Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 11 van de 24 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 110 van de 231

Onderwerp: Vliegen: Met kinderen

  1. Top | #101
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: recentelijk autostoel meegenomen op Martinairvlucht?

    Ik verwacht zelf niet dat ze je stoel zullen nameten aangezien dat met koffers zelf ook niet nameten, wel is het zo dat de kleine niet op de stoel mag zitten tijdens het opstijgen en landen, althans bij Delta mocht dat niet. Tijdens de vlucht was het verder geen probleem als ze daar op zaten.

    Hoe Martinair hier mee omgaat durf ik niet te zeggen.


  2. Top | #102
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    189

    Standaard Re: recentelijk autostoel meegenomen op Martinairvlucht?

    Wij hebben in 2006 met MP gevlogen en verders altijd met United maar we hebben nooit problemen gehad met de stoel/stoelverhoger. Onze dochter mocht ook gewoon in de stoel blijven zitten.

    Klein tipje als deze nog niet bekend was. Neem een lege eigen beker mee die je tijdens de vlucht kan laten vullen en zorg voorkleine dingetjes voor vermaak.


    Heel veel plezier alvast

  3. Top | #103
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Berichten
    81

    Standaard

    ze heeft inderdaad hoe dan ook een stoel ;-)
    Dat ze het niet nameten begrijp ik wel, maar volgens het callcentre zal de stoel dan ook gewoon niet passen. En als dat het geval is, moet onze dure stoel in het ruim ....maar dat is de bedoeling niet. Als de stoel tijdens de vlucht niet gebruikt kan worden, huren we er daar wel eentje (of kopen we er eentje, whatever). Maar we willen niet dat onze goede stoel in het ruim vervoerd moet worden.

    Het is gewoon zo raar dat er volgens de afmetingen die het callcentre doorgeeft dus nooit een stoeltje mee zou kunnen (in ieder geval van maxicosi). Ik vroeg me dus af of de stoelbreedte de laatste tijd is aangepast ofzo....

    het is trouwens een echte stoel, geen verhoger:

    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 11-03-10 om 23:13. Reden: berichten samengevoegd

  4. Top | #104
    Vaste Bezoeker dennis-oostveen's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    96

    Standaard

    Wie kan mij helpen?

    Ik heb hier in een discusie een internetsite gezien waar ze het CARES systeem verkopen. Het gaat om een Nederlands bedrijf. Wie weet dit?

    Alvast bedankt Dennis

    **edit: Ik heb het zelf al gevonden, Cocolicious. EUR 59,95 te bestellen via de site. Voor wie het nodig heeft http://cocolicious.webklik.nl/page/cocolicious
    Laatst gewijzigd door Michael66; 12-01-11 om 01:05. Reden: 1+1

  5. Top | #105
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Vliegen: Met kinderen

    Heb even gezocht op het systeem en dit is de link die de maker van het systeem zelf heeft voor Nederland: http://www.kinderenvliegenveilig.nl/

    (komt bij hetzelfde bedrijf uit maar schept bij mij wat meer vertrouwen dan een gratis webhost)
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  6. Top | #106
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Berichten
    28

    Standaard Re: Vliegen: Met kinderen

    Je kunt voor het autostoeltje ook eens in de Garage van het verhuurbedrijf vragen of ze nog iets hebben liggen!
    De medewerkers in de Garage werken niet op provisie basis en er zijn een hoop mensen die het (walmart)stoeltje in de auto achterlaten bij vertrek. Dusss met een beetje geluk!
    Ik heb op 1 van de forums gelezen dat het verschillende mensen gelukt is.

    Als ze je hier weer naar de VerhuurBalie sturen kun je altijd nog naar de walmart.

  7. Top | #107
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Berkel en Rodenrijs
    Berichten
    50

    Standaard autostoel/buggy aan boord van vlucht

    Wij vliegen vanaf AMS naar Frankfurt met Lufthansa en vandaar stappen we over op een Boeing 777 met United Airlines naar Orlando met tussenstop in Washington.
    Gisteren met Lufthansa en United Airlines gebeld, omdat ik graag onze eigen autostoel (Maxi Cosi Priori) mee wil nemen. (spaart weer geld uit om deze te huren)
    Volgens hun mag je dus gewoon die autostoel meenemen aan boord. Je mag 8kg p.p. aan handbagage meenemen, dus mag je kind gedurende de gehele vlucht in zijn autostoel zitten.

    Heeft iemand dit eerder gedaan, ik wil dat bakbeest lliever gewoon in laten checken....

    Weet iemand hoe het zit met de buggy? Die wil ik graag meenemen aan boord, maar we moeten twee keer overstappen met een paar uur ertussen. Krijg je die dan terug bij het uitstappen?
    Ik zie het niet zo zitten te moeten zeulen met een klein kind al die uren....

  8. Top | #108
    Florida Groupie Lea's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    Den bosch
    Berichten
    326

    Standaard Re: autostoel/buggy aan boord van vlucht

    Ik weet verder niet hoe het zit maar heb laatst bij onze vlucht naar Washington inderdaad gezien dat er een kinderstoel aan boord gegaan was dus neem aan dat het gewoon mogelijk is. En ook buggies heb ik gezien volgens mij worden die door de stewardessen ergens op een veilige plek gelegd. Maar zou desnoods United gewoon even opbellen over het hoe en wat.

  9. Top | #109
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Berichten
    78

    Standaard Re: autostoel/buggy aan boord van vlucht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door goedhartl Bekijk Berichten
    Volgens hun mag je dus gewoon die autostoel meenemen aan boord. Je mag 8kg p.p. aan handbagage meenemen, dus mag je kind gedurende de gehele vlucht in zijn autostoel zitten.
    Die conclusietrekking klopt niet. Je mag een max aantal aan bagage mee, waar voorwaarden aan zitten qua gewicht, formaat etc. Dat je een autostoel mee mag nemen als handbagage betekent echter niet dat dús het kind er ook in zal mogen en/of kunnen zitten. Die garantie heb je enkel en alleen wanneer je voor het kind een eigen stoel geboekt hebt. Veel mensen doen dit niet voor hun kind tot 2 jaar (aangezien die nog als 'lapchild' geboekt mogen worden). In dat geval moet je er vanuit gaan dat de stoel als handbagage mee zal gaan en niet gebruikt kan worden tijdens de vlucht. Dat mazzeltje zul je enkel en alleen hebben wanneer de vlucht niet geheel vol is én er een lege stoel direct naast jullie bedeeld is (je wilt kind immers ook niet 15 rijen verderop alleen neerzetten :lol: ).

    Overigens geldt daarbij wel het advies om niet té gehecht te zijn aan het 'binnen handbereik hebben' van de stoel. Als de vlucht barstende vol zit en er geen stoel geboekt is voor een kind om de stoel te gebruiken, dan kan het gebeuren dat de gate-agent besluit dat de autostoel alsnog aan de gate ingecheckt zal worden als bagage. Heeft van doen met de beperkte ruimte in de overhead bins. Tenzij je een stoel voor de kleine geboekt hebt, kun je ook overwegen om de autostoel als bagage in te checken. Scheelt je een hoop gesleep tijdens de beide overstappen en je hebt dan zelf controle over hoe de stoel is ingepakt (lees; als je onverhoopt bij de gate moet inchecken, heb je geen controle meer hierover en zou eventueel nadelig invloed kunnen hebben op schade).

    Buggies? De normale formaat buggies mogen mee tot aan de gate. Deze zullen vervolgens via de gate-agent alsnog het laadruim in gaan. Lees; dezelfde behandeling als bagage, incl. eventueel gegooi en gestuiter. Met een spliksplinter nieuwe ultradure buggy altijd handig om te weten. ;-) Een kinderwagen zul je normaal moeten inchecken, zelfde procedure als bagage-incheck. Een heel enkele keer is er een airline en/of airport waar de buggy niet mee mag tot de gate, maar jouw combinatie valt daar voor zover mij bekend niet onder.

    Voor 'normale' overstappen (lees; geen uuuuuuren) zul je de buggy bij verreweg de meeste airlines en luchthavens pas weer terug zien op de plaats van bestemming. Het meest handige reist het voor ouders van jonge kinderen op dat soort momenten dan ook met hulpmiddelen als een draagdoek etc. Voordeel van draagdoek is dat er op ongekend vele wijze geknoopt en gedragen kan worden, waardoor het comfortabel dragen is, zelfs met peuters. Bij een langdurige overstappen is het soms net wat makkelijker om de buggy tussentijds tot de beschikking te hebben, maar dan nog zal er apart om verzocht moeten worden en is er geen enkele garantie.

    Bij aankomst verschilt het per maatschappij en airport waar je de buggy zult aantreffen. Op sommige airports kan dit aan de gate gebeuren (kan tijd kosten, maak je dus niet druk om als een van de eersten van boord te gaan), op anderen zal dit bij de bagageband zijn. Op Schiphol is het een zo-goed-als garantie dat je daar je de buggy bij de bagageband moet afhalen. Wederom dus een moment waarop ouders profijt hebben wanneer ze terug kunnen vallen op andere methoden zoals draagdoek etc.

    Op FRA zul je een behoorlijke afstand moeten afleggen, ook dus iets om van te voren al wat handigheidjes voor te bedenken. Weet je bovendien al dat op FRA niet alle vluchten aan een slurf aankomen en/of vertrekken? Het kan zijn dat je een of meerdere vluchten treft waarbij je vanaf de gate met een bus naar het toestel vervoert wordt, trap op zult moeten en zo board (en vice versa voor aankomst). Dit geldt voor zowel vluchten binnen de EU als transatlantische vluchten. En alhoewel LH op FRA de grootste is, betreft dit ook LH-uitgevoerde vluchten. Iets om over na te denken dus, je wilt in staat kunnen zijn om een trap te bestijgen mét de kleine, handbagage etc. zonder je nek spreekwoordelijk te breken. Mocht je dan een dergelijke vlucht krijgen dan hoef je je er niet meer ter plekke zorg over te maken. Misschien thuis eens oefenen op de eigen trap? :lol: Van te voren valt overigens niet te zeggen welke vluchten dit betreft.

    Hint; de meest 'reishandige' ouders die alleen reizen met een jong kind, doen dit veelal met de combinatie 'kind in draagdoek' + rugzak op rug voor handbagage. Zo hebben ze beide handen vrij en houdt het gewicht aan beide kanten elkaar aardig in evenwicht.

  10. Top | #110
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Berkel en Rodenrijs
    Berichten
    50

    Standaard Re: autostoel/buggy aan boord van vlucht

    ik heb gisteren Alamo gecheckt en het blijkt dat je een tientje per dag kwijt bent voor een autostoel met een maximum van $ 50,-. Dus die autostoel laat ik lekker thuis!
    Dat van die buggy moet ik nog even navragen bij United...
    Een draagdoek is voor mijn kindje geen optie, want ondanks dat ie klein is voor zijn leeftijd, is ie met drie jaar toch best zwaar....dus zet ik hem wel in zo'n trolley!
    Maar in ieder geval bedankt voor de tips!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •