenslotte in The Mummy. Dit is ook een topper. Een achtbaan/darkride ineen. Weer via de single rij snel aan de beurt. Ik twijfel voor een 2e keer maar ga toch terug naar Femmy.
    De overige attracties laten we zitten het is ook al bijna 18 uur en dan sluit het park. Nog wat foto's van het rustige park, wat een verademing met Disney.





    Moe komen we thuis. Savannah en ik gaan dan weer meteen zwemmen en Femmy rust weer wat. Zo doen we het eigenlijk elke dag. En Savannah is helemaal verslaafd aan zwemmen. Ik mocht kiezen wat we gingen eten en ik wilde nog een keer naar Outback Steakhouse. We rijden weer richting de Premium outlets waar ie zit. Maar het is ontiegelijk druk en 45 minuten wachttijd. Vorige keer was er niks te doen maar ja het is wel later nu. We konden het ook afhalen en dan buiten op een bankje opeten. Nee bedankt. Ik kies dan voor Buffalo Wild wings in Lake Buena vista.



    Ik bestel spare ribs en wings en Femmy alleen spare ribs. Letterlijk alleen ribs want de serveerster dacht dat Femmy alleen ribs wou en geen friet enzo. Later komen ze de rest brengen en ze berekenen alleen de ribs dus das wel gunstig. Het eten ging wel. Ik had ribs met terriyaki saus. Dat vond ik niet zo'n goede combi maar eigen schuld.



    Op de terugweg nog even 2 Snickerijsjes gehaald bij de CVS en om 23:30 slapen.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  6. Top | #16

    Standaard Re: Reisverslag en reisschema Orangedevil: Miami-Orlando

    Donderdag dag 13. Animal Kingdom.

    Heet,heet en nog eens heet!

    We waren rond een uur of 8 wakker. Ik ben een keer blijven liggen tot 08:45 en Femmy en Savannah gingen er al wel uit. Na snel wat toast in het appartement op weg naar Animal Kingdom van Disney. We staan geparkeerd op Unicorn. Dan met het trammetje naar de ingang.



    Na de veiligheidscheck en de controle op naar de safari,daar is het vaak druk en s'morgens zijn de dieren het actiefst. 10 Minuten wachten maar dus we zijn snel aan de beurt. Het is Savannah's eerste keer want vorig jaar sliep ze.



    Het is weer een mooie lange rit en het lijkt net of je in Afrika bent.







    Gisteren hebben we een telefoonkaart van $10 gekocht en vandaag een paar keer naar huis proberen te bellen maar er was niemand thuis. Wel balen want ze schrijven wel elke keer $1,25 af. Zo was dus onze kaart op zonder iemand gesproken te hebben. Om 11:45 is de Nemo show. Ik heb hier niet zo'n zin in dus Savannah en Femmy gaan met zijn tweeen. Ondertussen heb ik 2 Fastpasses gehaald voor Expeditie Everest en ben ik in Prime-evil Whirl(achtbaan) geweest. Om 12:30 zijn de 2 terug en ze vonden de show mooi.



    Het is weer tijd voor eten en we gaan eten in Restaurosaurus met je raad het al hamburgers!
    Het was inmiddels 13:15 en mijn fastpasses waren geldig. In Azie aangekomen ging Femmy schuilen voor de zon en ik ging dus in Expeditie Everest.







    Met de Fastpas ben ik meteen aan de beurt. De rit is weer goed zoals gewoonlijk en een mooi thema. De rij is inmiddels 40 minuten maar ik heb nog een gouden 2e fastpas. Weer snel aan de beurt en ik mag zelfs frontrow zitten. Das echt een mooie plek zeg. Door de hitte zijn we al wel gaar ondanks dat er hier nog veel meer te doen is. Maar voor we gaan willen we wel naar de Lion King show want die hebben we nog nooit gezien.





    Het is een spectaculaire show die je eigenlijk niet mag missen als je hier bent. Een soort cirque de soleil is het. Savannah kijkt ademloos toe.





    We zien dan na de show Mickey en Minnie staan en bij Minnie staan niet veel mensen. Dapper gaat ze ermee op de foto.



    Bij mickey is het al drukker maar we zijn hier nu toch. Na toch wel een hele tijd in de warmte onder de bomen te hebben gewacht zijn we eindelijk aan de beurt tenminste dat denken we. Ja zegt een vrouw die erbij hoort Mickey gaat weg maar komt om half 4 terug. Als jullie niet willen wachten kunnen jullie gaan anders moet je in de rij blijven. 15:30 Pas terug en het is nu nog niet eens 15:10. We vragen vriendelijk of we toch nog even mogen maar nee geen denken aan. Wij boos en anderen ook want dat er van pak verwisseld moet worden okee maar nu sluiten ze het gewoon.
    En als ze nou een beetje klantvriendelijk waren geweest dan hadden ze ruim van te voren de rij moeten sluiten zodat iedereen die nog in de rij stond nog aan de beurt kwam. Maar nee ze laten iedereen aansluiten en 20/25 minuten wachten en dan gewoon zeggen ja we stoppen ermee kom later maar terug. Femmy was echt boos en heeft die vrouw ff gezegd hoe ze het anders hadden moeten doen. Maar die vrouw antwoord alleen maar dat Femmy boos is omdat het warm is. Begint er uit de rij ook nog iemand te foeteren tegen Femmy. Maar we zijn de verstandigste en gaan gewoon. Ook het merendeel van de rij druipt later teleurgesteld af trouwens.

    Dit voorval heb ik trouwens ook al 2 keer meegemaakt afgelopen jaren. Ze hebben/hadden van die Mac frietkraampjes in de Disneyparken. Ik heb daar al 2 keer in de rij gestaan en dat ze dan plotseling de luiken dichtgooien,zo van we gaan sluiten. Niet eerst iedereen in de rij helpen nee we kwakken het kraampje gewoon dicht. Waarom kan dat niet net als bij ons in de supermarkt dat als een kassa sluit toch nog iedereen in de rij netjes geholpen word. Normaal is Disney wel tegen het perfecte aan maar met dit soort dingen slaan ze de plank mis.

    Met de auto gaan we naar huis en ik koop een nieuwe belkaart. Ja ze zijn thuis het is al wel 22 uur in Nederland maar ok. Na het bellen gaan Savannah en ik weer zwemmen en Femmy gaat rusten. Femmy komt later ook en ik probeer de sauna even uit maar ik krijg hem niet aan de gang. Femmy kookt weer. Weer aardappels vlees groente en zo'n vaatwasser is echt fijn. Jammer dat we er thuis geen plek voor hebben.
    Ik ga dan nog donuts halen bij Krispy kreme en ijs en bier bij CVS. Rest van de avond voor de tv gehangen tot 23:30. Toen viel bij ons de luiken dicht.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  7. Top | #17

    Standaard Re: Reisverslag en reisschema Orangedevil: Miami-Orlando

    Vrijdag dag 14. Animal Kingdom en Typhoon Lagoon.

    Nog maar een keer proberen..........


    Weer om een uur of 8 wakker. We ontbijten weer een keer buiten de deur. Ditmaal weer bij IHOP. Ik had pannekoeken met aardbei en banaan en femmy weer 1 met nutella. De bedoeling is eigenlijk om naar Typhoon Lagoon te gaan maar het einde van gisteren zit ons niet lekker want Savannah wilde toch wel graag op de foto met Mickey. We besluiten dan om eerst naar Animal Kingdom te gaan en daarna te gaan zwemmen in Typhoon Lagoon.

    In Animal Kingdom aangekomen lopen we meteen naar de characters toe. Na 20 minuten zijn we aan de beurt. Deze keer ging Mickey even wat ''kaas eten'' maar vrijwel meteen kwam een andere Mickey terug. Dat is dus al beter dan gisteren. :wink: Savannah rent naar Mickey en vliegt in zijn armen.



    Zo gaat het even later ook bij Minnie.







    Tevreden lopen we terug maar dan zien we opeens Stampertje en zijn vrouw? staan. Natuurlijk wil Savannah daar ook mee op de foto.
    Echt lief ze knuffelt ze allebei en gaat daarna staan voor de foto.







    Knabbel en Babbel staan er ook en hier gebeurd hetzelfde. Alleen wil ze Knabbel(of babbel?) niet meer loslaten haha.







    Donald en Goofy laten we zitten want het word al wat later en ze heeft het niet zo op de 2 haha. We wilden ook nog de 2 dierenroutes doen maar het is wel heet hier en we willen eigenlijk wel naar Typhoon Lagoon.

    We rijden door naar Typhoon Lagoon,het 2e waterpark van Disney. Dit park is gethematiseerd alsof het een tropisch eiland is. Het is al best druk want 3/4 van de parkeerplaats is al gevuld. Ik probeer toch dichtbij te parkeren want er gaat natuurlijk altijd iemand weg. Ik vind helaas niets. Ik rij dan per ongeluk een stukje tegen de richting in en zet Femmy en Savannah bij de ingang af. Ik ben dan bijna aan het einde van de weg als er dan plotseling een rode auto de hoek om komt. Hij ziet mij aankomen en toch rijd ie de straat in en gaat ie expres voor mij staan. Hij gebaard dat ik de straat niet in mocht gaan en dat ik het maar op moet lossen. Flink scheldend natuurlijk, volgens mij een Engelsman ofzo. Hij heeft wel gelijk maar op dit moment is het het makkelijkste dat hij 10 meter achteruit gaat ,mij erdoor laat en dan kan hij ook weer door.

    Maar nee hij blijft koppig. Maar ik ga dus echt niet heel dat stuk achteruit terug dus ik zet de auto zo neer dat ie er net langs kan. We kijken elkaar vuil aan en rijden weg op zoek naar een plekje. Plotseling zit ie achter mij en beseft hij dat ik het eerstvolgende plekje neem natuurlijk en ja hoor op rij 3 een prachtig plekje bij de ingang. Femmy heeft van dit alles niks meegekregen en heeft Savannah haar zwempak al aangetrokken.

    Vlug naar binnen want het is al 13 uur en het park sluit om 17 uur. We hebben echt fijne toegangskaartjes. We mogen 10x naar een Disneypark en 10x naar een extra iets zoals de zwemparken,sportcomplex,Disneyquest etc. Dit alles voor maar iets meer dan 200 Euro. Dus zo duur is de entree niet.
    Gelukkig nog 2 stoelen gevonden bij het kindergedeelte. Savannah ging fijn spelen en daarna heb ik wat spullen in een kluisje gelegd.









    Net toen we in het grote golfslagbad wilden moest iedereen eruit wat een paniek. Er schijnt iets zuiver gemaakt te moeten worden. Na een minuut of 20 was het licht weer groen en iedereen sprint het lege zwembad in. Die grote golven zijn echt niet normaal zo hoog.:twisted:





    Na 1,5 rondje in de Lazy River ga ik 2 keer in de watercoaster Crush&Gusher. Dit blijft toch ook wel cool he.







    Toen zijn we tot het einde bij het kindergedeelte gebleven. Savannah kon geen genoeg krijgen van de bandenglijbaan. Er was trouwens ook nog wat commotie. Er was een man die met zijn dochter van de kinderglijbaan af wou. Maar er mogen geen volwassenen af. Hij werd herhaaldelijk gewaarschuwd maar hij bleef telkens zeggen dat de baas maar geroepen moest worden. Uiteindelijk kwam er een hogere en toen weer een hogere en toen weer een hogere totdat ie door de bewaking het park uit werd gezet.

    In de auto viel Savannah in slaap. Wel zielig om haar zo weer wakker te maken dus Femmy kwam met een goed voorstel. Ze stelde voor dat ik in Downtown Disney met de luchtballon omhoog ging en dan zou Femmy beneden in de auto wachten. Wel een goed idee ik wilde er toch nog in en we hebben hem de hele dag zien doen. Na $16 dollar betaald te hebben ben ik zo aan de beurt. Je mocht er met 9 maximaal in. De vlucht duurt ongeveer 10 minuten en je bent 4 minuten op het hoogste punt op 60 meter.





    Je hebt een mooi uitzicht op Downtown Disney. Je kan ook ver kijken en ik zie de wolkenkrabbers van Orlando in de verte. Helaas is het zo dat de zon nu best laag staat waardoor je minder ziet.





    Op de volgende foto zie Caribe Royale waar we eerder zaten,nu in het appartement zitten we overigens maar een paar mijl verder dus ook dichtbij.



    Toen hadden we echt honger en Savannah was inmiddels wakker.
    We gaan voor de 2e keer eten bij Landry's seafood. Was vorige keer goed bevallen en Savannah kan hier fijn spelen. We gaan lekker buiten zitten en Savannah speelt er op los. Ik neem weer de seafood spaghetty en Femmy St.Jacobsschelpen.



    Een perfecte plek hier en lekker eten. Dus het restaurant heet Landry's seafood in Lake Buena Vista onthoud die naam!! Oh ja hij ligt naast Lonestar Steakhouse en Golden Corral. En ook naast het Bassie en adriaan hotel Sunspree resort
    :wink:



    Femmy en Savannah gaan dan vroeg slapen ik ga lekker honkbal kijken. De play offs zijn al aan de gang. Ny Yankees wonnen in een spannende wedstrijd van de Twins. met 4-3. Na de wedstrijd begint de volgende en dat is L.A Angels tegen de Red Sox. Want in LA is het natuurlijk veel vroeger dan hier in het oosten. Deze wedstrijd kijk ik niet af want dat word wel 2 uur s'nachts. Dus ik heb een uurtje gekeken en ben gaan slapen om 23:30.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  8. Top | #18

    Standaard Re: Reisverslag en reisschema Orangedevil: Miami-Orlando

    Zaterdag dag 15. Ontbijt met Mickey en Magic Kingdom.

    PGA Tour continues.....

    Voor de verandering weer eens de wekker gezet. Om 07:45 ging ie af en om 08:15 eruit. We moeten om 09:20 in het compemanryofzoiets resort zijn voor ontbijt bij Chef Mickey. Het duurt toch wel een tijdje voor je er bent ook al zit ons appartement dichtbij. Eerst parkeren dan met de tram en dan met de monorail. Die gaat natuurlijk de verkeerde kant op zodat we een heel rondje maken langs diverse hotels voor we er zijn. Om 09:15 zijn we er dus mooi op tijd. Dit is wel een apart hotel, er rijd een monorail doorheen. We konden ook meteen aanschuiven.



    Het ontbijt buffet was heel goed. Ze hadden zelfs zalm en vers fruit. Zeker een aanrader. Als eerste kwam Donald. Daar moet Savannah normaal niet veel van hebben maar ze is niet meer bang voor geen een pop.





    Pluto komt ook nog even langs.





    Daarna Goofy.



    En tenslotte Mickey en Minnie.







    Na het ontbijt even naar huis gebeld en daarna met de monorail naar magic Kingdom. Dat is het volgende station al. Al de 3e keer dat we in dit park komen deze vakantie. Zo kan je elke keer een beetje doen.

    We laten de kinderwagen achter en nemen de parktrein naar Frontierland. Je voelt de hitte alweer opkomen. We nemen dan het vlot naar Tom Sawyer eiland. Op dit eiland zijn we nog nooit geweest. Erg veel is er ook niet te doen eerlijk gezegd. Een paar huisjes en grotten.



    Je kan er wel een mooie foto maken van Big thunder mountain die overigens net even kapot was.



    Weer terug op het vasteland ijs gegeten die al heel erg snel smolt.
    Het word wat donker en volgens mij gaat het zo regenen.



    En ja hoor het regent inmiddels,niet veel maar wel van die grote druppels. Dit betekend dat het straks niet meer uit te houden is.
    En ja hoor in de wachtrij van Haunted mansion(attractie die we doen) druppelt het zweet van je rug en gezicht af. Veel mensen knijpen het af in de rij. The Haunted mansion is weer een leuk spookhuis die niet al te eng is voor de kleintjes. We willen eigenlijk naar Toontown en dan met de trein terug naar de ingang van het park maar het is weer zo druk met mensen op de voetpaden dat we dat laten zitten. Toontown is namelijk aan de andere kant van het park. We veranderen dan het plan en willen in Its a small world want die hadden we nog niet gedaan. Maar hier staat 30 minuten wachttijd en daar hebben we geen zin in.

    Dan maar wat drinken. Bij een kraampje kopen we wat water en cola maar dit is denk ik de vieste cola die ik ooit gedronken heb. Die vieze kraanchloorwaterijsblokjes verpesten de hele smaak dus hop de vuilnisbak in. Weer $2,75 die we nooit meer terug zien. :wink:
    Nog een fotolijstje gekocht in een winkeltje op de Main street. Wel grappig trouwens. Vanaf de straat lijken het allemaal leuke kleine winkeltjes maar elk winkeltje staat in verbinding met de winkel ernaast dus eigenlijk is het 1 grote winkel. Savannah speelt dan nog wat met een hoepel.



    Dan worden we aangesproken voor een enquette over eten in het park en dat hadden we net nodig. Natuurlijk geklaagd over de ijsblokjes en ze zou het meenemen naar de volgende boardmeeting. Tevreden gaan we naar de auto. Na thuiskomst natuurlijk weer het vaste ritueel wat betreft rusten en zwemmen.

    Wat eten we vandaag? Hier tegenover zit een Longhorn,daar hebben ze vast wel veel vlees want ik kan wel een paard op sinds we middageten over hebben geslagen. Voorgerecht heerlijke chips met dipsaus. Ik vind het net zo lekker als de Bloomin' onion bij Outback. Verder had ik spareribs zoals je ziet en wat Femmy had weet ik niet meer.



    Na dit volgestouw moet het er natuurlijk weer afgesport worden. We gaan voor de 3e golfronde weer naar Pirates golf in Kissimmee. We hebben nog een free play muntje omdat ik vorige keer een hole in one maakt bij een free game hole. Het golven gaat weer op het scherpst van de snede. Ik wil mijn kampioensbelt van vorig jaar niet verliezen en aanhoren dat ik verloren heb. De stand is 1-1 in deze serie. Tot de 16e hole staat het gelijk maar dan maakt Femmy een fout en ik loop 2 ptn uit.
    Bij hole 17 precies hetzelfde want ze voelt de druk en ik sta 4 ptn voor met nog 1 hole te gaan, dit kan niet meer mis. Ik heb virtueel gewonnen.
    In hole 18 loopt ze 1 ptn in maar ik win dus met 3 ptn verschil. Later deze vakantie heeft ze nog een kans om 2-2 te maken want we spreken af dat we op de laatste dag nog een potje doen.



    We krijgen weer een free play munt. Ja zo hou je je klanten wel maar wel voordelig voor ons. Zo'n muntje is toch 10 dollar waard.
    Daarna weer lekker honkbal kijken met popcorn uit de magnetron en daarna slapen. Van sport(kijken) word je moe. :wink:
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  9. Top | #19

    Standaard Re: Reisverslag en reisschema Orangedevil: Miami-Orlando

    Zondag dag 16. Shoppen!

    Dit is niet nat maar zeiknat!

    Vandaag kunnen we uitslapen. Nou ja Savannah sliep bij ons dus om 08:15 klaar wakker.



    Vandaag gaan we gewoon wat rondrijden en shoppen. Na het ontbijt thuis op naar Ross dress for less. Schijnbaar een erg goedkope winkel. De dichtsbijzijnde ingetypt op de navigatie en we zijn er zo. De winkel staat in het oosten van Kissimmee. Hier zit ook nog een mall bij en een speelpaleis maar die zijn nog niet open,pas om 12 uur. Komt omdat het zondag is. Het is nu 11 uur en Ross opent wel om 11 uur. Er staat al flink wat volk te wachten voor de opening.

    Een grote winkel en best goedkoop allemaal,en ze hebben ook gewoon merken. We kopen wat zwangerschapskleren en 2 spijkerbroeken voor mij. Savannah mag ook een kado uitzoeken. Kiest ze een nep fototoestelletje,blijkt het een echte te zijn.
    :wink: Hier gaan we de volgende keer weer heen.

    Dan rijden we naar de i-drive. Ongeloofelijk maar de 1e keer deze vakantie dat we hier pas komen. Voor de onbekenden onder ons,de i-drive is een drukke straat waar vanalles te doen is en veel hotels zijn.
    Net zoiets als de Las vegas blv in Las vegas maar dan zonder casino's.
    Maar ja in Kissimmee en Lake buena vista heb je eigenlijk ook alles wat je nodig hebt. Waarom zijn we dan toch op de i-drive? Omdat hier Sports Dominator zit. Een ontiegelijk grote sportwinkel. Ik koop een shirt van de Orlando Magic en een honkbalshirt van de Chicago White sox. Foto komt later in het verslag. Bijna alles ii afgeprijsd met 20%.

    Een paar dagen geleden vroeg ik aan Femmy waar ze nog eens wilde eten. Ze wil graag weer eens eten bij Mimi's cafe omdat we daar in LA ook ooit gegeten hebben. De dichtsbijzijnde zit bij de Mall of Milennia. Na het eten besluiten we om de Mall at Millennia en Festival bay mall over te slaan. Hier zijn we nog nooit geweest maar we willen eigenlijk naar Premium Outlet. Daar zijn we wel al ooit geweest maar deze vakantie nog niet. Op de weg daarnaartoe komen we langs The holy Land. Het religieuze pretpark. Natuurlijk gesloten het is zondag he. Niet dat we erheen wilde gaan hoor.

    Bij Premium Outlet gratis parkeren in de garage en winkelen maar.



    Op de volgende foto lijkt het rustig maar dat is het niet. Het is zondag en veel mensen zijn vrij. Weer irritant die verkopers in het midden van het pad die je alles proberen aan te smeren.



    Is wel leuk zo'n digitaal touchscreen plattegrond.



    Bij de Nike factory store staan veel kraampjes buiten want het is sale. We kopen een t-shirt voor mij en voor allebei 6 paar sokken. Het personeel staat wat raar omhoog te kijken. Ze hebben het over regen en het naar binnenhalen van de kraampjes. Maar de lucht is blauw maar ze zullen er wel kijk op hebben. Vlakbij de parkeergarage was een leuk speeltuintje voor Savannah. Zij fijn spelen en wij wat drinken onder een parasol.



    En wat blijkt? De verkopers hadden gelijk. Een grote donkere wolk ala Independence day trekt over en er breekt een ware wolkbreuk uit. Geen paniek we staan veilig onder ons parasolleke.





    Dat zal wel geen zwemmen worden straks hoewel ik dat wel vaker heb gezegd hier in Florida en dat het dalijk weer prachtig weer is. Dan worden we toch nat onder onze parasol en we kiezen eieren voor ons geld en we sprinten naar een overkapping. Van daaruit kunnen we droog de lift en de parkeergarage bereiken.



    En ja hoor het klaart op en we kunnen weer gaan zwemmen! Maar eerst even mijn buit laten zien. Voot het luttele bedrag van 94 Euro heb ik deze spullen gekocht wetende dat een honkbalshirt meestal duurder is als een gewoon shirt.







    Vanavond gaan we weer op de Japanse tour. Eigenlijk is Rangetsu op de i-drive onze favoriet. Maar die is best wel sjiek en heel lekker. Maar we durven het niet aan omdat Savannah het ooit op haar heupen kan krijgen. De vorige keer hebben we er ook geen kinderen gezien. Het is de beste Japanner waar we ooit geweest zijn en hij staat in de top 10 van Amerika. Toevallig zijn we er terecht gekomen 2 jaar geleden omdat Kobe 30 minuten wachten was.

    Maar we kiezen dus een andere. Tussen Seaworld en de Premium outlets hebben we een volgens mij nieuwe gezien laatst. Het heet Benihana en zit in een mooi groot nieuw pand. Benihana zijn we al ooit geweest op Key West. Savannah slaapt dus ik ben de kinderwagen gaan halen zodat ze verder kan tukken. Daarom vergat ik wel mijn camera in de wachtruimte maar gelukkig kwam iemand hem brengen. Pfoe. :roll:

    De kok die we krijgen is niet heel goed. hij laat dingen vallen en zijn trucjes lukken niet. Ook is de rijst wat aangebrand. Hij was teveel bezig met entertainen. Maar desalnietteplus toch heel lekker.







    Ah Savannah word wakker. Ze barst van de honger en dorst en eet al mijn garnalen op,ook St.Jakobsschelpen van Femmy lust ze graag.



    Na het eten halen we nog wat boodschappen bij de CVS. Het einde van de honkbalavond haal ik niet want er waren weer 2 wedstrijden op.
    :wink:
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  10. Top | #20

    Standaard Re: Reisverslag en reisschema Orangedevil: Miami-Orlando

    Maandag dag 17. Islands of Adventure.

    Draken,dino's en Spiderman!

    Vandaag naar het 2e park van Universal. Islands of Adventure is aan de beurt. Na een klein onbijtje thuis op weg. En ja hoor de voorspelde verhoging van het parkeergeld is een feit. Net als bij Disney 14 dollar.



    In Citywalk houden we nu links aan en zijn zo binnen met onze kaartjes.



    Via de mooie mainstreet komen we op een splitsing uit.



    Femmy gaat met Savannah alvast naar Seuss landing het kinderdeel en ik ga naar The Hulk. Dit is toch wel 1 van mijn favoriet. Je word zo fijn afgeschoten en je komt dan meteen in een zero roll en dan in een cobra roll.



    Binnen 5 minuten mag ik instappen. Het is weer een feest alleen in de kurketrekker krijg ik weer een tik op mijn oor wat eigenlijk altijd is bij The Hulk.





    Ik lijk eigenlijk ook wel een beetje op de Hulk. Nie zo sterk wel zo luluk(lelijk voor de niet Brabanders :wink: ).
    Ik besluit dan voor nu om niet in Spiderman te gaan ook al is de wachtrij maar 10 minuten. We komen hier straks nog en ik wil naar het kindergedeelte nu.

    Ze hebben het er ook goed naar de zin. Ze hebben nog geen attractie gedaan maar alleen maar gespeeld in de speeltuin met water. Ok mooi.







    Normaal gesproken loop je hier zo voorbij maar met kinderen niet. Bij Disney hebben ze wat meer kinderattracties dan bij Universal maar bij Universal heb je dan wel weer leuke speelplaatsjes. Savannah mag alleen bij het water spelen met een zwemluier maar daar zijn ze mooi laat mee want we wilden toch gaan. Cat in the hat is aan de beurt. Een onbekend maar hier populair tekenfilm figuur. De darkride is leuk met veel draaien, Femmy kreeg nog op de kop omdat ze foto's zat te maken.





    Na deze ride gaanFemmy en Savannah in de mallemolen. Brabants voor...ach dat snappen jullie wel. :wink:





    We gaan ook in het rondvaarttreintje. Deze attractie is sinds de opening van dit park 10 jaar geleden lang dicht gebleven maar sinds een paar jaar is ie open. Een aantal foto's vanuit het treintje.







    We reden met het treintje ook door een restaurant. Hier gaan we ook eten. Ik neem spaghetty en Femmy pizza.



    We lopen dan het Lost Continent in. Voorlopig heet het zo. In de lente van 2010 moet hier het nieuwe Harry Potterdeel komen. Niet zo'n fan van maar ben wel benieuwd,het ziet er allemaal wel gelikt uit zover je het kan zien. Savannah slaapt alweer en Femmy gaat daarom in Poseidon.



    Na deze attractie lopen we door naar Dueling Dragons maar dan slaat de schrik om mijn hart. 60 Minuten wachttijd!! Hoe is dit mogelijk in dit rustirge park. Ik heb hier nooit langer dan 5 minuten hoeven wachten. En het is ook nog eens een dubbele achtbaan wat dus dubbel zoveel capaciteit heeft. De achtbaan gaat over een tijdje wel dicht vanwege Harry Potter misschien dat daarom iedereen hem wil doen. Femmy vraagt nog aan een medewerker of het echt 60 minuten is en het is echt zo. Er is geen single line maar misschien kon ik het bij de express rij vragen.

    Ik loop naar de wachtrij,maar echt zien hoe lang ie is kan ik niet zien want de wachtrij is in een kasteel. Ik besluit om om te draaien want ik laat Femmy en Savannah niet 60 minuten in de zon staan. Misschien kom ik later vandaag nog wel terug. Dit is toch wel een fikse tegenvaller. Dueling dragons staat zeer hoog om mijn ranglijst. Het is een dubbele inverted achtbaan met je voeten los dus en je komt elkaar een aantal keer tegen.





    Zou het bij Jurassic Park wel rustig zijn? Ja hoor maar 5 minuten wachttijd,Universal zo ken ik je weer!
    Femmy neemt plaats bij de drop en ik ga erin. Wat is dit toch een gave rit. Eerst vaar je langs een aantal dino's dan is er paniek en raak je uit koers en dan kletter je een eind omlaag.















    Niet zo heel nat geworden maar dat komt zo wel. De insiders weten wel wat ik bedoel. :wink:
    We lopen het vrolijke Toon Lagoon in. Hier staan de 2 natste attracties ter wereld. Ze staan niet voor niets bij elkaar dan kan je in 1 tempo door anders heb je 2 keer een nat pak. Ik ga eerst in de boomstammekes. dit is weer een unieke en mooi gethematiseerde attractie. Je komt ook een aantal keer op een rails wat heel onverwacht is. De laatste drop is echt steil. Je klapt eerst omlaag door een huisje. Dan kom je op een rails en ga je onder het water door om dan te eindigen in een grote splashbak. Op het einde word je nog nat gespoten door mensen met veel kwartjes.



    Meteen door dus naar Popeye,de piranha van het park. Dit is echt een attracte niet normaal als je de kabbelende beekjes in Europa gewend bent. Hier word je gegarandeerd zeiknat. Hier is het onmogelijk om er droog uit te komen. De ene waterval na de andere. In 2002 was ik bijna mijn bril verloren,die dreef zo naar een putje maar ik was op tijd. Je kan bijna niet omschrijven hoe spectaculair dit is. Ik ga mooi nog een 2e keer natter dan nat bestaat niet. Daarna natuurlijk met kwartjes iedereen proberen nat te spuiten. Dat gaat redelijk goed met 3 kastjes tegelijk haha.





    Je kan hier ook mooie foto's maken.





    We komen dan in het laatste land uit en dat is Marvel superhero island. De rechten van Marvel heeft Disney gekocht ik ben benieuwd hoe het met dit park moet dan. Hier staat Spiderman. 1 Van de mooiste darkrides ter wereld. Je zit in een karretje met een 3d-bril op. Moeilijk uit te leggen weer.



    Als Savannah zelfs met een X-men op de foto gaat is ze helemaal nergens meer bang voor.



    Moe verlaten we dan het park. We stappen in de parkeergarage op de verkeerde verdieping uit. We laten onze auto toeteren en we horen hem maar kunnen hem niet vinden. Blijkt ie een verdieping hoger te staan. :?

    Thuis hebben we zin in sushi. De navigatie zoekt een goede uit. Het word Seito sushi in het dorpje Celebration hier verderop. Volgens mij is dit wel een goede heb ik ooit gelezen. We laten weer vanalles inpakken.



    Rond een uur of 10 liggen we alledrie te slapen.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •