Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 20 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 196

Onderwerp: Verkeersregels

  1. Top | #11

    Standaard Re: Verkeersregels USA

    Duidelijk, dank!

  2. Top | #12
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Verkeer van rechts

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    http://www.hm-usa.nl/autorijden01.html

    Verkeer van rechts heeft altijd voorrang
    Zoals dat sinds kort ook in Nederland het geval is, heeft in de VS op gelijkwaardige kruisingen alle verkeer (inclusief fietsers) van rechts voorrang. Overigens zul je in Amerika niet zoveel gelijkwaardige kruisingen tegenkomen. Bijna alle kruisingen zijn of voorrangskruisingen of van het "4 way stop" type.

    Het 2008 Florida regelement is:
    Open Intersections


    An open intersection is one without traffic control signs or signals. When you enter one, you must yield the right-of-way if:
    • A vehicle is already in the intersection.
    • You enter or cross a state highway from a secondary road.
    • You enter a paved road from an unpaved road.
    • You plan to make a left turn and a vehicle is approaching from the opposite direction.

    Yield the right-of-way betekend voorrang verlenen, het is hier nog steeds wie het eerst bij de kruising is en er dus als eerste op is gaat eerst.

    De allerbelangrijkste verkeersregel komt nu en zal niet eenvoudig te begrijpen zijn:
    Right-of-way

    Who has the right-of-way in Florida? The answer is no one! The law only says who must yield (give up) the right-of-way. Every driver, motorcyclist, moped rider, bicyclist and pedestrian must do everything possible to avoid a crash.

    Voorbeeldje, kom je op een gelijkwaardige kruising en knal jij in de zijkant van iemand die van links komt, dan zien ze dat als die persoon van links was eerst op de kruising en dan zit jij dus fout terwijl je van rechts komt.
    Verkeer van rechts heeft hier dus geen voorrang zoals in Nederland!!!!!!!!!!!!!
    Laatst gewijzigd door Daniel; 26-05-15 om 15:43. Reden: Link verwijderd op verzoek

  3. Top | #13
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Verkeersregels USA

    "Right" staat hier dan ook niet voor "van rechts" maar voor "het recht op".

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #14
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Verkeersregels USA

    Ik zie niets staan over flitspalen Niet dat ze die daar volgens mij hebben, maar wel sinds een paar maanden red-light camera's. Men is er daar niet zo blij mee, maar er gebeuren wel minder ongelukken. Blijkbaar willen ze nog wel eens door rood rijden op kruisingen. Heb ik zelf overigens niet gezien toen ik er was (mensen door rood), al waren de redlightcam's wel in het nieuws dat ze het wilde plaatsen.

    Wat zal een Amerikaan schrikken als hij in het gehaaste verkeer in Nederland komt... met automobilisten die alleen aan zichzelf denken en gigantisch veel flitspalen

  5. Top | #15
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: Verkeersregels USA

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JKG Bekijk Berichten
    Blijkbaar willen ze nog wel eens door rood rijden op kruisingen. Heb ik zelf overigens niet gezien toen ik er was (mensen door rood), al waren de redlightcam's wel in het nieuws dat ze het wilde plaatsen.

    Wat zal een Amerikaan schrikken als hij in het gehaaste verkeer in Nederland komt... met automobilisten die alleen aan zichzelf denken en gigantisch veel flitspalen
    Heb er in het verleden al meer dan genoeg door rood zien rijden daar dus die flitsplanen die ze nuhebben is alleen maar een goede zaak.

    Wat de Amerikanen hier in Nederland betreft kan ik alleen maar zeggen dat je gelijk hebt ze schrikken zich rot hier, ook al omdat bv het inhalken dus niet rechts mag wat daar wel mag dus. Maar gelukkig krijgen ze wel een training voordat ze uberhaupt hier mogen rijden, tenminste die hier bij ons werken dan.

  6. Top | #16
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Verkeersregels USA

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door calypso Bekijk Berichten
    ..Wat de Amerikanen hier in Nederland betreft kan ik alleen maar zeggen dat je gelijk hebt ze schrikken zich rot hier, ook al omdat bv het inhalken dus niet rechts mag wat daar wel mag dus. ....

    Nou, dat geldt omgekeerd ook.
    Ooit wel eens op de highway met zo'n 70 miles in een open cabrio links en rechts gelijktijdig door 2 trucks ingehaald?

    Knaapje

  7. Top | #17
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Verkeersregels USA

    Trouwens als het regent... lichten aan...

    De spreuk "Wipers On - Light On" is hier van toepassing.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  8. Top | #18
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Verkeersregels USA

    Vaker in je spiegels kijken Knaapje, dan weet je dat ze er aan komen.

    Lights on zou altijd moeten, ook overdag als het mooi weer is. Maargoed, tegenwoordig kan geloof ik ook niet meer anders toch? Bij motoren in elk geval niet meer.. licht staat altijd aan, alleen bij het starten wordt ie even onderbroken.

    Wat betreft red light cams, op central florida news stond van de week al dat het positieve effecten had. Minder ongelukken. En daar ben ik dus ook absoluut niet op tegen, op de roodlicht flitsers.

  9. Top | #19
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Verkeersregels USA

    En doe je het nu toch nog verkeerd en heb je een paar van die blauwe lichten achter je aan, stop en blijf rustig zitten, open niet je deur en stap uit, de kans is groot dat je een geladen pistool op je gericht krijgt.

    Aanhouding is simpel, blijf zitten met je handen op het stuur en volg de instructies.
    Laatst gewijzigd door Marcelg; 15-07-08 om 18:27.

  10. Top | #20
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Verkeersregels USA

    Wel je raampje open doen hoop ik? Anders is het zo lastig verstaan wat ie zegt
    Nooit gaan grabbelen in je dashboard kastje, dat is ook vragen om problemen (tenzij de agent er om vraagt).



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •