Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 17 van de 24 EersteEerste ... 71516171819 ... LaatsteLaatste
Resultaten 161 tot 170 van de 231

Onderwerp: Vliegen: Met kinderen

  1. Top | #161
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    536

    Standaard Re: Vliegen met een 'erg druk en niet stilzittend' kind

    Ik kan me wel vinden in b767 zijn verhaal, niets irritanter dan een kind achter je die om de 3 seconden in je stoel schopt. Nu ga ik er vanuit dat jullie verstandelijke ouders zijn (anders open je dit topic niet), maar heb wel eens gezien dat de ouders erg verontwaardigd zijn als je aan het kind/ouder vraagt daar mee op te houden. Onrust is op de heenvlucht niet zo heel erg, maar wel op de terugvlucht als je wat wil slapen.

    Echter.. als ouder wil je ook wat zien, en niet vliegen met kleine kinderen betekent een aantal jaar geen Florida, en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling ;-) Kind er goed op voorbereiden, voor veel afleiding zorgen, en dan komt het vast goed.
    Laatst gewijzigd door rolandino; 23-04-13 om 20:57.
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

  2. Top | #162
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Vliegen met een 'erg druk en niet stilzittend' kind

    Ik sluit me bij skunkman aan wij hebben om die redenen ook niet met jonathan gevlogen tot hij 10 was maar dat wil niet zeggen dat het niet kan en mag . Vorig jaar was een mannetje van twee een herrie aan het maken aan de check in en toen hij eenmaal in het vliegtuig was hebben we hem niet meer gehoord en hij zat twee stoelen naast ons . Een tip probeer de eerste rij vast te krijgen dan heb je wat ruimte op hem op de grond te laten zitten .

  3. Top | #163
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Berichten
    34

    Standaard Re: Vliegen met een 'erg druk en niet stilzittend' kind

    @ cindy74.

    Op de eerste rij mogen geen kinderen zitten.

  4. Top | #164
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Vliegen met een 'erg druk en niet stilzittend' kind

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keesj Bekijk Berichten
    Op de eerste rij mogen geen kinderen zitten.
    Over watvoor vliegtuig van welke airline hebben we het eigenlijk...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  5. Top | #165
    Florida Groupie r.teeuwsen's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Purmerend, NL & Kissimmee, FL (USA)
    Berichten
    642

    Standaard Re: Vliegen met een 'erg druk en niet stilzittend' kind

    Daar gaan we weer, lekkere discussie... Ik denk dat je gewoon het lekker op je af moet laten komen, gezien al je reactie's op dit forum (190) waarvan ik nog geen enkele rare voorbij heb zien komen heb je ze zelf aardig op een rijtje! Een kind kun je niet vastbinden op een stoel, een kind is een kind, laat ze dat ook vooral blijven! Dus lekker gaan vliegen met je kleine kids en als de Frequent Flyers (ben er zelf ook één) er 'last' van hebben heb ik nog een advies....
    Je kunt oordopjes laten aanmeten om lekker in je eigen (vlieg)wereld te blijven! En niet van die zwemdopjes in allerlei felle kleuren maar echte (doorzichtige) dopjes bij een hoorcentrum op maat gemaakt, geen geluid, geen drukverschil!

    Veel plezier in Florida!
    Remco

  6. Top | #166
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Vliegen met een 'erg druk en niet stilzittend' kind

    Wat is dan de eerste rij juist na de hogere class . Er is een muurtje tussen en juist na dat muurtje heb je toch meer ruimte , wij zaten hier vorig jaar naast een koppel met kinderen en zij hadden die plaatsen en de kinderen konden op de grond wat spelen we vlogen met united .Heb juist gekeken het is de middenste rij na de toiletten maar die zijn economy plus .
    Laatst gewijzigd door cindy74; 23-04-13 om 21:58.

  7. Top | #167

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lelli Kelly Bekijk Berichten
    Sorry hoor....ik vind het echt onzin dat je met kinderen niet 10 uur in een vliegtuig kan zitten! En uiteindelijk maken toch echt de ouders uit waar de vakantie naartoe gaat en niet de kinderen is mijn mening. Vind wel dat je als ouders niet alles maar moet goed vinden in een vliegtuig en zeker rekening moet houden met andere passagiers.
    Ik denk dat je mijn verhaal verkeerd begrijpt.
    Het kind bepaalt inderdaad niet waar je heengaat op vakantie, dat bepaal je zelf. Echter als je er bewust voor kiest om aan kinderen te beginnen, maak je zelf de keuze dat je de eerst volgende 20 jaar van je leven rekening te houden met het feit dat je kinderen hebt, en dus niet meer altijd maar alle dingen te kunnen doen die je voorheen altijd deed, ook al wil je dat nog zo graag. Denk daarbij aan minder werken, bij avondjes uit moet je een oppas regelen of ergens naar toe gaan waar je je kind probleemloos mee kan nemen. Bij elke beslissing die je neemt, neem je ook de aanwezigheid (of het hebben van) je kinderen mee in de overweging. Zo ook met het kiezen van vakantie. Ook bij die keuze dien je rekening te houden met het feit dat je zelf de beslissing hebt genomen om aan kinderen te beginnen en dientengevolge niet alle bestemmingen meer mogelijk zijn om op Vakantie te gaan.

    Nu kies ik er voor om 2x per jaar naar de Caraibbean op vakantie te gaan. Als ik kinderen zou hebben, maak ik daarvoor een bewuste keuze en realiseer ik mij ter dege dat 2x per jaar naar de Carribbean vliegen om wille van de kinderen en mijn medepassagiers niet meer mogelijk is, en kies ik ervoor om lekker 2 weken naar Zuid Frankrijk te gaan met de Caravan. Als ik daar wel heen zou gaan en mijn kinderen mee zou nemen, zou ik dat egoistisch van mezelf vinden. Het gehele leven is gebaseerd op keuzes. Aan kinderen beginnen is er daar 1 van. En elke keuze heeft gevolgen. Zo ook voor jullie vakantie(s). Ervan uitgaande dat dit puur een vakantiereis is. Maar dat is een aanname van mijn zijde.

    Ik heb ervoor gekozen om geen kinderen te nemen, omdat ik en mijn wederhelft ons vrije leven wat we nu hebben, ook op gebied van vakantie, niet op willen geven. Dat is een bewuste keuze.
    Als iemand er wel voor kiest om aan kinderen te beginnen, vind ik dat dezelfde persoon er rekening mee dient te houden dat zijn leven wat minder vrij zal zijn en wat beperkter in keuzes.
    Persoonlijk zou ik het een kind van hoe jong dan ook niet aandoen om hem 2x10 uur in een drukcabine (=vliegtuig)op te sluiten, wat mega zeer doet aan de oortjes. Met huilen tot gevolg, wat weer leidt tot overlast (en irritatie)aan andere passagiers, alleen maar omdat Pa en Ma zelf zo graag naar Florida willen ipv de camping in Zuid Frankrijk.

    Als ik zie hoe bepaalde ouders in het vliegtuig met hun kinderen omgaan, dan vind ik persoonlijk dat ze vooral rekening houden met hunzelf en niet met hun kinderen, en al helemaal niet met hun medepassagier.
    Maar dat is nou eenmaal de maatschappij tegenwoordig en dat zal ik moeten accepteren ;-)

    Nogmaals, dit is totaal niet bedoeld als kritiek jegens personen alhier, TS of weet ik het dan ook, slechts mijn mening hoe ik er tegenover sta.
    Ik kan er met mijn pet niet bij dat er mensen zijn die met kleine kinderen naar de Dominicaanse Republiek op vakantie gaan terwijl in de zomer veel dichterbij huis de zon ook schijnt.
    Op vluchten naar de Middelandse zee heb ik dan ook veel meer begrip voor kinderen en hun overlast dan op verre bestemmingen, waar de ouders er bewust voor kiezen zo ver te reizen met een kind wat amper begrijpt wat er om hem heen gebeurd en echt geen betere vakantie heeft omdat ie zo ver van huis is.

    Ik verbied niemand om met een kind 10 uur in een vliegtuig te stappen. Integendeel zelfs. Ik adviseer dit alleen wel weloverwogen te doen en vooral de reden van die 10 uur goed in gedachte te nemen. En inderdaad, vaak zijn kinderen na een tijdje wel zoet. Maar niet alijd ;-)

    Toch wens ik jullie een hele fijne vakantie toe, kom lekker tot rust en geniet. Maar probeer vooral ook rekening te houden met je medepassagier welke ook graa uitgerust van zijn vakantie wil terugkomen. Ik neem het advies ter harte en neem oordopjes, helaas helpt dat niet tegen tegen stoelen schoppende kids
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keesj Bekijk Berichten
    Op de eerste rij mogen geen kinderen zitten.
    Ik ken geen maatschappij waarbij dit niet mag.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 23-04-13 om 22:55.



  8. Top | #168
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Vliegen met een 'erg druk en niet stilzittend' kind

    De vraag is: tips om een klein kind bezig te houden in een vliegtuig.
    Als moeder zit je er dan niet echt op te wachten om dan posts te lezen hoe irritant het gevonden wordt als kinderen zich niet gedragen of zich niet 10 uur kunnen vermaken. Want dat was nu juist de vraag...

    Als ik je blog goed gelezen heb gaat het om een jongeman van 1 dus hij zal heus wel een paar uur onder zeil gaan.
    Dan krijg je natuurlijk nog een paar keer eten en drinken, ook goede afleid momentjes.
    Waar speelt hij graag thuis mee, sleep dat mee in de handbagage...
    Daarnaast ben ik het eens met Angelique, relax, het is vakantie, go with the flow, dan komt het vast goed!
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  9. Top | #169
    Newbie
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    12

    Standaard Re: Vliegen met een 'erg druk en niet stilzittend' kind

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door b767-300er Bekijk Berichten
    Ik ken geen maatschappij waarbij dit niet mag.
    Probleem is dat beide uitspraken te kort door de bocht gaan, maar beide net de andere kant op.

    Alles is afhankelijk van de configuratie van het toestel. Keesj heeft gelijk wanneer de "eerste rij" een emergency row is, wat bij diverse configuraties van toestellen van diverse airlines een gegeven kan zijn. Daar mogen o.a. geen kinderen zitten, mensen met kinderen elders in het toestel, mensen met een beperking etc. FAA regulation. Er zijn zeker opties waarbij je hier tegenaan kunt lopen op een route naar Florida.

    Cindy doelt op wat men noemt een bulkhead row. Een "eerste" rij direct na een afscheiding. Vaak is dit een muur (genaamd bulkhead), maar kan ook slechts een gordijntje zijn tussen klasses. Bij een gordijntje is er vaak geen verschil in pitch, zowel in positieve als negatieve weg. Wanneer er een daadwerkelijke bulkhead aanwezig is, dan kan dat soms een grotere pitch opleveren. Maar ook een kleinere. Grootste punt is dat er geen zitplaats direct voor is en dus geen rugleuning die naar je toe kan komen en de ruimte in de hoogte kan beperken. Die ruimte omhoog extra is waarom deze plekken aantrekkingskracht hebben voor bepaalde situaties.

    Dat gezegd hebbende, de meeste airlines blocken deze stoelen. Belangrijke factor daarin is kunnen voorzien in zitplaatsen waar je een makkelijkere transfer in en uit kunt maken met bepaalde fysieke beperking. Bijna alle airlines die vanaf AMS (rechtstreeks of indirect) op Florida vliegen zullen deze seats wel op aanvraag toewijzen aan deze doelgroep. Ze zijn op 1 hand te tellen die daarmee wachten tot check in. Voor zover dan nog beschikbaar houd een groep airlines deze stoelen ook geblockt voor online check in en wijzen bij fysieke check in stoelen eerst aan voor situaties waarin een bassinet gebruikt kan worden. Immers; die kunnen enkel bij een bulkhead opgehangen worden. "Kinderbeleid" zoals ik het noem kan erg verschillen, de een is beschermender richting de bassinet, de ander vind het allang best en hanteert "elk verzoek met jong kind incl. ruim boven basinet leeftijd wikkelen we af op wie het eerst komt, maalt het eerst".

    Hierin zit dus al een belangrijke informatiebron voor ouders die een bulkhead overwegen als optie; vaar niet blind op een seatmap. Vaak genoeg toont een seatmap als "bezet" als een airline blockt en bepaalde zitplaatsen alleen bij check in op de airport willen toewijzen. In dat geval kan het dus helpen om wel alvast online een zitplek te kiezen, op tijd op de luchthaven zijn en kijken welke stoelen er beschikbaar gekomen zijn. Daarnaast kan soms status helpen, net als een enkele airline op deze routes inmiddels deze keuze aanbied tegen een meerprijs.


    En om het helemaal leuk te maken; soms kan een bulkhead ook een exit row zijn, waarbij eerst exit door zich bevind en dan pas bulkhead. De beperkende criteria voor exit row seats overrulen elk ander beleid en regels, veiligheid boven alles. Een seatmap even goed bekijken kan in sommige configuraties dus uitbetalen al naar gelang voorkeuren, wensen etc.


    Tot zo ver de bulkhead-aisle-seat gebruikster.

  10. Top | #170
    Florida Groupie Bosevents's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Nunspeet
    Berichten
    256

    Standaard Re: Vliegen met een 'erg druk en niet stilzittend' kind

    Ik heb nog wel een paar tips voor jullie.
    Ga er zelf heel relaxed mee om. Een kind voelt elke spanning. Dus als jullie relaxed zijn zal jullie kind dat ook zijn. Leg alles rustig uit en vertel je kind dat er meer mensen mee reizen en die willen graag rust.
    Beloof hem voor elk uur dat hij rustig op zijn stoel blijft zitten een cadeautje (koop deze bij de action zodat hij zicht het komende uur bezig kan houden)(denk aan puzzeltje/ kleurplaat/spelletje etc)

    Gaat hij wel van zijn plek af neem hem dan aan de hand en loop even met hem mee. Vertel hem rustig dat hij best even mag kijken maar dat hij als hij blijft zitten zijn cadeautje krijgt.
    Soms helpt het ook als je voor dat het vliegtuig opstijgt even met hem rond loopt in het vliegtuig. Dit neemt alle "avontuur" weg en dan ziet hij ook dat er niets te doen is in het vliegtuig.
    Wat in ons geval geholpen heeft is dit thuis al te oefenen met treinritjes. Zo weet je kind wat er van hem verwacht wordt.

    Mocht je zeker weten dat dit allemaal niet helpt ga dan bij binnenkomst (alleen) naar de stewardes en vertel waar je bang voor bent. Zij zijn getraind in deze situaties en zullen je komen helpen en het kind aanmoedigen in zijn positieve gedrag.

    Een hele goede reis gewenst in ieder geval en hou het vooral gezellig en rustig. Het is tenslotte vakantie
    Het leven is een reis maar ik ga het liefst naar Florida.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •