Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 33 van de 33

Onderwerp: Autorijden in Florida

  1. Top | #31
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Even voor de goede orde:
    Inderdaad zijn in de vorige eeuw diverse overvallen op toeristen in huurauto's geweest in Florida.
    Eind vorige eeuw zijn diverse maatregelen genomen om dit terug te dringen:
    1 Het speciale kenteken voor huurauto's is afgeschaft, huurauto's hebben nu een normaal Florida kenteken.
    De stickers waar vorige spreker het over heeft zijn voor de verhuurmij om de auto te scannen bij het wegrijden en weer terugbrengen van de auto, en zijn zo klein en zitten op de vooruit, waardoor je dit niet op afstand kunt zien.
    2 De bewegwijzering vanaf de verhuurlokatie (een beetje shabby buurt met veel werven) is onder handen genomen, en aanzienlijk verbeterd, het is onmogelijk te verdwalen
    3 De voorlichting naar de huurders is verbeterd, met een uitgebreide routebeschrijving.
    4 De politie is alert op evt. problemen.

    Er is geen enkele reden om bang te zijn als je een beetje op de routes let.
    Wel een goede tip is het om altijd voldoende benzine te hebben, sommige tankstations liggen (in Miami) in onveilige buurten, en op de Interstates in Miami zijn bijna geen tankstations.
    Eric

  2. Top | #32
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Autorijden in Florida moeilijk?

    Miami is gewoon altijd chaos. Dat komt waarschijnlijk door het hoge aantal Latino’s, dat met veel temperament hun auto’s (met een op de kofferbak gemonteerde picknicktafel) door het verkeer proberen te proppen. Ik vraag me wel eens af of deze mensen überhaupt een rijbewijs hebben. Ze zijn levensgevaarlijk! Voor de rest van Florida geldt dit minder. Daar kun je weldegelijk lekker rustig rijden.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-04-09 om 05:04. Reden: full quote eruit

  3. Top | #33
    Newbie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    6

    Standaard Re: Autorijden in Florida moeilijk?

    Afgelopen dinsdag 12-9-06 zijn wij naar Miami geweest. Het was er erg druk, file en veel opbrekingen. Het was niet fijn rijden, maar wel te doen. In Orlando en omgeving daar en tegen is het op dit moment erg rustig. Het klopt dat het verkeer hier relaxter is. Miami is gewoon een hele grote stad en dan kan het op de rijbanen erg druk zijn. Gewoon goed opletten en het komt allemaal goed. En voor wat betreft de veiligheid, dat valt allemaal wel mee. Zoals ik al zei is Miami een hele grote stad met z'n Criminaliteit. Je kunt het vergelijken met de grote steden in Nederland. Daar heb je ook buurten waar je soms beter niet kunt komen of rijden. Hebben ze het op je gemunt dan helpt zelfs het afplakken van een huurauto niet. Dus gewoon gaan rijden en genieten van je vakantie. Het komt allemaal goed



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •