Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 24 van de 24

Onderwerp: [Reisverslag] Orangedevil: Miami-Orlando 2009

  1. Top | #21

    Standaard Re: Reisverslag en reisschema Orangedevil: Miami-Orlando

    Dinsdag dag 18. Hollywood studio's en Typhoon lagoon.

    Toy story mania met de nadruk op mania?!

    Laatste keer naar een pretpark vandaag en dus ook laatste keer Disney. Het is ook de laatste dag dat we onze Disneypasjes kunnen gebruiken.
    We hebben al tegen Savannah gezegd dat het de laatste keer is. Ja is goed zei ze dus dat al wel goed komen. Om 07:30 ging de wekker. Vandaag weer eens vroeg eruit. Dat hebben we te danken aan de nieuwe attractie Toy Story Mania. Daar is het altijd zo druk dat de wachtrij altijd een uur is en de fastpasses zijn daar altijd snel op.

    Voordat we naar Hollywood Studio's gaan eerst even broodjes halen bij de Publix voor vanmiddag. Het is zo vroeg dat er op het parkeerterrein van de Studio's bijna geen personeel loopt die je wegwijs maakt. Er staan wel borden maar wel verwarrend en ik rijd zo naar de uitgang. Dacht het niet dus rijd ik spook terug. We staan redelijk vooraan geparkeerd maar nemen toch het trammetje naar de ingang.

    Precies om 9 uur zijn we binnen en dus mooi op tijd denken we. Maar veel meer mensen hadden hetzelfde plan en de mainstreet staat afgeladen vol. Er kan geen kip meer bij. Ik offer mij op om mij naar voren te wurmen zodat ik snel bij Toy Story ben. Als ik halverwege ben mag iedereen doorlopen. Het is flink ellebogenwerk en na een aantal keer bijna struikelen over een kinderwagen zit ik op koers. Hey das gunstig bij de grote hoed(centrale plein) buigt de helft al naar rechts richting Tower of terror. De rest sprint natuurlijk naar Toy Story. Hoor ik plotseling:''Hey Dennis ook hier?''

    Wat zullen we nou beleven,Femmy en Savannah lopen voor mij. Ongeschonden en wel lachen ze mij toe. Zijn ze door de winkeltjes de mainstreet doorgelopen. Want daar was helemaal niemand. Goede tip dus voor de thuisblijvers. Maar ok ik zet weer aan en ben denk ik 10 sec. voor Femmy bij de attractie. Ok mooi. :roll:

    Ik sluit dan aan in de rij voor de fastpass automaten. Ja echt waar een rij voor de fastpass automaten. Na een minuut of 10 aan de beurt en dan rollen er 2 fastpass tickets uit. Op de foto sta ik rechts met gestreept shirt(rood/wit).





    De normale rij is inmiddels 40 minuten. Wij mogen tussen 10:45 en 11:45 terugkomen om voor te dringen. Tijd zat dus voor iets anders want het is nu pas 09:20. We lopen naar Playhouse Disney,deze show begint om 09:40. Dit kent Savannah natuurlijk van tv en ze word helemaal wild tijdens de show.









    Na de show bellen we even naar huis. Oh ja eergisteren hebben we nog uggs voor mijn moeder gekocht in de Premium outlet. Meteen ff doorgegeven. Dan willen we in de kleine zeemeermin,ook een soort show.
    Maar hier doen ze het weer net als bij de foto met Mickey en de frietkraampjes. Sta je in de rij en dan doen ze de deuren open. Als dan de capaciteit bereikt is knallen ze de deuren dicht en word er gezegd dat je maar naar de volgende show moet over een uur. Er zijn al mensen die hier een half uur hebben staan wachten en dan mag je nog niet naar binnen. Ze moeten gewoon aan het begin van de rij mensen tellen en dan is het vol is vol en sluiten die rij. Maar ze moeten niet mensen aan laten sluiten en dan voor piet snot laten wachten.

    We mogen overigens bijna in Toy Story dus na wat drinken en een Deense koek gaan we naar binnen. We zijn snel aan de beurt. Ik moet wel in een apart karretje gaan zitten maar dat maakt niet uit.



    In deze attractie zit je in een karretje met een 3D-bril op. Je moet dan doelen proberen te raken met behulp van je lasergun. Een hele aparte attractie maar wel leuk. Aan het eind had ik 53.000 ptn,niet slecht denk ik zo voor een eerste keer. Maar de vrouw langs mij had 94.000 ptn. Die zal wel denken wat een groentje. En ook Femmy had 92.000 ptn.
    Het maandrecord staat op 356.000 ptn.

    De wachtrij was inmiddels een uur en met de fastpass kan je terug komen tusen 17 en 18 uur. De Fastpasses zijn dus zo op en het is pas 11 uur. We willen niet meer zoveel doen want het word weer warm en we willen op tijd gaan zwemmen in Typhoon Lagoon. Maar niet voordat we Savannah hebben laten spelen in het Honey i shrunk the kids movie set. Hier is alles groter van insecten tot grassprieten. Ik klim ook met Savannah mee in een spinnenweb naar boven en dat is erg vermoeiend met de hitte.



    Richting de uitgang komen we nog door een paar leuke straatjes.







    Savannah krijgt dan nog een tijdelijke Mickey tatoo maar helaas was die s'avonds alweer weg. Om 13 uur zijn we in Typhoon Lagoon. We staan pole possition geparkeerd. Rij 1 is alleen voor invaliden op 3 plekken na en wij hebben 1 van die 3! Vanmiddag geen foto's gemaakt en niet gefilmd maar gewoon alleen zwemmen!

    Als we in het park zijn loopt Savannah 5 meter voor ons. Wat weer meteen tot vragen leid bij overige bezoekers bij wie ze hoort. Das al de zoveelste keer deze vakantie. Nee hier hebben ze liever dat het kind naast je loopt en het liefst nog met een halsband wat we al enkele malen hebben gezien. We nemen weer plek bij het kinderdeel ene ten daar ons brood op va de Publix. Savannah is dan niet meer te houden en gaat spelen. Daarna naar het grote bad. Ik neem Savannah op mijn schouders maar we worden dan teruggeroepen door een badmeesteres. OFF THE SHOULDERS PLEASE,OFF THE SHOULDERS PLEASE,PLEASE OFF THE SHOULDERS,THANK YOU!!
    Dat doen we dus maar met een rode toot(hoofd:wink: ).

    We gaan ook even kijken bij de gewone glijbanen. Savannah mag er niet vanaf samen emt ons maar wel apart. Maar boven aangekomen ziet het er wel heel wild uit en we laten Savannah hier niet alleen af gaan. Femmy gaat met Savannah terug en ik neem de glijbaan. We nemen dan de lazy river een half rondje. Ik val uit mijn band en kom in aaraking met de grond wat zeer doet. Ook Femmy heeft zich bezeerd aan de grond in het grote bad. Is geen fijne vloer,je schuurt alles open :cry:
    Savannah speelt nog wat en ik ga 2 keer van de bandenglijbaan. In het grote bad zijn een paar mensen aan het surfen. Niet met een plank maar gewoon met hun handen. Van de boeien tot aan het begin ,echt mooi om te zien.

    Om de dag dag af te sluiten gaan we weer eens naar de Denny's. De laatste keer dat we hier komen waarschijnlijk. Dus ik neem een lekkere grote Double cheeseburger en Femmy een Westernburger geloof ik.



    En als toetje voor de 1e keer een bananasplit en Femmy Pecanpie. Savannah slaapt al de hele tijd dus we nemen eten voor haar mee. Het is voor toch gratis want het is dinsdag en dan eten kinderen gratis. Thuis duik ik nog even het zwembad in voordat het donker word en daarna slapen. Morgen laatste volle dag. :cry: :roll:
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  2. Top | #22

    Standaard Re: Reisverslag en reisschema Orangedevil: Miami-Orlando

    Woensdag dag 19. Laatste dag.

    Het einde komt in zicht.

    Lekker uitslapen tot de wekker(lees Savannah) gaat. De laatste dag want morgen vliegen we naar huis. We zij nu 3 weken hier geweest en dat is precies genoeg. We zijn ook wel eens 2 weken of 10 dagen geweest maar das eigenlijk te kort want dan wil je nog vanalles doen enzo maar dit is precies goed. Die 3 weken leken trouwens wel een half jaar. Zoveel dingen gedaan dat het begin zo ver weg lijkt.

    Vandaag dus geen parken meer maar een beetje opruimen en de koffer inpakken enzo. Rond een uur of 11 zijn we klaar. De magen beginnen te rommelen. Nadat we wat huisvuil in de container hebben gegooid en hebben getankt en gepind rijden we naar de Mac hier een stuk verderop. Hier hebben ze een speelhalletje waar Savannah kan spelen. We zijn er nou al zo vaak langsgekomen. Het word ook de 1e keer Mac trouwens.





    Ik neem een double quarterpoundermenu en Femmy en Savannah ook het nodige voedsel maar ik heb daar verder geen notities van gemaakt. ops: Hier zit wel automatisch kaas op de quarterpounder maar meestal moet je dat bijbestellen in Amerika. Op mijn cola beker kan ik een krasspelletje van monopoly doen. Je kunt punten krassen of meteen een prijs uit het assortiment. Hey het is mijn lucky day een gratis Flurry win ik!
    Trots ga ik er een halen. Doe maar M&M's zeg ik. Je kon maar kiezen uit M&M's en Oreo trouwens. De flurry is 1 grote teleurstelling. Het is gewoon een beker softijs met wat M&M's er los boven op. Niks geen mix. En de M&M's zijn niet eens M&M's maar soort Smarties.



    Rest van de middag uitrusten bij het zwembad. Ook weer tegen Savannah gezegd dat het de laatste keer is. Om 16:15 houden we het voor gezien. De bedoeling voor de laatste avond is om te eten bij Ponderosa en dan nog een potje te golven. Misschien kan Femmy de stand nog gelijk trekken naar 2-2 maar ik denk het niet......... :wink:

    Ik kom met het grandioze idee om nog een keer naar Outback te gaan. Nog maar 1 keer geweest want wat de 2e keer had moeten worden ging niet door vanwege te lange wachtttijd. We nemen deze keer de vestiging in Oost Kissimmee. Hopelijk niet zo druk omdat je daar een beetje aan het eind van het toeristengebied zit.



    Savannah slaapt weer en we kunnen dus weer lekker rustig eten want ze ligt in de kinderwagen. Femmy neemt deze keer de Sirloin Terriyaki van 9 oz. en ik de gewone sirloin van 9 oz.



    Het eten van Savannah laten we inpakken hoewel ze vlak voor het einde nog wakker werd en dus nog mee kon eten. Femmy neemt nog een toetje maar ik pas deze keer. Met een volle buik dalijk sporten gaat niet he.



    We komen op de weg terug een Pirate's golf vestiging tegen. Kunnen we mooi hier golven ipv aan de andere kant van Kissimmee. Ook hier is ons free play muntje geldig. De baan valt wal tegen. Het is op sommige plekken ook veel te donker. Nee de andere baan was leuker. Het is weer spannend en win op de laatste hole met 1 ptn verschil. TOTAALSTAND 3-1.
    :twisted:



    We krijgen weer een freeplay muntje. Ik heb er in Nederland ook nog 1 liggen dus de volgende keer 1x gratis golven!!
    Na het golven bij CVS nog wat dingetjes gehaald en daarna slapen voor de laatste nacht. Niet een heel bijzondere dag gehad maar wel lekker rustig aan gedaan.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  3. Top | #23

    Standaard Re: Reisverslag en reisschema Orangedevil: Miami-Orlando

    Donderdag dag 20. Naar huis.

    Of toch niet?

    Om 08:30 de wekker gezet. Nog wat laatste dingen opruimen enzo en om 10:10 sluiten we de deur en laten we het sleuteltje achter in het kluisje voor de deur. Van de terugreis hebben we maar weinig foto's gemaakt dus het is vooral tekst. Na nog wat vuilnis gedropt te hebben rijden we richting Golden Corral om te ontbijten. Hier zijn we nog nooit geweest. Voor een dollar of 8 kan je onbeperkt buffeten. Er zijn veel dingen die ik niet lus of niet hoef zo vroeg maar er zijn ook lekkere dingen. Je kan je eigen omelet laten maken bv. Om 11 uur sluit het ontbijtbuffet maar we waren ruim op tijd. Maar er zijn ook mensen die om 10:50 binnenkomen. Die stonden wel raar te kijken toen alles klokslag 11 uur opgeruimd werd. Ik vind dat je of die mensen moet laten eten ook al is het 11 uur of je laat op tijd geen mensen meer binnen zodat iedereen voor 11 uur klaar is.


    Plankgas naar het vliegveld. We weten dat we toll moeten betalen dus we houden altijd losgeld over. Alleen we vergeten elke keer dat het 3 keer is en in totaal $3. We zijn er zo en vinden de Alamo garage snel. Het afgeven van de auto gaat zoals gewoonlijk snel en we zijn op tijd op het vliegveld. We vliegen om 14:30 dus tijd zat. Bij de balie aangekomen zijn we aan het begin van een horrorterugreis. Tenminste het was voor ons de ergste reis ooit. Ga rustig achterover zitten en geniet mee.

    Terug naar de balie. Via de computer inchecken gaat niet dus we moeten bij een medewerkster het doen. Koffers op de weegschaal en wegen maar. Savannah haar koffer weegt maar 19 kg en je mag er 22 kg in hebben zitten. Die van Femmy is ook goed maar die van mij is 2 kg te zwaar. Is dat erg? Vroeger niet want we hebben wel vaker iets te zwaar maar nooit iets aan de hand. Maar nu moesten we even $150(75 per kg) afdokken. Tenzij dat we wat over konden laden naar de andere koffers. Savannah haar koffer was niet heel zwaar maar hij is wel klein en al vol. Dan maar wat bij Femmy erbij. Maar nu is die van haar weer te zwaar. En zo zitten we midden op de grond op het vliegveld in onze koffers te puzzelen. Uiteindelijk klopt het en zijn allebei onze koffers precies 22 kg.
    Geen boete dus!

    Door de bewaking gaat goed en met het trammetje zijn we zo in de goede terminal. Ik zeg nog tegen Femmy. Zo het meeste werk zit erop nu hoeven we alleen nog maar in het vliegtuig te stappen, in Atlanta ff overstappen en klaar en we zijn in Amsterdam. Jaja......

    We drinken dan nog wat en kopen wat kwatta(chocolade) voor het thuisfront. Ook nog even wat cheeseburgers gehaald bij de Mac. Ruim op tijd lopen we naar de gate. We gaan bij de verkeerde zitten maar al snel hebben we het in de gaten en we verplaatsen ons dus. Op het bord staat Atlanta 14:30 en daaracher 15:30P. Ik vertrouw het niet helemaal en ik stuur Femmy even naar de balie. En ja hoor problemen.

    Het is slecht weer in Atlanta en er kan daar niet geland worden dus we vertrekken 1 uur later. Op zich niet zo'n probleem want het is 1 uur vliegen en landen dan om 16:30 en om 17:30 vertrekt de aansluiting. Moet te doen zijn omdat we alleen maar van het ene vliegtuig naar het andere hoeven te lopen. Geen koffers overladen,geen douane niks. Om 15:30 mogen we dan ook netjes instappen en we hebben goede hoop. De stewardess zegt dat de deuren gesloten zijn en over 5 minuten gaan we,Mooi!!!

    Maar dan spreekt de gezagvoerder. Het is nog steeds noodweer in Atlanta en de vlucht word weer met 1 uur uitgesteld. Nu halen we het dus nooit tenzij dat onze overstap ook vertraging heeft. We moeten in het vliegtuig blijven en de deuren blijven dicht. Het word warm in de plane en als tip word gezegd om de luikjes van de ramen dicht te doen want dan kan er geen warme zon binnenkomen. :evil:

    Om 16:30 eindelijk in de lucht. Na een klein uurtje zijn we er om half 6. We krijgen te horen dat alle binnenlandse vluchten vertraging hebben maar dat ze proberen om de verre vluchten op tijd te laten gaan. Vriendelijk maar wij hebben liever dat onze vlucht vertraging heeft. Die hoop word door 2 dingen de grond ingedrukt.
    Punt 1: Als wij kunnen landen is dus het noodweer over en kunnen er ook vluchten opstijgen en aangezien verre vluchten eerst gaan.......
    Punt 2: We zien op het vliegveld wel 20 vliegtuigen in een file staan klaar om op te stijgen, voornamelijk Delta. Daar staat de onze zeker weten tussen.

    Er word vriendelijk gevraagd dat mensen met Atlanta als eindbestemming even willen blijven zitten en de rest voor te laten. Nou schijnbaar heeft iedereen een overstap want niemand blijft zitten. We zien meerdere Nederlanders bij ons in het toestel die ook met dezelfde overstap mee moeten. Het wachten op de kinderwagen duurt tergendlang en eindelijk kunnen we weg.

    Op de borden zie ik meteen Departed staan wat vertrokken betekend. Tegen beter weten in toch maar zo snel als het kan naar de gate toe. Want als ie weg is worden we natuurlijk opgevangen door wat grondpersoneel. Natuurlijk moet je met de metro helemaal naar de andere kant toe. We zitten op A en moeten naar E. Iedereen heeft nog hoop maar ik weet wel beter. We komen bij onze gate aan en..............

    Helemaal niets. Het lijkt net een slechte B-film. Je ziet een lege slurf. Een schoonmaker die wat stofzuigt en raar opkijkt. Er ligt afval op de grond maar bovenal helemaal niemand van Delta te zien. Dan voel je je wel ff helemaal alleen. Van zoiets droom je ooit en ben je blij dat je wakker word. Wat nu? Het vliegtuig die je weer naar de echte wereld zou brengen is weg. Zo zie je maar weer een vliegtuig wacht niet. Ook al is ie nu maar voor de helft gevuld en staat de rest nog bij de gate. De mensen die er wel in zitten hebben de vlucht van hun leven.

    We druipen af en zien dan een Delta balie genaamd Rebooking. We gaan de hoek om en we zien hetzelfde als wanneer je bij Droomvlucht in de Efteling de hoek om gaat. Dan zie je die gigantsche rij. Dit gaat lang duren. We sluiten aan tot ver na de meandering. Maar schijnbaar hebben we nog geluk want na ons word de rij nog eens zo lang. 2,5 Uur hebben we moeten wachten tot we aan de beurt waren. Het gaat zo traag. Nog trager dan bij een autohuurstation. Mensen blijven maar zeveren en staan soms 3 kwartier te zemelen bij een balie. Natuurlijk af en toe wat cheeseburgers gehaald bij de Mac. Heel veel mensen van over heel de wereld zijn gestrand. We spreken nog een Belgische vrouw die desnoods via Athene of Parijs wil vliegen als ze hier maar weg is. Andere Nederlanders hebben gehoord dat er op zondag pas weer 1 vertrekt naar Amsterdam maar dat kunnen we toch slecht geloven het is nu donderdag.

    In ieder geval zijn we aan de beurt en we kunnen met de vlucht mee van vrijdag 17:30. Over 24 uur dus pas en eigenlijk is dat onacceptabel maar we zijn blij dat we zekerheid hebben want we hebben eigenlijk nooit tegenslag gehad dus we wisten niet wat ons te wachten stond. Ook blij dat we plek hebben want er zijn er veel die mee moeten. Nu weet ik ook wat de term overboekt betekend. Ik heb altijd gedacht dat er dan meer tickets verkocht zijn dan dat er plaatsen zijn maar nee dus niet. Overboekt betekend dat wij nu prioriteit nummer 1 zijn en dat wij( en de vele anderen) in het volgende vliegtuig komen. En dat er dan passagiers in dat vliegtuig teleurgesteld worden met de mededeling overboekt. Maar echt slecht is dat voor hun niet want meestal krijgen ze dan extra geld om een dag later te gaan.

    Terug naar de balie. We zitten niet bij elkaar maar bij de balie morgen is vanalles te regelen. Gaan we doen. We krijgen een hotel voor $100 per nacht waarvan we zelf de helft moeten betalen. Het hotel is genaamd Wesseley inn. En onze koffers dan? Die blijven hier. Op zich wel fijn dat we niet meer hoeven te sjouwen maar ja hoe zit het dan met schone kleren,deo,zeep etc? We krijgen dan elk een overnight pakket met een pyama en verzorgingsspullen. Ok mooi!

    Redelijk opgelucht verlaten we Rebooking. Het is geregeld we gaan naar huis alleen een dag te laat. Enige jammer is dat ik nu een dag minder thuis heb voordat ik maandag weer moet beginnen met werken. Maar goed laten we het beste er maar van maken in ieder geval slapen we in een bed ipv in een stoel en de reis morgen duurt niet zo lang als wat vandaag had gemoeten natuurlijk want we zitten al in Atlanta.

    Met de metro gaan we dan naar ground transportation. Niks geen douane want we komen uit een binnenlandse vlucht en wandelen dus zo het vliegveld af. De shuttle staat al klaar en we zijn zo bij het hotel. Het hotel stikt van de camera's en aan de binnenkant van de deur word vermeld dat je alle deuren maar beter op slot kan houden en voor niemand open moet doen. In wat voor wijk zitten we????

    Alles leuk en aardig maar de magen moeten wel gevuld worden. Laat er nou net voor ons hotel een KFC zitten. nog niet geweest deze vakantie dus ik offer mij op en ga op jacht. Ik sta onder het afdak van het hotel en werkelijk waar het valt met bakken uit de hemel. Wat is dit voor een stad? 3 Weken geleden was het ook al noodweer. Six flags over Georgia hier even verder op stond zelfs onder water. Ik steek de straat over en word zeiknat natuurlijk. Ok ik ga bestellen in de KFC. Ik dacht toch na 8 jaar Engels op school dat ik toch wel een aardig woordje Engels kon wisselen maar wat ze hier spreken is van een zuidelijk accent die ik nog niet gehoord heb. Ik zeg duidelijk: Ten hot wings.

    De vrouw achter de balie trekt een Andre van Duin lip en zegt : HUH?
    Eindelijk snapt ze het. Ik bestel er nog wat drinken bij en ook de 2e medewerker versta ik nauwelijks. In het hotel aangekomen zie ik dat ze een grote fout heeft gemaakt. Ik kreeg geen 10 hot wings maar 10 stukken ongesorteerd. Het smaakt niet zo maar okee. Een lekkere warme douche gaat er ook wel in maar helaas alleen maar ijskoud water. Later werd ons verteld dat we het water 10 minuten hadden moeten laten lopen want we zitten aan het eind van de gang en dan wil het allemaal niet zo lukken. Je kan hier wel internetten in de business room en we houden het thuisfront op de hoogte. Ik kan nu wel weer honkbal kijken. Er lang hou ik het niet vol en voor 12-en slapen we al. Morgen word vervolgd........







    Laatst gewijzigd door Orangedevil; 04-11-09 om 01:33.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  4. Top | #24

    Standaard Re: Reisverslag en reisschema Orangedevil: Miami-Orlando

    Vrijdag dag 21. Naar huis.

    Nog steeds vast op Atlanta.

    We hoeven pas om 12 uur uit te checken. En we vliegen om 17:30.
    We wilden eigenlijk nog kijken of we wat konden doen zoals naar het centrum van Atlanta maar dat is toch nog wel een eindje hiervandaan en hoe komen we daar? We besluiten dus om hier te blijven en dan in de loop van de middag naar het vliegveld te gaan. Wat doen we met ontbijt? Er zit hiervoor een Arby's maar volgens mij is dat een hamburgerrestaurant. We gaan buiten wel een rondje lopen. We zien weer de KFC,Wafle house en een Subway. Het word de Subway. Ik koop een broodje met meatballs en Femmy en Savannah 1 met kaas. Ook haalt Femmy nog wat drinken en fruit bij een benzinepomp. We hebben wel een berg afval zeg voor 1 nachtje. We hebben deze 2 dagen meer fastfood gegeten dan heel de vakantie bij elkaar.
    Ook meteen de laatste foto trouwens. :wink:



    Om 12 uur checken we uit en internetten nog wat. We nemen dan de shuttle naar het vliegveld. Door de security heen en we hoeven niet meer in te checken want we hebben de tickets al. Het weer ziet er goed uit dus goede hoop dat alles goed gaat. We hadden in het hotel op internet gezien dat er een speelruimte was in Terminal A. Alles afgezocht maar niks gevonden. Dan gaan we maar alvast naar E vanwaar we vertrekken. In de metro vraagt Femmy waar de koffer met handbagage is. Omdat ik er vandaag nog niet mee gesjouwd heb heb ik hem ook niet in de gaten gehouden. Shit dan staat ie nog in Terminal A. Gloeiende,gloeiende..........|@!@!$32

    Ik stap dan bij D uit en Femmy gaat alvast door naar E. Ik neem dan de metro terug naar A. En ja hoor de koffer staat nog op zijn plek. Aan de ene kant blij natuurlijk. Maar ja aan de andere kant word er hier niet goed opgelet. Want je hoort continue waarschuwingen over dat je pakketjes moet melden enzo maar niemand heeft dat dus gedaan. En ook is het zo dat niemand zich bekommert over andermans eigendommen. Als ik een tas zie staan breng ik hem naar verloren voorwerpen ofzo. Maar in ieder geval blij dat iedereen zo egoistisch was want dat scheelt mij een hoop gezoek. Opgelucht ziet Femmy mij aankomen.

    Femmy heeft ook nog wat andere Nederlanders gesproken die bij ons gisteren in het vliegtuig zaten en vandaag weer. Zij hadden dus wel het hotel en eten vergoed gekregen en bovendien ook nog eens een beter hotel. Ook waren zij in een andere rij 100 meter verderop gaan staan waar bijna niemand stond en zij waren snel aan de beurt. Dat ze bij Delta dan niet wat mensen uit onze rij hebben gehaald. Dat betekend dus dat we na de landing in Amsterdam even naar de Delta balie moeten net als vorig jaar met onze autostoel.

    Bij de gate maccen we weer wat voor de 4e keer in 2 dagen. :roll: Er moet nog iets belangrijks geregeld worden. Onze plaatsen in het vliegtuig. Nu is het zo dat ik met Savannah ergens in het midden zit met 2 vreemden naast ons en Femmy zit 5 rijen voor ons in het midden. Bij de gate werd verteld dat er niks geregeld kon worden want alles zit vol. Oh wacht langs Savannah zit een man alleen en aan hem word gevraagd of ie wil ruilen met Femmy. Maar nee die man weigert het ondanks dat er uitgelegd word dat een gezin met een kleine van 2 bij elkaar wil zitten en dat ie alleen is. Hij vond het kennelijk fijn aan het gangpad. Maar ja nu heeft ie wel een misschien vervelend kind naast hem heel de vlucht. Het is kiezen of delen makker. We besliuten dat ik alleen ga zitten en Femmy mijjn plaats inneemt.

    Om 17 uur zitten we in het vliegtuig en om 17:30 moeten we vertrekken. De vlucht duur maar 7 uur 36 min. Das echt kort,in ieder geval 2 uur minder dan de heenweg. Maar we vertrekken 45 minuten te laat en zitten pas om 18:15 in de lucht. Rechts naast mij zit een man die heel de weg heeft geslapen en links van mij een Aziatische vrouw die heeft lopen schransen en ze houd van romantische komedies. Daar weer langs zit een Nederlandse man die een keer ''mossel'' heeft dat er niemand voor hem zit. Want voor ons zitten maar 2 mensen, dus de 2 mensen uit mijn rij aan het gangpad hebben niemand voor zich. Ook fijn voor mij want ik kon gewoon uit mijn rij stappen zonder de slaperige buurman wakker te maken. Achter mij zitten mensen.......ach zo kan ik wel even doorgaan want het is saai zo alleen zitten. Ik zit trouwens op een rij met zicht op de first class. Wilt u gepocheerde zalm hoor ik vanachter het gordijn. Ook nog een glaasje champagne?

    Zo dat ziet er daar wel een stuk beter uit ik dacht het wel! Savannah doet het 5 rijen achter mij ook goed. Alhoewel er wel een stewardess komt melden dat iemand geklaagd heeft over het geluid van de kinderen in het vliegtuig.. Niet alleen onze Sav dus. Verder heb ik eigenlijk wel een relaxte vlucht. Het is wel eenzaam maar wel lekker rustig. Normaal als ik bij Savannah zit dan moet je toch wel een beetje haar vermaken natuurlijk op zo'n lange vlucht. Nu doet Femmy dat en ik heb eigenlijk net zo'n vlucht als vroeger. :wink:

    De online triviant is kapot maar ik kijk wel 2 films. The Proposal en 17 again. Later hoorde ik van Femmy dat ze ook Hangover hadden. Balen want die had ik wel willen zien.


    Zaterdag dag 22. Thuis!!!

    Om 07:55 landen we en het is sneller gegaan dan gedacht. Wel geen oog dichtgedaan helaas. De koffers zijn er snel en op naar de Delta balie. Daar kunnen ze ons niet verder helpen hoewel ze wel zeggen dat als anderen het vergoed krijgen dan wij ook. We krijgen een nummer die we moeten bellen. Buiten staan Femmy's moeder en Martijn ons al op te wachten. We drinken nog wat in een eettentje en rijden dan naar Zaandam. We blijven nog een nachtje slapen en gaan dan de dag erna naar huis.

    Bedankt voor het lezen en hopelijk tot volgend jaar!!! 8) :wink:
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •