Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 18 van de 24 EersteEerste ... 81617181920 ... LaatsteLaatste
Resultaten 171 tot 180 van de 231

Onderwerp: Vliegen: Met kinderen

  1. Top | #171
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    248

    Standaard Re: Vliegen met een 'erg druk en niet stilzittend' kind

    @b767-300er;

    Toch nog even een reactie hierop: 12 of meer uur vastgesnoerd zitten in een autostoeltje naar Zuid Frankrijk is niet zielig voor kinderen en 10 uur vliegen wel?? Ik denk dat we hierin verschillen van mening ;-)
    en: kinderen neem je niet.....die krijg je (als ze je gegund zijn)!!! (Sorry voor mijn wat allergische reactie op deze uitspraak maar ligt gevoelig bij mij)

    Dit is een discussie waar we toch niet helemaal uit zouden komen vrees ik maar laten we elkaar allemaal lekker vrij hierin laten (maar dat is ook wat je bedoelt lees ik).
    Laatst gewijzigd door Michael66; 24-04-13 om 11:21. Reden: fqe
    Vakanties in Florida: 1998, 2010 en 2014
    Weblog vakanties met de kids: http://wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
    Vaste gastblogger van de website over (verre) reizen met kinderen: https://www.gezinopreis.nl
    Zomer 2018: camperreis van Las Vegas naar Denver

  2. Top | #172

    Standaard Re: Vliegen met een 'erg druk en niet stilzittend' kind

    Dat is inderdaad exact wat ik bedoel.

    Vwb het kinderen nemen/krijgen/gunnen. Daar ben ik het wel mee eens.
    Echter de keuze om aan kinderen te beginnen ligt wel geheel bij jezelf , of het ook daadwerkelijk lukt is een tweede, daar komt het door jouw genoemde gunnen weer om de hoek kijken. )En dat kan gevoelig liggen) Echter heb ik het hierboven dus over de bewuste keuze om uberhaupt aan kinderen te willen beginnen, wetende dat dat ook de eerste 20 jaar beperkingen met zich meegeeft in alle dingen die je nog wilt doen in je leven. (Ongeacht of het lukt ze te krijgen)

    Inderdaad is 12 uur in de auto wellicht voor een kind net zo erg. Maar....
    in een auto zit je in een eigen bekend voertuig wat het reizen wellicht comfortabeler en vertrouwder maakt.
    In een auto kan je op elk gewenst moment stoppen om even te rusten eten drinken lopen etc
    De auto is geen druk cabine, dus dat doet niet zeer aan de oortjes....
    in een auto vallen kinderen hun medepassagiers die niets met jullie van doen hebben niet lastig, want die zijn er niet.

    Maar laten we idd elkaar er lekker vrij in laten ( maar val mij in het vliegtuig niet lastig met de overlast van andermans kinderen)

    en aan TS. Fijne vakantie. En wellicht de volgende keer rekening houden met het kiezen van je vakantie dat je ook een kind hebt wat beperkingen met zich meebrengt en niet alleen denken aan wat je zelf wilt ;-)

    (en nogmaals, niet bedoeld om vervelend te zijn, gewoon mijn mening hierover)
    Laatst gewijzigd door b767-300er; 24-04-13 om 07:43.



  3. Top | #173
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Berichten
    40

    Standaard Re: Vliegen met een 'erg druk en niet stilzittend' kind

    Ik vlieg al naar Florida met mijn zoontje sinds hij 6 maanden oud is. En iedere leeftijd heeft zijn eigen uitdagingen. Meestal kregen we overigens een extra stoel van de maatschappij en dat scheelt wel. Wij nemen inderdaad altijd materiaal mee om hem af te leiden (kleurplaten, tablet, stickertjes om te plakken etc.) maar ik ben altijd blij als hij slaapt :-) gelukkig is hij nooit een huilend kind geweest of supersuperdruk. Hij is nu 6 en we vliegen binnenkort weer.

    Nog 1 tip voor iets oudere kids met een eigen stoel: wij boeken altijd de raamstoelen (2 aan de zijkant) plus de stoel ervoor aan de raamkant. Mijn zoontje zit dus bij het raam en kan niet zomaar weg. Een van ons probeert hem de hele reis te vermaken en te vermanen (ja, zo lang vliegen is voor een kind zwaar, maar je wilt andere passagiers rustig laten vliegen) en de ander zit dus in de stoel recht voor mijn zoontje. Als hij dus trapt tegen de stoel ervoor of te hard met het tafeltje rammelt heeft alleen een van ons er last van. En soms ruilen we om. Zo is het rustig voor andere passagiers, heb je zelf af en toe ook even rust. Want ja: je kunt als ouder niet zelf gaan lezen o.i.d. als je kind niet zelf rustig bezig is met een tablet of zo. Het is soms echt afzien. Maar dan houd je jezelf het doel voor en als je er eenmaal bent is alles vergeten. Ik krijg overigens vaak complimentjes van andere passagiers of de crew dat mijn kind zo rustig is geweest. Is ie soms helemaal niet, maar door het lawaai van het vliegtuig en omdat ik er zelf de hele tijd bovenop zit lijkt dat zo.

    Overigens slapen kinderen ook wel een aantal uur in het vliegtuig en neem ik altijd een koptelefoontje mee van de Action voor bij de tablet.

  4. Top | #174
    Florida Groupie reneefrankrijk's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Chateau Guibert, Frankrijk
    Berichten
    397

    Standaard Re: Vliegen met een 'erg druk en niet stilzittend' kind

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joontje Bekijk Berichten
    Nog 1 tip voor iets oudere kids met een eigen stoel: wij boeken altijd de raamstoelen (2 aan de zijkant) plus de stoel ervoor aan de raamkant. Mijn zoontje zit dus bij het raam en kan niet zomaar weg. Een van ons probeert hem de hele reis te vermaken en te vermanen (ja, zo lang vliegen is voor een kind zwaar, maar je wilt andere passagiers rustig laten vliegen) en de ander zit dus in de stoel recht voor mijn zoontje. Als hij dus trapt tegen de stoel ervoor of te hard met het tafeltje rammelt heeft alleen een van ons er last van. En soms ruilen we om. Zo is het rustig voor andere passagiers, heb je zelf af en toe ook even rust. Want ja: je kunt als ouder niet zelf gaan lezen o.i.d. als je kind niet zelf rustig bezig is met een tablet of zo.
    Dat vind ik nou eens een goede tip waarbij is nagedacht om overlast naar anderen te minimaliseren!! TOP!!

    Ook ik heb kinderen en ben naar Florida gevlogen toen ze 6 en 3 waren. Ik heb er alles aan gedaan om de vlucht rustig te laten verlopen (flesje geven, daar viel onze jongste van in slaap). en als ze huilde voelde ik me behoorlijk opgelaten. Het is toch niet zo dat anderen maar moeten denken "ach het zijn kinderen en die zijn nou eenmaal soms druk en lastig" en zich maar moeten schikken. Dat begrijp ik niet.

    Niet iedereen vindt kinderen leuk (net zoals met honden) en dat kun je ook niet verwachten.
    Het is zelfs opvallend dat er tegenwoordig steeds meer restaurants, hotels, campings etc. kindvrij worden, er is blijkbaar vraag naar.

    Voor de vraagsteller. Ik hoop dat jullie een rustige vlucht zullen krijgen en een fijne vakantie, rekening houdend met....

    En jammer dat dit weer zo'n discussie wordt over kinderen, je mag er blijkbaar niks van zeggen zonder iedereen over je heen te krijgen. Maar ik zal eerlijk zeggen dat bij het lezen van de eerste post mijn eerste gedachte was "ik ben blij dat ik niet in dat vliegtuig zit". Tja. En nogmaals, ik heb ook kinderen.


    www.schoutenjanssen.nl Florida in: 1986, 1992, 2000, 2008, 2010 en 2012

  5. Top | #175
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Vliegen met een 'erg druk en niet stilzittend' kind

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lelli Kelly Bekijk Berichten
    en: kinderen neem je niet.....
    Das waar, kinderen neem je niet... das strafbaar
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  6. Top | #176
    Florida Groupie damian08's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    265

    Standaard Re: Vliegen met een 'erg druk en niet stilzittend' kind

    Wat een reacties..sommige meedenkend en andere tja zal er maar niet teveel over zeggen.
    Ten eerste is bedankt voor de tips die ik uit de posts heb meegekregen. Cadeautjes zijn allemaal geregeld, filmpjes/spelletjes e.d heb ik allemaal over nagedacht. Gisteren VSM tabletjes gekocht die ook nog eens goed 'zouden'werken tegen een jetlag.

    @Joontje, erg goede tip! We hebben nog geen vaste plekken dus kan kijken of dat nog mogelijk is straks.
    Dit topic ging over mijn jongste zoontje, die erg druk is. Hij is 1,5 en zo bewegelijk als wat.
    Ik vroeg dus om tips aan mensen die wellicht ook gevlogen hebben met kleine kinderen en die waarschijnlijk begrijpen wat ik bedoel, en ook ik ja voel me erg ongemakkelijk als je kind tekeer gaat. Dus ben me ook zeker goed voor aan het bereiden om de vlucht zo rustig te laten verlopen zonder enig ongemak voor ons maar ook zeker voor de medepassagier.

    Ten tweede ben ik het totaal oneens met wat b767-300er zegt. Waarom zou ik niet meer een verre reis gaan maken en voor Zuid Frankrijk kiezen?? Je zegt een strandvakantie kan ook dichter bij huis, Wij zijn absoluut geen strandmensen maar Doe-mensen. En wat is nou een betere plek als Florida. Ik zie mezelf dus ook niet in Spanje zitten 3 weken lang. Dus ja ik moet 10 uur in een vliegtuig zitten met 2 kleine kinderen, so be it.
    Ik heb inderdaad de keuze genomen om aan kinderen te beginnen maar dat wil niet zeggen dat ik beperkt 'moet' worden in de reizen die we willen maken. Dus de opmerking dat ik nu niet meer aan mezelf moet denken vind ik persoonlijk niet kunnen.
    Mijn zoon van 4 is al toen hij 2 jaar was al naar Florida geweest, vliegreis ging zonder 1 traan en hij heeft zijn eigen goed vermaakt. En wat nog het belangrijkste is.. hij heeft een topvakantie gehad. Hij heeft het nu nog over het zwembad bij huis. En zit nu al weken te vragen wanneer we nu eindelijk naar Disney en de bootvakantie gaan ;-) . Dus nee, omdat ik kinderen heb ga ik zeker niet vakanties dichter bij huis zoeken omdat er wellicht mensen zijn die zich irriteren aan kinderen.
    Er zijn zoveel mensen die met kinderen vliegen, de een heeft een engel van een kind en de ander is lastig. it happens en daar moet ik het mee doen. En misschien valt het ook allemaal reuze mee en is hij gewoon rustig. Hij is niet altijd druk , het is ook een schat van een mannetje hoor..echt .

    We gaan ook zeker ontspannen op reis ( is ook het beste voor een kind dan van die stressende ouders) en we zien inderdaad wel hoe alles loopt. We gaan gewoon genieten van onze welverdiende vakantie met onze kinderen waarvan ik zeker weet dat hun het ook Top hebben.

    Groetjes Natalie
    Florida visits: 1999,2004,2007,2010,2013,2015 en de volgende in 2017!
    New York: 2005,2007 Canada(Toronto)2005


  7. Top | #177
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: Vliegen met een 'erg druk en niet stilzittend' kind

    Wat een vreselijke onzin dat je zou moeten wachten tot je kind een bepaalde leeftijd heeft bereikt om een langere reis te maken. Wij hebben 4 kinderen ik weet dus echt wel waar ik het over heb. Mijn kinderen weten dat ze zich moeten gedragen en dit doen ze ook, heel simpel. De opmerking het lijkt wel een crèche... ga dan gewoon 1e klas vliegen of vlieg niet, je weet dat je in een vliegtuig niet alleen zit. Als je met zo een instelling in een vliegtuig stapt, triest..
    Topic starter vraagt tips en heeft dus niets aan een advies om vooral thuis te blijven en naar de camping te gaan tot haar zoon oud genoeg is om zijn mond te houden en stil te zitten. En als je last heb van een kind dat tegen je stoel schopt dan vraag je toch gewoon even vriendelijk aan het kind om daar mee te stoppen omdat het niet fijn is. 99% kans dat het kind het zelf niet eens door heeft. Een kind zit echt niet in het vliegtuig met de bedoeling om diegene voor hem of haar eens even fijn 10 uur lang in de rug te trappen. Wat kunnen mensen toch vreselijk zeiken.
    @b767 Kinderen zijn geen beperking hoor (misschien voor jou wel) voor mij en vele anderen zijn ze een verrijking.. Amen
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida




  8. Top | #178
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    406

    Standaard Re: Vliegen met een 'erg druk en niet stilzittend' kind

    Natuurlijk kun je met kinderen op reis, maar het is aan de ouders of een kind zich gedraagt. Wij vliegen ook met onze dochter, maar die zit gewoon rustig in haar stoel vanalles te doen.

    Zelf heb ik ook eens op de terugreis (waarbij je dus graag wat wilt slapen 's nachts) een kind voor me gehad, die steeds over de stoel heen hing en lastig was, maar de vader die er naast zat zei niet veel of mopperde niet tegen het kind, dat het rustig moest doen. Dus dat vind ik wel een taak van de ouders.

    En wat betreft tegen de stoel aan schoppen, stoel naar achteren klappen of het tafeltje hard open en dicht doen.......dat kunnen volwassenen ook doen, maar mensen kunnen ook vriendelijk vragen of het wat minder kan i.p.v. meteen boos worden toch? Het is nu eenmaal een lange zit.
    Laatst gewijzigd door pumi1000; 24-04-13 om 09:38.

    1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

  9. Top | #179
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Locatie
    Nederland, 't Gooi
    Berichten
    28

    Standaard Re: Vliegen: Met kinderen

    @angelique100 Ondanks jouw amen wil ik toch even reageren! Jammer dat je niet open staat voor een goede discussie. Het valt mij op in alle berichten van het forum dat er een hoop mensen tussen zitten die niet kunnen lezen! Ja, het lijkt soms net een creche! Gejank, drukke kinderen en geschreeuw! Maar lees mijn bericht terug ik heb er geen oordeel over gegeven! Ik kan mij alleen voorstellen dat mensen daar last van hebben. Maar als je tips over dit onderwerp wil weet je dat het hierop uit draait. Iedereen kent zijn eigen kind het beste. En wat je ook doet, mensen die zich ergeren hou je toch. Is het niet het wiebelen op een stoel, dan is het wel het geluid van de DS! Om dan die mensen direct af te schilderen als triest, tja kortzichtig. Wellicht hebben deze mensen er terecht last (bv om medische redenen). Begrip en respect daar gaat het om! En ik sta wel open voor discussie!

  10. Top | #180
    Stamgast remon's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    200

    Standaard Re: Vliegen: Met kinderen

    Wij vliegen over 4 weken naar Florida , onze zoon is dan 2 1/2 jaar.
    Het is best een druk ventje (heeft ' ie van z'n vader ) , dus voor ons wordt het ook een uitdaging.
    We hebben sowieso wat kinder-apps op het tablet gezet , we nemen cadeautjes mee , en als hij zich dan een beetje gedragen heeft dan krijgt hij elke 1 a 2 uur een cadeautje.
    Ik ergerde me toen ik nog geen vader was ook altijd aan die schreeuwende / huilende kinderen , dus ik begrijp sommige reacties hier wel.
    Maar om nou te wachten tot dat je kind een bepaalde leeftijd heeft bereikt , gaat nergens over.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •