Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Onderwerp: Waar inchecken bij vlucht met 2 maatschappijen

  1. Top | #1

    Standaard Waar inchecken bij vlucht met 2 maatschappijen

    Wij vliegen zaterdag met BA naar london Gatwick en vandaar met Virigin naar Orlando, als we nu online willen inchecken, moeten we dat dan doen bij BA (onze eerste vlucht)of bij Virigin (de organisatie die de hele reis verzorgt, inclusief vlucht van BA) , of bij allebei?

  2. Top | #2
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: waar inchecken bij vlucht met 2 maatschappijen

    Bij je eerste vlucht. Dus bij British Airways.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #3

    Standaard Re: Waar inchecken bij vlucht met 2 maatschappijen

    Hangt er vanaf. Aangezien het online inchecken betreft, kan BA ook, mits er een codeshare is met BA vanuit Virgin....



  4. Top | #4
    Stamgast fransje's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Berichten
    212

    Standaard Re: Waar inchecken bij vlucht met 2 maatschappijen

    Mag ik hier even op inhaken?
    Ook wij vliegen met BA naar Gatwick om daar over te stappen in een Virgin Atlantic vliegtuig naar Orlando. Krijg je in Nederland dan al je ticket voor Virgin of moeten we in Gatwick opnieuw inchecken aangezien de maatschappijen niet samenwerken? En wat gebeurt er met de koffers? Moeten we die eerst zelf ophalen en dan weer inleveren bij Virgin, of worden ze in Amsterdam al doorgelabeld?
    Enig idee of de afstanden tussen de aankomsthal van BA naar de vertrekhal van Virgin een beetje goed te belopen is? We hebben 2 uur de tijd, gaat dat lukken?

  5. Top | #5

    Standaard Re: Waar inchecken bij vlucht met 2 maatschappijen

    Vraag 1) Je ticket heb je reeds in je mailbox of via papier thuisgekregen
    Vraag 2) Inchecken voor Virgin doe je op Gatwick, er is geen code-share of samenwerking tussen deze 2 maatschappijen zover mijn kennis strekt. Maar daarvoor geef je te weinig info.
    Vraag 3) koffers dien je dus ook in Gatwick van de band te halen en opnieuw in te checken
    Vraag 4) krap aan.



  6. Top | #6
    Stamgast fransje's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Berichten
    212

    Standaard Re: Waar inchecken bij vlucht met 2 maatschappijen

    Inderdaad geen code-share (dat bedoelde ik met samenwerking van de 2 maatschappijen). Deze combi is geboekt bij WTC en van Virgin Atlantic kreeg ik de bevestiging en de bookingscode. Ik heb al stoelen vastgelegd met extra beenruimte, dan kon gelijk zonder problemen, heel fijn.
    Maar de tijd zal dus krap aan zijn, hopelijk gaat het wel lukken.

  7. Top | #7
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Waar inchecken bij vlucht met 2 maatschappijen

    Koffers worden doorgelabeld en hoef je NIET van de band te halen! Dit hebben wij al diverse keren zo meegemaakt. BA en Vrigin hebben verschillende terminals. Je moet met een busje van de ene naar andere terminal, dit kost wel wat tijd, verder is het wel te doen. Gatwick is sowieso veel lopen, trap op, trap af en nog een paar keer. Je moet je ,nadat je bent aangekomen in Gatwick, na de security wel nog even bij een Virginbalie melden en daar kun je bevestigen dat je met Virgin verder reist. Al met al ben je best nog wel even wat tijd kwijt met verplaatsing naar de andere terminal. Je moet ook geluk hebben met het busje, soms duurt het langer dan anders voordat het busje komt.

  8. Top | #8
    Stamgast fransje's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Berichten
    212

    Standaard Re: Waar inchecken bij vlucht met 2 maatschappijen

    Dank je wel Elstars. We gaan er vanuit dat het qua tijd dan wel zal lukken al kunnen we niet uitgebreid gaan zitten koffieleuten.

    Voor ons is het de eerste keer met zowel BA als met Virgin als overstappen in Londen. En aangezien BA en Virgin geen partners zijn, was het even uitzoeken.
    voorheen met KLM/Delta en Lufthansa/United is het totaal geen probleem gebleken, maar dat zijn dan ook partners.

  9. Top | #9
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    34

    Standaard Re: Waar inchecken bij vlucht met 2 maatschappijen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elstars Bekijk Berichten
    Koffers worden doorgelabeld en hoef je NIET van de band te halen! Dit hebben wij al diverse keren zo meegemaakt. BA en Vrigin hebben verschillende terminals. Je moet met een busje van de ene naar andere terminal, dit kost wel wat tijd, verder is het wel te doen. Gatwick is sowieso veel lopen, trap op, trap af en nog een paar keer. Je moet je ,nadat je bent aangekomen in Gatwick, na de security wel nog even bij een Virginbalie melden en daar kun je bevestigen dat je met Virgin verder reist. Al met al ben je best nog wel even wat tijd kwijt met verplaatsing naar de andere terminal. Je moet ook geluk hebben met het busje, soms duurt het langer dan anders voordat het busje komt.
    Moet je echt eerst door de security?
    Ik dacht dat als de koffers doorgelabeld waren je zo van de ene gate naar de andere kon lopen?
    Klinkt misschien suf, maar ik ben niet eerder overgestapt. Dus lees mij zo op het laatst helemaal suf om het wat duidelijker te krijgen.
    Wij vliegen toevallig ook met BA en Virgin.

  10. Top | #10
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Waar inchecken bij vlucht met 2 maatschappijen

    De securitycheck heb je altijd. Je hebt nu eenmaal handbagage bij je die men wil controleren.
    Zie ook http://www.gatwickairport.com/at-the...-out/security/
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •