Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 48

Onderwerp: Miami Airport: Gevaarlijke omgeving?

  1. Top | #11
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    59

    Standaard

    :lol:
    Ik denk dat die kans rond Miami sowieso maar 50/50 is, waarschijnlijk grotere kans Spaanstaligen te treffen ! De charme van Miami?

  2. Top | #12
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    IJmuiden
    Berichten
    86

    Standaard

    Zo moet je het maar zien denk ik. 50/50, het zou best kunnen... ligt eraan waar je bent natuurlijk. Je zou denken dat het vliegveld wel vooramelijk engelstalig zou zijn, maar neehoor. Drie blanke kindertjes op weg naar Nederland worden doodleuk in het Spaans aangesproken. (Rare zaak, als je het mij vraagt) Sorry, senor, no hablo espanol... Alhoewel, op (basis)scholen in de VS is er tegenwoordig de mogelijkheid om Spaans te nemen. Toch wel jammer eigenlijk, dat je op sommige plekken in je eigen land, niet eens met je eigen taal kunt communiceren. Mgoed, dat zal in vele landen zo zijn?

  3. Top | #13
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    IJmuiden
    Berichten
    86

    Standaard

    Hmnee, niet puur vakantie. Mijn vader woont nog daar, zeg maar. Hij vindt al het Spaanse maar niets, om een voorbeeld te geven van een Engelssprekende Floridiaan. Hij is er groot voorstander van, dat als je in een land wil komen wonen, je naast je moedertaal ook de taal van je nieuwe land moet leren spreken. Hij vindt het ronduit belachelijk dat het Spaans het Engels in sommige gebieden heeft weggevaagd. Ik ook overigens. Prima dat je Spaans spreekt, maar wees dan ook zo fatsoenlijk om Engels de voertaal te houden. Ik spreek hier toch ook niet alleen maar Engels?
    Jaja, ook daar een heuse integratiekwestie!

  4. Top | #14
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    20

    Standaard

    Ja dan moeten we zeker niet opvallend als vakantiegangers,
    gewoon rustig blijven dan komt heus wel goed.......alleen baal ik wel dat ze spaans spreken, dan kan ik niet spaans praten met hun dan wordt iets moeilijk ach komt wel goed denk ik :?

    gewoon rustig houden en meteen in auto zitten en goed opgesloten en meteen wegrijden naar je hotel dat is beter zo.

  5. Top | #15
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Berichten
    37

    Standaard Re: Omgeving Miami airport

    Ik had ook zo'n voorgevoel, dat het best wel eens gevaarlijk kon zijn 's avonds na 23.00 uur (dan landen we namelijk), ik heb mijn hotel dus omgeboekt naar een airporthotel. Dit hotel zit vast aan de terminal van het vliegveld en de volgende ochtend halen we dan vroeg onze auto op het vliegveld op (scheelt ook weer 1 dag huren)

  6. Top | #16
    Stamgast jaap's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    149

    Standaard Re: Omgeving Miami airport

    Wij hebben een paar jaar geleden overnacht in red roof Miami. Op een kaartje op de deur stond: Voor u iemand van het personeel in uw kamer laat bel dan eerst naar de receptie!!!! 's nachts was het parkeerterrein ook bewaakt. Wij gingen eten bii Bennigans, wat er naast ligt. Het hele politiekorps van Miami zat er toen te eten (tenminste zo leek het). We zijn ook de andere dag naar macdonalds geweest, daar waren de w.c.'s afgesloten. Je moest eerst bij de balie vragen of je erin mocht. Het parkeerterrein was hier ook bewaakt.

  7. Top | #17
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Locatie
    Miami
    Berichten
    26

    Standaard Re: Omgeving Miami airport

    Het valt allemaal heel erg mee met de veiligheid in Miami. Ondanks dat (bijna) niemand engels spreekt, is de locale bevolking zeer behulpzaam en vriendelijk.

  8. Top | #18
    Newbie Timmiew's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Locatie
    Holten
    Berichten
    9

    Standaard Re: Miami Airport: Gevaarlijke omgeving?

    Hallo

    Wij zitten aan de Biscayne boulevard, ongeveer 1,5 mijl van bayside marketplace, is het daar wel veilig?? Of moeten we dan ook met de huurauto? Ik neem in ieder geval de TomTOm mee haha

    Groeten

  9. Top | #19
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    N-Br
    Berichten
    846

    Standaard Re: Miami Airport: Gevaarlijke omgeving?

    Afgelopen zomer 4 hele dagen in Miami geweest. we hebben ons geen enkel moment onveilig gevoeld. Ook niet toen we een afslag te vroeg reden en bijna een woonwagenpark op reden. We hebben veel gelopen en rondgereden. Er was over voldioende politie onderweg. We zaten op de Collins ave. ter hoogte van de Lincoln Road.
    grz
    Ton
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.

  10. Top | #20

    Standaard Re: Miami Airport: Gevaarlijke omgeving?

    We zitten nu tegenover Bayside marketplace in het centrum,hopelijk valt het mee s'avonds.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •