Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 16 van de 16

Onderwerp: Vliegtuigstoelen

  1. Top | #11
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Vliegtuigstoelen

    Op de terugweg kregen we voor de vlucht Orlando-Washington twee stoelen bij de nooduitgang aangeboden. Mijn vrouw kwam echter helaas niet door de ballotage en de buitenkans ging haar neus voorbij. Uiteindelijk vinden wij het, hoe jammer ook, terecht dat personen die zich, om welke reden dan ook niet kwalificeren, niet bij de nooduitgang terecht komen.

    De controle hierop is overigens volgens mij maar matig. Naast mij zat een vriendelijke, hulpvaardige United medewerker in de exit-row. Toen ik even naar mijn vrouw zwaaide, die twee rijen voor mij zat, bood hij spontaan aan van plaats te wisselen. Wij hebben beleefd geweigerd.

    Voor de vlucht Washington-Brussel hadden we Economy+ geboekt. Rij 21 H en J, achter de stoelen voor de medewerkers. Nog voor vertrek zaten de stoelen voor de medewerkers al vol 'migranten' die 'vrolijk' weer werden weggestuurd. Dit leverde nogal wat onrust op, want hun stoelen waren inmiddel ook al weer geconfiskeerd. Medewerkers wilden overigens best helpen om, binnen de mogelijkheden van de vrije stoelen, tot een betere verdeling te komen. Rij 18,19 en 20 waren echter onbespreekbaar.

    Aan de medewerkers van Unted werd wel gevraagd waarom wij wel mochten blijven zitten. Zelf werden we niet lastig gevallen, hoewel er wel door de andere passagiers met begerige blikken naar de XXXL beenruimte op deze plek werd gekeken. Voor de komende reis hebben we daarom voor beide vluchten, uiteraard tegen de bekende E+-toeslag, inmiddels maar weer beslag op deze rij gelegd. Dat 'zit' dus, naar alle waarschijnlijkheid, wel goed!
    Laatst gewijzigd door Teleton; 15-06-09 om 11:44. Reden: tickvautje



  2. Top | #12

    Standaard Re: Vliegtuigstoelen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tinkerbell Bekijk Berichten
    Lijkt me stug. Op de eerste plaats moet je betalen voor zo'n stoel.
    Klopt inderdaad dat er zgn preferred seats zijn, die je kunt reserveren als je bijvoorbeeld medallion member bent of een medische verklaring hebt, maar de stoel direkt naast de nooduitgang is toch echt (normaal gesproken) voor een fit persoon die bereid is om te assisteren.
    Wordt trouwens ook altijd tijdens het safety filmpje aan boord uitgelegd.

    Vond dit net bij Delta:
    Passenger Qualifications When assigning an exit seat:

    • They must be able to comprehend instructions for operating the emergency exit including locating and operating a window exit or exit door and directing others to the exit
    • They must not be under 15 years of age and must not have a condition that might cause them harm if called upon to open an exit
    • They must be physically able to open an exit door and to lift and stow a 31-52 pound window exit
    • They must not require the use of a seat belt extension (this limitation is intended to preclude the hazard of entanglement with the additional length of the extension by those passengers attempting to expeditiously exit the aircraft)

    Exit-row passengers must be willing to perform these tasks if instructed to do so.
    Laatst gewijzigd door derrobbie; 15-06-09 om 12:14.

  3. Top | #13
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    75

    Standaard Re: Vliegtuigstoelen

    Hallo,

    ik lees al wat diverse namen. Seatguru moet ik nog even onder de knie krijgen, maar dat gaat goed komen.
    Worden de beloftes ook wel nagekomen wat beenruimte betreft ?

  4. Top | #14
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Vliegtuigstoelen

    Zie ook dit onderwerp: Beenruimte in vliegtuig
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #15
    Newbie
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    6

    Standaard Re: Vliegtuigstoelen

    Naast seatguru, wil ik graag de volgende website toevoegen:
    http://www.vliegtarieven.nl/airlinei...tingen_eco.php
    Veel minder uitgebreid, maar Martinair staat ertussen!

  6. Top | #16
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: Vliegtuigstoelen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door derrobbie Bekijk Berichten
    Klopt inderdaad dat er zgn preferred seats zijn, die je kunt reserveren als je bijvoorbeeld medallion member bent of een medische verklaring hebt, maar de stoel direkt naast de nooduitgang is toch echt (normaal gesproken) voor een fit persoon die bereid is om te assisteren.
    Nou dat komt dan mooi uit. Mijn man moet regelmatig op plof en bluscursus en mag dan ook zijn weg zoeken in een hok vol rook.
    Hij is dus dubbel gekwalificeerd. Fit en ervaring.:razz:
    Hmmmmmm misschien dat we dan volgende keer niet meer extra moeten betalen als ik dit even uitleg aan de juffrouw van reserveringen?:?:
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •