Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 16 van de 25 EersteEerste ... 61415161718 ... LaatsteLaatste
Resultaten 151 tot 160 van de 243

Onderwerp: Hoe / waar een reis te boeken?

  1. Top | #151
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: Rondreis boeken

    Simpel antwoord?

    Alles zelf boeken. Vorig jaar alles zelf geboekt.
    In maart nog eens gekeken en meerdere hotels waren tot 50% gezakt met de prijs. Dat was dus met een druk op de knop cancellen en daarna opnieuw boeken voor de goedkopere prijs.
    Boek je bij een reisburo zit je overal aan vast en zonder een torenhoge boete kom je niet weg.
    Nog een voorbeeld. Twee jaar geleden alles geboekt en zover nodig aanbetaald.
    Toen kreeg ik te horen dat ik kanker had en alles moest afgezegd worden. Alles was zonder een cent verlies af te zeggen en bij WDW kreeg ik zonder meer mijn geld terug.
    Zelfs mijn vliegtickets werden gecanceled zonder enig probleem of vragen.
    Gewoon zelf doen is mijn raad.
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  2. Top | #152
    Vaste Bezoeker desteijntjes's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Bollenstreek
    Berichten
    94

    Standaard Re: Rondreis boeken

    Zelf boeken is echt goed te doen. Wij zijn al een aantal keren naar de USA geweest en hebben de keren dat we naar het Westen gingen alles zelf geregeld.
    Dus de vlucht, de auto (tip: USAreisen.de) en de hotels kun je zelf goed regelen.
    Je kunt de hotels tijdens je reis gewoon aandoen. Zeker als je met zn 2en bent is reserveren niet overal nodig.
    Wil je graag in National Parken overnachten, dan is van te voren reserveren toch wel te adviseren. Maar ook dat gaat heel handig via het WorldWideWeb.:razz:

    Je kunt ook gedeeltes door een reisaanbieder laten regelen en een gedeelte zelf. Bv wij hebben voor de komende meivakantie onze vluchten en de auto, en een aantal hotels via USAFunvacations geboekt. De villa in Rotonda hebben we zelf via internet geregeld.

    Ik spreek niet uit eigen ervaring, maar ik weet van een vriendin dat haar collega(snappen jullie het nogops:ops altijd via Jan Doets haar vakantie boekte. Door te informeren bij de bekende aanbieders van het forum (AE, USAF, AV) was ze echt € 3.000 minder kwijt voor een gezin met 4 kinderen. Dit was weer een tip van mijn vriendin.

    Het zal zeker niet altijd zoveel schelen. Maar wat overal is te lezen is dat vergelijken echt de moeite waard kan zijn.

    Succes met vergelijken

  3. Top | #153

    Standaard Re: Rondreis boeken

    Voor de helderheid van mijn verhaal; wij boeken dus niets aan hotels als we aan het reizen zijn. We lopen gewoon binnen in het motel/hotel naar keuze. Terwijl ik aan het rijden ben zoekt mijn vrouw de couponboekjes af en aan de hand daarvan rijden we naar dat motel.

    Dit jaar gaat ook TomTom en de laptop mee.

  4. Top | #154
    Stamgast hockey's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Locatie
    Groene Hart
    Berichten
    191

    Standaard Re: Rondreis boeken

    Als het mijn 1e rondreis zou zijn, dan zou ik alles zelf boeken, maar wel al van te voren in Nederland . Het ter plaatse nog een hotel moeten regelen vind ik nog steeds niet fijn, ook al hebben wij inmiddels meerdere rondreizen achter de rug. Als je hotels geboekt hebt met een tarief dat je nog kunt cancellen tot op de dag zelf, dan ben je ook nog heel flexibel als het een keer iets anders loopt dan je had verwacht. Het van te voren op je gemak uitzoeken welk hotel er leuk uitziet en de faciliteiten heeft die je prettig vindt geeft tijdens een rondreis veel rust. Wij vinden het bijvoorbeeld prettig hotels te zoeken waar je met zijn 5-en op 1 kamer terecht kunt en waar het ontbijt is inbegrepen

  5. Top | #155
    Florida Groupie mrloes's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Nbr.
    Berichten
    307

    Standaard Re: Rondreis boeken

    hi

    Zelf boeken, for sure. Mocht je bepaalde dingen echt willen doen/zien dan kun je die evt wel al boeken, dat hebben wij bv gedaan met een cabin bij de Grand Canyon en
    'n thema-hotel in Las Vegas.
    Maar anders, gewoon lekker thuis voorbereiden, een route uitstippelen, beetje oriënteren wat er in die omgeving te krijgen is aan motels (ea) en dan komt t wel goed als je eenmaal ginds bent. Ik vond t de 1e x ook vreemd om zomaar naar 'n motel te gaan, te vragen wat de prijs was en evt de kamer 1st te zien. Maar ik denk dat t voor Amerikanen heel normaal is dus profiteer er van. Als je lid bent van de ANWB ben je meteen lid van de Amerikaanse variant, de AAA. Meldt dit even bij de balie, krijg je vaak korting.

  6. Top | #156
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Locatie
    Naaldwijk
    Berichten
    6

    Standaard Re: Rondreis boeken

    Ik ben er nu wel over uit dat we gewoon alles zelf moeten gaan boeken. Hopelijk is mijn beste vriendin het daar ook mee eens, maar zal haar dit ook nog even laten lezen.

    Ben zelf (nog) geen lid van de ANWB, maar dat is volgend jaar waarschijnlijk wel anders.

    Ik denk dat wij zelf wel hotels zullen boeken vantevoren en ons breed gaan oriënteren, want wij houden van zekerheid ;D. Misschien dat we het toch op de avontuurlijkere tour zullen doen, maar ik denk dat dat pas bij een volgende rondreis gaat gebeuren..

    Nu ik heb gehoord dat je bij Jan Doets veeeel duurder uit kan zijn, weet ik zeker dat we het zelf moeten gaan doen .

    Bedankt allemaal voor jullie info!

  7. Top | #157
    Regelmatige Bezoeker USAnneke's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    43

    Standaard Re: Rondreis boeken

    Ik heb afgelopen augustus / september mijn eerste rondreis gemaakt. Ik ben begonnen met de vliegtickets die ik in maart geboekt heb. Daarna ben ik de route (met behulp van de FLorummers!) op gaan zetten. Vervolgens een huurauto geregeld via usareisen.de, natuurlijk de midsize SUV, via National.

    Hierna heb ik alle hotels geboekt via Priceline, wat een aanrader was dat zeg! We zaten alleen maar in 4 of 5 sterren hotels en dat voor zo'n € 60,- per nacht. Volgende keer zou ik het echt weer zo doen.

    Ik heb ook een offerte laten maken bij het reisbureau. Dit bedrag was zo'n € 800,- meer. Daarnaast zaten we dan in 2 a 3 sterren hotels en kregen we een economy auto. Dus bij zelf boeken krijg je zeker meer voor minder!!!

  8. Top | #158
    Florida Groupie ronenivonne's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    458

    Standaard Re: Rondreis boeken

    Wij gaan in Mei/ juni ook een rondreis maken voor de eerste keer.
    De vliegtickets hebben wij al geboekt via martinair.
    En we boeken vanuit hier nog de auto, laatste nacht orlando en 1ste paar dagen de villa in orlando. Als we dan rond gaan reizen gaan we gewoon rijden en kijken we wel waar we uitkomen. ( wel met een paar richtlijnen natuurlijk )
    2010 Rondreis Florida/ 2011 Orlando-Miami/ 2012 Orlando-LA/ 2013 West USA/ 2014 Orlando/ 2014 Rondje zuid Florida/ 2015 New York-Boston-Orlando/ 2017 Mia - Fort Lauderdale - Orlando - Mia/ 2018 Orlando/ 2019 Orlando




  9. Top | #159
    Regelmatige Bezoeker kay's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Berichten
    29

    Standaard Re: Rondreis boeken

    Wij gaan in Mei/Juni ook voor de eerste keer een rondreis maken. De grote dingen regel ik vanuit nederland ( villa, auto, tickets en eerste hotel ) de rest wou ik daar ook gaan proberen met priceline. laptop gaat mee. Het wordt ook direct mijn eerste keer USA.

    villa geboekt via http://www.windsor-palms-florida.net van engelse mensen.
    Disney/universal tickets via http://www.undercovertourist.com/
    Vliegtickets via http://www.connections.be/nl/

    ben een stuk goedkoper uit dan via aanbieders. Auto en eerste hotel moet ik nog doen.

  10. Top | #160
    Regelmatige Bezoeker usa66's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Assen
    Berichten
    31

    Standaard Re: Rondreis boeken

    Kijk voor rondreizen ook eens op: www.Exitreizen.nl . Wij zijn via hun al meerdere malen geweest, en het is ons goed bevallen. Vorig jaar de Florida en Bahamas rondreis gedaan. www.hetty.come2me.nl



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •