Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 24 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 231

Onderwerp: Vliegen: Met kinderen

  1. Top | #51
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    189

    Standaard

    Wij zijn laatst met onze dochter van 2.5 gegweest en hebben voor haar alles ingepakt, kadootjes, snoepjes enz werkte gewoonweg perfect. Voor de terugweg hadden we ook al vanuit hier dingen meer maar toen heeft ze 5 uur geslapen dus had ze thuis genoeg om uit te pakken. Volgend jaar doen we het wer zo.

    Overigens is een eigen portable dvd speler met de favo series van je kleine ook een echte aanrader daar heeft onze meid zich ook me vermaakt en was op locatie ook zeer handig.

    Succes

    Gwen

  2. Top | #52
    Regelmatige Bezoeker annette's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Nijmegen (voorheen Oosterhout)
    Berichten
    29

    Standaard Vliegen met kinderen

    Wij; John, ik, en onze 2 kinderen van 4 en 1 jaar vertrekken op 30 september voor 2 weken naar Florida :-o en nog 1 week naar familie in North Carolina :-o. De jongste telg van de familie heeft sinds een paar weken bedacht dat ze "eigenlijk" nergens anders meer wil slapen dan in haar eigen bed. Nu ben ik ook een beetje bang dat het in het vliegtuig al niet fantastisch zal gaan. Hebben jullie misschien tips voor me? Groetjes Annette...

  3. Top | #53
    Vaste Bezoeker Petr@'s Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    71

    Standaard Re: vliegen met kinderen

    Onze kinderen waen beide anderhalf jaar oud toen ze voor het eerst vlogen en gelijk naar een verre bestemming. Ik had me eerst ook zorgen gemaakt of het wel goed zou gaan, maar het is met erg meegevallen. Natuurlijk zijn ze het na 8/9 uur vliegen een beetje zat, maar jij zelf waarschijnlijk ook.
    Probeer, indien mogelijk, op dusdanige tijden te vliegen dat ze normaal ook slapen. Dat scheelt dan alweer een uurtje of twee. En op de terugreis vlieg je vaak 's nachts dus dan kunnen ze wel flink doorslapen.
    Wij nemen altijd een paar kadootjes mee voor onderweg, zodat ze af en toe iets uit te pakken hebben (altijd leuk) en waar ze dan weer even zoet mee zijn. Zo nu en dan even een wandeling door het vliegtuig met ze maken zodat ze de benen kunnen strekken en wat rond kunnen kijken.
    Onze jongste was gek op de trap naar de business class, dus moesten we hem daar steeds weg halen, maar hij vermaakte zich tenminste wel. Ook werd hij door een steward meegenomen naar de cockpit.
    Ik zou me niet te druk maken; als ze vervelend zijn of huilerig kun je daar toch niets aan doen en het is dan gewoon jammer voor de mensen om je heen!

  4. Top | #54
    Regelmatige Bezoeker Anita's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Herkingen
    Berichten
    23

    Standaard Re: vliegen met kinderen

    Ons dochtertje was 20 maanden toen ze voor het eerst vloog, we gingen toen naar Florida. Op de heenweg was het, letterlijk, om te huilen! Ze wilde hélemaal niks! Geen cadeautje, geen snoepje, geen koekje, helemaal niks! Tot, na een uurtje of wat, de steward opperde om haar uit haar autostoel te halen. Die hadden we meegenomen in het vliegtuig, werd ons aangeraden, omdat we die in Florida ook weer nodig hadden. We haalden haar uit haar autostoel en het was klaar! Weer helemaal oké! De steward heeft haar op sleeptouw meegenomen, het keukentje in, rondje door het vliegtuig, de cockpit in, ze vond het geweldig!
    Daar hebben we dus van geleerd. Ze gaat niet meer in die stoel, ze zit gewoon in de grote vliegtuigstoel. Op de terugweg hadden we geen centje pijn met haar.
    In 2004, ze was toen 4½ jaar, gingen we naar het Zuidwesten, vlogen heen en terug naar/van San Francisco. Geen enkel probleem, ze vond het allemaal hartstikke leuk. Op de terugweg hadden we ontzettend leuke stewardessen (KLM). Ze kwamen langs met de taxfree karretjes en ze namen ons dochtertje mee. Ze mocht bovenop de kar zitten, kreeg een schort en jasje van de stewardess aan en ging mee om spulletjes te verkopen. Later is ze weer opgehaald door de stewardess om in het keukentje te helpen en hebben ze haar de cockpit laten zien. Ze mocht later ook mee om ijs en chips uit te delen, maar toen lag ze lekker te slapen. Dat hebben we maar zo gelaten.
    Maar dan hebben we het wel heel erg getroffen met die meiden!

    Ik zorg altijd voor een rugzakje met speeltjes waar ze graag mee bezig is, met koek en snoep en wat cadeautjes die ze om de zoveel tijd mag uitpakken. Dat zijn gewoon kleinigheidjes, maar het werkt wel!

    We gaan nu in augustus weer naar Florida en nu ben ik boekjes aan het zoeken over Walt Disney World en de Disney Cruise Line, zodat ze daar wat in kan lezen. Valt niet mee, want het merendeel is in het Engels. Ze kan wel lezen, maar geen Engels!

    Succes!

  5. Top | #55
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: vliegen met kinderen

    In de reeks boekjes van de Disney-club zijn enkele boekjes die over Disneyland of -world gaan. Dan beleven de neefjes Kwik Kwek en Kwak daar avonturen.
    Kijk eens rond op rommelmarkten en zo (of op koninginnedag), wie weet vind je er daar één of meer.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #56
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: vliegen met kinderen

    Of misschien is het Disney jaarboek 2006 wel iets. Kost hier maar € 9,40 en is nu al te bestellen, maar wordt pas op 15 november verstuurd.

    Of kijk eens hier of je iets leuks kunt vinden.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #57
    Regelmatige Bezoeker Anita's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Herkingen
    Berichten
    23

    Standaard Re: vliegen met kinderen

    Hai,
    de boekjes die je bedoelt die hebben we. Vindt ze ook leuk. Maar ik zoek eigenlijk heel gericht naar boekjes over WDW en DCL.
    De Passporter is ook erg leuk, maar helaas in het Engels.
    Ik ben wel sowieso van plan een soort van Passporter voor haar zelf te maken. Is erg leuk om te doen.

    Thanks.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 13-02-09 om 18:14. Reden: full quote eruit

  8. Top | #58
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard Re: vliegen met kinderen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petr@ Bekijk Berichten
    Ik zou me niet te druk maken; als ze vervelend zijn of huilerig kun je daar toch niets aan doen en het is dan gewoon jammer voor de mensen om je heen!
    Ik heb nog geen kinderen, maar zodra ik kinderen heb en wij op vakantie gaan met het vliegtuig, ga ik me daar echt niet druk om maken. Jarenlang, vlucht na vlucht ben ik wakker gehouden door jengelende, soms gillende kinderen. Ik voel de voetjes nog in mijn rug van het schoppen tegen mijn rugleuning. Denk je dat de ouders die daar iets van zeggen? Nee joh, die zijn allang blij dat het gejengel is opgehouden. Zit je lekker rustig te lezen of te eten, komt er de hele tijd zo'n nieuwsgierig kopje boven de voorste stoel uit, die vervolgens al je aandacht op eist! Of er wordt tegen de kinderen geroepen: "Ga daar maar spelen" (lees: zo'n 5 meter van de ouders vandaan, zodat die ook even een moment van rust hebben) Ik kan daar tot op een bepaalde hoogte in mee gaan, maar op een gegeven moment is het genoeg! Kijk, niet elk kind is vervelend in het vliegtuig, ik heb ook zeer rustige kinderen meegemaakt en ook ouders die er alles aan hebben gedaan om het voor het kind en de omgeving zo prettig mogelijk te maken. Helaas is het tegenovergestelde vaak het geval. Dus zoals ik al zei, mochten wij ooit met onze kinderen gaan vliegen, dan is het "pay back time"!!

    Dus Annette, maak je niet druk hoe je kinderen zich straks gaan gedragen, andere zitten er tenslotte ook niet mee! (zie quote)

    Net zoals hierboven al aangegeven; neem wat leuks voor ze mee, doe spelletjes met ze, geef ze wat aandacht, dan komt het vast wel goed....toch??

    PS: Voordat ik een storm van kritiek over me heen krijg....(bijvoorbeeld dat het als ouder niet altijd meevalt en wij als kinderloos stel geen ervaring hebben met kinderen dus ook automatisch geen recht van spreken hebben)....is dit verhaal met een knipoog geschreven, maar met wel een kern van waarheid! Kinderen vind ik overigens heel erg leuk, alleen veranderen sommige soms in kleine 'duiveltjes'!
    Laatst gewijzigd door Natasja L.; 21-09-06 om 11:20.

  9. Top | #59
    Regelmatige Bezoeker annette's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Nijmegen (voorheen Oosterhout)
    Berichten
    29

    Standaard Re: vliegen met kinderen

    Bedankt voor de gegeven adviezen! Ik ga me zeker niet te druk maken over hoe de kids het zullen doen in het vliegtuig. (hoop natuurlijk dat ze zich zullen gedragen) Ik heb al verschillende leuke kadootjes verzonnen en gekocht. Er gaan ook verschillende soorten snacks en snoepies mee. Natuurlijk gaat er voor de oudste een portable dvd speler mee. Dat is dus alvast 1 kind rustig. De rest zien we wel. Gelukkig gaan op de heen reis opa en oma ook mee dus we zijn niet alleen en kan de aandacht lekker verdeelt worden (pffff).

    Annette...

  10. Top | #60
    Newbie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    6

    Standaard Re: vliegen met kinderen

    Wij zijn net terug van drie weken vakantie in Orlando. Wij hebben gevlogen met onze twee jongens van 2 en 4 jaar. Ik heb me vooraf erg druk gemaakt over voornamelijk mijn jongste. Hij kan niet zolang stilzitten en dan is 9 uur zonder slaap niet te doen voor je zelf en voor de andere passagiers. Voor beiden had ik inderdaad een aantal cadeautjes gekocht. Iets om te kleuren en stickers te plakken en auto's. Als tip van een andere moeder kreeg ik om de jongste een tabletje melatonine te geven. Dit is een stof die je zelf aanmaakt om te kunnen slapen. Melatonine is vaak erg handig als je last hebt van jetlag of wisseldiensten, het helpt je in slaapkomen.
    Omdat op de gebruiks aanwijzig stond dat kinderen het niet nodig hebben en het liever niet te geven, onder een bepaalde leeftijd heb ik raad gevraagd aan mijn huisarts. Deze gaf aan dat het absoluut geen kwaad kon en dat ik rustig tijdens de vliegreis zo'n tabletje kon geven.
    Dit hebben wij de heenreis ook gedaan en het werkte fantastisch. Hij heeft de slaap gepakt die hij nodig had. De terugreis heb ik niets hoeven te gebruiken omdat wij een nachtvlucht hadden. Ideaal ze sliepen beiden. Wat ook heerlijk is als je tenminste op een rechtstreekse vlucht zit met Martinair om Comfortclass te reizen. Tijdens de vlucht krijg je een tv'tje met harde schijf, daar staan diverse films en televisie series op. Ook voor de kinderen. Mijn mannen vonden het prachtig en hebben er gretig gebruik van gemaakt. Ik heb mij voor niets druk gemaakt over de vliegreis.

    Veel succes



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •