Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 25 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 243

Onderwerp: Hoe / waar een reis te boeken?

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Berichten
    102

    Standaard Hoe / waar een reis te boeken?

    Is het veel voordeliger om alle hotels zelf te gaan boeken of kun je beter een fly/drive paket bij een touroperator kopen?

  2. Top | #2
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: hotels zelf boeken of via rondreis pakket

    Een Fly/Drive pakket heeft zoals het woord al zegt alleen de vlucht en de autohuur.. Dit kan best voordelig zijn.
    Je kan de vlucht en de auto ook prima zelf boeken via bijvoorbeeld www.vliegtarieven.nl.

    Hotels boeken is ook goed te doen. Het ligt er maar net aan hoeveel werk je erin wilt steken. Wij hebben alles zelf geboekt maar dan ben je wel een aantal avonden aan het surfen om locaties en hotels te vergelijken.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 16-05-14 om 16:59. Reden: q
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Berichten
    102

    Standaard

    > Een Fly/Drive pakket heeft zoals het woord al zegt alleen de vlucht en de autohuur.. Dit kan best voordelig zijn.

    Ok, ik doel dan eigenlijk op een autorondreis waar de hotels vast liggen en voorgeboekt worden.

  4. Top | #4
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    151

    Standaard

    het hang ervan af wat voor "type"reiziger je bent. Als je alles in 1 vooraf boekt kun je voordeliger uit zijn, maar zit je aan de besproken plekken vast. Daarnaast betaal je per persoon voor de vlucht, auto en hotels terwijl als je in Florida de motels/hotels boekt je per kamer betaalt. Als je dan ook nog een goedkope flydrive of losse vlucht en autohuur kunt vinden kun je goedkoper uitkomen en ben je vrijer. Maar zoals in een eerdere reactie al aangegeven ben je dan wel even aan het zoeken, maar dat vinden wij juist leuk, dan is de vakantie al een beetje begonnen zeg maar

  5. Top | #5
    Stamgast sleepwalker's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Geldrop
    Berichten
    148

    Standaard

    Voor de prijs kun je beter NIET via de touroperator boeken. Deze rekenen vaak per persoon terwijl de meeste hotels per kamer rekenen. Bij travel Trend vragen ze 60 euro voor een voucher van 1 nacht in een howard Johnson of Ramada inn. Dat kosten ze als je online boekt nog niet eens in dollars. Als je echt waar voor je geld wilt hebben moet je eens kijken bij de FAQ over priceline.
    Daar hebben wij geboekt voor komende juni. We zitten daar 6 dagen voor 45$ per nacht in het Sheraton in Orlando en daarna 5 nachten voor 50$ per nacht in het renaissance van Marriot in Ft LAuderdale. Zelfs D-reizen vond deze prijzen ongelooflijk.

  6. Top | #6
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard

    Het betalen per persoon of per kamer zegt niet zoveel. Als je de prijzen goed vergelijkt zie vrijwel altijd dat bijv. de prijs voor 2 pers. per kamer het dubbele is van 4 pers. per kamer. Uiteindelijk betaal je dus in totaal per kamer hetzelfde.
    Persoonlijk vind ik Priceline goed, ik heb het zelf ook gebruikt, maar als je, zoals ik hier begrijp, voor de eerste keer gaat en bovendien (elke dag?) gaat rondreizen, zou ik het niet aanbevelen. Je hebt dan wel een hoop biedingen en combinaties te gaan voor je alles hebt.
    Als je meerdere dagen ergens blijft is het wat anders.
    Zelfs als het wat duurder mocht zijn zou ik een geboekte rondreis aanbevelen aan een Florida Rookie.
    Maar er zijn er ongetwijfeld die er anders tegen aankijken.
    Groeten
    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 16-05-14 om 16:58. Reden: q

  7. Top | #7
    Stamgast sleepwalker's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Geldrop
    Berichten
    148

    Standaard

    Je hebt gelijk voor wat het de twee en vierpersoonskamers betreft. De vraag was echter of je bij een touroperator moet boeken of het zelf (ik neem aan bijvoorbeeld via het internet) moet doen. De prijzen welke ik in mijn touroperatorfolders tegenkwam konden de vergelijking met het zelf boeken absoluut niet doorstaan. Als voorbeeld de voucher van travel trend. Deze is los te bestellen en geeft recht op één overnachting. Deze kost 60 euro. Ik heb op het net veel goedkopere aanbiedingen gezien. Als je via priceline elke dag ergens anders wilt boeken is dat heel goed mogelijk het is inderdaad wel een heel gepuzzel maar dat heeft bij mij enorm bijgedragen aan de voortpret (plus dat we nou in voor ons doen enorm luxe hotels zitten!)

    gr

    Ralf

  8. Top | #8
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Veel iets meer ervaren florida-gangers boeken alleen de kamer voor de eerste nacht (al dan niet via het internet) vooraf, en halen zodra ze in de VS aankomen een boekje met hotelcoupons (bv. bij Denny's) en kijken dan ter plaatse waar ze terecht komen. Het is maar net waar je van houd.
    Lees maar eens goed de diverse topics door, dan ben je een heel stuk wijzer. Verder is het, net zoals voorgaande forummers al gezegd hebben, heel erg persoonlijk waar je voorkeur naar uitgaat.
    Eric

  9. Top | #9
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard

    mijn advies zou zijn om van goedkopere motels onderweg gebruik te maken, in plaats van hotels. Ik heb dat vaak gedaan en van die prijzen (per kamer) lig je bijna nooit wakker (zou ook niet goed zijn voor een reiziger :wink: ).
    Ook als je een grote stad bezoekt, zoek een motel iets buiten de stad, en ga van daaruit naar het centrum.

    Je mag altijd een motelkamer bekijken, en het is mij wel eens gelukt om iets van de kamerprijs af te krijgen. Kon ik nog beter slapen!
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  10. Top | #10
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Weet je wat de beste oplossing is? Geen hotel boeken!

    Boek een villa in Kissimmee!

    Vanuit daar kun je allerlei leuke dingen bezoeken op redelijke reistijd afstand. Tampa? Uurtje en 10 minuten rijden. Kennedy space center? Uutrje! Disney? Kwartiertje! International Drive? 20 minuutjes.

    En als je dan terugkomt va je leuke maar vermoeiende dag plons je lekker in je eigen zwembadje. Heerlijk!!!

    Miami en de Keys? Kan altijd een andere keer nog ....

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •