Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 20 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 196

Onderwerp: Verkeersregels

  1. Top | #41
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Bekeuring ("Move Over Law")

    Beetje inlezen op bepaalde verkeersregels is niet verkeerd nee, zoals bijv. dat ze achter je blijven. Nog een geluk dat je niet snel naar je dashboardkastje greep voor bijv. papieren, als je dat deed had je meteen een loop tegen je neus aan.

    Al kende ik trouwens die Move Over Law ook niet, maar meestal rijd ik toch op de middelste baan met al die exits, anders blijf je steeds van baan wisselen.
    Daarnaast op de politieprogramma's ook vaak zat gezien dat een agent werd geschampt (of de auto) als men iemand staande had gehouden op de vluchtstrook. Misschien wel dé reden van deze move over law.

    Al met al zonde van het geld, al zijn bepaalde regels wel handig om te weten.. bijv. verkeerd om parkeren in een éénrichtingstraat of je banden die je moet draaien bij het parkeren in bepaalde steden. Van dat bespaarde geld kan je weer shoppen

  2. Top | #42
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Bekeuring ("Move Over Law")

    Ik wist niet dat het een echte wet was, maar doe dat meestal "vanzelf" als de mogelijkheid daar is, van baan wisselen. Ook bij pechgevallen op de vluchtstrook.
    Dat de cops achter je blijven om je te laten stoppen ben ik vele jaren geleden al persoonlijk achter gekomen ;-). Zonder gevolgen overigens; "Damned tourists" :-)
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  3. Top | #43
    Newbie ErikVos's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Locatie
    loosdrecht
    Berichten
    9

    Standaard Re: Bekeuring ("Move Over Law")

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JKG Bekijk Berichten
    Al met al zonde van het geld, al zijn bepaalde regels wel handig om te weten.. bijv. verkeerd om parkeren in een éénrichtingstraat of je banden die je moet draaien bij het parkeren in bepaalde steden.
    Oo dat wist ik ook niet#-o
    in welke steden is dat dan ??
    Laatst gewijzigd door Njit; 05-10-08 om 19:01.

  4. Top | #44
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Bekeuring ("Move Over Law")

    In San Francisco is het op sommige straten wel verstandig om het te doen. Anders rolt je auto vanzelf naar beneden.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #45
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Vlaamse Ardennen
    Berichten
    529

    Standaard Re: Bekeuring ("Move Over Law")

    Hetzelfde principe van Move over wordt denk ik ook toegepast bij takelwerkzaamheden. Heb dit op de I95 toch zo gezien.

  6. Top | #46
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Bekeuring ("Move Over Law")

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JKG Bekijk Berichten
    Daarnaast op de politieprogramma's ook vaak zat gezien dat een agent werd geschampt (of de auto) als men iemand staande had gehouden op de vluchtstrook. Misschien wel dé reden van deze move over law.
    Van de website:

    The "Move Over Act", designed to protect law enforcement and other emergency workers on our highways, was sponsored by Senator Victor Crist, District 13, Tampa, and Representative Mark Flanagan, District 68, Bradenton. The support of the International Union of Police Associations (IUPA) was instrumental in getting this important piece of legislation passed.
    During the five-year period of 1996-2000, motorists in Florida crashed into working law enforcement vehicles that were stopped/parked along Florida roadways 1,793 times, resulting in five deaths and 419 injuries.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  7. Top | #47
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Vlaamse Ardennen
    Berichten
    529

    Standaard Re: Bekeuring ("Move Over Law")

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Van de website:" and other emergency workers on our highways"
    Klopt dus toch wat ik gezien had.:roll:

  8. Top | #48

    Standaard Re: Bekeuring ("Move Over Law")

    Een baan opschuiven doe ik altijd al als er iemand op de vluchtstrook staat of invoegt. Trouwens ook in Nederland. Beter voor de doorstroming en veiligheid.
    Kentcourt

  9. Top | #49

    Standaard Re: Bekeuring ("Move Over Law")

    Melanie het is goed dat je hier toch maar weer even duidelijk aangeeft wat er kan gebeuren als je niet goed voorbereid op vakantie gaat.

  10. Top | #50
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Bekeuring ("Move Over Law")

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kentcourt Bekijk Berichten
    Een baan opschuiven doe ik altijd al als er iemand op de vluchtstrook staat of invoegt. Trouwens ook in Nederland. Beter voor de doorstroming en veiligheid.
    Maar als je het doet om iemand te laten invoegen zit je officieel verkeerd.
    Is pas nog in "blik op de weg" of zo geweest.
    Je verandert dan zonder noodzaak van rijstrook. Degene, die moet invoegen moet zelf maar zorgen, dat hij er volgens de regels tussenkomt.

    Knaapje



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •