Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 8 van de 24 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 231

Onderwerp: Vliegen: Met kinderen

  1. Top | #71
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Berichten
    23

    Standaard Re: Rechtstreekse vlucht naar Florida?

    Hoi Linda,

    Tja hoe het zal gaan is voor ons ook steeds spannend met die kleine. Eerste vlucht (zoontje 11 maanden) was 3 uur naar Frankrijk, DRAMA! Een grote huilpartij. Toen gingen we in december 2007 naar Curacao, ook een flinke vlucht. Onze zoon was toen 2jr. 3 mnd. Ging prima. Ook de afgelopen vlucht naar Miami ging super. Hij wist al helemaal wat er ging gebeuren want dat hadden we ongeveer 20x besproken . "beetje eten, filmpjes kijken, boekje lezen, slapen, weer eten, weer filmpje kijken en weer slapen en dan zijn we er". Kortom, leesvoer mee, wij hadden de PSP mee met filmpjes, kleurboek en potloden, knuffel, eigen dekentje. Verder beetje laten lopen als de stewardessen niet al te druk zijn. En natuurlijk hopen dat je net zo'n lege vlucht hebt als wij. Dat scheelt heel veel, kan je haar lekker naastje neerleggen of in ieder geval op een eigen stoel. Heen hadden wij ook 13:00 (heel de vlucht wakker geweest) en terug 18:00 dus een nachtvlucht en heeft de kleine heerlijk uuuuuren geslapen! Stewardessen zijn meestal erg aardig. Ze hebben appelsap en jus (helaas geen roosvicee) en kindermenu's. Zelf Liga of wat snoepjes enzo meenemen is wel een aanrader. Wij mochten gelukkig van de strenge mevrouw bij de boarding controle nog 200ml roosvicee in een drinkbeker gieten en meenemen ...
    Laatst gewijzigd door Michael66; 13-02-09 om 18:15.

  2. Top | #72
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2006
    Locatie
    Almere-Haven
    Berichten
    28

    Standaard Re: Vliegen met kinderen

    In 2003 vlogen wij voor de allereerste keer met de kids naar Florida. Ivm mijn zoon die autistisch is, expres met de nationale charterclub Martinair rechtstreeks naar Orlando. Hij was op dat moment 7 jaar oud en zijn zusje 4.
    Je kan kids op 2 manieren hier mee benaderen. Of langdurig voorbereiden (wat handig en 'beter' is voor autisten) of als een soort van overval. Aangezien wij een beetje bang waren dat hij enkele dagen voor de reis ziek zou worden van spanning, hebben we toch voor de grote verrassing gekozen.

    Nou, de verrassing bleek een groot succes, rustig op beide blijven inpraten.. extra spannend was natuurlijk met opa en oma mee ! Mooi aan de linkerzijde 3 x 2 stoelen en duimen ophoog bij het opstijgen. Nou... die ogen van die kids, een en al sensatie en spanning, maar beide hebben zich de gehele vlucht perfect gehouden.

    Inmiddels jaren verder, in 2005 weer en nu met overstap op Chicago. Dit vonden ze nog mooier, GAAF pap.. 2 x vliegen !!
    Het zijn inmiddels echte vliegfreaks, de grootste stress en lichte paniek is puur mijn echtgenote voor en tijdens het vliegen !

    Kortom, mijn ervaring met vliegen met kinderen is vanaf het eerste moment geweldig \\/

  3. Top | #73
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Berichten
    23

    Standaard Re: Vliegen met kinderen

    Het is trouwens wel een idee om onverdunde roosvicee mee te nemen (bedenk ik me nu we net terug zijn van vakantie ...). Flesjes water krijg je aan boord dus dan kun je zelf mengen! Dan hoef je geen grote hoeveelheden vloeistoffen mee te nemen.

    Succes!

  4. Top | #74
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    flevoland
    Berichten
    29

    Standaard Re: Vliegen met kinderen

    Ik neem gewoon 3 flesjes van 100ml roosvice mee ;-)

    Zo kom ik er ook wel..
    Het is toch 10.55 minuten vliegen he...Martinair rechtstreeks naar miami.
    Toch zie ik er eigenlijk wel een beetje op lange ruk pffff.
    over 4 weken nog maar een uurtje hahaha was het al maar zo ver..Liefst neem ik een slaappilletje maar dat gaat niet met een kind op schoot he...
    Ben nu al zenuwachtig..

  5. Top | #75
    Vaste Bezoeker fitnessmouse's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    110

    Standaard Re: Vliegen met kinderen

    pfff wel gedurft dat je dat lange end met een kind op schoot wil zitten.
    Wij hebben vorige keer (toen was mijn dochter 1 1/2) gewoon een stoel voor haar gekocht. Ja dat kost wel meer, maar ik moet er niet aan denken om 10 uur met een kind op schoot te zitten.

    Over films: wij hebben SD-kaarten volgeladen met films die we op onze pda's kunnen afspelen. Batterijen gaan lang mee want geen bewegende delen. Echt een uitvinding.
    Florida: 1997, 1998 (2x), 1999,2000, 2003, 2005, 2007, 2009, 2012, 2013, 2015
    California: 2002, 2011
    DCL: 2009 Bahama's, 2010 Med, 2011 LA-Vancouver, 2013 Bahama's, 2014 Med

  6. Top | #76
    Vaste Bezoeker lisje's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Onkerzele, België - Cape Coral,Florida
    Berichten
    116

    Standaard Re: Vliegen met kinderen

    Hallo,

    Ons dochtertje vloog de eerste keer met 10 maanden (naar Mexico)op schoot en dat viel héél goed mee. De tweede keer was ze 21 maanden (naar Cuba) en deze keer viel het toch iets minder mee. Bij de heenvlucht ging alles heel prima, we hadden een eigen stoel voor haar gekregen (de vlieger zat amper halfvol) maar op de terugreis zat hij overvol. Eerst hadden mijn man en ik dan nog gescheiden plaatsen gekregen waardoor onze dochter helemaal haar draai kwijt was. Ze zocht telkens papa, gelukkig hebben we na lang zeuren bij de stewardessen toch een plaatsje samen gekregen doordat er 2 mensen hun plaats wilden ruilen. Dit was een nachtvlucht en onze dochter sliep op schoot. Ik moet eerlijk zeggen; Nooit meer. We zaten naast het raam en blijkbaar had zij enorm veel last van het lawaai buiten. Zij werd elk uur huilend, krijsend wakker. Ik vond dit nog het ergste voor de medepassagiers maar gelukkig waren dit allemaal erg begrijpende mensen. En je hoort het gehuil maar een paar stoelen verder en dan niets meer.
    Volgende maand gaat ze de eerste keer mee naar Florida. Ze is nu 3,5 jaar en heeft haar eigen stoel. We hebben al heel wat filmpjes op stick gezet zoals bibaboerderij (is ze helemaal verzot op), k3, megamindy enzo.. Dus ik hoop maar dat ze haar wat zoet kan houden. Het is wel niet echt een tv kijker dus hebben we ook voor wat verrassingen gezorgd. Ach, die vlucht is iets waar je door moet. je moet ergens geraken om te kunnen genieten en eenmaal je daar bent moet je ook terug naar huis geraken en is dat met een huilend of een lachend kind, je maakt er het beste van. (Zo praat ik mij moed in, hihi)

    Groetjes,
    Lisje
    Onze USA reizen:
    Rondreis Westkust USA ('07) - Rondreis Florida ('08) - Aankoop huis Cape Coral (feb '09) - Inrichten huis Cape Coral (maart '09) - Cape coral/Orlando (juli '09) - Cape Coral (jan '10) - Cape Coral (juli '10) - Cape Coral (dec/jan '10/'11) - Cape Coral/Orlando (juli '11) - Cape Coral (dec/jan '11/'12) - Fort Myers (dec/jan '12/'13) - Orlando/Cape Coral/Miami (jul/aug '15) - Cape Coral/Miami (dec/jan '16/'17) - Cape Coral/Orlando (jul '18) -
    Orlando/Cape Coral (dec/jan '19/'20)


  7. Top | #77
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Vliegen met kinderen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindaend Bekijk Berichten
    En probeer zeker wat roosvice mee te nemen want appelsap en jus lust ze niet..
    TSA schrijft over reizen met kinderen op hun site:

    Medications, baby formula and food, breast milk, and juice are allowed in reasonable quantities exceeding three ounces and are not required to be in the zip-top bag. Declare these items for inspection at the checkpoint.

    All items including formula, breast milk, and juice will be inspected, however, you or your infant or toddler will not be asked to test or taste breast milk, formula, or juice. Our Security Officers may test liquid exemptions (exempt items more than 3 ounces) for explosives.



  8. Top | #78

    Standaard Re: Vliegen met kinderen

    Ik zou in ieder geval zeker zorgen dat er bij ieder kind toch wel een ouder zit en dat je je kind bezighoud. Ik heb meegemaakt dat een ouderechtpaar met twee kinderen in het vliegtuig zaten. De ouders zaten schuin achter ons de kinderen recht voor ons. Ik heb de hele vlucht geen oog dicht gedaan want de ouders hadden niets meegenomen voor de kinderen en besteedden zelf ook totaal geen tijd aan hun kinderen. Daarnaast heb ik een keer meegemaakt twee kinderen achter mij te hebben, de hele tijd rugpijn want de ouders die een rij erachter zaten zagen niet dat één van de twee de hele tijd tegen mij aan zat te trappen met de benen. Na 4 waarschuwingen reageerde het kind nog niet.

  9. Top | #79
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Berichten
    68

    Standaard Re: Vliegen met kinderen

    Ik heb nog een kleine tip voor de ouders van kinderen tot een jaar of 2-3. Neem een drinkbeker/drinkflesje mee en laat de kinderen tijdens het opstijgen (en eventueel ook bij het landen) hieruit drinken. Door het slikken worden de oren "geklaard" en dat kan een hoop pijn (en gehuil) schelen voor de kleintjes. Daarnaast leidt het af en dat kan soms ook wenselijk zijn.

    Wij hebben er veel plezier van gehad toen onze kinderen nog klein waren...

  10. Top | #80
    Newbie
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    1

    Standaard Vliegen: Met kinderen

    Hallo allemaal,wij zijn aan het overwegen om met ons gezinnetje naar Florida te gaan.

    In 2005 zijn we al eens geweest en het virus is flink toegeslagen.
    2006 rondreis californie,nevada,arizona daarna 2 jaartjes europa en nu kriebelt het weer flink!

    Ons kleine meisje is dan 22 maanden oud.
    Via de zoekfunctie heb ik veel ervaringen gevonden van mensen over vliegen met kids,alleen waren de meeste kinderen toch ietsje ouder.

    Zijn er mensen die de reis gemaakt hebben met leeftijdsgenootjes van ons dametje?

    En dan de volgende vraag: Wij willen een rondreis gaan maken....maar wat te doen als de kleine s'avonds naar bed moet en je in hotels slaapt met 1 kamer?

    Alvast bedankt!

    Groetjes

    Tamara



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •