Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 7 van de 25 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 70 van de 243

Onderwerp: Hoe / waar een reis te boeken?

  1. Top | #61

    Standaard Boeken vanuit de gids of rechtstreeks

    Hoi allemaal,

    Ik heb de gidsen van 2008 Florida in huis en wat me opvalt is dat de prijzen uit de gids niet hoger liggen dan wanneer je rechtstreeks boekt. Het valt heel vaak goedkoper uit. Ook de autohuur ben ik gaan uitzoeken en nam de sites van dit forum waar je goedkoop een auto kunt huren en de reisgids en weer kwam ik goedkoper uit.
    Dit even ter info!

    Groetjes
    Hanneke

  2. Top | #62
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Berichten
    319

    Standaard Re: Boeken vanuit de gids of rechtstreeks

    Ik heb een paar gidsen bekeken voor de periode waarin wij gaan ( 26 april a.s.) en daar was ik persoonlijk in ieder geval met zowel mijn vliegtickets als autohuur wel duurder uit geweest bij de gidsen en ook voor het Disneydeel van onze reis. Wat ik ook een voordeel vindt van het los boeken is dat ik zelf kan kiezen welke hotels ik kies, en je bij de gidsen toch minder keus hebt.

  3. Top | #63
    Stamgast jaap's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    149

    Standaard Re: Boeken vanuit de gids of rechtstreeks

    Je kan natuurlijk altijd in sprookjes blijven geloven.

    Wij boeken al jaren zelf via internet. Vroeger ging ik nog weleens de gidsen halen of langs het reisbureau. Wij kwamen dan altijd duurder uit. Ook de hier altijd veel genoemde internet reisbureau's komen bij ons altijd duurder uit, want de goedkoopste aanbiedingen zijn er nooit als ik een offerte aanvraag

    Wij zijn wel altijd veel tijd kwijt aan het zoeken naar tickets enz, maar dat hoort bij het vakantie plezier.

  4. Top | #64
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Boeken vanuit de gids of rechtstreeks

    Zelf alles regelen is gewoon veel leuker, en de prijzen in de gidsen kloppen volgens mij nooit, uiteindelijk ben je meer kwijt !!
    Gebruik usareisen.de voor auto's en priceline voor hotels, en je zult zien wat je bespaart.
    Eric

  5. Top | #65

    Standaard Re: Boeken vanuit de gids of rechtstreeks

    Ik heb bijvoorbeeld de gids Hotelplan 2008 Amerika Canada en dan Orlando app. Parkway International 3 kamer app 39 pp per nacht dus 78eur per app. Rechtstreeks betaal ik omgerekend 87.60 euro. Zijn maar kleine beetjes ik weet het, maar toch. Ik vind het toch de moeite waard om even uit te zoeken wat het me allemaal gaat kosten. Sprookjes? Nee hoor, het is echt waar. Maar het blijft leuk de voorbereiding waar en bij wie je ook boekt, toch?

    Groetjes Hanneke

  6. Top | #66
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: Boeken vanuit de gids of rechtstreeks

    Probeer ook eens te kijken naar de prijzen op de sites van de hier wel bekende reisburo's zoals:
    AE = American Estates
    AV = American Vacations
    ER = Exit Reizen
    USAFV = USA Fun Vacations

    Vaak bieden zij de hotels stukken goedkoper aan dan de reisgidsen en ook nog een stuk voordeliger dan de prijzen op de sites van het hotel zelf. Je kunt ook offerte's aanvragen en zo even vergelijken.
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  7. Top | #67
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    40

    Standaard Re: Boeken vanuit de gids of rechtstreeks

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric Bekijk Berichten
    Zelf alles regelen is gewoon veel leuker, en de prijzen in de gidsen kloppen volgens mij nooit, uiteindelijk ben je meer kwijt !!
    Gebruik usareisen.de voor auto's en priceline voor hotels, en je zult zien wat je bespaart.
    Eric
    Niet helemaal mee eens. Ik heb Alamo autohuur geboekt uit de Holland Intern. gids (voor komende zomer) en die was voor mij echt voordeliger dan waarmee usareisen.de gaf. Het is gewoon even goed kijken en vergelijken....

    Monique

  8. Top | #68
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: Boeken vanuit de gids of rechtstreeks

    Dat je erg goed moet vergelijken is wel duidelijk.

    Ook op andere fora krijg ik mee dat er toch steeds vaker goedkopere opties in de reisgidsen staan.
    Over autohuur hoor ik het heel erg veel zelfs........

    Uiteindelijk moeten de reisorganisaties zoals OAD, HI enz enz ook wel, willen ze mee blijven draaien in deze wereld dan moeten ze toch echt concureren met de internetaanbieders.

    Wel een kleine kanttekening:
    Het ligt er maar net aan hoeveel je kunt besparen, maar de gidsprijs alleen is het vaak niet, er komen nog boekingskosten bij die zomaar €15 zijn. Daarnaast hebben ze allerlei extra kosten die ze berekenen, voor een vliegticket ben je zomaar €50 kwijt aan overige boekinskosten. Let daar extra op.
    Deze extra boekingskosten staan niet in de reisgidsen vermeld maar zijn dan weer reisburo gebonden, iedere reisburo berekend zo zijn of haar eigen kosten, vraag hier goed naar voordat je boekt.

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  9. Top | #69
    Vaste Bezoeker Petr@'s Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    71

    Standaard Re: Boeken vanuit de gids of rechtstreeks

    Een touroperator berekent vaak kosten voor segmentboekingen (dus maatwerk), meestal iets van 20 euro. Een reisbureau rekent administratiekosten, dit varieert per reisbureau. Verder komen er geen kosten bij die je elders niet zou hebben. De extra kosten op vliegtickets waar Yvet het over heeft, worden alleen berekent indien er alleen een los vliegticket gereserveerd wordt.
    Het kan inderdaad schelen om het uit de gids te boeken. Hou er echter rekening mee dat er al heel veel vol zit voor de meivakantie en je dus niet meer de goedkoopste vliegtickets zult vinden en ook de goedkopere hotels dan vol zijn. Maar dit zal ook via het internet gelden.
    Succes!
    2005: California + Nevada (http://letsgousa.punt.nl)
    2007: Florida (http://letsgoflorida.punt.nl)
    2007: New York

  10. Top | #70

    Standaard Re: Boeken vanuit de gids of rechtstreeks

    Hallo Hanneke,

    Onze ervaring is ook zo. We hebben ons werkelijk suf gesurfd, ook Duitsland aangedaan, zelfs bij Jan Doets geweest (zucht, rare ervaring was dat en) om vervolgens bij het reisbureau met behulp van een baliemedewerkster een hardstikke complete reis voor ons gezin van 4 pers. te boeken die behoorlijk voordeliger uitviel dan elders of zelf regelen! (wij gaan op 29 april voor 15 dagen een rondreis maken)



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •